Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 25  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 nov 2011 18:36 
 
Hardtraxxer

Draidy schreef:
W0uT3R schreef:
Zit zelf zeer te overwegen om een setje KRK's aan te schaffen. Gewoon voor hobby produceren gebruik en natuurlijk muziek van m'n PC afspelen.

Ik zit alleen te twijfelen of ik de KRK Rokit RP5 moet kopen of toch voor beter versies kijken. Ik weet dat een setje 2ehands ongeveer 300,- kost... dus daaromheen zit m'n budget ook.

Heb overigens ook nog de vraag, of ik de actieve monitoren kan aansluiten op de geluidskaart van m'n moederboard... of dat ik dan een externe moet kopen..


Hrt kan wel maar in de meeste gevallen is de interne geluidskaart niet zo heel goed, dus kan je beter een externe nemen.


als je toch voor de rp versie gaat hoef je niet perse een externe te kopen, vooral niet als je budget rond de 300 is, en kijk uit met 2e hands!
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 nov 2011 09:31 
 
Aan het typen...
Avatar gebruiker

Ik heb er niet alle verstand van, maar waarom heb je bij een RP geen externe geluidskaart nodig?
Er zit echt een enorm verschil in geluid tussen de meer professionele geluidskaarten en de onboard dingetjes. Het hoeft niet per se extern te zijn, voor pc's kun je ook een inbouwkaart krijgen, die zijn meestal iets goedkoper.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 nov 2011 14:58 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

MRN schreef:
Wanne link zeg.


Ik heb nog nooit gehoord van Event speakers, misschien dat je beter voor de bekendere merken kunt gaan,
dan heb je tenminste zekerheid dat je speakers van goede kwaliteit zullen zijn.


Ik heb ze gehoord in een studio, die dingen zijn echt bruut. Vooral gericht op de amerikaanse markt, maar bax verkoopt bijvoorbeeld 20/20 bas. Die asp8 waren in de tijd dat ze uitkwamen zon 1200 per stuk, werd al snel 1200 per set omdat ze niet goed werden verkocht. Zijn echt uitzonderlijk goeie speakers, je moet alleen geluk hebben met het vinden van een tweedehands omdat ze behoorlijk zeldzaam zijn in Nederland.
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 nov 2011 18:05 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Heb gisteren KRK RP6 G2 White Edition besteld bij Bax-Shop.
Samen met een Focuswrite Saffire 6 USB Audio Interface.
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 nov 2011 18:07 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Distattack schreef:
ik heb geen vxt gehoord maar kan wel je vraag beantwoorden op de rp 6 en rp8

er is geen verschil, rp8 gaan harder, kwaliteit zelfde, en is gemaakt voor wat grotere ruimtes.

Tussen RP5 en RP6 zit volgens mij wel verschil omdat de woofers van ander materiaal zijn
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 nov 2011 18:26 
 
Artiest

Er zit tussen alle 3 verschil, want de woofer van de RP8 is groter dan die van de andere 2.
RP5: 5" Woofer
RP6: 6" Woofer
RP8: 8" Woofer

Wat zorgt voor een breder frequentiebereik, ook verschil in watt daarin.

VXT serie klinkt sowieso beter dan de RP serie, zijn ook wat professioneler qua opzet. Cijfers bij de VXT zijn net zoals bij RP de woofer inches.
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 nov 2011 12:41 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ik heb nu 2 monitoren hier staan van een vriend. Alleen bij 1 geeft hij "tweeter overload" aan. Hoe is dit te verhelpen? Iemand een idee?
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 nov 2011 13:03 
 
Hardtraxxer

Parvuz schreef:
Ik heb nu 2 monitoren hier staan van een vriend. Alleen bij 1 geeft hij "tweeter overload" aan. Hoe is dit te verhelpen? Iemand een idee?


Zou je misschien wat meer info kunnen geven, welk type speakers en waar of hoe het aan gegeven wordt. ^^
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 nov 2011 13:09 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

NDAWN schreef:
Parvuz schreef:
Ik heb nu 2 monitoren hier staan van een vriend. Alleen bij 1 geeft hij "tweeter overload" aan. Hoe is dit te verhelpen? Iemand een idee?


Zou je misschien wat meer info kunnen geven, welk type speakers en waar of hoe het aan gegeven wordt. ^^

Alesis M1 Active 520. Hij zoemt en het blauwe lichtje bij de aan knop wordt rood. Dit schijnt te betekenen dat de tweeter overbelast is geweest ofzo.
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 nov 2011 13:22 
 
Hardtraxxer

Parvuz schreef:
NDAWN schreef:
Parvuz schreef:
Ik heb nu 2 monitoren hier staan van een vriend. Alleen bij 1 geeft hij "tweeter overload" aan. Hoe is dit te verhelpen? Iemand een idee?


Zou je misschien wat meer info kunnen geven, welk type speakers en waar of hoe het aan gegeven wordt. ^^

Alesis M1 Active 520. Hij zoemt en het blauwe lichtje bij de aan knop wordt rood. Dit schijnt te betekenen dat de tweeter overbelast is geweest ofzo.


When the input is overloaded, the speakers' power lights flash red. If you crank up the level until the LED strips start flashing red on peaks, the subjective level is somewhat higher than I'd want to monitor at for any length of time. If you back off the level a touch, to stop the peak lights flashing, the sound is still clean and the bass is still under control.

Bron: http://www.soundonsound.com/sos/aug06/a ... esism1.htm :beer:
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 nov 2011 13:28 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

En wat moet ik dus doen? :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 nov 2011 13:58 
 
Hardtraxxer

Parvuz schreef:
En wat moet ik dus doen? :P


je input zachter zetten. denk ik
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 nov 2011 14:00 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

NDAWN schreef:
Parvuz schreef:
En wat moet ik dus doen? :P


je input zachter zetten. denk ik

Maar als ik geen input heb, en hij geeft dat al aan, dan kan ik het toch niet zachter zetten? :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 nov 2011 14:06 
 
Aan het typen...
Avatar gebruiker

Mn HS50Ms kraken beide als ik geen muziek aan heb staan, is dat normaal? En anders waar kan dat aan liggen?
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 nov 2011 14:23 
 
Hardtraxxer

Lyst schreef:
Mn HS50Ms kraken beide als ik geen muziek aan heb staan, is dat normaal? En anders waar kan dat aan liggen?

Hoe heb je ze aangesloten? En heb je geaarde stopcontacten? Wil namelijk ook wel eens problemen geven.
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 nov 2011 14:49 
 
Aan het typen...
Avatar gebruiker

Ze zitten op ongeaarde stopcontacten (ik heb geen geaarde stopcontacten op mijn kamer).
Ik heb ze net met een geaarde haspel aangesloten op een geaard stopcontact, maar kraken blijft.
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 nov 2011 14:52 
 
Hardtraxxer

bob marok schreef:
Lyst schreef:
Mn HS50Ms kraken beide als ik geen muziek aan heb staan, is dat normaal? En anders waar kan dat aan liggen?

Hoe heb je ze aangesloten? En heb je geaarde stopcontacten? Wil namelijk ook wel eens problemen geven.


Of teveel stekkers in je stekkerdoos.

Heb ik ook last van gehad, heb ze nu verdeeld over 2 stekkerdozen, maar alsnog wanneer ik het bureaulampje aandoe gaat het geluid soms uit en reset de geluidkaart... :/
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 nov 2011 14:55 
 
Aan het typen...
Avatar gebruiker

Als ik scroll met mijn muis wordt het erger. (Mijn muis is bedraad) Ik heb wel 3 volle stekkerdozen. Zal dat eens proberen. Oh wacht, ze zitten natuurlijk nu in die haspel, rechtstreeks op een geaard stopcontact, dus dat zou niet uit mogen maken..
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 nov 2011 15:11 
 
Hardtraxxer

Als je scrollt met je muis?

Dan denk ik dat de kabels naar je speakers ongebalanceerd zijn, en ook nog eens door veel kabels heen ligt.
Klopt dit?

Zo ja dan komt de ruis door de verstoring van het signaal dat door je kabel heen loopt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 nov 2011 15:20 
 
Aan het typen...
Avatar gebruiker

Dat kan het probleem wel eens zijn, want als ik mijn geluidskabel eruit haal is het gekraak vrijwel helemaal weg.

Ik heb weinig verstand van gebalanceerde kabels etc..
Ik heb op het moment twee van deze kabels van mijn sub naar de monitoren lopen:
http://www.thomann.de/nl/pro_snake_mikrofonkabel.htm

En 2 van deze van de geluidkaart naar de sub:
http://www.bax-shop.nl/jack-kabels/proc ... tails.html
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 nov 2011 21:30 
 
Aan het typen...
Avatar gebruiker

Zijn deze ongebalanceerd? Zoja welke moet ik dan wel halen? :$
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 nov 2011 21:51 
 
Hardtraxxer

Lyst schreef:
Zijn deze ongebalanceerd? Zoja welke moet ik dan wel halen? :$


Het staat er niet bij, ik denk dat je bax shop even zou moeten vragen.

Heb je al geprobeerd de kabels weg te werken? Of je speaker kabels apart te houden van de rest?
Ik heb ook ongebalanceerde kabels, maar die liggen niet in de buurt van andere kabels, en heb ik dus ook geen ruis/kraak.
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 nov 2011 21:56 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

ik heb dat gebalanceerd en ongebalanceerd nooit gesnapt, heb op mijn mixer gebalanceerde uitgang en op mijn boxen gebalanceerde ingang, moet ik dan een ander soort kabel hebben of hoe zit dat?
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 nov 2011 22:11 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Vandaag KRK RP6 G2 White Edition binnen gekregen :yay:
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 nov 2011 22:43 
 
Hardtraxxer

TP-Project schreef:
Vandaag KRK RP6 G2 White Edition binnen gekregen :yay:


Heeeey, die heb ik ook paar dagen geleden binnen :) Erg mooi!!
Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 25  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Producer's Corner