D
Hardtraxxer
105 posts member since 2011
last seen Jul 2014
Draidy wrote:
W0uT3R wrote:Zit zelf zeer te overwegen om een setje KRK's aan te schaffen. Gewoon voor hobby produceren gebruik en natuurlijk muziek van m'n PC afspelen.

Ik zit alleen te twijfelen of ik de KRK Rokit RP5 moet kopen of toch voor beter versies kijken. Ik weet dat een setje 2ehands ongeveer 300,- kost... dus daaromheen zit m'n budget ook.

Heb overigens ook nog de vraag, of ik de actieve monitoren kan aansluiten op de geluidskaart van m'n moederboard... of dat ik dan een externe moet kopen..
Hrt kan wel maar in de meeste gevallen is de interne geluidskaart niet zo heel goed, dus kan je beter een externe nemen.
als je toch voor de rp versie gaat hoef je niet perse een externe te kopen, vooral niet als je budget rond de 300 is, en kijk uit met 2e hands!
Aan het typen...
11374 posts member since 2008
last seen Oct 2024
Ik heb er niet alle verstand van, maar waarom heb je bij een RP geen externe geluidskaart nodig?
Er zit echt een enorm verschil in geluid tussen de meer professionele geluidskaarten en de onboard dingetjes. Het hoeft niet per se extern te zijn, voor pc's kun je ook een inbouwkaart krijgen, die zijn meestal iets goedkoper.
Hardtraxx Elite
2393 posts member since 2009
last seen Aug 2013
MRN wrote:Wanne link zeg.

Ik heb nog nooit gehoord van Event speakers, misschien dat je beter voor de bekendere merken kunt gaan,
dan heb je tenminste zekerheid dat je speakers van goede kwaliteit zullen zijn.
Ik heb ze gehoord in een studio, die dingen zijn echt bruut. Vooral gericht op de amerikaanse markt, maar bax verkoopt bijvoorbeeld 20/20 bas. Die asp8 waren in de tijd dat ze uitkwamen zon 1200 per stuk, werd al snel 1200 per set omdat ze niet goed werden verkocht. Zijn echt uitzonderlijk goeie speakers, je moet alleen geluk hebben met het vinden van een tweedehands omdat ze behoorlijk zeldzaam zijn in Nederland.
Hardtraxxer
299 posts member since 2011
last seen Jul 2013
Heb gisteren KRK RP6 G2 White Edition besteld bij Bax-Shop.
Samen met een Focuswrite Saffire 6 USB Audio Interface.
Hardtraxxer
last seen Jul 2013
Distattack wrote:ik heb geen vxt gehoord maar kan wel je vraag beantwoorden op de rp 6 en rp8

er is geen verschil, rp8 gaan harder, kwaliteit zelfde, en is gemaakt voor wat grotere ruimtes.
Tussen RP5 en RP6 zit volgens mij wel verschil omdat de woofers van ander materiaal zijn
D
Artiest
7488 posts member since 2010
last seen Apr 2019
Er zit tussen alle 3 verschil, want de woofer van de RP8 is groter dan die van de andere 2.
RP5: 5" Woofer
RP6: 6" Woofer
RP8: 8" Woofer

Wat zorgt voor een breder frequentiebereik, ook verschil in watt daarin.

VXT serie klinkt sowieso beter dan de RP serie, zijn ook wat professioneler qua opzet. Cijfers bij de VXT zijn net zoals bij RP de woofer inches.
Hardtraxx Veteran
14694 posts member since 2009
last seen 16 hours ago
Ik heb nu 2 monitoren hier staan van een vriend. Alleen bij 1 geeft hij "tweeter overload" aan. Hoe is dit te verhelpen? Iemand een idee?
N
Hardtraxxer
86 posts member since 2011
last seen Nov 2011
Parvuz wrote:Ik heb nu 2 monitoren hier staan van een vriend. Alleen bij 1 geeft hij "tweeter overload" aan. Hoe is dit te verhelpen? Iemand een idee?
Zou je misschien wat meer info kunnen geven, welk type speakers en waar of hoe het aan gegeven wordt. ^^
Hardtraxx Veteran
last seen 16 hours ago
NDAWN wrote:
Parvuz wrote:Ik heb nu 2 monitoren hier staan van een vriend. Alleen bij 1 geeft hij "tweeter overload" aan. Hoe is dit te verhelpen? Iemand een idee?
Zou je misschien wat meer info kunnen geven, welk type speakers en waar of hoe het aan gegeven wordt. ^^
Alesis M1 Active 520. Hij zoemt en het blauwe lichtje bij de aan knop wordt rood. Dit schijnt te betekenen dat de tweeter overbelast is geweest ofzo.
N
Hardtraxxer
last seen Nov 2011
Parvuz wrote:
NDAWN wrote:
Alesis M1 Active 520. Hij zoemt en het blauwe lichtje bij de aan knop wordt rood. Dit schijnt te betekenen dat de tweeter overbelast is geweest ofzo.
When the input is overloaded, the speakers' power lights flash red. If you crank up the level until the LED strips start flashing red on peaks, the subjective level is somewhat higher than I'd want to monitor at for any length of time. If you back off the level a touch, to stop the peak lights flashing, the sound is still clean and the bass is still under control.

Bron: http://www.soundonsound.com/sos/aug06/a ... esism1.htm :beer:
Hardtraxx Veteran
last seen 16 hours ago
En wat moet ik dus doen? :P
N
Hardtraxxer
last seen Nov 2011
Parvuz wrote:En wat moet ik dus doen? :P
je input zachter zetten. denk ik
Hardtraxx Veteran
last seen 16 hours ago
NDAWN wrote:
Parvuz wrote:En wat moet ik dus doen? :P
je input zachter zetten. denk ik
Maar als ik geen input heb, en hij geeft dat al aan, dan kan ik het toch niet zachter zetten? :P
Aan het typen...
last seen Oct 2024
Mn HS50Ms kraken beide als ik geen muziek aan heb staan, is dat normaal? En anders waar kan dat aan liggen?
B
Hardtraxxer
421 posts member since 2010
last seen Jul 2019
Lyst wrote:Mn HS50Ms kraken beide als ik geen muziek aan heb staan, is dat normaal? En anders waar kan dat aan liggen?
Hoe heb je ze aangesloten? En heb je geaarde stopcontacten? Wil namelijk ook wel eens problemen geven.
Aan het typen...
last seen Oct 2024
Ze zitten op ongeaarde stopcontacten (ik heb geen geaarde stopcontacten op mijn kamer).
Ik heb ze net met een geaarde haspel aangesloten op een geaard stopcontact, maar kraken blijft.
M
Hardtraxxer
214 posts member since 2011
last seen Mar 2013
bob marok wrote:
Lyst wrote:Mn HS50Ms kraken beide als ik geen muziek aan heb staan, is dat normaal? En anders waar kan dat aan liggen?
Hoe heb je ze aangesloten? En heb je geaarde stopcontacten? Wil namelijk ook wel eens problemen geven.
Of teveel stekkers in je stekkerdoos.

Heb ik ook last van gehad, heb ze nu verdeeld over 2 stekkerdozen, maar alsnog wanneer ik het bureaulampje aandoe gaat het geluid soms uit en reset de geluidkaart... :/
Aan het typen...
last seen Oct 2024
Als ik scroll met mijn muis wordt het erger. (Mijn muis is bedraad) Ik heb wel 3 volle stekkerdozen. Zal dat eens proberen. Oh wacht, ze zitten natuurlijk nu in die haspel, rechtstreeks op een geaard stopcontact, dus dat zou niet uit mogen maken..
M
Hardtraxxer
last seen Mar 2013
Als je scrollt met je muis?

Dan denk ik dat de kabels naar je speakers ongebalanceerd zijn, en ook nog eens door veel kabels heen ligt.
Klopt dit?

Zo ja dan komt de ruis door de verstoring van het signaal dat door je kabel heen loopt.
Aan het typen...
last seen Oct 2024
Dat kan het probleem wel eens zijn, want als ik mijn geluidskabel eruit haal is het gekraak vrijwel helemaal weg.

Ik heb weinig verstand van gebalanceerde kabels etc..
Ik heb op het moment twee van deze kabels van mijn sub naar de monitoren lopen:
http://www.thomann.de/nl/pro_snake_mikrofonkabel.htm

En 2 van deze van de geluidkaart naar de sub:
http://www.bax-shop.nl/jack-kabels/proc ... tails.html
Aan het typen...
last seen Oct 2024
Zijn deze ongebalanceerd? Zoja welke moet ik dan wel halen? :$
M
Hardtraxxer
last seen Mar 2013
Lyst wrote:Zijn deze ongebalanceerd? Zoja welke moet ik dan wel halen? :$
Het staat er niet bij, ik denk dat je bax shop even zou moeten vragen.

Heb je al geprobeerd de kabels weg te werken? Of je speaker kabels apart te houden van de rest?
Ik heb ook ongebalanceerde kabels, maar die liggen niet in de buurt van andere kabels, en heb ik dus ook geen ruis/kraak.
Hardtraxx Veteran
6661 posts member since 2010
last seen Nov 2024
ik heb dat gebalanceerd en ongebalanceerd nooit gesnapt, heb op mijn mixer gebalanceerde uitgang en op mijn boxen gebalanceerde ingang, moet ik dan een ander soort kabel hebben of hoe zit dat?
Hardtraxxer
last seen Jul 2013
Vandaag KRK RP6 G2 White Edition binnen gekregen :yay:
N
Hardtraxxer
342 posts member since 2011
last seen Jul 2013
TP-Project wrote:Vandaag KRK RP6 G2 White Edition binnen gekregen :yay:
Heeeey, die heb ik ook paar dagen geleden binnen :) Erg mooi!!