Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22 ... 25  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 mei 2014 16:54 
 
Hardtraxx Beheerder
Avatar gebruiker

Krk's zijn overrated. Just sayin'
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 mei 2014 14:32 
 
Hardtraxxer

The Venator schreef:
Krk's zijn overrated. Just sayin'


Krk's zijn prima speakers naar mijn mening..
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 mei 2014 13:34 
 
Hardtraxx Addict

Amazis schreef:
The Venator schreef:
Krk's zijn overrated. Just sayin'


Krk's zijn prima speakers naar mijn mening..


Is ook. Je moet sowieso met je speakers en ruimte leren omgaan (mixen).
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 mei 2014 15:59 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Dat is eigenlijk het belangrijkste, als je weet waar je dips en pieken zitten kun je er veel beter op in spelen.
Heb in het begin krk rp6's gehad en als ik die mixdowns nu terug luister valt het me toch niet heel erg tegen.
Het is wel inderdaad zo dat veel mensen voor krk kiezen omdat ze die bij andere (bekenden) hebben gezien.
Ikzelf heb een onbekender merk namelijk Eve Audio, het blijft toch een persoonlijke kwestie.

Vergeet ook niet dat akoestiek veel doet. Heb ooit eens in een ruimte gezeten waar ze alleen die bouwmarkt noppen foam hadden gebruikt, hierdoor demp je alleen het hoog en vergeet je de mid en laag frequenties.
Maar zoals ik al zei, als je weet waar de fouten zit kun je er beter op inspelen EN je kan altijd een koptelefoon erbij pakken als 2e referentie.
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 mei 2014 22:23 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Yaaaaayyyy :clap:
Ik heb nu de KRK RP6 G3's!
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 mei 2014 22:55 
 
Hardtraxxer

The Venator schreef:
Krk's zijn overrated. Just sayin'


True, maar gwn prima speakers. Beetje teveel lows maargoed zolang je ermee om kan.

Welke ik weinig zie voorbijkomen bij jonge HS producers zijn Yamaha's.
Die zijn imo een stuk beter als krk maar qua prijsklasse ongeveer hetzelfde. Zal wel met de krk-hype te maken hebben wss.
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 mei 2014 23:23 
 
Hardtraxx Newbie

Ik ben recent verhuist en had altijd yamaha hs7 speakers. Momenteel gebruik ik hercules xps 2.0 speakers, niet zo goed maar je kan ruwe mixes doen... Na testen ga ik toch ook voor de nieuwe Krk rp6 g3. Klinkt enorm goed en vol. Ik heb dan ook wel een goede ruimte, akoestisch gezien. Ik heb ook de nodige isolatie, basstraps,... en de plaatsing is goed. En ik wil nog maar eens wijzen op het gebruik van mopads onder je speakers. Heel handig.
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 jun 2014 19:06 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Ik heb jullie advies nodig jongens!

Mijn voorkeur voor monitors lag altijd op de Adam A7x, maar nu kan ik voor (iets minder dan) de nieuwprijs van de A7x, ook een used pair P22a's krijgen. Nu lees ik overal dat de P22a's zeer goede monitors zijn, maar ze zijn al aardig verouderd. Hieronder linkjes met de specs, wat zouden jullie doen?

Specs P22a
Specs A7x
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 jun 2014 21:52 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Eigenlijk zou die vraag niet zo moeilijk moeten zijn. Het beste is om ze naast elkaar te zetten, te beluisteren en dan het setje pakken wat jij het fijnste vind klinken. Gebruik wel een track die je mix technisch goed kent.

Kun je ze niet naast elkaar zetten word het inderdaad wat lastiger maar zou toch proberen om in ieder geval ze beide te beluisteren en de punten die je opvallen op te schrijven. Die kun je eventueel naast elkaar leggen om alsnog een beslissing te nemen. (Heb zelf geen ervaring met de p22a's)
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 jun 2014 00:06 
 
Hardtraxx Addict

Skatzow schreef:
Eigenlijk zou die vraag niet zo moeilijk moeten zijn. Het beste is om ze naast elkaar te zetten, te beluisteren en dan het setje pakken wat jij het fijnste vind klinken. Gebruik wel een track die je mix technisch goed kent.

Kun je ze niet naast elkaar zetten word het inderdaad wat lastiger maar zou toch proberen om in ieder geval ze beide te beluisteren en de punten die je opvallen op te schrijven. Die kun je eventueel naast elkaar leggen om alsnog een beslissing te nemen. (Heb zelf geen ervaring met de p22a's)


+1 a/b vergelijking is beste optie.
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 jun 2014 23:16 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Het vergelijken zal een beetje een probleem worden, aangezien de P22a's uit productie zijn. Deze zijn daarom dus alleen maar used te vinden en dus niet meer bij Bax oid. De A7x daarentegen heb ik een tijdje geleden bij Bax shop nog beluisterd. Nu was het niet heel gedetailleerd luisteren, maar wat ik gehoord heb viel niet tegen. Er miste naar mijn smaak alleen een beetje laag, maar ik heb verder dan geen ervaring met monitoren.
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 jun 2014 09:12 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Hoe groot is kamer/studio? Want als deze wat kleiner is kan het zomaar zijn dat je laagophoping hebt en dus de speakers bij jou wel genoeg laag geven. Natuurlijk is deze manier niet correct maar hou dus wel rekening met je akoestiek.
Daarnaast lees ik dat je nog geen ervaring hebt met monitoren? Dan kan het kloppen dat je wat laag mist, dit om een eerlijker beeld te geven. Teveel laag kan namelijk ook de rest van de frequenties wegdrukken.

Het is een kwestie van je kamer en je speakers kennen. Plaatsing van je speakers komt erg nauw. Ik zou persoonlijk kijken of je wel echt laag mist of dat je misschien gewent bent dat speakers veel laag hebben.
Ga ook eens luisteren naar andere monitoren in dezelfde prijsklassen maar ook naar de duurdere "betere" monitoren en luister eens hoe het laag daar klinkt.
Zo kun je enigsinds vergelijken of de a7x minder laag heeft tegenover de rest.
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 sep 2014 13:05 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Ik ben van plan een upgrade te doen in mijn studio, maar nu zit ik te twijfelen tussen de "Adam A7X" & "Dynaudio BM 5A MKII"... Iemand die mij met deze keuze kan helpen? :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 sep 2014 17:31 
 
Hardtraxx Addict

AvixDJ schreef:
Ik ben van plan een upgrade te doen in mijn studio, maar nu zit ik te twijfelen tussen de "Adam A7X" & "Dynaudio BM 5A MKII"... Iemand die mij met deze keuze kan helpen? :P


Zelf gaan luisteren. En niet alleen naar die twee maar naar meerdere in die prijsklasse
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 sep 2014 00:46 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Er zijn inderdaad meer alternatieven, ik ben juist voor een redelijk "onbekend" merk gegaan omdat die qua geluid net iets meer mijn smaak waren. Daarnaast is het altijd slim om een referentie cd mee te nemen met tracks die je vaak beluisterd en dus goed kent.
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 sep 2014 12:29 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Ben vandaag even naar de winkel gegaan :) heb vele speakers geluisterd, ook de adam's en de dynaudio's, maar ben toch voor een ander/onbekender merk gegaan, de EVE Audio SC207. Deze speakers klonken voor mij toch echt een stuk beter dan de rest :thumbup:

Ik ga deze dus eerdaags zeker halen :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 sep 2014 13:37 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Haha dat leuk om te horen. Ik stond eerst voor dezelfde keuze en ben toen ook voor de eve audo monitoren gegaan ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 okt 2014 19:27 
 
Hardtraxx Newbie

Beste Hardtraxxers,

Iemand ervaring met de Tannoy 802? Ik twijfel namelijk of ik de Tannoy 802 zal halen, of de KRK RP8 G3. De speakers wil ik gebruiken om gewoon naar muziek te luisteren en ik produceer of draai verder niet (misschien later). Wat zouden jullie doen?

en is het verstandig om hierbij een externe USB-geluidskaart te halen of zal de geluidskaart van mijn laptop voldoende zijn?
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 okt 2014 14:01 
 
Hardtraxx Beheerder
Avatar gebruiker

MrHao schreef:
Beste Hardtraxxers,

Iemand ervaring met de Tannoy 802? Ik twijfel namelijk of ik de Tannoy 802 zal halen, of de KRK RP8 G3. De speakers wil ik gebruiken om gewoon naar muziek te luisteren en ik produceer of draai verder niet (misschien later). Wat zouden jullie doen?

en is het verstandig om hierbij een externe USB-geluidskaart te halen of zal de geluidskaart van mijn laptop voldoende zijn?


Als je het niet gebruikt voor producen zou ik gaan voor de KRK's Deze hebben meer low dus een lekkerder geluid.
Een geluidskaart van een laptop heeft meestal niet twee aansluiten voor je speakers lijkt me. Je kunt wel een goedkope geluidskaart halen om daarop je speakers aan te sluiten, dit lijkt mij het slimst.

Je hebt al een geluidskaart voor 24 euro. http://www.bax-shop.nl/usb-geluidskaart ... tails.html
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 okt 2014 14:32 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

wow @the venator, en ik maar sparen voor een scarlett geluidskaart. Moet deze maar bestellen binnekort denkik :x
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 okt 2014 15:28 
 
Hardtraxx Beheerder
Avatar gebruiker

WhiteNoisez schreef:
wow @the venator, en ik maar sparen voor een scarlett geluidskaart. Moet deze maar bestellen binnekort denkik :x


Kwaliteit is wel iets minder bij zo'n goedkope, maargoed het gaan om de aansluitingen, en hij is altijd iets beter dan je onboard geluidskaart neem ik aan.

Ik heb zelf ook de scarlett 2i2 en ik hoef niks anders, heerlijk ding.
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 okt 2014 16:49 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Dat ding zit ik ook over na te denken, maar op dit moment zijn er andere prioriteiten :(
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 okt 2014 17:17 
 
Aan het typen...
Avatar gebruiker

Geluidskaart is zeker ook belangrijk. Ik heb zelf een Focusrite Saffire LE, maar bij Focusrite weigeren ze een fatsoenlijke windows 8 driver te schrijven, waardoor ik iets van eens per maand een bsod heb.. :/
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 okt 2014 17:35 
 
Hardtraxx Beheerder
Avatar gebruiker

Lyst schreef:
Geluidskaart is zeker ook belangrijk. Ik heb zelf een Focusrite Saffire LE, maar bij Focusrite weigeren ze een fatsoenlijke windows 8 driver te schrijven, waardoor ik iets van eens per maand een bsod heb.. :/


Komt dat omdat de Saffire al een ouder model is? Voor de Scarlett is er namelijk wel al een windows 8 driver.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 okt 2014 12:02 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

The Venator schreef:
WhiteNoisez schreef:
wow @the venator, en ik maar sparen voor een scarlett geluidskaart. Moet deze maar bestellen binnekort denkik :x


Kwaliteit is wel iets minder bij zo'n goedkope, maargoed het gaan om de aansluitingen, en hij is altijd iets beter dan je onboard geluidskaart neem ik aan.

Ik heb zelf ook de scarlett 2i2 en ik hoef niks anders, heerlijk ding.

Zo'n klein Behringer kaartje zal zeer waarschijnlijk niet beter zijn dan een interne kaart.. Heb zelf zo'n kaartje gekregen toen ik een keyboard bestelde bij Bax, maar de kwaliteit is echt om te huilen. Ruis tot en met terwijl een enkele minijack naar RCA direct vanuit mijn laptop geen problemen gaf. Het is een handig dingetje als je snel verlegen zit om een paar poorten maar als je h'm redelijk vaak moet gebruiken kan je beter iets meer geld investeren een fatsoenlijke interface kopen!
Vorige  1 ... 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22 ... 25  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Producer's Corner