Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21 ... 25  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 jan 2014 12:57 
 
Hardtraxxer

AvixDJ schreef:
Aantal dingen geprobeert, nog steeds hetzelfde probleem, heb ook de speakers omstebeurt getest maar van de ene is de bas heel vervormd, ik ga dus nieuwe boxen aanschaffen (Zat hier voor dit probleem ookal aan te denken), maar nu zit ik tw twijfelen tussen de:

KRK RP6 G3
&
Yamaha HS8

Iemand die mij hier goed advies over kan geven?


Al gekeken of je de goede kabels (stereo ipv mono) erin hebt zitten?
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 jan 2014 20:55 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

AvixDJ schreef:
Aantal dingen geprobeert, nog steeds hetzelfde probleem, heb ook de speakers omstebeurt getest maar van de ene is de bas heel vervormd, ik ga dus nieuwe boxen aanschaffen (Zat hier voor dit probleem ookal aan te denken), maar nu zit ik tw twijfelen tussen de:

KRK RP6 G3
&
Yamaha HS8

Iemand die mij hier goed advies over kan geven?

Yamaha HS8 :thumbsup: heb zelf de iets oudere versie, de HS80M, en dit zijn echt geweldige monitors. Ze klinken naar mijn idee zuiverder dan de KRK's!
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 jan 2014 23:07 
 
Hardtraxx Beheerder
Avatar gebruiker

TakkU schreef:
AvixDJ schreef:
Aantal dingen geprobeert, nog steeds hetzelfde probleem, heb ook de speakers omstebeurt getest maar van de ene is de bas heel vervormd, ik ga dus nieuwe boxen aanschaffen (Zat hier voor dit probleem ookal aan te denken), maar nu zit ik tw twijfelen tussen de:

KRK RP6 G3
&
Yamaha HS8

Iemand die mij hier goed advies over kan geven?

Yamaha HS8 :thumbsup: heb zelf de iets oudere versie, de HS80M, en dit zijn echt geweldige monitors. Ze klinken naar mijn idee zuiverder dan de KRK's!


Krk's zijn ook gruwelijk overhyped. Er zijn voor hetzelfde geld veel beter monitoren op de markt, je moet ze alleen even kennen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 jan 2014 16:59 
 
Hardtraxx Addict

AvixDJ schreef:
Aantal dingen geprobeert, nog steeds hetzelfde probleem, heb ook de speakers omstebeurt getest maar van de ene is de bas heel vervormd, ik ga dus nieuwe boxen aanschaffen (Zat hier voor dit probleem ookal aan te denken), maar nu zit ik tw twijfelen tussen de:

KRK RP6 G3
&
Yamaha HS8

Iemand die mij hier goed advies over kan geven?


Wissel de woofertjes eens om van de speakers. Blijft het probleem in dezelfde monitor zitten, zit het probleem in het binnenwerk. [Versterker oid] Als het probleem zich in de andere monitor voor doet, heb je 99% zeker een opgeblazen woofer. Er zijn spareparts van KRK tekoop, zodat je geen compleet nieuwe monitoren hoeft te kopen.

http://shop.fixtronix.com/viewitem.php?productid=61
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 feb 2014 11:15 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Iemand ervaring met de M-Audio M-Track interface? In combinatie met de M-audio BX8 D2 monitors.

Link:
http://www.bax-shop.nl/usb-geluidskaart ... tails.html
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 feb 2014 15:45 
 
Hardtraxxer

Kan iemand me hier mee helpen?

Ik wil graag monitors kopen en een audio interface

Nou zat ik zelf te denken aan de KRK VXT-6
Ik heb dit hele topic doorgelezen en hoor nogal gemengde dingen over KRK.
Moet ik deze wel kopen? of moet ik voor een ander merk gaan, zo ja welk?

Me budget is rond de 800/900 euro.

Thanks!
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 feb 2014 15:49 
 
Hardtraxxer

Blazed schreef:
Kan iemand me hier mee helpen?

Ik wil graag monitors kopen en een audio interface

Nou zat ik zelf te denken aan de KRK VXT-6
Ik heb dit hele topic doorgelezen en hoor nogal gemengde dingen over KRK.
Moet ik deze wel kopen? of moet ik voor een ander merk gaan, zo ja welk?

Me budget is rond de 800/900 euro.

Thanks!


Ik ben zeer te spreken over de KRK, je heb altijd beter natuurlijk.. maar om te beginnen is het zeer redelijk!
Tenzij je toevallig ergens een setje Genelecs kan overnemen voor een leuk bedrag hehe :thumbsup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 feb 2014 16:41 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Blazed schreef:
Kan iemand me hier mee helpen?

Ik wil graag monitors kopen en een audio interface

Nou zat ik zelf te denken aan de KRK VXT-6
Ik heb dit hele topic doorgelezen en hoor nogal gemengde dingen over KRK.
Moet ik deze wel kopen? of moet ik voor een ander merk gaan, zo ja welk?

Me budget is rond de 800/900 euro.

Thanks!

Belangrijk is vooral dat de monitoren in je kamer/studio moeten passen. Vaak is het zo dat hoe kleiner de kamer en hoe groter je speakers, hoe minder goed het geluid tot zijn recht komt. Mijn advies aan jou zou zijn: Ga naar een Feedback of een andere winkel waar ze speakers verkopen, neem je kamer afmetingen mee en vaak kan een personeelslid je daar zeker verder mee helpen. Plus je kan de speakers testen die je aanspreken. Ik vind het belangrijk om op je eigen mening een keuze te maken ipv op dat van anderen. Iedereen heeft z'n eigen mening en het komt maar zelden voor dat mensen de zelfde kamer afmetingen hebben en daarbij dus ook een verschillende akoestiek. Conclusie: Test de speakers en ga voor degene die je oren het meeste aanspreken.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 feb 2014 17:44 
 
Hardtraxxer

Cardioid schreef:
Belangrijk is vooral dat de monitoren in je kamer/studio moeten passen. Vaak is het zo dat hoe kleiner de kamer en hoe groter je speakers, hoe minder goed het geluid tot zijn recht komt. Mijn advies aan jou zou zijn: Ga naar een Feedback of een andere winkel waar ze speakers verkopen, neem je kamer afmetingen mee en vaak kan een personeelslid je daar zeker verder mee helpen. Plus je kan de speakers testen die je aanspreken. Ik vind het belangrijk om op je eigen mening een keuze te maken ipv op dat van anderen. Iedereen heeft z'n eigen mening en het komt maar zelden voor dat mensen de zelfde kamer afmetingen hebben en daarbij dus ook een verschillende akoestiek. Conclusie: Test de speakers en ga voor degene die je oren het meeste aanspreken.


Top, ik ga morgen dan even langs de keymusic winkel in Utrecht.
bedankt voor de reactie.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 feb 2014 01:58 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Een kleine aanvulling op Cardioid: Let wel op de groote van de speaker/woofer aangezien de crossover frequenties hierbij verschillend zijn. Vooral bij kleine kamers komt de plaatsing en akoestiek zeer nauw(staande golven/resonanties).
Groter is dus niet altijd beter, vooral bij kleine kamers niet. ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 mrt 2014 12:23 
 
Hardtraxxer

Hallo allemaal,

Kan iemand mij vertellen wat her verschil tussen deze 2 monitors zijn?

- 8040 BPM http://www.bax-shop.nl/dj-studio-monito ... tails.html

- 8040A http://www.bax-shop.nl/producten-uit-as ... tails.html

Verschil in prijs is zeker aanwezig. Dus vandaar :cool:
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 mrt 2014 12:54 
 
Hardtraxx Addict

rummeltje schreef:
Hallo allemaal,

Kan iemand mij vertellen wat her verschil tussen deze 2 monitors zijn?

- 8040 BPM http://www.bax-shop.nl/dj-studio-monito ... tails.html

- 8040A http://www.bax-shop.nl/producten-uit-as ... tails.html

Verschil in prijs is zeker aanwezig. Dus vandaar :cool:


De 8040B is de 2e revisie van de 8040 serie.

B staat voor revisie
P staat voor producer finish (Zwart)
M staat voor magnetic shielding. Zijn ze allemaal.
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 apr 2014 21:10 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Iemand ervaring met de Hercules XPS?
Zit er zelf over na te denken om deze aan te schaffen, aangezien dit een beetje binnen mijn budget valt (arme scholier :D ).
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 apr 2014 16:52 
 
Hardtraxx Addict

Cardioid schreef:
Blazed schreef:
Kan iemand me hier mee helpen?

Ik wil graag monitors kopen en een audio interface

Nou zat ik zelf te denken aan de KRK VXT-6
Ik heb dit hele topic doorgelezen en hoor nogal gemengde dingen over KRK.
Moet ik deze wel kopen? of moet ik voor een ander merk gaan, zo ja welk?

Me budget is rond de 800/900 euro.

Thanks!

Belangrijk is vooral dat de monitoren in je kamer/studio moeten passen. Vaak is het zo dat hoe kleiner de kamer en hoe groter je speakers, hoe minder goed het geluid tot zijn recht komt. Mijn advies aan jou zou zijn: Ga naar een Feedback of een andere winkel waar ze speakers verkopen, neem je kamer afmetingen mee en vaak kan een personeelslid je daar zeker verder mee helpen. Plus je kan de speakers testen die je aanspreken. Ik vind het belangrijk om op je eigen mening een keuze te maken ipv op dat van anderen. Iedereen heeft z'n eigen mening en het komt maar zelden voor dat mensen de zelfde kamer afmetingen hebben en daarbij dus ook een verschillende akoestiek. Conclusie: Test de speakers en ga voor degene die je oren het meeste aanspreken.


Kleine kamer kan best grote speakers hebben hoor. Voordeel van bijvoorbeeld een 8 inch woofer ten opzichte van 5 inch is dat laag beter doorkomt omdat de speakers groter is. Zou dus niet zo snel echt kleine speakers nemen tenzij ze echt naar je wens zijn.
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 apr 2014 22:22 
 
Hardtraxx Addict

Eeehm nee dat klopt niet echt wat je zegt Phase 2. Grote speakers kun je hebben in een kleine kamer inderdaad, mits je akoestiek helemaal op orde is. Anders wordt het lastig. Heb zelf ook een redelijk kleine kamer gehad met 8 inch studiomonitors. De bass ging reflecteren doordat het gewoon teveel was. Leuk als je lekker wilt blazen met de speakers maar bij het produceren not done.

Heb daarna een setje KRK Rokits 5 gehad, maar die vond ik net wat te weinig laag hebben. Nu overgestapt op Tannoy Reveal 601A, (6 inch) daar helemaal tevreden mee! Al helemaal voor dat geld. Ik meen 120 euro per stuk.
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 apr 2014 13:00 
 
Hardtraxx Addict

Bas schreef:
Eeehm nee dat klopt niet echt wat je zegt Phase 2. Grote speakers kun je hebben in een kleine kamer inderdaad, mits je akoestiek helemaal op orde is. Anders wordt het lastig. Heb zelf ook een redelijk kleine kamer gehad met 8 inch studiomonitors. De bass ging reflecteren doordat het gewoon teveel was. Leuk als je lekker wilt blazen met de speakers maar bij het produceren not done.

Heb daarna een setje KRK Rokits 5 gehad, maar die vond ik net wat te weinig laag hebben. Nu overgestapt op Tannoy Reveal 601A, (6 inch) daar helemaal tevreden mee! Al helemaal voor dat geld. Ik meen 120 euro per stuk.


Als je akoestiek niet in orde is dan zijn alle speakers lastig. Je kan grote monitoren ook zachter te zetten he.
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 apr 2014 18:30 
 
Hardtraxx Addict

Bas schreef:
Eeehm nee dat klopt niet echt wat je zegt Phase 2. Grote speakers kun je hebben in een kleine kamer inderdaad, mits je akoestiek helemaal op orde is. Anders wordt het lastig. Heb zelf ook een redelijk kleine kamer gehad met 8 inch studiomonitors. De bass ging reflecteren doordat het gewoon teveel was. Leuk als je lekker wilt blazen met de speakers maar bij het produceren not done.

Heb daarna een setje KRK Rokits 5 gehad, maar die vond ik net wat te weinig laag hebben. Nu overgestapt op Tannoy Reveal 601A, (6 inch) daar helemaal tevreden mee! Al helemaal voor dat geld. Ik meen 120 euro per stuk.


Bas, wat vind je verder zo goed aan de Tannoy Reveal 601A?
Zuiver geluid? Genoeg Laag?

En ik zie dat bax ze helaas niet meer heeft, dus daar testen word hem niet.
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 apr 2014 21:57 
 
Hardtraxx Beheerder
Avatar gebruiker

Joeyvg schreef:
Bas schreef:
Eeehm nee dat klopt niet echt wat je zegt Phase 2. Grote speakers kun je hebben in een kleine kamer inderdaad, mits je akoestiek helemaal op orde is. Anders wordt het lastig. Heb zelf ook een redelijk kleine kamer gehad met 8 inch studiomonitors. De bass ging reflecteren doordat het gewoon teveel was. Leuk als je lekker wilt blazen met de speakers maar bij het produceren not done.

Heb daarna een setje KRK Rokits 5 gehad, maar die vond ik net wat te weinig laag hebben. Nu overgestapt op Tannoy Reveal 601A, (6 inch) daar helemaal tevreden mee! Al helemaal voor dat geld. Ik meen 120 euro per stuk.


Bas, wat vind je verder zo goed aan de Tannoy Reveal 601A?
Zuiver geluid? Genoeg Laag?

En ik zie dat bax ze helaas niet meer heeft, dus daar testen word hem niet.


Ik heb ze ook, aanrader van Bas en Diana (Deetox) Imo zuiverder dan KRK Rp6's. Veel zuiverder.
Het laag is prima. Ze kosten ook aanzienlijk minder dan de krk's. Ze zijn te koop bij Keymusic. Deze heeft een vestiging in Utrecht, wellicht dat je daar eens langs kan gaan.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 apr 2014 09:25 
 
Hardtraxx Addict

Oke ben benieuwd :) heb er meerdere op mijn lijst staan waaronder de RP6, Yamaha HS7 en dan de 601A.
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 mei 2014 10:25 
 
Hardtraxx Newbie

Hoi geachte forummers, ik dacht dat een setje KRK 5, 6, of 8, studio monitoren wel leuk zou zijn om te gebruiken als computerluidsprekers, gewoon om muziek te luisteren, tot nu toe gebruik ik een 2-1 setje van Philips SPA5300 zeer tot mijn tevredenheid overigens. Maar na enkele jaren wordt het tijd voor een upgrade. Zijn studio monitoren daar trouwens wel geschikt voor? Ik hou wel van een beetje knallen hoor, het is mij niet gauw te gek, en hier (ik woon op de Filipijnen) heb ik geen last van buren (of zij van mij) ik draai graag jazz in al zijn vormen, pop trance dance hip hop rock metal ik ben een alles eter als het maar goed is klaar gemaakt. De KRK is hier makkelijk verkrijgbaar en niet duur ook, vele andere merken moeten speciaal ingevoerd worden en zijn dus pittig duurder dan in nederland. is er kwa geluid veel verschil tussen de RP serie of de VXT serie? ik ben geen producer en wordt het waarschijnlijk ook niet, voor mij is het geluid het belangrijkste, het moet me kippe(n)vel bezorgen!!
groeten uit een tropisch (35celcius) Manila, Don
Ps. de kamer waar ik muziek luister is 4X4
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 mei 2014 13:52 
 
Hardtraxx Addict

KRK RP is prima dan voor je. Daar kun je namelijk ook goed mee produceren.
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 mei 2014 13:59 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Ik gok dat het moeilijk is om bijvoorbeeld aan KEF of Bowers Wilkins speakers te komen dus dan zijn KRK's een mooi alternatief. Of jij het verschil tussen de RP en de VXT het geld waard vind kun je alleen achter komen door ze te beluisteren maar vergeet HIFI speakers niet.
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 mei 2014 16:42 
 
Hardtraxx Newbie

Skatzow schreef:
Ik gok dat het moeilijk is om bijvoorbeeld aan KEF of Bowers Wilkins speakers te komen dus dan zijn KRK's een mooi alternatief. Of jij het verschil tussen de RP en de VXT het geld waard vind kun je alleen achter komen door ze te beluisteren maar vergeet HIFI speakers niet.

Hi-Fi speakers zijn zelden actief, dacht ik? trouwens een beetje gekleurd mag van mij wel als het maar de goeie kleur is. tov de VXT dacht ik, na dat ik het een en ander heb doorgespit, dat ze een aantal mogelijkheden hebben die de PR serie niet heeft, over het geluid, beter of anders, heb ik niets kunnen vinden
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 mei 2014 15:16 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Ga ze eens beluisteren ;) (welke alternatieven heb je naast de krks?)
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 mei 2014 16:38 
 
Hardtraxx Newbie

Skatzow schreef:
Ga ze eens beluisteren ;) (welke alternatieven heb je naast de krks?)

geen?
Vorige  1 ... 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21 ... 25  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Producer's Corner