Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18 ... 25  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 aug 2013 17:21 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Welke studiomonitoren hebben ook een ingebouwde versterker? Of is het beter om een aparte versterker te gebruiken? En kun je daar dan ook een normale versterker voor gebruiken of heb je nog speciale studioversterkers?
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 aug 2013 17:53 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ok, op die manier, maar wat is aan te raden? Actieve of passieve?
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 aug 2013 18:03 
 
Hardtraxx Beheerder
Avatar gebruiker

El Mare schreef:
Ok, op die manier, maar wat is aan te raden? Actieve of passieve?


Opzich is actief wel aan te raden, maar als je meer bass wilt bij het draaien zou ik voor passieve gaan met een losse versterker en een subwoofer oid.
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 aug 2013 18:05 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

En voor het DJ-en lijkt me dat dus een beter plan?
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 aug 2013 18:06 
 
Hardtraxx Beheerder
Avatar gebruiker

El Mare schreef:
En voor het DJ-en lijkt me dat dus een beter plan?


als jij meer bass lekkerder vindt mixen zou ik dat doen ja, maar ik zie de meeste mensen draaien met gewone actieve studio monitoren.
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 aug 2013 18:08 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Bij mixen is de bass lijkt mij belangrijker bij het produceren, dus dan zou ik voor passieve kunnen gaan.
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 aug 2013 22:59 
 
Hardtraxx Addict

El Mare schreef:
Welke studiomonitoren hebben ook een ingebouwde versterker? Of is het beter om een aparte versterker te gebruiken? En kun je daar dan ook een normale versterker voor gebruiken of heb je nog speciale studioversterkers?


Lekker actieve speakers pakken. Ik zie niet in waarom je voor passieve zou kiezen. Actieve speakers hebben versterkers welke op de speakers gebouwd zijn, je hebt geen "gekloot" met extra spul wat ruimte in neemt en nogmaals, je hebt een versterker welke ingebouwd zit in de speaker, die zijn volledig aangepast en geoptimaliseerd voor elkaar. Passieve monitoren kom je dan ook zeer weinig tegen. Wil je toch extra bass, hang je er gewoon een klein mixertje aan en klaar.

http://www.bax-shop.nl/0-tot-12-kanaals ... tails.html
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 aug 2013 12:15 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Ik ben op zoek naar nieuwe monitoren. Heb op dit moment de alesis M1 active, maar die wil ik graag vervangen.
Heeft iemand van jullie ervaring met het setje van Pioneer, de s-dj05. Ik ga ze maandag beluisteren, maar ben benieuwd wat jullie ervaringen zijn van die monitoren in combinatie met het produceren van hardstyle.
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 aug 2013 14:18 
 
Hardtraxx Addict

Waarom andere monitoren? De Alesis die je hebt zijn prima hoor. Phuture Noize heeft ze bijvoorbeeld ook tot voor kort gebruikt. ;)

Die Pioneer die je voorstelt zou ik niet nemen. Zijn allicht leuke speakers, maar zoveel ga je er niet op vooruit tegenover de Alesis. Ik zou eerder naar een setje Dynaudio's of Genelec's 8030A kijken. Wordt dat te duur en je wil toch een stap vooruit, zou ik de Yamaha HS7 overwegen. Of als je de ruimte ervoor hebt, Yamaha HS8.
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 aug 2013 22:36 
 
Hardtraxx Addict

El Mare schreef:
En voor het DJ-en lijkt me dat dus een beter plan?


Als dj moet je niets bijzonders nemen. Gewoon simpel setje. Is leuke dikke installatie voor thuis maar on stage heb je ook niet altijd top spul. Dan moet je ook kunnen mixen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 aug 2013 21:38 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ja precies, dat hebben mij meer mensen al verteld en ook bij de DJ winkel. Ik denk dus dat ik voor een simpel setje ga.
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 aug 2013 12:57 
 
Hardtraxx Addict

Genelec 80-40's. Amen. Jezus wat een heldendingen zijn dat zeg :worship:
Heb ze nu anderhalve maand ofzo en werken echt geweldig :D

Durf misschien wel te zeggen dat er geen betere monitoren zijn om hardstyle op te produceren ^^
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 aug 2013 13:46 
 
Hardtraxx Addict

Stereorockerz schreef:
Genelec 80-40's. Amen. Jezus wat een heldendingen zijn dat zeg :worship:
Heb ze nu anderhalve maand ofzo en werken echt geweldig :D

Durf misschien wel te zeggen dat er geen betere monitoren zijn om hardstyle op te produceren ^^


Mag ook wel voor dat geld xd
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 aug 2013 18:09 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

ben nog steeds aan het twijfelen tussen de genelec 8040 en de krk vxt8
zou ze eens moeten beluisteren in de winkel
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 aug 2013 01:36 
 
Hardtraxx Addict

Dynamix schreef:
ben nog steeds aan het twijfelen tussen de genelec 8040 en de krk vxt8
zou ze eens moeten beluisteren in de winkel

Zonder twijfel de genelecs :P

@Joey kostte me niks, kreeg ze van mijn ouders als examencadeautje ^^
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 aug 2013 04:38 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Stereorockerz schreef:
Dynamix schreef:
ben nog steeds aan het twijfelen tussen de genelec 8040 en de krk vxt8
zou ze eens moeten beluisteren in de winkel

Zonder twijfel de genelecs :P

@Joey kostte me niks, kreeg ze van mijn ouders als examencadeautje ^^



En ik mocht bij zijn dat ik mijn akoestiek setje toendertijd kreeg hahaha.
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 aug 2013 20:42 
 
Hardtraxx Newbie

Hallo Iedereen,

Ik Produceer nu iets minder als een jaartje en wil graag studio monitoren kopen.
Nu twijfel ik tussen de ; - KRK Rokit 6 G2 en de Yamaha HS7.
Kan iemand me mischien zeggen wat nou de beste keus zou zijn..

Dankuwel!
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 aug 2013 20:48 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Encryz schreef:
Hallo Iedereen,

Ik Produceer nu iets minder als een jaartje en wil graag studio monitoren kopen.
Nu twijfel ik tussen de ; - KRK Rokit 6 G2 en de Yamaha HS7.
Kan iemand me mischien zeggen wat nou de beste keus zou zijn..

Dankuwel!

Ikzelf heb de Yamaha HS80, waar de HS7 het kleinere broertje van is. De HS80's heb ik nu een jaartje staan en ben er bijzonder tevreden over! Erg lekkere monitors, stuk strakker als ik ze vergelijk met de KRK Rokits, met name in het hoog. De Yamaha's hebben iets minder laag dan de KRK's, maar voor produceren vind ik dit eigenlijk wel prettig. De KRK's hebben de neiging tot een redelijk zware roffel in het laag terwijl de Yamaha's het gewoon strak houden. Ik zou voor de Yamaha HS7 gaan!
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 aug 2013 22:32 
 
Hardtraxx Newbie

Wat bedoel je precies met die roffel, alsnog bedankt !
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 aug 2013 22:47 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Leuk om te lezen! Vind juist persoonlijk dat de hs80 vergeleken met de rp6 (1gen) veel wolliger laag heeft en meer staat te beuken. Het hoog is inderdaad iets beter als de rp6.
De rp6 heeft weer een stuk meer mid en een pak minder laag, natuurlijk logisch gezien 8" vs 6".
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 sep 2013 15:16 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Ik ben opzoek naar een speaker setje van 3 of 5 (1 grote en 2/4 kleine) voor niet al te veel geld.

Ik wil 1 grote gewoon op de grond hebben onder mn bureau en de andere 2/4 op m'n bureau voor het producen.

Kan iemand me misschien helpen?
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 sep 2013 18:17 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Waarom wil je een grote monitor op de grond en meer dan 2 op je bureau?
Met 2 goede monitoren ben je er al en zijn de verhoudingen ook beter.
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 sep 2013 20:51 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Skatzow schreef:
Waarom wil je een grote monitor op de grond en meer dan 2 op je bureau?
Met 2 goede monitoren ben je er al en zijn de verhoudingen ook beter.

Waarschijnlijk bedoelt ie gewoon een 5:1 setje van logitech oid. Maar dat raad ik idd ook af. Nog niet zo zeer omdat het slecht is ofzo (want welke neutrale luisteraar heeft nou studio monitoren staan) maar omdat je alle onzuivere en slechte frequenties die eruit moeten niet kan horen op een standaard hifi setje. Dus mijn advies is: Ga naar een Feedback store, of naar een andere goeie dj/producer zaak en luister daar naar verschillende monitoren voor je een keuze maakt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 sep 2013 09:10 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Cardioid schreef:
Skatzow schreef:
Waarom wil je een grote monitor op de grond en meer dan 2 op je bureau?
Met 2 goede monitoren ben je er al en zijn de verhoudingen ook beter.

Waarschijnlijk bedoelt ie gewoon een 5:1 setje van logitech oid. Maar dat raad ik idd ook af. Nog niet zo zeer omdat het slecht is ofzo (want welke neutrale luisteraar heeft nou studio monitoren staan) maar omdat je alle onzuivere en slechte frequenties die eruit moeten niet kan horen op een standaard hifi setje. Dus mijn advies is: Ga naar een Feedback store, of naar een andere goeie dj/producer zaak en luister daar naar verschillende monitoren voor je een keuze maakt.

Ik ben bezig met een nieuwe studio te bouwen en heb al twee grote speakers voor mn DJen, 1 meter ernaast staat m´n bureau voor mn producen dus wilde ik gewoon een simpel setje dat niet al te duur is..

EDIT: Bedankt overigens!
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 sep 2013 11:25 
 
Aan het typen...
Avatar gebruiker

Als je wilt produceren heb je monitoren nodig en geen hi-fi speakers. Hi-Fi speakers zoals Logitech en Creative vervormen namelijk je geluid, waardoor het vrij moeilijk is iets te maken dat op iedere speaker goed klinkt. Monitoren zijn er om geluiden zo vlak mogelijk weer te geven. Ik zal je ook direct even uit de illusie helpen dat je die voor weinig geld kunt aanschaffen, zeker omdat je waarschijnlijk de prijs van hi-fi speakers in gedachte hebt. Voor 2 budget monitoren ben je al gauw een euro of 300 kwijt. Wil je daar nog eens een grote speaker voor op de grond bij (zoiets heet een subwoofer btw), dan tel daar nog maar eens 400 euro bij op. En ja dan heb ik het over een simpel monitor setje. Voor een top set ben je minimaal 3x zoveel kwijt.
Vorige  1 ... 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18 ... 25  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Producer's Corner