Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17 ... 25  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 mei 2013 19:52 
 
Hardtraxxer

Waarom de RP serie van KRK? Met je budget kan je voor de VXT serie gaan, die toch wel een stapje beter zijn. En koop geen losse sub.
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 mei 2013 21:47 
 
Hardtraxx Addict

Zeker geen sub nemen. Niet nodig en je ruimte moet dan echt top zijn qua akoestiek anders verneukt is je hele mix.
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 mei 2013 02:38 
 
Hardtraxx Newbie

Vandaag geluisterd naar verschillende monitoren.

De 5 en 6 inch monitoren waren gewoon te klein en konden de bass niet goed genoeg weergeven. Dit merkte ik nadat ik hetzelfde nummer met een 8 inch luisterde. De KRK RP8 waren best aardig totdat ik de Yamaha HS80M hoorde. De bass is hierbij veel dieper en ook veel vermogen.

Ik heb ook de VXT8 beluisterd. Geluid is strakker, maar kan zeer lage tonen gewoon niet weergeven. Verliest het gewoon van de Yamaha betreft bass.

Kleine Genelecs klinken een stuk beter in de hogere tonen maar kost al 900 euro per stuk. Een grote overschreed dus helemaal mijn budget.

Ik ben voor de Yamaha HS80M gegaan met een Komplete Audio 6 externe geluidskaart.

Een aantal monitoren vond ik erg droog/plat klinken in de hoge tonen. Ik weet niet exact welke dit zijn. Mijn tip is ga zeker luisteren voordat je een monitor aanschaft!
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 mei 2013 12:55 
 
Hardtraxxer

Slckaer schreef:
Vandaag geluisterd naar verschillende monitoren.

De 5 en 6 inch monitoren waren gewoon te klein en konden de bass niet goed genoeg weergeven. Dit merkte ik nadat ik hetzelfde nummer met een 8 inch luisterde. De KRK RP8 waren best aardig totdat ik de Yamaha HS80M hoorde. De bass is hierbij veel dieper en ook veel vermogen.

Ik heb ook de VXT8 beluisterd. Geluid is strakker, maar kan zeer lage tonen gewoon niet weergeven. Verliest het gewoon van de Yamaha betreft bass.

Kleine Genelecs klinken een stuk beter in de hogere tonen maar kost al 900 euro per stuk. Een grote overschreed dus helemaal mijn budget.

Ik ben voor de Yamaha HS80M gegaan met een Komplete Audio 6 externe geluidskaart.

Een aantal monitoren vond ik erg droog/plat klinken in de hoge tonen. Ik weet niet exact welke dit zijn. Mijn tip is ga zeker luisteren voordat je een monitor aanschaft!


Klinkt logisch, ben zelf ook aan het kijken voor monitoren.

Budget is 500 euro, ook met geluidskaart en pads...
Heb 8 inch nodig, want ik zit op de zolder, zat nu zelf te denken aan M-Audio BX8.

Iemand ervaring mee?
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 mei 2013 07:12 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Helaas, geen ervaring mee.

Ik heb wel een vraag m.b.t. studio monitoren.

Ik heb een trance nummer gemaakt, hij klinkt echt top op mijn studio-monitoren, maar als ik 'm op t geluidssysteem zet van de woonkamer (Een logitec setje met draadloze boxen, ben de naam kwijkt) dan klinkt hij echt heel anders. Bass, vaag en heel veel botsende frequenties. Ligt dit aan 't setje in de woonkamer of is m'n afmix op m'n studiomonitoren niet goed?
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 mei 2013 08:06 
 
Hardtraxx Addict

Je mix is waarschijnlijk niet goed. Controleer het eens met een ander nummer (een trance release bedoel ik) luister hoe die op je monitors klinkt en op je hifi set.
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 jun 2013 13:05 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Jongens ik heb lang naar alle mogelijkheden gekeken en ik denk dat ik het volgende ga aanschaffen:

2x KRK RP G2
2x Procab CAB600 jack mono male
1x Focusrite Scarlett 2i2 USB audio interface

http://www.bax-shop.nl/dj-studio-monitor/krk-rp-5-g2-actieve-studio-monitor-per-stuk/product-details.html
http://www.bax-shop.nl/jack-kabels/procab-cab600-jack-mono-male-jack-mono-male-3.00-meter/product-details.html
http://www.bax-shop.nl/usb-geluidskaart/focusrite-scarlett-2i2-usb-audio-interface/product-details.html

Ik heb gekozen voor de KRK RP G2 voor het grote Hz bereik en in verband met mijn kleine kamer. Ik het voor de Procab kabels gekozen, omdat iemand zei dat dit een goed merk is. Nu heb ik de volgende vraag: heb ik mono of stereo kabels nodig? Verder denk ik dat de externe geluidskaart op USB van Focusrite het beste bij het setje past en ik lees hier overal goede retenties over. Ik vroeg me af of jullie dit een goede set up lijkt of dat jullie me iets anders aan raden en waarom.
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 jun 2013 14:47 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

heeft er iemand ervaring met genelec, ben er nog niet uit welke ik zou nemen
ze klinken allemaal mooi :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 jun 2013 14:59 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Dynamix schreef:
heeft er iemand ervaring met genelec, ben er nog niet uit welke ik zou nemen
ze klinken allemaal mooi :P


Ze klinken mij vooral duur.. ;) .. nee sorrie geen ervaring met genelec
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 jun 2013 15:03 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Maximum schreef:
Jongens ik heb lang naar alle mogelijkheden gekeken en ik denk dat ik het volgende ga aanschaffen:

2x KRK RP G2
2x Procab CAB600 jack mono male
1x Focusrite Scarlett 2i2 USB audio interface

http://www.bax-shop.nl/dj-studio-monitor/krk-rp-5-g2-actieve-studio-monitor-per-stuk/product-details.html
http://www.bax-shop.nl/jack-kabels/procab-cab600-jack-mono-male-jack-mono-male-3.00-meter/product-details.html
http://www.bax-shop.nl/usb-geluidskaart/focusrite-scarlett-2i2-usb-audio-interface/product-details.html

Ik heb gekozen voor de KRK RP G2 voor het grote Hz bereik en in verband met mijn kleine kamer. Ik het voor de Procab kabels gekozen, omdat iemand zei dat dit een goed merk is. Nu heb ik de volgende vraag: heb ik mono of stereo kabels nodig? Verder denk ik dat de externe geluidskaart op USB van Focusrite het beste bij het setje past en ik lees hier overal goede retenties over. Ik vroeg me af of jullie dit een goede set up lijkt of dat jullie me iets anders aan raden en waarom.


logischerwijs zou ik zeggen mono... L+R=Stereo gedeeld door twee= mono..
maar weet het niet zeker.
Mag ik trouwens wel even opmerken dat KRK een enorme bas bak is.. Ik vind ze zelf(mijn mening) te heavy op de lage freq's.. maar das mijn mening
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 jun 2013 15:07 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ty voor de feedback Stigmata, wat betreft die kabels denk ik dat dus ook! Dat KRK's in de lage frequenties minder betrouwbaar zijn hoor ik wel meer, maar wat betreft het frequentie bereik lijken deze mij de beste keuze gezien de prijs. Heeft er iemand ervaring met die externe geluidskaart? Of is er iemand die een andere aanraad? ^^
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 jun 2013 15:09 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Stigmata schreef:
Dynamix schreef:
heeft er iemand ervaring met genelec, ben er nog niet uit welke ik zou nemen
ze klinken allemaal mooi :P


Ze klinken mij vooral duur.. ;) .. nee sorrie geen ervaring met genelec

Ze zijn duurder, maar het bereik qua frequenties is minder groot dan bij KRK dus ik snap de hype niet helemaal (heb er ook geen ervaring mee, dat terzijde).
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 jun 2013 15:19 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Maximum schreef:
Ty voor de feedback Stigmata, wat betreft die kabels denk ik dat dus ook! Dat KRK's in de lage frequenties minder betrouwbaar zijn hoor ik wel meer, maar wat betreft het frequentie bereik lijken deze mij de beste keuze gezien de prijs. Heeft er iemand ervaring met die externe geluidskaart? Of is er iemand die een andere aanraad? ^^


Top kaart.... niks mis mee, als je niet te veel randapparutuur wilt aansluiten natuurlijk..
Kijk wel even naar de drivers. en naar je win versie..
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 jun 2013 16:35 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Stigmata schreef:
Maximum schreef:
Ty voor de feedback Stigmata, wat betreft die kabels denk ik dat dus ook! Dat KRK's in de lage frequenties minder betrouwbaar zijn hoor ik wel meer, maar wat betreft het frequentie bereik lijken deze mij de beste keuze gezien de prijs. Heeft er iemand ervaring met die externe geluidskaart? Of is er iemand die een andere aanraad? ^^


Top kaart.... niks mis mee, als je niet te veel randapparutuur wilt aansluiten natuurlijk..
Kijk wel even naar de drivers. en naar je win versie..

Ik produceer op een mac, maakt dat nog wat uit denk je? Verder ben ik niet super goed met computer dus wat bedoel je met drivers? Hoe bedoel je randapparatuur? Sorry, maar ben hier niet zo'n genie in! :$
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 jun 2013 16:56 
 
Hardtraxx Addict

Volgens de specificaties zou die gewoon moeten werken op een Mac:

Geschikt voor besturingssysteem:
Apple OS X 10.6.x (Snow Leopard),
Apple OS X 10.7.x (Lion), Apple OS X 10.8.x (Mountain Lion),
Microsoft Windows XP, Microsoft Windows 7, Microsoft Windows 8

Gewoon bij Bax zelf advies vragen dan weet je zeker dat het goed zit :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 jun 2013 18:13 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Joeyvg schreef:
Gewoon bij Bax zelf advies vragen dan weet je zeker dat het goed zit :)

Dat is voor mij 2 uur (heen) rijden! :(
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 jun 2013 19:47 
 
Hardtraxx Elite

Maximum schreef:
Joeyvg schreef:
Gewoon bij Bax zelf advies vragen dan weet je zeker dat het goed zit :)

Dat is voor mij 2 uur (heen) rijden! :(

Gewoon een mailtje? Ik krijg altijd erg snel en uitgebreid antwoord
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 jun 2013 19:52 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

DJ_Tim schreef:
Maximum schreef:
Joeyvg schreef:
Gewoon bij Bax zelf advies vragen dan weet je zeker dat het goed zit :)

Dat is voor mij 2 uur (heen) rijden! :(

Gewoon een mailtje? Ik krijg altijd erg snel en uitgebreid antwoord


Je kan ze ook bellen! Krijg je ook uitstekend advies!
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 jun 2013 19:58 
 
Hardtraxx Addict

En dan door de telefoon horen of de monitoren goed klinken xd
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 jun 2013 20:16 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Joeyvg schreef:
En dan door de telefoon horen of de monitoren goed klinken xd


Nee dat bedoel ik niet, maar als je vragen hebt o.i.d, over wat het beste waarbij past etc.
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 jun 2013 20:45 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Maximum schreef:
Stigmata schreef:
Maximum schreef:
Ty voor de feedback Stigmata, wat betreft die kabels denk ik dat dus ook! Dat KRK's in de lage frequenties minder betrouwbaar zijn hoor ik wel meer, maar wat betreft het frequentie bereik lijken deze mij de beste keuze gezien de prijs. Heeft er iemand ervaring met die externe geluidskaart? Of is er iemand die een andere aanraad? ^^


Top kaart.... niks mis mee, als je niet te veel randapparutuur wilt aansluiten natuurlijk..
Kijk wel even naar de drivers. en naar je win versie..

Ik produceer op een mac, maakt dat nog wat uit denk je? Verder ben ik niet super goed met computer dus wat bedoel je met drivers? Hoe bedoel je randapparatuur? Sorry, maar ben hier niet zo'n genie in! :$


gaat werken op je mac... randapparatuur, = virus, nordlead, Minimoog, Brute, JP800, Juno 160... dat soort shit xd
je bent namelijk beperkt in je in en output's op de kaart....

Maar luister naar Joey en Wouter... ff bellen help altijd..
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 jun 2013 00:48 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Sinds vandaag van Infinity SM 225:

Afbeelding


Overgestapt naar KRK VXT-8:

Afbeelding

Ik heb de geluidskwaliteit nog niet helemaal kunnen vergelijken, maar ze klinken erg goed tot nu toe, de bass is in ieder geval veel strakker.
Die Infinity's zijn een meter hoog, dus dat was niet zo praktisch op m'n bureau, een halve meter voor m'n neus. xd Deze VXT's zijn ook aardig groot, maar ik wilde wel hetzelfde frequentiebereik houden, en af en toe lekker hard muziek kunnen luisteren, vandaar dus mijn keuze voor dit model.


De Infinity's houd ik voorlopig voor het DJ'en, voorheen moest ik ze eerst altijd van m'n bureau af tillen en naar m'n dj set verplaatsen, niet zo fijn met die lompe dingen :P. Heb nu dus twee dikke speakersets op m'n kamer staan :cool: .
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 jul 2013 22:02 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ik heb vragen over studiomonitoren, kun je deze ook voor het mixen gebruiken of zijn deze speciaal bedoeld voor het produceren?
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 jul 2013 17:06 
 
Hardtraxx Addict

El Mare schreef:
Ik heb vragen over studiomonitoren, kun je deze ook voor het mixen gebruiken of zijn deze speciaal bedoeld voor het produceren?


Deze kun je ook prima voor het mixen gebruiken! De KRK Rokit RP5 en RP6 wordt hier veel voor gebruikt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 jul 2013 11:26 
 
Hardtraxx Addict

Cruelty schreef:
Zoals hierboven wordt gezegd, je kunt voor wat goedkopere monitoren zoals de RP5/6 of zo gaan.
Je hoeft in ieder geval niet echt super monitoren te hebben, omdat eerlijk geluid bij het draaien niet belangrijk is.


Je kan ook gewoon speakers van een hifi set pakken om te draaien.
Vorige  1 ... 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17 ... 25  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Producer's Corner