Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 36, 37, 38, 39, 40, 41  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 mrt 2015 11:32 
 
Hardtraxx Veteran

Ik heb spijt dat ik RP5's heb gekocht toentertijd. Bende.
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 mrt 2015 12:00 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

ExoBassTix schreef:
Ben toch wel benieuwd aangezien ik steeds KRaK monitors zie, zijn er hier mensen die monitors kopen op basis van live vergelijking? Kan me niet voorstellen dat je die wilt na vergelijking met bijvoorbeeld Yamaha HS8 ofzo.

Ik was eerst ook altijd fan van de KRK's, omdat iedereen ze hier zo geweldig vond. Uiteindelijk iets meer gaan verdiepen in monitoring, en gelukkig uit die waan geholpen. Ik heb toen bij Bax in die speciale monitor room speakers vergeleken en man, wat is KRK toch gehypete troep! Maar dat is slechts mijn mening ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 mrt 2015 12:24 
 
Hardtraxx Newbie
Avatar gebruiker

Upgrade:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 mrt 2015 16:50 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Ik weet in ieder geval dat de KRK Rokit familie echt de naam KRaK toebehoort. Blikkerig geluid, erg krampachtig. Missschien leuk met zwaar lo-fi muziek, zelfs dan mwuah. Maar goed, opnieuw eigen mening. Beats is hetzelfde verhaal, al iets extremer in alle aspecten.
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 mrt 2015 17:35 
 
Hardtraxx Addict

Toch blijft het dat je monitors gewoon moet leren. Ook op KRK kun je top kwaliteit tracks maken.
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 mrt 2015 09:25 
 
Hardtraxxer

SpaceRazr schreef:
ExoBassTix schreef:
Ben toch wel benieuwd aangezien ik steeds KRaK monitors zie, zijn er hier mensen die monitors kopen op basis van live vergelijking? Kan me niet voorstellen dat je die wilt na vergelijking met bijvoorbeeld Yamaha HS8 ofzo.

Ik was eerst ook altijd fan van de KRK's, omdat iedereen ze hier zo geweldig vond. Uiteindelijk iets meer gaan verdiepen in monitoring, en gelukkig uit die waan geholpen. Ik heb toen bij Bax in die speciale monitor room speakers vergeleken en man, wat is KRK toch gehypete troep! Maar dat is slechts mijn mening ;)


Hahah, je was altijd fan omdat iedereen ze hier zo gewelding vond ? :x

@Phase2 idd.. Mijn mening is er niks mis met die KRK's.. Tis maar net waar je gewend aan bent..
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 apr 2015 23:58 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

En wat voor muziek je gebruikt on de monitors te testen. Andere monitoren passen bij andere muziek.

Weet niet meer welke, maar had een tijd terug in de studio waar ik les heb een monitor-vergelijking avond gehad. Stond een KRK Rokit set, een Presonus set en een Quested set (en een KRK subwoofer en de grote ingebouwde B&W torens maar die doen even niet toe). Ik weet de modellen niet meer, maar ik heb wel geleerd hoe veel er nou in monitor klank verschilt. Over het algemeen waren meeste aanwezigen helemaal weg van de Quested set. Wil ze graag eens vergelijken met de Focal SM9, wat een monster box is dat :loving:
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 apr 2015 17:26 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

2e scherm aangeschaft en een verhoging gemaakt voor schermen en speakers zie hier het resultaat! erg blij mee :) Afbeelding
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 jun 2015 21:30 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Hey gasten! Misschien zullen sommige van jullie het nog wel kunnen herinneren, maar ik heb een (hele) tijd geleden gezegd dat als ik m'n studio zou gaan bouwen, ik jullie op de hoogte zou houden met foto's, details e.d.
Nu is het dan eindelijk zo ver! Na een jaar wachten heb ik eindelijk (bijna) alle benodigdheden in huis gehaald en alles op papier gezet/uitgerekend en ben ik afgelopen weekend begonnen met bouwen. Van te voren heb ik ook bepaalde staande golven uitgerekend en (early) reflection points die ik moest weten om het geluid zo goed mogelijk tot z'n recht te laten komen. Dus het is niet zomaar een partij rockwool tegen de muur aankwakken, en klaar..

Hier onder geef ik een kleine foto slideshow van hoe het er nu uit ziet en wat ik nog allemaal ga/moet doen. Enjoy!

Hier mijn 'studio' tijdens het verhuizen 1 jaar geleden. Prioriteiten stellen is altijd al een pluspunt geweest van me. :P
Bureau en audio interface zijn inmiddels al vervangen. Dit bureaublad was krom en dus aan vervanging toe. Nu heb ik een iets groter bureau en een Focusrite Scarlett 2i4 Audio Interface (welke mij trouwens onwijs goed bevalt t.o.v de M-audio fast track pro. Het kan een aanzienlijk stuk harder.)

Afbeelding

LED-strips voor achter m'n panelen. Heb 2 paar gehaald maar er zal ongetwijfeld nog wat extra's bij komen.

Afbeelding

Hier ben ik alles gaan opmeten en op schaal gaan tekenen. Een shitload aan werk, maar het is het zeker waard.

Afbeelding

Zo had ik aanvankelijk m'n achterste muur ontworpen, maar omdat ik een tijd geleden nog een diffuser had gemaakt die ik toch ga gebruiken zal het er iets anders uit komen te zien, alleen die foto komt als alles af is!

Afbeelding

Een goede 14 m2 aan rockwool gehaald (90 mm dik), wat overigens niet genoeg is maar voor nu even voldoet.

Afbeelding

Hier zijn we per paar alle planken (ergonomisch) op maat gaan zagen en later in elkaar gaan schroeven.

Afbeelding

Hier dus een beginsel van het in elkaar schroeven van de panelen. Uiteindelijk heb ik de stalen hoeken weggelaten omdat het zodanig kleine panelen zijn dat het niet perse onwijze verstevigingen nodig heeft in de hoeken. Mocht het paneel nou groter zijn vang ik dat op met steunbalken in het midden of op 1/3 van het paneel (zie verder).

Afbeelding

Hier is het eerste afgemaakte paneel. Het is 1 deel van een 2 delige constructie. Zie de tekening van m'n bureau, en dan nummer 5 & 6.

Afbeelding

Dit zijn die 2 panelen samen.. Een tweeling al zeg ik het zelf.. :D

Afbeelding

en de 2 panelen die er naast komen te hangen..

Afbeelding

Hier zijn alle panelen die we hebben gemaakt samen op een rij. De 2 achterste komen op de achterste muur te hangen.

Afbeelding

Hier is alles uitgestald.. En de diffuser op de achtergrond (die trouwens nog wel even mooi afgewerkt moet worden). ^^

Afbeelding



Nu is het alleen nog zaak om de rest van de panelen af te maken, en dat zullen er nog zo'n 5 á 6 zijn exclusief de basstraps. De basstraps zullen trouwens een heel andere aanpak nodig hebben omdat je de energie uit de bass moet zien te halen, dat zal waarschijnlijk met een soort van doolhof gebeuren in combinatie met rockwool. Als ik dat ga doen zal ik weer foto's posten van het proces.

Ik zal deze week dus de panelen gaan afmaken en vullen met rockwool en daarna bekleden. De stof moet ik nog halen maar dat zal waarschijnlijk een canvas stof zijn omdat deze niet rekt en dik is, zonder doorzichtigheid wat moet in verband met de rockwool. Het bekleden zal waarschijnlijk een pain in the ass zijn, maar ach. Dat moet dan maar even!

Oh en FYI... Kostenplaatje!?

Zo'n €300,- aan materiaal.

Ik hoop dat ik jullie een beetje geïnformeerd heb met deze post en als jullie vragen hebben hoor ik het graag!
Cheers, Elmar.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 jun 2015 14:42 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Ziet er al dik uit, benieuwd naar het eindresultaat :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 jun 2015 16:08 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Inderdaad! vooral hoe het gaat klinken! Zeker omdat je alles zelf hebt berekend e.d.
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 jun 2015 20:47 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Thanks voor jullie reacties! Ik moet zeggen dat de studio echt een aanzienlijk stuk beter klinkt dan voorheen. Je merkt wel dat de basstraps nog geplaatst moeten worden maar die ga ik aankomende maand goed designen en maken. :)


Ik wilde 2 verschillende muren krijgen, dus 1 witte met gekleurde panelen, en 1 gekleurde muur met witte panelen zodat deze er uit zouden springen. Ik heb dus eerst stof gekocht om te bepalen welke kleur m'n muur zou gaan worden. Ik had een soort olijf groene stof gekocht. Toen heb ik een hoekje stof afgeknipt en ben ik met die sample naar de lokale verfwinkel gegaan en heb ik die kleur zo goed mogelijk laten samen stellen. Al met al is dat redelijk goed gelukt.

Verder heb ik als stof, canvas gebruikt. Dit is dik stof wat niet onwijs rekbaar is en niet heel erg doorzichtig. Het kost daarentegen wel wat, ik heb 6,95 per meter bij 1,40 meter betaald. Ik heb 18,5 meter gehaald waarvan ik nu nog een aantal meter over heb gehouden voor m'n basstraps en evt. enkele andere panelen.

We zijn om half 2 's middags begonnen, eerst nog even naar de bouwmarkt voor wat laatste benodigdheden en toen non-stop gaan werken!
Verder geen gelul meer, hier de gehele resterende foto reportage!

Dit is uiteindelijk de kleur geworden die bij m'n panelen past!

Afbeelding

De panelen afgemaakt en klaargemaakt om gestoffeerd te worden (knoesten afgeschuurd etc.)

Afbeelding

Dit zijn een paar van de panelen die ik nog moest maken voor m'n achterste muur. Hier liggen ze al te wachten tot het stof er omheen getrokken kon worden.

Afbeelding

Hier wordt 1 van de panelen bekleed, wat trouwens echt een kut werk is. Mijn ervaring voor iemand die dit zelfde wilt gaan doen: Reken je paneel ruim uit en begin altijd met het stof vast te zitten in het midden van 1 van de lange kanten, en werk dan van het midden naar de buitenkant toe. En als laatste pak je de korte kanten die je op hun beurt weer dicht moet vouwen.

Afbeelding

Dit is dus de achterkant van een paneel. Zorg dat er zoveel mogelijk knoesten/onregelmatigheden in je paneel aan de achterkant zitten, anders ga je die aan de voorkant zien als je die hebt opgehangen.

Afbeelding

En dit dus de voorkant van 1 van de panelen. Zorg wel dat je deze zo strak mogelijk aanspant, zo strak als een drumstel moet goed zijn. Op de achtergrond zie je een puppy die ook graag mee wilt doen.. :P

Afbeelding

De panelen voor de gekleurde muur zijn af, dus pakken we nu door met de panelen voor de witte muur!

Afbeelding

Dit zijn de panelen naast elkaar tegen de olijf groene muur.. Best mooie combo, toch?!

Afbeelding

Half 10 's avonds, nog steeds aan het werk. Uitgemeten waar de panelen moesten komen te hangen en de gaten geboord en pluggen ingehamerd.. (Sorry buufjes en boven buufjes.. :P )

Afbeelding

Om en nabij 10 uur, het werd donker, maar we hadden geen zin meer om te stoppen. Dan maar buiten verder de Rockwool snijden!

Afbeelding

Een paneel met het Rockwool er in. Hou er wel rekening mee dat je aan weerszijden een speling overhoudt van plusminus een halve centimeter. Snij dus altijd een beetjte veel Rockwool uit, zodat hje het Rockwool in je paneel kan klemmen. Hou er verder rekening mee dat Rockwool altijd een harde en een zachte kant heeft. Gebruik je (net als mij) geen afdek plaat aan de achterkant van je paneel, zorg dan dat je de harde kant van je Rockwool aan de achterkant hebt zitten. Dit vermindert de kans op uitval van de Rockwool.

Afbeelding

Dit is het restant van het Rockwool. Ik heb in totaal 4 pakken van 4 gehaald met een totaal van dus 16 platen. Ik had 8 panelen die zijn opgedeeld in 14 secties. Ik heb ervoor gekozen om voor elke sectie 1 plaat Rockwool te gebruiken i.p.v. te hergebruiken. Dit omdat ik genoeg platen had, maar ook met het oog op dat ik nog basstraps ga maken waar ik dit restant voor ga gebruiken. Het was inmiddels een uur of 12 en alle panelen waren gevuld. We besloten maar om te stoppen omdat het nog 1 grote bende was in m'n studio en we die toch niet meer helemaal netjes konden krijgen voor een uur of 3. Volgende dag dan maar afmaken. :)

Afbeelding

Nu de platen klaar zijn, ga ik me bezighouden met het plaatsen van de LED-strips. Er zitten handige klemmetjes bij die je kan monteren en zo dus geen tape o.i.d hoeft te gebruiken.

Afbeelding

De LED-strips hangen, nu alleen nog aansluiten, ophanging bevestigen en ophangen die zooi! Het eind komt in zicht!!!!!! :D

Afbeelding

De bedrading is aangesloten en voor de bevestiging van m'n panelen heb ik staaldraad gebruikt. Ik heb 2 haakjes aan weerszijden ingeschroefd in m'n panelen, en daar staaldraad tussen gespannen en goed verzekerd zodat die niet los kan laten!

Afbeelding

Ik heb nog bij elk paneel 2 ''stoppers'' op de onderkant gemonteerd zodat de onderkant van de panelen een beetje van de muur af komen te hangen. Dit is misschien maar een centimeter en een beetje, maar genoeg om de LED-strips voldoende ruimte te geven, zodat deze niet tegen de muur geplet worden.

Afbeelding

Dan is het alweer tijd om te hangen, en is dit het eind resultaat geworden! Ik ben onwijs blij met hoe het is geworden. Ik denk dat ik het persoonlijk mooier vind als dan ik vooraf had verwacht hoe het eruit zou komen te zien! Enjoy! :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

AL met al was het een onwijs gaaf om m'n eigen studio te designen en te bouwen en het resultaat is tot dusver zeer zeker van wat ik had gehoopt! Alleen de basstraps missen nog en nog 2 extra panelen voor op de kleine muren. Die panelen worden deze maand nog gemaakt maar die basstraps zullen later komen! En als dat gebeurd hou ik jullie zeker weer op de hoogte! :thumbsup:

Cheers, Elmar.
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 jun 2015 08:36 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Nu ben ik wel echt benieuwd hoe het klinkt! Met welke hardware & Software heb je je "kamer" berekend?
heb zelf ook enkele panelen met rockwool(dit voor de ergste staande golven/frequenties) maar heb nog geen bass traps gemaakt en wil dit toch wel gaan doen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 jun 2015 10:44 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Skatzow schreef:
Nu ben ik wel echt benieuwd hoe het klinkt! Met welke hardware & Software heb je je "kamer" berekend?
heb zelf ook enkele panelen met rockwool(dit voor de ergste staande golven/frequenties) maar heb nog geen bass traps gemaakt en wil dit toch wel gaan doen.

Ik heb eigenlijk zo veel mogelijk zelf uitgerekend met de formules en aantekeningen die ik nog had liggen van school. ik heb zoveel mogelijk room modes gecalculeerd en hier dus een kleine berekening voor gemaakt
verder nog met een spiegel langs de muren gegaan voor eerste reflectie punten.

Basstraps maken is toch wel een vak apart hoor. een lage freqentie golf van, zeg 40 hertz heeft een hele hoop energie. Je kan de lengte van die golf uitrekenen en aan de hand daarvan proberen een trap te maken. Doe dit wel met bepaalde lagen, dus zorg dat je een beetje dit doet: rockwool-lucht-rockwool-lucht-hout-rockwool-lucht,of iets in die trend. Hiermee zorg je er dus voor dat de frequentie een paar gecreëerde muren door moet maar daarbij heel veel kracht verliest en dat is wat je wilt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 jun 2015 17:07 
 
Hardtraxx Addict

Staan hier een aantal super strakke studio's op de foto :thumbsup:.

Dit is mijn 'Base of musical operations'.
Afbeelding

Qua akoestiek kut met peren. Maar ben nog steeds dik tevreden op het moment. :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 jun 2015 21:36 
 

M Unic schreef:
Qua akoestiek kut met peren.



:lol: :lol: :lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 jun 2015 12:03 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Is het niet vervelend, die monitor tussen je 2 schermen in? Krijg al een zere nek als ik er aan denk :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 jun 2015 21:31 
 
Hardtraxx Addict

Nee ben dat ondertussen wel gewend. :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 okt 2015 18:22 
 
Hardtraxxer

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

nog wat kabels wegwerken en nog een paar kleine afwerk dingtjes
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 okt 2015 18:34 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Je moet hem even uploaden, je hebt nu een link geplaatst naar een foto op je eigen computer en die kunnen we natuurlijk niet bekijken ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 okt 2015 18:46 
 
Hardtraxxer

ja sorry :) nu doet hij het :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 okt 2015 19:37 
 
Hardtraxxer

Hou niet zo van witte KRKs (smaken.. :$ ) maar bij deze setup zien ze er episch uit :o
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 okt 2015 13:33 
 
Hardtraxx Newbie

@ Pantermaat

Ik zou ook nog wat aan de ramen aan beide kanten doen... ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 okt 2015 14:18 
 
Hardtraxxer

JRMN schreef:
@ Pantermaat

Ik zou ook nog wat aan de ramen aan beide kanten doen... ;)


Heb je zeker gelijk in!! sowieso gordijnen, helpt ook weer absorberen. en ik moet nog basstrapps in de hoeken hebben.
ik heb ze achter in de kamer wel al hangen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 nov 2015 11:53 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Zo, Vast een kleine update van wat ik thuis aan het bouwen ben.

Voor de beeldvorming, ik zit met mijn pc in een bijgebouw in de tuin.
Want hoort niemand het als ik weer eens een hele avond kicks aan het bakken ben.. :P
Maar, klein nadeel... het is daar best koud in de winter, en het is lastig warm te houden zonder enorme stook kosten. en aangezien ik zelf die stook kosten moet betalen (tis mijn eigen huis.).. dacht ik tijd voor een goede aanpak met isolatie en shizzle. want nou moet het maar eens lekker warm worden, en het moet maar eens mooi gaan worden daar. ik zit er namelijk dagelijks..en het oog wil ook wat.

Afbeelding

Oude draaihoek,

Afbeelding

Oude "studio" (meer wat tegen elkaar aangeschroefde platen.. mag de naam studio eigenlijk niet dragen)

Afbeelding

Slopen!!!

Afbeelding

Nieuwe wand en kozijn.

Afbeelding

Vloertje, daar komen platen en vloerbedekking op.. en heul veul pur en kit ;)

Afbeelding

Mooi nieuw plafond (ja, daar boven is het ook geisoleerd) met lampkes :)

Afbeelding

OEOEOEOE!!! lampkes met kleurtjes!!


Maar goed.. het is een work in progress.. er moet nog zat gebeuren.

Meer foto's gaan nog volgen!!
Vorige  1 ... 36, 37, 38, 39, 40, 41  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Producer's Corner