Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 37, 38, 39, 40, 41  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 nov 2015 17:03 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Ben benieuwd, houd ons op de hoogte :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 nov 2015 21:55 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Ziet er goed uit :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 nov 2015 19:44 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Heb dit topic even vanaf pagina 1 doorgenomen, ben zelf geen producer of dj, maar vind het altijd toch wel erg vet om te zien hoe anderen het nou voor elkaar hebben! :corn:
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 nov 2015 19:10 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Pantermaat schreef:
nog wat kabels wegwerken en nog een paar kleine afwerk dingtjes

Dat ziet er verschrikkelijk netjes uit. Hoop ook zo'n hok in te richten als ik over een paar maanden mijn eigen stekje krijg.
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 nov 2015 19:18 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Teasert update xd xd

Afbeelding

Ik heb lolz... :yay: :yay:
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 dec 2015 17:52 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Nog meer mensen die hun studio hebben vernieuwd? :corn:
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 dec 2015 12:49 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

sonnebloem schreef:
Nog meer mensen die hun studio hebben vernieuwd? :corn:


Ik ben klaar... maar moet nog ff mooie foto's maken. :lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 dec 2015 17:27 
 
Hardtraxx Elite

sonnebloem schreef:
Nog meer mensen die hun studio hebben vernieuwd? :corn:

Ik :) moet nog paar dingen aansluiten, dan zal ik een foto plaatsen. Tis lang geen professionele studio maar wel een flinke upgrade van wat ik eerst had.
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 dec 2015 17:50 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

ik vind dat echt zo fascinerend om te zien he :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 dec 2015 23:32 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Job done!!!!

klein maar oh zo fijn!!!! Missie geslaagd!!! :clap: :clap: :clap:

Afbeelding

Afbeelding
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 dec 2015 11:06 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Nice! Had zelf alleen 2 dezelfde beeldschermen gekocht. Maar vette ruimte hoor! :thumbsup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 dec 2015 15:38 
 
Hardtraxx Elite

Zo'n vette ruimte en dan rp5's?
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 dec 2015 18:43 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

DJ_Tim schreef:
Zo'n vette ruimte en dan rp5's?



Ja? wat is daar mis mee? maatje groter helpt niet.
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 dec 2015 13:43 
 
Hardtraxx Beheerder
Avatar gebruiker

Stigmata schreef:
DJ_Tim schreef:
Zo'n vette ruimte en dan rp5's?



Ja? wat is daar mis mee? maatje groter helpt niet.


Oh jazeker wel. Frequencie bereik van een 5" woofer is echt heel matig, en zeker als je hardstyle produceert is dat totaal niet aan te raden. Je mist teveel laag om een cleane bass te mkrijgen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 dec 2015 14:18 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

The Venator schreef:
Stigmata schreef:
DJ_Tim schreef:
Zo'n vette ruimte en dan rp5's?



Ja? wat is daar mis mee? maatje groter helpt niet.


Oh jazeker wel. Frequencie bereik van een 5" woofer is echt heel matig, en zeker als je hardstyle produceert is dat totaal niet aan te raden. Je mist teveel laag om een cleane bass te mkrijgen.


ja en nee. je hebt in de strekking gelijk. maar om te zeggen dat het met 5" woofers niet te doen is om een cleane sub laag te krijgen.. ben ik het niet mee eens. Het gaat me vrij aardig af.

maatje grotere woofers op deze oppervlakte is niet nodig. staande golven zat al, en dat word met 6" en groter alleen maar erger.
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 dec 2015 16:10 
 
Hardtraxx Beheerder
Avatar gebruiker

De kunst is om vanaf 6" een goede akoestiek te krijgen in je ruimte. Als de bass met een 6" woofer al te "muddy" en "ongecontroleerd" wordt zal je toch iets aan je akoestiek moeten doen. Het kan namelijk prima, ik bedoel meer dat wanneer je hardstyle produceert aan 5" simpelweg niet genoeg hebt. Hoe groot de ruimte ook is waar je in werkt.

Het gaat niet om de akoestiek in mijn opmerking, maar om de frequency range.
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 dec 2015 16:26 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

The Venator schreef:
De kunst is om vanaf 6" een goede akoestiek te krijgen in je ruimte. Als de bass met een 6" woofer al te "muddy" en "ongecontroleerd" wordt zal je toch iets aan je akoestiek moeten doen. Het kan namelijk prima, ik bedoel meer dat wanneer je hardstyle produceert aan 5" simpelweg niet genoeg hebt. Hoe groot de ruimte ook is waar je in werkt.

Het gaat niet om de akoestiek in mijn opmerking, maar om de frequency range.



Voordat dit een discussie gaat worden waar we alle 2 niet op zitten te wachten, ...

Je hebt gelijk, , , maar hoe dan ook.. it work's for me.. en daar gaat het om..
Ik heb geen geld voor studio's alla digital punk enzo, dus pas ik me aan aan mijn budget, en werk met die mogelijkheden
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 dec 2015 20:38 
 
Hardtraxx Beheerder
Avatar gebruiker

Daar is ook niks mis mee, ieder z'n ding, maar als je 'serieus' wil 'doorbreken' oid. Heb je wel de juiste tools nodig, maar dit kan natuurlijk nog wel komen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 dec 2015 21:58 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

The Venator schreef:
Daar is ook niks mis mee, ieder z'n ding, maar als je 'serieus' wil 'doorbreken' oid. Heb je wel de juiste tools nodig, maar dit kan natuurlijk nog wel komen.


Doorbreken ben ik te oud voor. Had ik in '97 moeten doen :$
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 dec 2015 01:07 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

The Venator schreef:
Daar is ook niks mis mee, ieder z'n ding, maar als je 'serieus' wil 'doorbreken' oid. Heb je wel de juiste tools nodig, maar dit kan natuurlijk nog wel komen.


Als je je monitoren kent dan heb je het niet nodig. Daar haalt het niet mee weg dat je de lage frequenties niet haalt met 5". Mocht ik het zelf over doen ging ik ook voor 6". Alhoewel er ook artiesten zijn zoals bijv. Unresolved werkt ook met 5" gaat hem ook prima af dacht ik zo.
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 dec 2015 12:14 
 
Hardtraxx Addict

The Venator schreef:
Daar is ook niks mis mee, ieder z'n ding, maar als je 'serieus' wil 'doorbreken' oid. Heb je wel de juiste tools nodig, maar dit kan natuurlijk nog wel komen.


Nee hoor. Je moet je ruimte en speakers gewoon heel goed kennen. Ik ken iemand die echt top producties maakt (ook qua kwaliteit) en die zit ook gewoon in een slaapkamer studio met RP5's.
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 dec 2015 14:26 
 
Hardtraxx Beheerder
Avatar gebruiker

Phase 2 schreef:
The Venator schreef:
Daar is ook niks mis mee, ieder z'n ding, maar als je 'serieus' wil 'doorbreken' oid. Heb je wel de juiste tools nodig, maar dit kan natuurlijk nog wel komen.


Nee hoor. Je moet je ruimte en speakers gewoon heel goed kennen. Ik ken iemand die echt top producties maakt (ook qua kwaliteit) en die zit ook gewoon in een slaapkamer studio met RP5's.


Je kan niks veranderen aan het feit dat een rp5 speaker gewoonweg te weinig laag heeft. In een auto of op een slaapkamer klinkt het misschien perfect, dat is ook mooi, maar op een groot systeem zoals bijvoorbeeld op Q-Base zul je merken dat je wel body mist in het laag. Ik vertel dit niet vanuit mijn mening, maar dit is gewoon een feit. Als je kijkt naar de frequencies in het laag van de rp5:
Citaat:
Maximum frequentie: 35 - 39.9 kHz
Minimum frequentie: 40 - 49 Hz


40 - 49 Hz zegt genoeg. Ik probeer hier verder niks mee te veranderen, ieder doet wat 'ie doet, en hoe 'ie het doet, maar wees ervan bewust dat 40 - 49hz vrij weinig is, en zeker voor hardstyle.
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 dec 2015 23:28 
 
Hardtraxx Addict

Stigmata schreef:
The Venator schreef:
Daar is ook niks mis mee, ieder z'n ding, maar als je 'serieus' wil 'doorbreken' oid. Heb je wel de juiste tools nodig, maar dit kan natuurlijk nog wel komen.


Doorbreken ben ik te oud voor. Had ik in '97 moeten doen :$


Beetje offtopic maar dit vind ik echt onzin. Als jij gewoon echt goeie muziek maakt ben je nooit te oud om door te breken.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 dec 2015 01:32 
 
Hardtraxx Addict

Regain heeft volgens mij ook RP5.. :beer:
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 dec 2015 13:40 
 
Hardtraxx Beheerder
Avatar gebruiker

Joeyvg schreef:
Regain heeft volgens mij ook RP5.. :beer:


Vandaar dat het zo apart klinkt gr
Vorige  1 ... 37, 38, 39, 40, 41  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Producer's Corner