Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39 ... 41  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 aug 2014 01:40 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Ik heb altijd met mijn krk's gedraaid en toen ben ik overgestapt omdat ik wilde gaan produceren. Zie hier mijn nederig stulpje. Krk's zitten trouwens nog niet op een geluidskaart. Die wil ik wel graag maar daar moet ik me nog meer in gaan verdiepen wat die nou precies doet en waarvoor die is.

Tips zijn altijd welkom!



Afbeelding

Afbeelding
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 aug 2014 04:29 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Hee dat beeldscherm herken ik :D
Een geluidskaart verzorgt het vertalen van digitaal(pc) naar analoog(speakers) doormiddels van ad/da conversie.
Andersom natuurlijk als je iets wilt opnemen met een microfoon.
Hoe beter de qualiteit converter hoe beter het geluid.
Naast geluidskwaliteit heb je ook minder latency en heb je verschillende in en uitgangen.

Als je begint met producen dan zou ik niet blindstaren op de hele dure kaarten maar is bijvoorbeeld de focusrite 2i2 of de NI Audio 4 goed genoeg.
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 aug 2014 14:54 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Bedoel je het scherm zelf of wat er op afgespeeld word? :P

Ja ik heb nu een m-audio key mini 32 maar daar zit inderdaad ook een dikke vertraging in die ik er maar niet uit kan krijgen. Is trouwens aangesloten via usb. Ik weet ook niet of deze op een geluidskaart aan te sluiten is.

over de 2i2 heb ik inderdaad heel veel positieve berichten gelezen. Zat er zelf ook aan te denken om die te gaan bestellen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 aug 2014 16:44 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Het Acer beeldscherm :p
De 2i2 is zeker goed, heb hem zelf ook. Er zijn natuurlijk ook goede alternatieven. Bedenk ook even of je er ooit een microfoon aan gaat hangen en of dat je misschien meer uitgangen nodig hebt.
De meeste hebben wel xlr of Jack ingangen dus dat eerste is niet het meest belangrijkste maar het aantal uitgangen wel.
Wil je er alleen 2 speakers aan hangen dan zijn 2 uitgangen natuurlijk genoeg.
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 aug 2014 17:00 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

haha ja al een veteraan dat ding :P

ja nou precies dat had ik dus ook in gedachten. Ik wil er wel later een microfoon op aansluiten en twee krk's maar ik zat misschien ook te denken aan de 2i4. Ik dacht eerst dat ik een midi keyboard op de geluidskaart moest aansluiten waardoor de latency wegging. Wat blijkt nou ik had mijn geluidskaart niet geselecteerd die van asio.. Echt stom. maar of ik meer uitgangen nodig heb weet ik niet precies omdat ik niet echt een idee heb wat ik er allemaal aan kan hangen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 aug 2014 09:58 
 
Hardtraxx Addict

Skatzow schreef:
Hee dat beeldscherm herken ik :D
Een geluidskaart verzorgt het vertalen van digitaal(pc) naar analoog(speakers) doormiddels van ad/da conversie.
Andersom natuurlijk als je iets wilt opnemen met een microfoon.
Hoe beter de qualiteit converter hoe beter het geluid.
Naast geluidskwaliteit heb je ook minder latency en heb je verschillende in en uitgangen.

Als je begint met producen dan zou ik niet blindstaren op de hele dure kaarten maar is bijvoorbeeld de focusrite 2i2 of de NI Audio 4 goed genoeg.


Over die NI geluidskaarten hoor ik juist slechte verhalen.

@B-Shockz: wat is je budget voor audio interface?
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 aug 2014 17:57 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

oh dat wist ik niet, heb er nog nooit iets negatiefs gehoord maar ik ken ook niet zoveel mensen die een NI geluidskaart hebben.
Heb zelf ook nooit een NI geluidskaart in handen gehad dus kan er zelf ook niks van zeggen
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 aug 2014 19:21 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

@phase

Ik heb niet echt een budget maar ik hoef nu nog geen peperdure kaart te hebben.
Die 2i2 of 2i4 spreekt me wel aan.
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 aug 2014 21:27 
 
Hardtraxx Beheerder
Avatar gebruiker

B-shockz schreef:
@phase

Ik heb niet echt een budget maar ik hoef nu nog geen peperdure kaart te hebben.
Die 2i2 of 2i4 spreekt me wel aan.


Ik heb de 2i2 (net als zeker 70% van de mensen hier, denk ik :$). Het is echt een topding! Voor mij zitten er precies genoeg aansluitingen op en hij klinkt lekker zuiver voor hetgeen je ervoor betaald. De prijs/kwaliteitsverhouding is echt top.
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 aug 2014 22:14 
 
Hardtraxxer

Ik heb de vorige versie van de 2i2 en die werkt na al die jaren nog steeds prima. :)
Dus zeker aan te raden!
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 aug 2014 22:56 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Ik heb zelf de 2i4. Voor een (budget) geluidskaart zou ik zeker naar Focusrite kijken! Erg goede interfaces voor een mooie prijs. Binnenkort alleen nog even kijken dat ik me de KRK RP6 G3's bestel :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 aug 2014 00:37 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Krijg de 2i2 morgen binnen!

Thanks voor jullie advies heren! :thumbsup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 aug 2014 18:19 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

B-shockz schreef:
Krijg de 2i2 morgen binnen!

Thanks voor jullie advies heren! :thumbsup:


Uitstekend product. Heb zelf dan de 2i4, maar die is nagenoeg hetzelfde. :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 aug 2014 18:25 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Mijn studio, aka hobbykamer xd

Afbeelding
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 aug 2014 12:05 
 
Hardtraxx Addict

B-shockz schreef:
@phase

Ik heb niet echt een budget maar ik hoef nu nog geen peperdure kaart te hebben.
Die 2i2 of 2i4 spreekt me wel aan.


Focusrite zal prima bevallen. Ik werk al jaren met een focuste saffier le. Nooit echt problemen mee gehad. Voor budget kaarten zal dat dan ook prima zijn. Voor de betere kaarten zit je toch al snel in de 500+ euro regio.
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 aug 2014 18:38 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Jazeker! Bevalt me heel goed :D Mijn kwaliteit van mijn geluid is ook verbeterd. Het is wat helderder geworden. Denk dat ik hier heel blij zal mee zijn de komende tijd!
En ja dan zit je inderdaad al snel richting dat bedrag inderdaad.
Ik ben nog niet zo lang bezig met produceren dus ik zit eerst wel goed zo!
Met draaien wordt het een ander verhaal maar dat is offtopic..

@Receivernl Ziet er netjes uit!
Bevalt die midi keyboard? Die van mij is te klein. Beetje een onhandig ding.
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 sep 2014 13:32 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

B-shockz schreef:
Jazeker! Bevalt me heel goed :D Mijn kwaliteit van mijn geluid is ook verbeterd. Het is wat helderder geworden. Denk dat ik hier heel blij zal mee zijn de komende tijd!
En ja dan zit je inderdaad al snel richting dat bedrag inderdaad.
Ik ben nog niet zo lang bezig met produceren dus ik zit eerst wel goed zo!
Met draaien wordt het een ander verhaal maar dat is offtopic..

@Receivernl Ziet er netjes uit!
Bevalt die midi keyboard? Die van mij is te klein. Beetje een onhandig ding.


Mwah.. als ik op een toets druk speelt de toets (klank) te lang door. Dit zal een instelling zijn, maar nog steeds geen idee hoe dat te veranderen.. dus ben maar weer aan het producen met mijn toetsenbord :whistle:
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 okt 2014 01:49 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Roybrussel schreef:
Zoals beloofd een foto van hier!

Afbeelding


Afbeelding
Kleine update: keyboard aangeschaft, Logic Pro gedowngrade naar 9 en wat verlichting !

Twijfel is aanwezig om te sparen voor een virus ti2 desktop.
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 okt 2014 17:48 
 
Hardtraxx Newbie

Klopt het dat je in een hoek zit? Zo ja, hoe heb je dit opgelost kwa geluidsisolatie?
Want in een hoek zal je nooit 100% eerlijk geluid hebben. Vaak zelfs een versterkde bass...
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 okt 2014 23:03 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

MisterR schreef:
Klopt het dat je in een hoek zit? Zo ja, hoe heb je dit opgelost kwa geluidsisolatie?
Want in een hoek zal je nooit 100% eerlijk geluid hebben. Vaak zelfs een versterkde bass...



Dit dus, zit zelf ook op een zolderkamer en dus schuinen kanten als ik zelf voor de monitoren zit (krk rokit 5) mis ik voor mijn gevoel veel bass. Zodra ik dan ergens anders in de kamer sta heb ik ineens veel bass.

Is het zo dat als ik mijn kamer goed isoleer (akoestisch gezien) dat ik dan meer bass heb wanneer ik voor mijn studiomonitoren zit?
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 okt 2014 23:31 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

TBA-ID schreef:
MisterR schreef:
Klopt het dat je in een hoek zit? Zo ja, hoe heb je dit opgelost kwa geluidsisolatie?
Want in een hoek zal je nooit 100% eerlijk geluid hebben. Vaak zelfs een versterkde bass...



Dit dus, zit zelf ook op een zolderkamer en dus schuinen kanten als ik zelf voor de monitoren zit (krk rokit 5) mis ik voor mijn gevoel veel bass. Zodra ik dan ergens anders in de kamer sta heb ik ineens veel bass.

Is het zo dat als ik mijn kamer goed isoleer (akoestisch gezien) dat ik dan meer bass heb wanneer ik voor mijn studiomonitoren zit?


Ja & Nee,, als je je kamer goed isoleert met oa. absorbers / diffusors wordt het geluid natuurlijk minder weerkaatst, zo haal je de zogeheten "Echo's" weg. Dit zorgt voor een eerlijker geluid en dit kan dus ook van invloed zijn op de kwaliteit van je producties. maar of je daadwerkelijk echt verschil hoort in bass ligt aan je studiomonitoren, dan zou je voor een andere klasse monitoren moeten gaan van c.a 6,5/8 Inch woofers. De prijsklasse ligt dan ook weer een stap hoger :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 okt 2014 22:52 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

haha oke thanks voor je info, koop vast nog wel een x wat groters. Maar eerst maar eens wat fatsoenlijks produceren met dit setje.
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 okt 2014 23:07 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Als je de pieken en dipjes ongeveer weet dan is er redelijk mee te werken hoor. Daarnaast kun je ook meerdere referentie speakers/set-ups gebruiken zodat je niet totaal verrast word als je de track ergens anders draait.|
Dat het wat moeilijker is, is een latere zorg ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 okt 2014 23:36 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Skatzow schreef:
Als je de pieken en dipjes ongeveer weet dan is er redelijk mee te werken hoor. Daarnaast kun je ook meerdere referentie speakers/set-ups gebruiken zodat je niet totaal verrast word als je de track ergens anders draait.|
Dat het wat moeilijker is, is een latere zorg ;)


Je bedoeld zoals een geluidsinstallatie in een auto?
of home cinema setje?
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 okt 2014 14:19 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

TBA-ID schreef:
Skatzow schreef:
Als je de pieken en dipjes ongeveer weet dan is er redelijk mee te werken hoor. Daarnaast kun je ook meerdere referentie speakers/set-ups gebruiken zodat je niet totaal verrast word als je de track ergens anders draait.|
Dat het wat moeilijker is, is een latere zorg ;)


Je bedoeld zoals een geluidsinstallatie in een auto?
of home cinema setje?


De nieuwere iphone oortjes geven over het algemeen een eerlijk geluid, ik gebruik het vaak om me mixdown net ff beter te krijgen wat ik niet goed via me speakers hoor :P
Vorige  1 ... 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39 ... 41  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Producer's Corner