Nope, zit geen structuur in.toffee wrote:Cardidoid, zit er een bepaalde structuur in, of niet? Want ik kan em niet vinden
@ phase2, ik heb een stiekem een site gebruikt om het uit te rekenen..
Nope, zit geen structuur in.toffee wrote:Cardidoid, zit er een bepaalde structuur in, of niet? Want ik kan em niet vinden
Ik heb het wel over de instrumentenmic sm57. De vocalen sm57 klinkt nogal wat plat en dof naar mijn mening. Ik gebruik nu een rode nt2a in de studio en een sennheiser e865 live en deze klinken veel voller en levendig. Je moet wel weten dat ik een art prochannel 2 gebruik als voorversterker, deze gebruiken buizentechnologie wat ze veel warmer en helderder maakt.Phase 2 wrote:Ja ik neem vocalen op met een SE Gemini II. Heb ook een neumann U78a tot mijn beschikking, maar ondanks dat die twee keer zo duur is als die SE vind ik die SE toch echt stuk beter klinken. Prijs zegt dus inderdaad niet altijd alles. Bij mics is het ook echt kwestie van proberen en niet blind afgaan op prijs en of reacties van andere.LongRoadToRuin wrote:Ja al vaak gehoord. Had er 2 vroeger, maar op een concert dat ik speelde heeft een dronken idioot eens alles beginnen kapotslaan en bij mij waren mijn micro's de klos. Wat doe je eraan?Phase 2 wrote:Leuke studio. Heb je die shure mic al gehoord?
Ze hebben een zeer leuk, mooi en vooral betaalbaar geluid. Geeft een uitstekende referentie. Ik zou eigenlijk nooit durven zeggen dat duurdere instrumenten mic's beter zijn dan de sm57. de beta sm57 is duurder maar klinkt naar mijn mening niet even goed...
Cardiod zou je miss iets meer info kunnen geven?? k vind het er wel vet uitzien, zou ik ook best willen doen deze zomer:)Phase 2 wrote: @cardiod: welke site is dat dan?
http://www.mh-audio.nl/DiffusorCalculat ... ser#resultDJ_Tim wrote:Cardiod zou je miss iets meer info kunnen geven?? k vind het er wel vet uitzien, zou ik ook best willen doen deze zomer:)Phase 2 wrote: @cardiod: welke site is dat dan?
Thanks man.AvixDJ wrote:@cardiod netjes !Ben er zelf ook met een bezig
maar hoe ga jij hem op de muur hangen?, met lijm ofzo?
Jij was wat sneller dan mij..AvixDJ wrote:http://www.mh-audio.nl/DiffusorCalculat ... ser#resultDJ_Tim wrote:Cardiod zou je miss iets meer info kunnen geven?? k vind het er wel vet uitzien, zou ik ook best willen doen deze zomer:)Phase 2 wrote: @cardiod: welke site is dat dan?
Daar kan je instellen welke frequenties je de diffuser voor wilt hebben, dan staat er precies de lengte / hoeveelheid en op welke plaats welk blokje moet komen te staan
ik gebruik geschaafd vuren hout, 3,4mm x 3,4mmSkatzow wrote:Maar dan moet je wel het goede hout hebben
Heb nu 4 balken gebruikt, en moet er nog wel 4 bijhalen denk ikSkatzow wrote:netjes! ben benieuwd naar je bevindingen. Hoeveel platen heb je?
Ohh hahaSkatzow wrote:ik bedoelde eigenlijk hoeveel diffuser platen je nu hebt
Type hout maakt niet gek veel uit.. Tuurlijk zijn er beter geschikte soorten en minder geschikte soorten, maar je kan bijvoorbeeld ook ander materiaal gebruiken als: Hardschuim, pvc of zelfs steen..AvixDJ wrote:ik gebruik geschaafd vuren hout, 3,4mm x 3,4mmSkatzow wrote:Maar dan moet je wel het goede hout hebben
2 cm,DJ_Tim wrote:En welke maten gebruik je voor je blokjes??

Lijkt me heel vervelend die muren zo. Je kan helemaal nergens meer bij..
Geloof mij maar dat elke meubel zo is opgesteld dat de akoestiek perfect tot z'n recht komt en dat alles zeer zorgvuldig is uitgerekend waar die moesten komen te staan. Je hoeft niet aan elke studio te zien dat het om een professionele studio gaat.Bas wrote:Dat is meer aan servers/netwerkapparatuur dan andere shit