Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37 ... 41  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 jan 2014 18:16 
 
Hardtraxx Beheerder
Avatar gebruiker

Destination schreef:
Bas schreef:
Wie nog meer hier gebruiken Tannoy Reveal monitors en een Focusrite 2i2 interface? :D


Ik binnenkort! ^^


:thumbsup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 jan 2014 18:53 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Hier mijn studio*

*(slaapkamer)

Afbeelding
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 jan 2014 22:46 
 
Hardtraxx Beheerder
Avatar gebruiker

Heb je geen externe geluidskaart? of zie ik die over het hoofd.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 jan 2014 23:19 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Mooie studios (jaloers)! :woot:

ik heb een goedkoop setje oortjes een laptopje niet moeite waard om te showen -.-
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 jan 2014 20:27 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Mijn hokje:

Afbeelding

Afbeelding

Gear:

Focusrite iTrack Solo

Novation Launchkey 49

Reloop ADM-5 (Dit wordt de eerstvolgende update :thumbsup:)
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 jan 2014 17:07 
 
Hardtraxx Newbie

Hallo allemaal.

Ik kijk al een tijdje mee op het forum en heb besloten om me ook aan te melden hiervoor :)!

Ben samen met een vriend van mij in 2011 begonnen met draaien en sinds kort zijn we begonnen met produceren. Hier een foto van onze studio in opbouw.

Afbeelding

In het voorjaar gaan we de boel geluiddicht maken :)!
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 feb 2014 13:18 
 
Hardtraxx Addict

Niet veel last van reflecties met die stenen muur?
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 feb 2014 13:22 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Dit is de studio op het CCL die ik twee keer per week (hopelijk binnenkort 4x per week) gebruik:
Afbeelding

Alleen mijn Reloop BeatMix (die ik daar neer heb gezet) en laptop ontbreken van het plaatje. Ook staan er Numark platenspelers, professionele microfoons, oh en sick-ass koptelefoons (Beyerdynamic DT 770 PRO 250Ω - beste ooit qua prijs-kwaliteit verhouding, en bijna alle radio DJs gebruiken ze).



Ook ben ik tijdje terug in de professionele studio van mijn half-oom geweest. Iets van $200.000 aan spul (zegt ie, zo mee eens)! Overal analog synths (zelfs een Theremin (L) ), de beste monitors ooit (Focal SM9), en behoorlijk wat ander fancy spul. Niet normaal. Samen ook nog wat soundscapes opgenomen met de Theremin, de Juno-60, de JP8000 en zijn Pro Tools (meen ik, kan ook Logic zijn). Die monitors trouwems ... Die hebben iets in die tweeters, wat radioactiefs ofzo, dat als een zo'n monitor kapot gaat, je de ruimte moet evacueren en afsluiten. Wtf is dat dan xd
(Ik heb fotos maar die post ik liever niet openbaar; als je wil zien vraag maar.)
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 feb 2014 23:17 
 
Hardtraxx Newbie

Tja, mijn "studio", mijn gear staat door een hele kamer heen, heeft als voordeel dat er altijd genoeg ruimte is.
Afbeelding
Op de achtergrond een setje ms-20, nog een midi keyboardje in de hoek, en onder de laptop een emu-2020 geluidskaart, uhhhhh dat is het op dit moment dan ook, maar ik heb het idee dat er wat hardware bij gaat komen.

En dan nu voor de hardware freaks, mijn oude studio, niet helemaal opgebouwd, maar geeft wel een goed beeld van de setting waar ik vroeger muziek mee maakte.
Afbeelding
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 apr 2014 17:11 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Is er eigenlijk iemand hier die iemand kent (of misschien zelfs zelf!) zijn studio heeft laten doen door Jan Morel? :)

Ik bewonder zijn werk echt, wat een studios kan die man maken :yay:

Edit -----

Ben zelf btw bezig met het maken van een skyline diffuser :) (80/720 stuks gezaagd/geschuurd, dus nogwel ff tegaan)

Afbeelding
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 apr 2014 20:08 
 
Hardtraxxer

AvixDJ schreef:
Is er eigenlijk iemand hier die iemand kent (of misschien zelfs zelf!) zijn studio heeft laten doen door Jan Morel? :)

Ik bewonder zijn werk echt, wat een studios kan die man maken :yay:

Edit -----

Ben zelf btw bezig met het maken van een skyline diffuser :) (80/720 stuks gezaagd/geschuurd, dus nogwel ff tegaan)

Afbeelding



Dat is wel echt Fcking ziek ! Ben benieuwd naar het resultaat!! :thumbsup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 apr 2014 16:49 
 
Hardtraxx Veteran

AvixDJ schreef:
Is er eigenlijk iemand hier die iemand kent (of misschien zelfs zelf!) zijn studio heeft laten doen door Jan Morel? :)

Yup, ik ken iemand die het door hem heeft laten doen, en het is daadwerkelijk een enorm verschil in akoestiek. :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 mei 2014 16:37 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Afbeelding

Inmiddels hangen er 3 vinyls aan de muur en staat de computer op de grond, waardoor de monitoren verder van elkaar staan :thumbsup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 mei 2014 12:54 
 
Hardtraxxer

Zo doet ie t wel :)


Afbeelding

Ziet er netjes uit trouwens! Nog meer foto's van?
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 mei 2014 13:50 
 
Hardtraxx Newbie

Rednol schreef:
Hmm, probeerde net fotos te maken maar veel te slecht belicht :). nu ik toch bezig ben gelijk ff sterkere lamp pakken :P

D-BLOCK & S-TE-FAN en Headhunterz gebruiken hem ook!
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 mei 2014 13:55 
 
Hardtraxx Veteran

Reageer anders eens op een post op pagina 2 uit 2011. :lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 mei 2014 14:31 
 
Hardtraxxer

Show ik hier ook maar eens mijn nederige studiotje. :)


Afbeelding
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 mei 2014 13:37 
 
Hardtraxx Newbie

Mijn studio ziet er behoorlijk anders uit dan de meeste van jullie. Er wordt binnenkort behoorlijk wat verandert aan de inrichting dus dat zal beteren. Ik maakte vroeger ook hardstyle maar maak nu zelf vooral rockmuziek. Ik mix en master ook vele soorten muziek dus heb wel wat apparatuur staan.

Ik heb Hercules xps 2.0 monitorser
Een focusrite Scarlett 18i8
Een Art prochannel ii
Een sennheiser e865
Een m-audio oxygen 49
1 maal 27 inch en 1 maal 22 inch scherm
Fender vintage telecaster hot rod 52
Fender custom built Stratocaster
Marshall dsl40c
Marshall mgcfx 15


Deze apparatuur moet er nog bijkomen:

Focusrite Saffire pro 40
KRK r6 g3
Rode nt2a kit
Shure sm57 instrumentenmicrofoon
ART voicechannel
2e 27 inch scherm

En als gitaar een Gibson les Paul maar nog geen idee welke.


Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 mei 2014 16:49 
 
Hardtraxx Elite

:drool: :drool: ziet er goed uit!!!!
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 mei 2014 11:19 
 
Hardtraxx Addict

Leuke studio. Heb je die shure mic al gehoord?
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 mei 2014 12:30 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Ik ben pas verhuisd naar m'n nieuwe huis, en ben dus druk bezig met m'n nieuwe studio akoestisch aan te passen en in te richten.. Dit is het resultaat tot dusver.

M'n oude bureau, zat een kromming in het bureaublad, dus ik moest een nieuwe (en liefst grotere) hebben..

Afbeelding

Oude bureau eruit gehaald, nieuwe er in..

Afbeelding

Kleine uitsparing aan de achterkant gehouden ivm m'n monitoren.

Afbeelding

Nieuwe desk in place met de apparatuur er op! Iets groter en hoger.

Afbeelding

Dus nu is het zaak om ook aan de akoestiek te gaan werken. Momenteel alleen een diffuser uitgemeten en gemaakt. De rest van de akoestische bakken komen er snel aan! Hier wat foto's.

Afbeelding

Schuren.. :huh:

Afbeelding

Afbeelding

Het (bijna) eindresultaat. Nog een likje verf eroverheen en een lijstje eromheen en dan is'ie klaar!

Afbeelding
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 mei 2014 12:50 
 
Hardtraxx Addict

Nice man vooral die diffusor. Wel klote werk volgens mij of niet? Hoe heb je die uitgemeten trouwens?
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 mei 2014 16:16 
 
Hardtraxx Newbie

Phase 2 schreef:
Leuke studio. Heb je die shure mic al gehoord?

Ja al vaak gehoord. Had er 2 vroeger, maar op een concert dat ik speelde heeft een dronken idioot eens alles beginnen kapotslaan en bij mij waren mijn micro's de klos. Wat doe je eraan?

Ze hebben een zeer leuk, mooi en vooral betaalbaar geluid. Geeft een uitstekende referentie. Ik zou eigenlijk nooit durven zeggen dat duurdere instrumenten mic's beter zijn dan de sm57. de beta sm57 is duurder maar klinkt naar mijn mening niet even goed...
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 mei 2014 18:21 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Cardidoid, zit er een bepaalde structuur in, of niet? Want ik kan em niet vinden :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 mei 2014 20:00 
 
Hardtraxx Addict

LongRoadToRuin schreef:
Phase 2 schreef:
Leuke studio. Heb je die shure mic al gehoord?

Ja al vaak gehoord. Had er 2 vroeger, maar op een concert dat ik speelde heeft een dronken idioot eens alles beginnen kapotslaan en bij mij waren mijn micro's de klos. Wat doe je eraan?

Ze hebben een zeer leuk, mooi en vooral betaalbaar geluid. Geeft een uitstekende referentie. Ik zou eigenlijk nooit durven zeggen dat duurdere instrumenten mic's beter zijn dan de sm57. de beta sm57 is duurder maar klinkt naar mijn mening niet even goed...


Ja ik neem vocalen op met een SE Gemini II. Heb ook een neumann U78a tot mijn beschikking, maar ondanks dat die twee keer zo duur is als die SE vind ik die SE toch echt stuk beter klinken. Prijs zegt dus inderdaad niet altijd alles. Bij mics is het ook echt kwestie van proberen en niet blind afgaan op prijs en of reacties van andere.
Vorige  1 ... 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37 ... 41  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Producer's Corner