Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42 ... 113  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 nov 2012 20:52 

Hardtraxx Newbie

Hardcore deze keer! :yay:

Ongelezen bericht Geplaatst op 30 nov 2012 23:12 

Hardtraxx Addict

Bedankt voor de comments over me Hardcore stukje :$ :thumbsup:
Goed om te horen dat hij in de smaak valt :)

@Aftashoq, Lekker stukje , vocals ook goed gebruikt :)
Deze was toch ook samen met silverbullet ?

Hier het vervolg op de intro die ik laatst posten, ztten nog veel stukjes in die beter kunnen/moeten maar hij is ook nog lang niet klaar :P

Ongelezen bericht Geplaatst op 01 dec 2012 00:59 

Hardtraxx Newbie

Ja vocals wel. :D Die ga ik nog vervangen maar was om eens te horen hoe die in ne track was. ;)
Ik had een nieuwe kick gemaakt en die moest getest worden uiteraard. :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 dec 2012 19:34 

Hardtraxx Newbie

soundstreamer schreef:
@Pantermaat

Ik denk dat je vooral de lagere frequenties veel meer omhoog moet gooien, ik hoor in verhouding heel erg veel hoog in je kick, probeer daar ook een balans in te vinden.

Na veel proberen is dit mijn eerste kick. Commentaar van harte welkom :)

Jumpstyle? :sick:
Heel veel distortion toevoegen.
Knip je kick in TOK-PUNCH-TAIl!
gooi op je TOK (eerste gedeelte)
-Omicide
-EQ2
Camelphat
-EQ2
Eventueel nog wat eigen dingen.

De punch heel goed eq'endat totdat je hem krachtig krijgt.

Tail
-Camelphat
-EQ
- enzoo...

En als laatste even je resultaat posten :slow:
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 dec 2012 19:36 

Hardtraxx Newbie

ViciouzViolenz schreef:
Hardcore deze keer! :yay:

Voor een intro kick perfect!
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 dec 2012 23:13 

Hardtraxxer

artic raw schreef:
soundstreamer schreef:
@Pantermaat

Ik denk dat je vooral de lagere frequenties veel meer omhoog moet gooien, ik hoor in verhouding heel erg veel hoog in je kick, probeer daar ook een balans in te vinden.

Na veel proberen is dit mijn eerste kick. Commentaar van harte welkom :)

Jumpstyle? :sick:
Heel veel distortion toevoegen.
Knip je kick in TOK-PUNCH-TAIl!
gooi op je TOK (eerste gedeelte)
-Omicide
-EQ2
Camelphat
-EQ2
Eventueel nog wat eigen dingen.

De punch heel goed eq'endat totdat je hem krachtig krijgt.

Tail
-Camelphat
-EQ
- enzoo...

En als laatste even je resultaat posten :slow:

Ik ben even helemaal opnieuw begonnen, dus het kan even duren voordat er weer resultaat is, maar die gaat er zeker komen. Het knippen van de kick is niet echt mijn ding, ik vind het fijner om verschillende kicks te stapelen. Maar Camelphat kan ik niet aankomen, dus moet ik werken met andere distortion plugins.
Het was trouwens niet de bedoeling om jump te producen, het was meer dat er een simpel geluidje onder moest om te horen hoe de kick zich houdt onder een synth.
Maar volgende keer besteed ik er sowieso meer werk aan voordat ik een voorbeeld plaats. Maar bedankt voor je feedback en er wordt aan gewerkt ^^
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 dec 2012 16:38 

Artiest

He ik lees van alles over welke vst's er worden gebruikt maar volgens mij gebruikt niemand fx pansion tremor.

Dus bij deze een tip: Gebruik fx pansion tremor om je kicks te maken, heel hendig :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 dec 2012 17:23 

Hardtraxx Newbie

Ik ben nu al een tijdje bezig het maken van kicks en heb er ondertussen iets van 800 stuks, de helft kan zo de prullenbak in natuurlijk, maar het blijft leuk om te vergelijken.

Ik ben er nog lang niet tevreden mee, want het klinkt nog niet zoals ik het wil. Maar het is lastig om de kick het juiste karakter te geven.

Ongelezen bericht Geplaatst op 09 dec 2012 21:23 

Hardtraxx Addict

@Mildr: Ik vindt ze best dik! Doe er eens wat mee? :thumbup:

Hier mijn nieuw kickje. Begin zo langzamerhand de opbouw van de kick eens eindelijk te snappen, ben nog niet tevreden over mijn bassline. Is dat gewoon een kwestie van eq'en?

[zippy]http://www24.zippyshare.com/v/41202414/file.html[/zippy]
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 dec 2012 22:06 

Hardtraxxer

basss27: lead mag nog mischien een paar layertjes krijgen en de kick klinkt vind ik best vet!

mildr: ipv dat je 800 flut kicks maakt, stop al die tijd in een goede;). zijn 3 kicks die allemaal iets anders missen naar mijn gevoel. zelf vind ik dan de eerste het beste klinken;)

waar ik mee bezig ben:

Ongelezen bericht Geplaatst op 09 dec 2012 22:25 

Hardtraxxer

Basss27 schreef:
@Mildr: Ik vindt ze best dik! Doe er eens wat mee? :thumbup:

Hier mijn nieuw kickje. Begin zo langzamerhand de opbouw van de kick eens eindelijk te snappen, ben nog niet tevreden over mijn bassline. Is dat gewoon een kwestie van eq'en?

[zippy]http://www24.zippyshare.com/v/41202414/file.html[/zippy]

Klinkt al een heel eind, maar ik mis de tok? kan ook zijn omdat ik nu via oordoppen luister ipv monitoren.
punch klinkt lekker tenminste , ga zo door :thumbup:

hier mijn kick na wat sleutelwerk

Ongelezen bericht Geplaatst op 09 dec 2012 23:41 

Hardtraxxer

@Basss27, ik ben beter van je gewend jonge...hups tweaken jij :D. Beetje eq beetje dist beetje compressen, dan moet je al een heel eind komen.

@Rummeltje, ik vind de kick een beetje dof, de klank zit er geloof ik wel in. Probeer dat een beetje eruit te trekken met wat eq tweaking.

@Pantermaat, je kick klinkt mijlenver weg. Zitten er filters op ofzo?

Hier is de kick waar ik op dit moment mee bezig ben. Een beetje een beunhazen beukkick.

[zippy]http://www43.zippyshare.com/v/99540724/file.html[/zippy]
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 dec 2012 12:45 

Hardtraxx Newbie

sjuul schreef:
He ik lees van alles over welke vst's er worden gebruikt maar volgens mij gebruikt niemand fx pansion tremor.

Dus bij deze een tip: Gebruik fx pansion tremor om je kicks te maken, heel hendig :)

Volkomen mee eens!
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 dec 2012 12:53 

Hardtraxx Newbie

GlobalSoundsmedia schreef:
IlikeitRAW schreef:
Alweer geprobeerd om een kick te maken zeg maar wat jullie er van vinden. En wat ik kan veranderen.

[zippy]http://www43.zippyshare.com/v/18913482/file.html[/zippy]

Kick lijkt beetje op die van Wesker!
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 dec 2012 08:14 

Hardtraxx Newbie

rummeltje schreef:
mildr: ipv dat je 800 flut kicks maakt, stop al die tijd in een goede;). zijn 3 kicks die allemaal iets anders missen naar mijn gevoel. zelf vind ik dan de eerste het beste klinken;)

Ik bounce zowat elke wijziging, kan ik ze vergelijken met de vorige, het is niet dat ik 800 nieuwe heb gemaakt :). En het is wel grappig om te horen hoe je eerste versies klinken.

Maar ik ben alweer een heel stuk verder en klinkt die bijna als de kick in What It's Like van Wildstylez & Atmozfears. Nu aan het spelen om het goed te laten klinken in een track.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 dec 2012 18:02 

Hardtraxx Addict

ROD schreef:
@Basss27, ik ben beter van je gewend jonge...hups tweaken jij :D. Beetje eq beetje dist beetje compressen, dan moet je al een heel eind komen.

@Rummeltje, ik vind de kick een beetje dof, de klank zit er geloof ik wel in. Probeer dat een beetje eruit te trekken met wat eq tweaking.

@Pantermaat, je kick klinkt mijlenver weg. Zitten er filters op ofzo?

Hier is de kick waar ik op dit moment mee bezig ben. Een beetje een beunhazen beukkick.

[zippy]http://www43.zippyshare.com/v/99540724/file.html[/zippy]

@ROD, beide je kicks klinken erg op de achtergrond. Kan aan de kwaliteit van SC liggen? Kan iig niet goed oordelen nu. De beunhazen kick punched wel lekker zeg. Zou de tail wat dieper horen, en dan zou ik er ook op beunhazen haha.

Hier mijn laatste kick, feedback welkom :)

Ongelezen bericht Geplaatst op 11 dec 2012 19:14 

Hardtraxx Veteran

Mr_vertigo, ik vind je kick helemaal niks, sorry. Klinkt alsof er amper iets aan effecten overheen zit en alsof je er net aan begonnen bent, veel te leeg ook. Probeer hem beter te laten doordreunen en er meer kracht achter te krijgen.

Weet iemand wat er nodig is om een kind a spoontech sound in een kick te krijgen?
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 dec 2012 19:38 

Hardtraxx Newbie

helemaal met het bericht hierboven eens...

ben ook nog even bezig geweest. er zit in ieder geval een stijgende lijn in, volgens mij.

feedback is uiteraard welkom :yes:
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 dec 2012 14:16 

Hardtraxx Addict

Fuzzylogic schreef:
Mr_vertigo, ik vind je kick helemaal niks, sorry. Klinkt alsof er amper iets aan effecten overheen zit en alsof je er net aan begonnen bent, veel te leeg ook. Probeer hem beter te laten doordreunen en er meer kracht achter te krijgen.

Weet iemand wat er nodig is om een kind a spoontech sound in een kick te krijgen?

Oh, jammer! Ligt een hele zooi effecten op (EQ, dist, EQ, dist enz enz)... Nog tips hoe ik misschien wat voller kan krijgen?
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 dec 2012 15:07 

Hardtraxxer

@mr_vertigo, thnx voor de feedback. Kicks zijn nog work-in-progress, heb zelf een beetje moeite met goede mixdown...maarja...

Jouw kick heeft echt nog heel wat werk nodig. Ik denk wel dat dit een leuke basis is, maar MOAR effecten zal geen kwaad doen :P. Misschien een compressortje + wat freq's weghalen.

@Fuzzylogic, ik zou ook wel willen weten hoe je een spoontech kick maakt :D.

Ik ben vandaag begonnen aan een nieuwe kick, ik vond hem al wel de goede kant op gaan:

[zippy]http://www29.zippyshare.com/v/16444145/file.html[/zippy]
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 dec 2012 21:47 

Hardtraxxer

Ik heb een vraag: Hoe pitchen jullie je kick mooi?

Als ik m laadt in Edison, de punch en de tail van elkaar scheidt, en ze vervolgens netjes in pianorol achter elkaar plak (en dus alleen de tail pitch) klinkt het alsnog anders, minder krachtig en lelijker dan de ''niet verknipte'' kick.

Graag advies :) (ik gebruik overigens FL)
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 dec 2012 12:39 

Hardtraxx Veteran

@Q-Dominic:

Ik gebruik die laatste altijd.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 dec 2012 18:18 

Hardtraxx Newbie

Ook weer verder gewerkt, en dit is m'n resultaat tot nu toe, kick in microtonic, daarna met camelcrusher, ohmnicide, devastor, tridirt, Edison en FabFilter Pro-Q verwerkt.
Lead niet heel bijzonder, in zebra met daarna n reverb erover.

@Q-Dominic: ik verander de punch van een gepitche kick altijd door een die ik niet gepitch heb in Edison, dit doe ik bij alle kick die ik wil gaan gebruiken, ook zorg ik dat de tail niet te lang is anders overstemd deze de punch van de volgende kick of, wanneer je naar bv een lagere toon gaat, dat deze niet vals klinkt.

Ongelezen bericht Geplaatst op 15 dec 2012 18:49 

Hardtraxxer

ThomasVD schreef:
Ook weer verder gewerkt, en dit is m'n resultaat tot nu toe, kick in microtonic, daarna met camelcrusher, ohmnicide, devastor, tridirt, Edison en FabFilter Pro-Q verwerkt.
Lead niet heel bijzonder, in zebra met daarna n reverb erover.

@Q-Dominic: ik verander de punch van een gepitche kick altijd door een die ik niet gepitch heb in Edison, dit doe ik bij alle kick die ik wil gaan gebruiken, ook zorg ik dat de tail niet te lang is anders overstemd deze de punch van de volgende kick of, wanneer je naar bv een lagere toon gaat, dat deze niet vals klinkt.

waar is die melo ook alweer van? de kick moet beter, distortion etc..
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 dec 2012 18:59 

Hardtraxxer

Melodie is "Williams Syndrome - Secrets"
Vorige  1 ... 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42 ... 113  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Producer's Corner