Q
Hardtraxxer
959 posts member since 2009
last seen May 2015
Delt-A wrote:@Q-Dominic:

View on YouTube

Ik gebruik die laatste altijd.
Heel relaxt bedankt!M'n Volgende vraag was inderdaad al hoe ik de lengte kon behouden van mn kick als ie naar boven pitchte maar die is bij deze al beantwoord :)
Hardtraxx Newbie
20 posts member since 2011
last seen Jan 2013
View on SoundCloud

View on SoundCloud

Nog steeds niet tevreden mee, kan beter :)
R
Hardtraxxer
314 posts member since 2012
last seen Aug 2019
@mildr, die eerste kick klinkt als een clap met een lichte tail eraan. Die 2e een beetje hetzelfde maar dan wel met betere punch, echter ook dat clap geluid. Als je die weghaalt dan klinkt het beter denk ik. Tail klinkt wel goed.

Hier is de rawachtige kick waar ik nu mee bezig ben. Comments/tips zijn uiteraard welkom.

View on SoundCloud
J
Hardtraxxer
299 posts member since 2011
last seen Apr 2016
ROD wrote:@mildr, die eerste kick klinkt als een clap met een lichte tail eraan. Die 2e een beetje hetzelfde maar dan wel met betere punch, echter ook dat clap geluid. Als je die weghaalt dan klinkt het beter denk ik. Tail klinkt wel goed.

Hier is de rawachtige kick waar ik nu mee bezig ben. Comments/tips zijn uiteraard welkom.

View on SoundCloud
Kzou iets aan uw punch doen, die komt niet echt lekker tbh.

View on SoundCloud
Hardtraxxer
190 posts member since 2010
last seen Mar 2014
Jarno wrote:
ROD wrote:@mildr, die eerste kick klinkt als een clap met een lichte tail eraan. Die 2e een beetje hetzelfde maar dan wel met betere punch, echter ook dat clap geluid. Als je die weghaalt dan klinkt het beter denk ik. Tail klinkt wel goed.

View on SoundCloud

View on SoundCloud
@ROD je moet inderdaad iets aan die punch doen, wat meer high erin stoppen en dan iets zachter zetten zou helpen!
@Jarno ik weet niet of het je bedoeling is maar het klinkt als een hardstyle kick uit 2002 haha, als het niet je bedoeling was dan raad ik je aan om de straat wat langer te maken met iets meer distortion ;)

Hier bij dan mijn remake van adrenalize - magical world, met al zeg ik het zelf een betere kick dan het origineel :P
View on SoundCloud
B
6 posts member since 2012
last seen Jan 2013
Ben al een aantal weken bezig met het tweaken van mijn kick. Geinspireerd door Headhunterz, hoor je ook wel aardig terug vind ik. Ik heb hem gebruikt in mijn laatste track, Binnen 2 dagen in elkaar geflanst dus let alleen op de kick! :P
View on SoundCloud
R
Hardtraxxer
last seen Aug 2019
@bassboosterz, commentaar geven op iig de post boven jou is wel zo netjes.

Je kick klinkt al leuk, alleen moet hij nog voller en krachtiger, ff aan werken dus. En je pitcht op de verkeerde manier, dit is echt zoooo lelijk. Je pitcht nu namelijk de hele kick ipv alleen de tail.

View on YouTube
Q
Hardtraxxer
959 posts member since 2009
last seen May 2015
Hij klinkt inderdaad headhunterz achtig maar er zit totaal geen bas in?

Vraagje:

Hoe speel ik een beetje met m'n kicks binnen het nummer zeg maar? als ik ze buiten het ritme iets zet spelen ze over elkaar heen en vervormt de hele boel.. Beetje beginnersvraag misschien maar ik zit er al een tijdje mee te kutten..
B
last seen Jan 2013
Q-Dominic wrote:Hij klinkt inderdaad headhunterz achtig maar er zit totaal geen bas in?

Vraagje:

Hoe speel ik een beetje met m'n kicks binnen het nummer zeg maar? als ik ze buiten het ritme iets zet spelen ze over elkaar heen en vervormt de hele boel.. Beetje beginnersvraag misschien maar ik zit er al een tijdje mee te kutten..
In de intro heb ik de bass er een beetje afgegooid. Hebben jullie naar de climax geluisterd? Daar zit de bass aardig in denk ik. Sorry dat ik geen feedback gegeven heb, ben nieuw hier en zal er meteen wat aan doen. :)
R
Hardtraxxer
last seen Aug 2019
@ Q-Dominic Dan moet je je kick korter maken.

Zo bijv.

http://i46.tinypic.com/2rn91g2.jpg
B
last seen Jan 2013
R-shot wrote:
Jarno wrote:

View on SoundCloud

View on SoundCloud
@ROD je moet inderdaad iets aan die punch doen, wat meer high erin stoppen en dan iets zachter zetten zou helpen!
@Jarno ik weet niet of het je bedoeling is maar het klinkt als een hardstyle kick uit 2002 haha, als het niet je bedoeling was dan raad ik je aan om de straat wat langer te maken met iets meer distortion ;)

Hier bij dan mijn remake van adrenalize - magical world, met al zeg ik het zelf een betere kick dan het origineel :P
View on SoundCloud
In mijn oren klinkt jouw kick als een scheet. Maar dat zal vast komen omdat ik geen audio hardware heb. Voor mensen die muziek luisteren met plugs klinkt het dus niet best.
B
last seen Jan 2013
ROD wrote:@bassboosterz, commentaar geven op iig de post boven jou is wel zo netjes.

Je kick klinkt al leuk, alleen moet hij nog voller en krachtiger, ff aan werken dus. En je pitcht op de verkeerde manier, dit is echt zoooo lelijk. Je pitcht nu namelijk de hele kick ipv alleen de tail.

View on YouTube
Bedankt voor de tip, ik ga er mee aan de haal.
Hardtraxxer
190 posts member since 2010
last seen Mar 2014
bassboosterz wrote:
Q-Dominic wrote:Hij klinkt inderdaad headhunterz achtig maar er zit totaal geen bas in?

Vraagje:

In de intro heb ik de bass er een beetje afgegooid. Hebben jullie naar de climax geluisterd? Daar zit de bass aardig in denk ik. Sorry dat ik geen feedback gegeven heb, ben nieuw hier en zal er meteen wat aan doen. :)
ook in het climax part zit er haast geen bass, zou er toch wat aan doen :P
B
last seen Jan 2013
R-shot wrote:
bassboosterz wrote:

Vraagje:

ook in het climax part zit er haast geen bass, zou er toch wat aan doen :P
In mijn oren wel hoor, en ook mijn meters laten veel bass zien, dus ik snap er weinig van.
Donateur
15013 posts member since 2010
last seen Aug 2024
Misschien komt het door je nickname?
R
Hardtraxxer
last seen Aug 2019
Haal heel wat laag van je synths en luister en kijk dan nog eens.
Hardtraxx Newbie
11 posts member since 2012
last seen Mar 2013
Hoi Hardtraxxers,

Ook ik heb mij vandaag wat bezig gehouden met het maken van een kick, en ik wou toch even weten wat jullie er van vinden aangezien ik nog niet zo lang bezig ben met het maken van Hardstyle.

Ik weet inmiddels dat er nog een ongepast geluid in mijn kick aanwezig is die ik er binnenkort uit haal, maar toch wou ik even weten wat jullie er tot zover van vinden :)

View on SoundCloud
B
last seen Jan 2013
T-Phaze wrote:Hoi Hardtraxxers,

Ook ik heb mij vandaag wat bezig gehouden met het maken van een kick, en ik wou toch even weten wat jullie er van vinden aangezien ik nog niet zo lang bezig ben met het maken van Hardstyle.

Ik weet inmiddels dat er nog een ongepast geluid in mijn kick aanwezig is die ik er binnenkort uit haal, maar toch wou ik even weten wat jullie er tot zover van vinden :)

View on SoundCloud
Gooi er reverb op, en gebruik Waves RBass om hem wat krachtiger te maken.
Hardtraxx Newbie
last seen Mar 2013
bassboosterz wrote:

View on SoundCloud
Zal ik proberen! Bedankt voor de tip :)
Hardtraxxer
226 posts member since 2012
last seen Jul 2016
T-Phaze wrote:
bassboosterz wrote:

View on SoundCloud
Zal ik proberen! Bedankt voor de tip :)
Reverb en waves Rbass lijkt me niet de beste tip :)

Meer distorten.. Wat meer laag geven dus rond de 50 hz tot 100 hz boosten. Wavers Rbass heb je daarvoor niet nodig.. eq distort eq distort je kick is nogal kort en heeft nog weinig kracht. :)
Hardtraxx Newbie
last seen Mar 2013

View on SoundCloud
Venice13 wrote:
Meer distorten.. Wat meer laag geven dus rond de 50 hz tot 100 hz boosten. Wavers Rbass heb je daarvoor niet nodig.. eq distort eq distort je kick is nogal kort en heeft nog weinig kracht. :)
Reverb had idd geen zo'n goed effect op mijn kick, ik zal dan even jouw tips uitproberen (Meer Distortion, EQ aanpassing) Bedankt!
Hardtraxx Veteran
9476 posts member since 2011
last seen Jan 2026
Zoals al gezegd is er veel distortion nodig, je kick mist heel veel kracht en beukt niet echt lekker door. Eigenlijk is alles al gezegd wat ik ook als tips mee kon geven, en inderdaad blijven EQ'en.

Zelf ook iets nieuws gemaakt.

http://www34.zippyshare.com/v/23927950/file.html
Hardtraxx Newbie
20 posts member since 2011
last seen Jan 2013
ja, op de koptelefoon klonk het wel goed, maar via de speakers klinkt het gewoon kut. Keer goede studiokoptelefoon kopen anders blijf ik dat gezeik houden, wil de buren ook niet nachtenlang wakker houden omdat ik het via mijn speakers beluister :D.

Denk dat ik maar eens weer van 0 punt begin. Het komt wel een keer goed, nu allemaal halve projecten omdat de kick niet lekker kinkt.
Hardtraxx Newbie
last seen Mar 2013
Vandaag weer wat geprobeerd om mijn kick aan te passen, dit is tot nu toe het beste resultaat die ik vandaag kon verkrijgen:

View on SoundCloud

Feedback & Tips zijn welkom, ik ben pas 3 weken bezig met produceren.
Bedankt! :)
K
Hardtraxxer
96 posts member since 2012
last seen Mar 2014
T-Phaze wrote:Vandaag weer wat geprobeerd om mijn kick aan te passen, dit is tot nu toe het beste resultaat die ik vandaag kon verkrijgen:

View on SoundCloud

Feedback & Tips zijn welkom, ik ben pas 3 weken bezig met produceren.
Bedankt! :)
Voor drie weken producen ben je al een lekker eindje op weg ;)
Mijn tip zou zijn om nog eens lekker te gaan klooien met EQ, Reverb enz..
Meestal bij het klooien komen er leuke dingen uit (bij mij altans :P )