Wat mist nog/ kan er beter?
View on SoundCloud
Awethority wrote:@cb92 Het doet al echt aan als een gated kick, maar ik ben het met lars eens dat de ie nog wat muddy klinkt. Helaas heb ik zelf (voor nu) weinig verstand van het maken van gated kicks zoals deze. Ben overigens meer fan van de intro/outro kick dan van die in climax, al komt die in de climax er voor mijn gevoel ook niet helemaal goed uit.
@lars Klinkt goed zeg! Eigenlijk niks op aan te merken, behalve dat de 'buzz' in de tail naar mijn mening wat te aanwezig is ivm de punch, al is dat wellicht een kwestie van smaak.
Hier een nieuwe kick van mij, bij deze heb ik geprobeerd Delete achterna te gaan:
View on SoundCloud
Awethority wrote:Pfoe, dat weet ik zo 1 2 3 niet meer... Het was in ieder geval wel een lang proces dat ook vaak genoeg stuk liep voordat ik deze kick had. Delete maakt z'n kicks volgens mij vaak op de gated manier met reverb, dat heb ik bij deze kick niet echt gedaan. Wat ik je wel mee kan geven om in deze richting te gaan is dat je accent moet leggen op de midrange (+- 600 hz), met name in de punch moet je hier boosten (dit geldt eigenlijk voor iedere raw-ish kick). Verder is het goed om een equalizer boost te automaten (kan met Fabfilter Pro-Q) over de midrange, hierdoor krijg je meer movement in je kick. Dit kan ook met Camelphat door de cutoff van het MM filter te linken aan de ingebouwde LFO. Hopelijk heb je er wat aan.
In de basis klinkt dit prima. Persoonlijk hou ik er wel wat van om iets meer hoge frequenties in een reverse bass te hebben, dat lijkt (op Beats koptelefoon) wel iets te missen naar mijn mening.Awethority wrote:Heb na een tijdje niks doen op muzikaal gebied eens een oude reversed bass van me onder handen genomen, en hem onder een oude midintro van me gezet. Ik heb de kick in de trend van nu een wat 'rauwere' punch gegeven. Hoor graag wat jullie ervan vinden![]()
Hier vind ik de highs juist weer wat storend. Misschien dat die minder opvallen als er meer geluiden tegelijk afgespeeld worden. Vind ik sowieso lastig in te schatten bij een zo goed als 'kale' kick.Epic Kick wrote:Zelf nog geprobeerd om een raw-achtige kick te maken.