L
Hardtraxxer
855 posts member since 2010
last seen Dec 2014
echt nice joey haha. :thumbup:
A
Hardtraxx Newbie
30 posts member since 2012
last seen May 2013
Joeyvg wrote:Thx :)

Wordt op dit moment aan gewerkt :)
Goeie zaak! :thumbup:
T
Hardtraxx Newbie
20 posts member since 2011
last seen Jul 2013
@rummeltje, er zit een, vind ik, vrij irritante lage toon in net na de punch, verder klinkt ie goed :thumbup:

@joeyvg: ikzelf hou niet echt van hardcore en kan dat dus niet echt beoordelen :$

hier is mijn nieuwste kick, ik vindem wel een van mijn betere, maar ik zou ook jullie mening hierover willen horen, gemaakt met FL 10, MicroTonic, devastor, camelcrusher, ohmnicide, Waves RBass, pro-Q equalizer en nog wat andere geloof ik :P

View on SoundCloud
Hardtraxxer
53 posts member since 2012
last seen Dec 2018
@ThomasVD
Het klinkt allemaal erg dof. Werk aan je EQ (meer high).

Dit zijn is mijn laatste pogingen:
View on SoundCloud
of
View on SoundCloud

Welke vinden jullie beter?
Hardtraxxer
226 posts member since 2012
last seen Jul 2016
Erg goed!

vind de tweede het best :thumbsup:
Hardtraxx Veteran
9476 posts member since 2011
last seen Jan 2026
Mijn nieuwe kick, m'n tweede die ik ooit maak en m'n eerste zonder tutorial.
Iemand feedback? Ik vind hem zelf nog te dof klinken, hoe krijg ik hem wat 'scherper'?

Edit: Lees het al, meer high dus xd Jouw kick klinkt erg lekker, zou idd ook voor de 2e gaan!

http://www37.zippyshare.com/v/39849898/file.html
R
Hardtraxxer
85 posts member since 2012
last seen Feb 2015
Fuzzylogic wrote:Mijn nieuwe kick, m'n tweede die ik ooit maak en m'n eerste zonder tutorial.
Iemand feedback? Ik vind hem zelf nog te dof klinken, hoe krijg ik hem wat 'scherper'?

Edit: Lees het al, meer high dus xd Jouw kick klinkt erg lekker, zou idd ook voor de 2e gaan!

http://www37.zippyshare.com/v/39849898/file.html
Klinkt voor een tweede kick niet slecht, Maar je bent er denkik nog niet met alleen eq.
lijkt als of er teveel distortion op zit. En geloof ook veel reverb.

Deniax: Hele dikke kick! En vette screeche's. kwaliteit zit er dik in;) keep it up!

Thomas: bedankt voor je feedback! je kick heeft nog wel wat werk nodig. Klinkt tot nu toe als een leuke basis. Heeft nog wel wat distortion nodig en Eq.

joeyvg: Heb zelf niet veel verstand van hardstyle laat ik maar zeggen;p. Maar klinkt sws wel gaaf! zit een lekkere drive in!

Heb mn kick en screeche bijgewerkt :

View on SoundCloud
M
Hardtraxx Newbie
39 posts member since 2010
last seen Jun 2013
@ Deniax : Ik vind persoonlijk de 1e erg goed klinken, welke plugins heb je gebruikt?
Hoor aan die pitchkick dat je dit in FL hebt gedaan?
Hardtraxx Veteran
9476 posts member since 2011
last seen Jan 2026
@rummeltje thanks voor je feedback ga kijken wat ik ermee kan doen!
Joeyvg wrote: Geen Hardstyle kick deze keer maar weer een Hardcore kick gemaakt :)
Ga der nog wel iets meer variatie in gooien maar dat komt nog wel :P

View on SoundCloud
Klinkt erg ziek dit man! Welke plugins e.d. heb je gebruikt als ik vragen mag?
V
Hardtraxx Newbie
27 posts member since 2012
last seen May 2014
Mitta wrote:@ Deniax : Ik vind persoonlijk de 1e erg goed klinken, welke plugins heb je gebruikt?
Kan je toch niet horen? :innocent:
Hardtraxxer
53 posts member since 2012
last seen Dec 2018
@Mitta
Nee alles is Cubase
M
Hardtraxx Newbie
39 posts member since 2010
last seen Jun 2013
ViciouzViolenz wrote:
Mitta wrote:@ Deniax : Ik vind persoonlijk de 1e erg goed klinken, welke plugins heb je gebruikt?
Kan je toch niet horen? :innocent:
Haha ik hoor bij da tweekaz en een aantal andere die met fl werken precies zo´n zelfde pitchkick, vandaar de veronderstelling dat het fl was:P

@ Deniax : Welke plugins heb jij toegepast? Vind die kick erg goed klinken
Hardtraxx Addict
1745 posts member since 2011
last seen Jul 2025
Joeyvg wrote: Geen Hardstyle kick deze keer maar weer een Hardcore kick gemaakt :)

View on SoundCloud
Luister hem echt regelmatig, ZEER lekker Joey!
J
Hardtraxxer
79 posts member since 2012
last seen Jan 2017
mr_vertigo wrote:

View on SoundCloud
Luister hem echt regelmatig, ZEER lekker Joey!
Hier nog één, ben geen hardcore liefhebber maar dit klinkt toch wel echt nice! :thumbup:

@rummeltje, ik vind jou kick wel goed klinken, alleen nog niet echt dat echte "donkere" gevoel. Misschien wat Freqs rond de 500 boosten!?

K probeer ook wat aan m'n kick te doen, k kom alleen niet lekker verder, iemand feedback?

View on SoundCloud
J
Hardtraxxer
79 posts member since 2012
last seen Jan 2017
Socializerz wrote:@jaco0:
Ik vind je punch niet echt goed, en je tail klinkt redelijk! iets meer in de hoge freqs EQen?

Ik ben zelf ook met een kick bezig geweest, hij krijgt alleen niet genoeg power.. Iemand tips?
http://www34.zippyshare.com/v/77031045/file.html

Hij is trouwens gemaakt met EKS-9. Moet ik dan de basistoon op G2 of C2/3 zetten?
Ik heb m nu op G2 gezet en dan gepitcht met cool edit pro.
Thnx, k zal inderdaad even wat proberen in de high freq's. Heb jij trouwens de tutorial van frontliner gezien? Probeer dat eerste gedeelte eens te gebruiken. Waarbij zeg maar de bass en de punch/tail worden gecombineerd. Haal hier dan alles af zoals hij in dat filmpje ook doet (160Hz) en klap daar een andere bass onder. Misschien dat dat helpt?
Hardtraxx Newbie
47 posts member since 2010
last seen Apr 2014
Hallo allemaal,

ben al heel lang niet meer online geweest op hardtraxx. was zo eens alle posts aan het bekijken en toen kwam ik in het kicktopic terecht.
ik zal straks eens wat kicks gaan beluisteren en feedback geven maar wil alvast even snel mijn kijk hier bij zetten. alle feedback is welkom .

View on SoundCloud

DNL.
Hardtraxx Elite
2232 posts member since 2009
last seen Jul 2022
@hierboven

Probeer er een geheel van te maken, het is nu een tail met daarvoor een punch. Tail is me te zwaar, hij overstemd de rest. Mijn tip: probeer iets meer laag op je punch te zetten, nét na de tok (op het crunchie gedeelte) en iets minder laag op je tail. Dan wordt 't iets meer een geheel! Succes ;)

Zelf ook weer aan het knutselen geweest, de lead overstemt een beetje maar dat komt door SC denk ik. Of logic. Geen idee.
View on SoundCloud
V
Hardtraxx Newbie
last seen May 2014
Mannonymous: Je kick klinkt al best goed! Mist nog wel wat power. Met nog wat editten etc word het zeker een goeie kick!
P
Hardtraxxer
376 posts member since 2009
last seen 11 days ago
@Mannonymous
Hij klinkt aan de rauwe kant, zeker vet! deze kick gaat er zeker komen.

Hoi hoi,

Dit is mijn eerste kick met logic, graag hoor ik van jullie wat je er vind en wat beter moet.

View on SoundCloud
V
Hardtraxx Newbie
last seen May 2014
Klinkt zo heel slecht nog niet. :)
Ik zou wel nog wat meer distorten. Nu begint hij er te komen maar heeft nog power nodig. ;)
Hardtraxx Elite
last seen Jul 2022
Pantermaat wrote:@Mannonymous
Hij klinkt aan de rauwe kant, zeker vet! deze kick gaat er zeker komen.

Hoi hoi,

Dit is mijn eerste kick met logic, graag hoor ik van jullie wat je er vind en wat beter moet.

View on SoundCloud
Dank!
Mijn tip aan jou; gooi je eq eens de hoogte in. Laat 'm oversturen. Speel wat met het oversturen. Dan krijg je meer power achter je kick. Zo maak ik mijn kicks ook!
P
Hardtraxxer
last seen 11 days ago
@Mannonymous

Dankje voor je tip!

ik ben nog niet echt ver met produceren, wat bedoel je met oversturen precies?
alvast bedankt voor je reactie!
S
Hardtraxxer
95 posts member since 2011
last seen Aug 2014
@Pantermaat

Ik denk dat je vooral de lagere frequenties veel meer omhoog moet gooien, ik hoor in verhouding heel erg veel hoog in je kick, probeer daar ook een balans in te vinden.

View on SoundCloud

Na veel proberen is dit mijn eerste kick. Commentaar van harte welkom :)
Last edited by soundstreamer on 29 Nov 2012 19:08, edited 1 time in total.
Hardtraxx Elite
last seen Jul 2022
Pantermaat wrote:@Mannonymous

Dankje voor je tip!

ik ben nog niet echt ver met produceren, wat bedoel je met oversturen precies?
alvast bedankt voor je reactie!
Channel EQ en dan de boel +10dB doen :)
Dan daarna weer bepaalde freq wegfilteren etc. Door zo te oversturen krijg je vaak een 'dik' effect.
P
Hardtraxxer
last seen 11 days ago
Jongens bedankt voor de tip, ga ermee aan de slag!