Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36 ... 113  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 okt 2012 10:33 

Hardtraxxer

ROD schreef:
Inderdaad alleen de tail pitchen, niet de punch. Ik zou CoolEditPro gebruiken, makkelijk en gratis programma.

hoe kom jij erbij dat dit een gratis programma is?
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 okt 2012 11:11 

Hardtraxxer

trial iig. en die gebruik ik al een half jaar :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 okt 2012 19:40 

Hardtraxx Newbie

[zippy]http://www17.zippyshare.com/v/69512261/file.html[/zippy]

hee jongens ik ben nog niet zo lang geleden begonnen met producen en heb hier een van mijn eerste kick's
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 okt 2012 20:46 

Hardtraxxer

vincent schreef:
[zippy]http://www17.zippyshare.com/v/69512261/file.html[/zippy]

hee jongens ik ben nog niet zo lang geleden begonnen met producen en heb hier een van mijn eerste kick's

klinkt al nice! voor mij mag hij nog iets warmer klinken, maar je bent zeker op de goede weg!

hier een heeeel korte test van mijn nieuwe kick (voor het eerst in logic aan het werk)
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 okt 2012 21:27 

Hardtraxxer

Vind hem al lekker klinken momentum!
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 okt 2012 17:43 

Hardtraxxer

mijn nieuwe kick nog niet geweldig maar wordt al wa beter
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 okt 2012 18:06 

Hardtraxxer

en btw momentum jouw kick klingt echt heel vet :) welke plugin heb je gebruikt?
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 okt 2012 12:30 

Hardtraxxer

BMG schreef:
en btw momentum jouw kick klingt echt heel vet :) welke plugin heb je gebruikt?

thanx man! voor die van jou zou ik gewoon nog verder gaan eq'en en dist'en, hij mist nog power en warmte. punch mag harder, en tail voller.

Mijn kick is met verschillende plugins gemaakt, tot voor kort werkte ik in fruityloops, daar maakte ik mijn kicks vanuit een 909 met camelcrusher & eq. Laatst ben ik overgestapt op logic, en heb ik de kick die ik in fl had gemaakt verbeterd: clip distortion en eq, en hem daarna ook nog eens in multiband bewerkt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 okt 2012 16:01 

Hardtraxx Newbie

@ momentum, wat kan ik er aan veranderen om hem dan vetter te laten klinken?

jou kick is trouwens wel echt dik!
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 okt 2012 19:12 

Hardtraxxer

En wat vind je hiervan beter?
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 okt 2012 22:47 

Hardtraxxer

BMG schreef:

Je kick is voor een groot deel weggefilterd. Probeer hem meer op de voorgrond te zetten. Dus je antwoord ligt ergens bij de equalizers ! waarschijnlijk heb je ergens wat weggecut. Je kunt natuurlijk ook proberen equalizers er bij te doen en die op plekken te gaan boosten dat je dat weggefilterde stuk weer naar de voorgrond haalt..

good luck :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 okt 2012 23:35 

Hardtraxxer

Venice13 schreef:
BMG schreef:

Je kick is voor een groot deel weggefilterd. Probeer hem meer op de voorgrond te zetten. Dus je antwoord ligt ergens bij de equalizers ! waarschijnlijk heb je ergens wat weggecut. Je kunt natuurlijk ook proberen equalizers er bij te doen en die op plekken te gaan boosten dat je dat weggefilterde stuk weer naar de voorgrond haalt..

eigenlijk heb ik juist alles geboost dus het lijkt me sterk dat ik iets weggefilterd heb?
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 okt 2012 08:59 

Hardtraxxer

BMG schreef:
Venice13 schreef:
BMG schreef:

eigenlijk heb ik juist alles geboost dus het lijkt me sterk dat ik iets weggefilterd heb?

klopt, maar het kan wel dat je teveel van 1 frequentie hebt, waardoor het de rest van je kick wegduwt. bv, als je in je vorige equalisers heel veel low bass geboost hebt, kan het zijn dat je altijd het gevoel hebt van 'mijn midbass komt toch niet mooi uit'. en ookal ga je je midbass dan boosten, het zal pas goed klinken als je eerst die blok lowbass cut.
Om dat probleem te voorkomen doe ik eig altijd zo: (het is mss geen 'classic' werkwijze, maar voor mij werkt het...)
ik 'isoleer' de lowbass van wanneer ik er tevreden over ben door hem te exporten als een .wav, en dan ga ik distorten op alleen de midbass+hogere freq.
Of je kan bij dat stadium van je kick een multiband gaan maken waarbij je dus je low, mid en high freq naar een apart channel stuurt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 okt 2012 12:29 

Hardtraxxer

wat is een multiband maken> :$
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 okt 2012 13:21 

Hardtraxxer

Pantermaat schreef:
wat is een multiband maken> :$

Dat betekend dat je je kick op basis van verschillende frequentiebanden gaat bewerken.

Sommige plugins zijn opzichzelf al multiband, zoals bv Ohmicide, of multiband compressor (nogal duidelijk xD).

MAAR, je kan ook je kick naar 3 ( of meer of minder...) verschillende mixkanalen sturen. Bij de eerste zet je dan bijvoorbeeld een eq met een lowpass in je eerste slot, dit channel gebruik je dan voor je bass . op de tweede zet je een highpass en een lowpass om je mids eruit te halen, op de derde een highpass om de hoge tonen te isoleren. nu kan j plugins als je dan bv je mids wil distorten maar je low bass ongemoeid laten, zet je bv een clip dist of een camel crusher op je middelste channel, en dist je alleen maar je mids zoals je wou... dat is werken in multiband :)

Bij het plaatsen van je banden moet je goed opletten dat ze overlappen zodat je geen freq kwijtgeraakt. dus bv, eerste band is lowpass op 100 hz, dan is je tweede een highpass op 100 hz, die even stijl moet gaan als je lp (bv 24 dB/oct). Zelfs dan ga je een klein verlies hebben rond 100 hz, daarom kan je op sommige eqalisers bv een Highpass, 24dB/oct, +3dB, selecteren. die +3dB gaat het kleine verlies opheffen, door weer een kleine piek in de curve te maken waardoor je met twee overlappende freq banden precies hetzelfde resultaat houd als daarvoor. dit is alleszins het geval bij sommige analoge eq's, bij logic bv miste ik niets toen ik gwn overlappende freq banden maakte. je moet dus gewoon wat luisteren, maar in principe moet je kick voor en na het maken van je multiband wel hetzelfde klinken. tot je ze gaat bewerken natuurlijk :p
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 okt 2012 16:19 

Hardtraxxer

ja ik had me kick naar 3 channels gestuurd eerste channel was lage freq 2de was rond de 600 hz en 3rde was dist

nu iets meer op equen gelet hoop dat dit al wat beter is dan voorgaande kicks
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 okt 2012 02:52 

Hardtraxxer

BMG schreef:
ja ik had me kick naar 3 channels gestuurd eerste channel was lage freq 2de was rond de 600 hz en 3rde was dist

Deze klinkt al een stuk beter als die hiervoor! Ik zeg, ga zo door, nog wat meer dist er op en een compressor? :whistle:

Zouden jullie even kunnen luisteren naar m'n eerste kick, hard m'n best gedaan de kick de richting op te maken van 'resistance' (Zie youtube hieronder @2.51). Geen samples gebruikt, gewoon begonnen met een 909.

Iemand nog tips, als jullie het helemaal niks vinden hoor ik het ook graag! Maar dan wel vermelden waarom niet :) anders leer ik niks!. Alvast bedankt :$
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 okt 2012 18:14 

Hardtraxxer

jaco0 schreef:
BMG schreef:

Deze klinkt al een stuk beter als die hiervoor! Ik zeg, ga zo door, nog wat meer dist er op en een compressor? :whistle:

Zouden jullie even kunnen luisteren naar m'n eerste kick, hard m'n best gedaan de kick de richting op te maken van 'resistance' (Zie youtube hieronder @2.51). Geen samples gebruikt, gewoon begonnen met een 909.

Iemand nog tips, als jullie het helemaal niks vinden hoor ik het ook graag! Maar dan wel vermelden waarom niet :) anders leer ik niks!. Alvast bedankt :$

hey je kick mist iets ik denk dat de punch veel harde kan voor derest heeft het wel de potentie van de kick van het liedje altans dat vind ik :)(je hoeft dit natuurlijk niet te serieus te nemen aangezien ik er ook nog nie veel van weet :) )
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 okt 2012 19:14 

Hardtraxxer

Socializerz schreef:
Vind m niet echt met het filmpje lijken, sorry!
Zet je punch wat harder :)

Ik heb ook een poging tot een kick gedaan, niet helemaal geweldig maar ach,
[zippy]http://www29.zippyshare.com/v/50262403/file.html[/zippy]

klinkt wel lekker denk alleen te weinig 600 freq en te weinig punch
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 okt 2012 21:33 

Hardtraxxer

Socializerz schreef:

Als de kick omlaag pitcht klinkt die niet slecht alhoewel er wel het een en andere aan nawerking gedaan moet worden.
Misschien als intro kick?
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 okt 2012 20:00 

Hardtraxxer

Socializerz schreef:
Dit is me nieuwe kick, welke vinden jullie beter gepitched? De eerste is in de plugin zelf en de tweede in de piano roll gepitched
[zippy]http://www22.zippyshare.com/v/78567028/file.html[/zippy]
Feedback is zoals gewoonlijk welkom :corn:

vind hem wel lekker klinken lead mag denk ik wel wa beter :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 okt 2012 21:06 

Hardtraxx Addict

je kick klinkt niet verkeerd! heeft wel wat :)

hier een keer een hardcore probeersel vind hem zelf wel dik opzich!

Ongelezen bericht Geplaatst op 08 okt 2012 15:35 

Hardtraxxer

Combustion schreef:
je kick klinkt niet verkeerd! heeft wel wat :)

hier een keer een hardcore probeersel vind hem zelf wel dik opzich!

klinkt idd wel erg HC :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 okt 2012 18:51 

Hardtraxxer

Socializerz schreef:

er zit in ze totaal iets te veel distortion op, dat maakt de kick net wat minder mooi.

Hierbij mij kick,
[zippy]http://www21.zippyshare.com/v/27349414/file.html[/zippy]
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 okt 2012 21:40 

Hardtraxxer

R-shot schreef:
Hierbij mij kick,
[zippy]http://www21.zippyshare.com/v/27349414/file.html[/zippy]

vind het een aardige kick zeker qua punch bass is iets minder
Vorige  1 ... 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36 ... 113  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Producer's Corner