wtfNyteMyre wrote:Ik bedoel die kicks die met de melodie van toonhoogte veranderen.momentum wrote: bedoel je dan alleen de echt hoge pitchkicks hoop ik?want als je kick helmaaal niet meer pitcht krijg je echt een probleem om originele melos te maken (ivm harmonie nz :p)
Dit soort stukjes bedoel ik dus
Related topics
Active topics in Producer's Corner
Moderators
-
LHardtraxxer
- 855 posts member since 2010
- last seen Dec 2014
-
BHardtraxxer
- 166 posts member since 2012
- last seen Feb 2017
Socializerz wrote:AHHAHAHAHA kneus zit er een steekje los ofzo mafketel, leef je onder een steen omdat je moeder je uit huis getrapt heeft toen je aan dr vroeg of ze geen muziek meer wou spelen waar de basgitaar van hoogte verandert?NyteMyre wrote:Beste hardstyle kick producers,
kunnen jullie alsjeblieft stoppen met het pitchen van een kick in een track? Het klinkt echt waardeloos
Hardstyle Masterz - Age Of Reverse Bass
![]()
![]()
![]()
![]()
TROLOLOL
klinkt stom hea, maar ik ben het helemaal met deze mafketel eens hoor
Natuurlijk is dit een kwestie van smaak, maar ik denk dat mensen die "lyrisch" zijn over pitchkicks niet veel verder komen dan de commerciele hardstyle... Geef mij maar een rauwe bas en een vieze screech en dan is mijn avond helemaal goed xD
Nytemyre for that comment you desereve
Last edited by Boelie-beatz on 17 Sep 2012 09:15, edited 1 time in total.
-
BHardtraxxer
- last seen Feb 2017
maar om weer ff on-topic te komen 
ik heb weer eens iets gemaakt en ik heb bij het eigen-productie gedeelte het kregen dat commentaar gekregen dat mijn kicks wat aan de softe/zachte kant zijn, met andere woorden ze missen heel veel kracht :S
View on SoundCloud
ik wil hier echt een dikke track van bouwen dus ik zou graag wat tips van jullie horen over hoe ik deze kicks wat "krachtiger" zou kunnen maken
ik heb weer eens iets gemaakt en ik heb bij het eigen-productie gedeelte het kregen dat commentaar gekregen dat mijn kicks wat aan de softe/zachte kant zijn, met andere woorden ze missen heel veel kracht :S
View on SoundCloud
ik wil hier echt een dikke track van bouwen dus ik zou graag wat tips van jullie horen over hoe ik deze kicks wat "krachtiger" zou kunnen maken
-
RHardtraxxer
- 85 posts member since 2012
- last seen Feb 2015
kick making time !
View on SoundCloud
-
BHardtraxxer
- last seen Feb 2017
normaal gesproken wordt er eerst comment gegeven voordat je het zelf krijgt hearummeltje wrote:kick making time !View on SoundCloud
maar goed je bent een "newbie" dus we zien het door de vingers
enige wat ik kan zeggen over je kick (ik ben zelf ook geen kick-expert hoor
sowieso ben ik een groot voorstander om meer HAM in de hardstyle te doen hoor xD
ideale nummer: Ham ham ham ham, ham ham ham ham, ham ham ham ham, ham ham kaas kaas
zet daar een dikke screech overheen ét voila een nieuw hs-hitje
Kvind hem wel okay, niet helemaal mijn smaak. Hij rolt wel lekker, waardoor het tempo er wel goed inzit.rummeltje wrote:kick making time !View on SoundCloud
In je punch mag nog wat hoogs van mij, een clap of een snare oid.
-
RHardtraxxer
- 85 posts member since 2012
- last seen Feb 2015
Dankje , Alleen dit is nog alleen maar de sample uit drumazon met alle distortion etc. Nog wat eq en punch erop.mr_vertigo wrote:Kvind hem wel okay, niet helemaal mijn smaak. Hij rolt wel lekker, waardoor het tempo er wel goed inzit.rummeltje wrote:kick making time !View on SoundCloud
Ik heb nu een nieuwe lead , alleen kick klinkt er niet echt lekker onder, je hoort geen tail, wanneer ik de de tail harder zet. is het heel lelijk. iemand een tip? of ligt het aan de mixdown?
Beter EQ'en lijkt me. De frequenties waarop je tail tot kracht komt, worden in de weg gezeten door je nieuwe lead denk ik...rummeltje wrote:Dankje , Alleen dit is nog alleen maar de sample uit drumazon met alle distortion etc. Nog wat eq en punch erop.mr_vertigo wrote:Kvind hem wel okay, niet helemaal mijn smaak. Hij rolt wel lekker, waardoor het tempo er wel goed inzit.rummeltje wrote:kick making time !View on SoundCloud
Ik heb nu een nieuwe lead , alleen kick klinkt er niet echt lekker onder, je hoort geen tail, wanneer ik de de tail harder zet. is het heel lelijk. iemand een tip? of ligt het aan de mixdown?
Ik heb met het maken van een kick elke keer hetzelfde probleem. Als ik 4 beats speel (gewoon standaard ritme dus), vervormd de laatste kick iets of soms wel veel. Hoe komt dit?
Gebruik je een VST voor je kick, zo ja welke? En welke effecten zitten er op?Rawbin wrote:Ik heb met het maken van een kick elke keer hetzelfde probleem. Als ik 4 beats speel (gewoon standaard ritme dus), vervormd de laatste kick iets of soms wel veel. Hoe komt dit?
Lag helaas aan de sample...
Maar ik vraag me eigenlijk nog steeds af hoe drumazon werkt. Krijg het maar niet goed werkend. Ik wil gewoon met mn keyboard een 909 kickdrum afspelen of het in de piano roll invoeren, maar ik krijg er sowieso geen geluid uit?
Wat zijn de juiste instellingen?
http://i47.tinypic.com/21exmo8.jpg
edit: heb er inmiddels geluid uit, en als ik in drumazon klik op de bass drum C komt er dus een drum uit, alleen nu moet ik dat dus in mn piano roll krijgen
Maar ik vraag me eigenlijk nog steeds af hoe drumazon werkt. Krijg het maar niet goed werkend. Ik wil gewoon met mn keyboard een 909 kickdrum afspelen of het in de piano roll invoeren, maar ik krijg er sowieso geen geluid uit?
Wat zijn de juiste instellingen?
http://i47.tinypic.com/21exmo8.jpg
edit: heb er inmiddels geluid uit, en als ik in drumazon klik op de bass drum C komt er dus een drum uit, alleen nu moet ik dat dus in mn piano roll krijgen
-
JHardtraxx Addict
- 1528 posts member since 2011
- last seen Mar 2020
Ik doe het altijd zo (zie foto)
Bij het groene pijltje klik je het bolletje aan zodat hij op solo staa ten alleen de kickdrum afspeelt, in de pianroll zit hij op C.
Maar ik weet toevallig dat bij de laatste versie van Drumazon (iig die te vinden is op internet..) een bug zit dat niet alles goed werkt, daarom heb ik zelf een oude versie V1.0.3

http://oi49.tinypic.com/207n8jq.jpg
Ik raad je trouwens wel aan om de 909 te exporten en dan pas FX erop te gooien, vind hem dan persoonlijk beter klinken.
Bij het groene pijltje klik je het bolletje aan zodat hij op solo staa ten alleen de kickdrum afspeelt, in de pianroll zit hij op C.
Maar ik weet toevallig dat bij de laatste versie van Drumazon (iig die te vinden is op internet..) een bug zit dat niet alles goed werkt, daarom heb ik zelf een oude versie V1.0.3

http://oi49.tinypic.com/207n8jq.jpg
Ik raad je trouwens wel aan om de 909 te exporten en dan pas FX erop te gooien, vind hem dan persoonlijk beter klinken.
-
RHardtraxxer
- 314 posts member since 2012
- last seen Aug 2019
@Rummeltje, het begin is er. Ik zou er nog wel ff wat tijd aan besteden!
Wat vinden jullie, met deze kick pitchen of niet? Telkens een stuk op F# en stuk gepitched.
-knip-, zie volgende post...
Wat vinden jullie, met deze kick pitchen of niet? Telkens een stuk op F# en stuk gepitched.
-knip-, zie volgende post...
Last edited by ROD on 23 Sep 2012 18:25, edited 1 time in total.
-
DHardtraxx Veteran
- 4969 posts member since 2012
Je kick klinkt niet lekker, te hard voor de lead zelf.. Als je de lead wil houden raad ik je aan kaas kicks te produceren
Testje van mij:
View on SoundCloud
Testje van mij:
View on SoundCloud
-
RHardtraxxer
- last seen Aug 2019
@Destination, niet mijn stijl kick, maar klinkt goed. Past ook goed bij de lead.
Wat betreft mijn stukje, ik heb er per ongeluk mee gerommeld voor ik hem exporteerde
.
Heb em nu ff gefixt, mét betere lead.
View on SoundCloud
Wat betreft mijn stukje, ik heb er per ongeluk mee gerommeld voor ik hem exporteerde
Heb em nu ff gefixt, mét betere lead.
View on SoundCloud
-
THardtraxxer
- 245 posts member since 2011
- last seen Oct 2012
alsje hem eerst nou eens op de juiste noot doet, praten we dan verder
haha
@ROD
Hij pitched idd niet helemaal lekker. Nog even fixen.
Dit is mijn nieuwe kick:
View on SoundCloud
Dit is mijn nieuwe kick:
View on SoundCloud
-
JHardtraxx Addict
- 1528 posts member since 2011
- last seen Mar 2020
Gruwelijkdeniax wrote:@ROD
Dit is mijn nieuwe kick:
View on SoundCloud
Vooral de variatie van de sound erbij klintk erg vet!
View on SoundCloud
Ik was zelf verder aan het kloten met mijn kick die ik een aantal dagen terug had gemaakt (staat hier ook ergens op het forum) en nou heb ik er een soort van Headhunterz sound uitgekregen
Verder geen samples gebruikt alleen een 909 uit drumazon.
EDIT: als ik ze naast elkaar leg dan hoor ik geen enkele vergelijking
-
BHardtraxxer
- 133 posts member since 2012
- last seen Mar 2025
weet iemand op yt miss wat de beste tutorial is om een kick te maken kheb al veel geprobeerd maar nog geen echt resultaat. (gaat om een HS kick geen hc)
-
RHardtraxxer
- last seen Aug 2019
Deze is erg nuttig. Het eindresultaat is niet geweldig, maar de basis is er. Met erg veel goede tips and tricks.
View on YouTube
Of deze:
http://youtu.be/QHuBvfuboIk
View on YouTube
Of deze:
http://youtu.be/QHuBvfuboIk
-
BHardtraxxer
- last seen Mar 2025
ey bedankt zal em is kijken
Legt idd goed de basis uit! Niet vergeten, als je een distortion na een EQ hebt, probeer is met die EQ te spelen! De dist pakt hm dan compleet anders op, wat soms onverwachte resultaten op kan leveren 
overigens zover ik het kan zien pitched hij zn kicks direct vanuit de plugin. Raad ik iedereen af. Sample je kick, pitch de tail los van de punch, en gooi het dan in een sampler (bv Kontakt)
overigens zover ik het kan zien pitched hij zn kicks direct vanuit de plugin. Raad ik iedereen af. Sample je kick, pitch de tail los van de punch, en gooi het dan in een sampler (bv Kontakt)
-
RHardtraxxer
- last seen Aug 2019
Inderdaad alleen de tail pitchen, niet de punch. Ik zou CoolEditPro gebruiken, makkelijk en gratis programma.
-
BHardtraxxer
- last seen Mar 2025
bedankt jongens dit helpt:)
-
BHardtraxxer
- last seen Mar 2025
bedankt jongens dit helpt:)