Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35 ... 113  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 sep 2012 16:25 

Hardtraxxer

NyteMyre schreef:
momentum schreef:
bedoel je dan alleen de echt hoge pitchkicks hoop ik? :P want als je kick helmaaal niet meer pitcht krijg je echt een probleem om originele melos te maken (ivm harmonie nz :p)

Ik bedoel die kicks die met de melodie van toonhoogte veranderen.
Dit soort stukjes bedoel ik dus

wtf :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 sep 2012 12:52 

Hardtraxxer

Socializerz schreef:
NyteMyre schreef:
Beste hardstyle kick producers,

kunnen jullie alsjeblieft stoppen met het pitchen van een kick in een track? Het klinkt echt waardeloos

Hardstyle Masterz - Age Of Reverse Bass

AHHAHAHAHA kneus zit er een steekje los ofzo mafketel, leef je onder een steen omdat je moeder je uit huis getrapt heeft toen je aan dr vroeg of ze geen muziek meer wou spelen waar de basgitaar van hoogte verandert?
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: TROLOLOL

klinkt stom hea, maar ik ben het helemaal met deze mafketel eens hoor ;) waarom in elke godganse track een breakdownmelo gevolgd door zo'n zeikmelodie met pitchkicks?? af en toe een pitchkick is zeker wel vet hoor, helemaal als de bas erinklapt vanuit een pitchkick vind ik wel oke, maar c'mon hardstyle is toch meer dan handsup momenten gevolgd door pitchkicks? persoonlijk ben ik er een enorme fan van om in een setje van een uur maar 1 track met pitchkicks te draaien :) voor de rest het liefst alleen maar screeches en dirty synths en shit waar geen pitchkicks onder komen, behalve als hits...
Natuurlijk is dit een kwestie van smaak, maar ik denk dat mensen die "lyrisch" zijn over pitchkicks niet veel verder komen dan de commerciele hardstyle... Geef mij maar een rauwe bas en een vieze screech en dan is mijn avond helemaal goed xD

Nytemyre for that comment you desereve :thumbsup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 sep 2012 15:28 

Hardtraxxer

maar om weer ff on-topic te komen :D
ik heb weer eens iets gemaakt en ik heb bij het eigen-productie gedeelte het kregen dat commentaar gekregen dat mijn kicks wat aan de softe/zachte kant zijn, met andere woorden ze missen heel veel kracht :S

ik wil hier echt een dikke track van bouwen dus ik zou graag wat tips van jullie horen over hoe ik deze kicks wat "krachtiger" zou kunnen maken :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 sep 2012 21:01 

Hardtraxxer

kick making time ! :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 sep 2012 09:13 

Hardtraxxer

rummeltje schreef:

normaal gesproken wordt er eerst comment gegeven voordat je het zelf krijgt hea ;)

maar goed je bent een "newbie" dus we zien het door de vingers :P

enige wat ik kan zeggen over je kick (ik ben zelf ook geen kick-expert hoor :P ) is meer punch (meer tok in het begin van de kick) en misschien iets meer ham (decay/tail van je kick mag wel meer aflopen, ook je reverse mag wel iets korter)

sowieso ben ik een groot voorstander om meer HAM in de hardstyle te doen hoor xD

ideale nummer: Ham ham ham ham, ham ham ham ham, ham ham ham ham, ham ham kaas kaas xd
zet daar een dikke screech overheen ét voila een nieuw hs-hitje xd
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 sep 2012 21:10 

Hardtraxx Addict

rummeltje schreef:

Kvind hem wel okay, niet helemaal mijn smaak. Hij rolt wel lekker, waardoor het tempo er wel goed inzit.
In je punch mag nog wat hoogs van mij, een clap of een snare oid.
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 sep 2012 21:32 

Hardtraxxer

mr_vertigo schreef:
rummeltje schreef:

Kvind hem wel okay, niet helemaal mijn smaak. Hij rolt wel lekker, waardoor het tempo er wel goed inzit.

Dankje , Alleen dit is nog alleen maar de sample uit drumazon met alle distortion etc. Nog wat eq en punch erop.

Ik heb nu een nieuwe lead , alleen kick klinkt er niet echt lekker onder, je hoort geen tail, wanneer ik de de tail harder zet. is het heel lelijk. iemand een tip? of ligt het aan de mixdown?
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 sep 2012 10:27 

Hardtraxx Addict

rummeltje schreef:
mr_vertigo schreef:
rummeltje schreef:

Dankje , Alleen dit is nog alleen maar de sample uit drumazon met alle distortion etc. Nog wat eq en punch erop.

Ik heb nu een nieuwe lead , alleen kick klinkt er niet echt lekker onder, je hoort geen tail, wanneer ik de de tail harder zet. is het heel lelijk. iemand een tip? of ligt het aan de mixdown?

Beter EQ'en lijkt me. De frequenties waarop je tail tot kracht komt, worden in de weg gezeten door je nieuwe lead denk ik...
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 sep 2012 15:02 

Hardtraxx Veteran

Ik heb met het maken van een kick elke keer hetzelfde probleem. Als ik 4 beats speel (gewoon standaard ritme dus), vervormd de laatste kick iets of soms wel veel. Hoe komt dit?
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 sep 2012 19:10 

Hardtraxx Veteran

Rawbin schreef:
Ik heb met het maken van een kick elke keer hetzelfde probleem. Als ik 4 beats speel (gewoon standaard ritme dus), vervormd de laatste kick iets of soms wel veel. Hoe komt dit?

Gebruik je een VST voor je kick, zo ja welke? En welke effecten zitten er op?
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 sep 2012 19:39 

Hardtraxx Veteran

Lag helaas aan de sample...

Maar ik vraag me eigenlijk nog steeds af hoe drumazon werkt. Krijg het maar niet goed werkend. Ik wil gewoon met mn keyboard een 909 kickdrum afspelen of het in de piano roll invoeren, maar ik krijg er sowieso geen geluid uit?

Wat zijn de juiste instellingen?

http://i47.tinypic.com/21exmo8.jpg

edit: heb er inmiddels geluid uit, en als ik in drumazon klik op de bass drum C komt er dus een drum uit, alleen nu moet ik dat dus in mn piano roll krijgen
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 sep 2012 20:34 

Hardtraxx Addict

Ik doe het altijd zo (zie foto)
Bij het groene pijltje klik je het bolletje aan zodat hij op solo staa ten alleen de kickdrum afspeelt, in de pianroll zit hij op C.
Maar ik weet toevallig dat bij de laatste versie van Drumazon (iig die te vinden is op internet..) een bug zit dat niet alles goed werkt, daarom heb ik zelf een oude versie V1.0.3

Afbeelding
http://oi49.tinypic.com/207n8jq.jpg

Ik raad je trouwens wel aan om de 909 te exporten en dan pas FX erop te gooien, vind hem dan persoonlijk beter klinken.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 sep 2012 18:11 

Hardtraxxer

@Rummeltje, het begin is er. Ik zou er nog wel ff wat tijd aan besteden!

Wat vinden jullie, met deze kick pitchen of niet? Telkens een stuk op F# en stuk gepitched.

-knip-, zie volgende post...
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 sep 2012 16:37 

Hardtraxx Veteran

Je kick klinkt niet lekker, te hard voor de lead zelf.. Als je de lead wil houden raad ik je aan kaas kicks te produceren

Testje van mij:

Ongelezen bericht Geplaatst op 23 sep 2012 18:24 

Hardtraxxer

@Destination, niet mijn stijl kick, maar klinkt goed. Past ook goed bij de lead.

Wat betreft mijn stukje, ik heb er per ongeluk mee gerommeld voor ik hem exporteerde :P.
Heb em nu ff gefixt, mét betere lead.

Ongelezen bericht Geplaatst op 25 sep 2012 19:11 

Hardtraxxer

alsje hem eerst nou eens op de juiste noot doet, praten we dan verder :D haha
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 sep 2012 08:56 

Hardtraxxer

@ROD
Hij pitched idd niet helemaal lekker. Nog even fixen.

Dit is mijn nieuwe kick:
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 sep 2012 20:35 

Hardtraxx Addict

deniax schreef:
@ROD
Hij pitched idd niet helemaal lekker. Nog even fixen.

Dit is mijn nieuwe kick:

Gruwelijk :thumbsup:
Vooral de variatie van de sound erbij klintk erg vet! :)

Ik was zelf verder aan het kloten met mijn kick die ik een aantal dagen terug had gemaakt (staat hier ook ergens op het forum) en nou heb ik er een soort van Headhunterz sound uitgekregen :) (vind ik zelf dan)
Verder geen samples gebruikt alleen een 909 uit drumazon.

EDIT: als ik ze naast elkaar leg dan hoor ik geen enkele vergelijking :P nvm dus,
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 sep 2012 21:07 

Hardtraxxer

weet iemand op yt miss wat de beste tutorial is om een kick te maken kheb al veel geprobeerd maar nog geen echt resultaat. (gaat om een HS kick geen hc)
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 sep 2012 21:53 

Hardtraxxer

Deze is erg nuttig. Het eindresultaat is niet geweldig, maar de basis is er. Met erg veel goede tips and tricks.

Of deze:

http://youtu.be/QHuBvfuboIk
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 sep 2012 18:24 

Hardtraxxer

ey bedankt zal em is kijken
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 sep 2012 18:46 

Hardtraxx Elite

Legt idd goed de basis uit! Niet vergeten, als je een distortion na een EQ hebt, probeer is met die EQ te spelen! De dist pakt hm dan compleet anders op, wat soms onverwachte resultaten op kan leveren ;)

overigens zover ik het kan zien pitched hij zn kicks direct vanuit de plugin. Raad ik iedereen af. Sample je kick, pitch de tail los van de punch, en gooi het dan in een sampler (bv Kontakt)
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 sep 2012 00:07 

Hardtraxxer

Inderdaad alleen de tail pitchen, niet de punch. Ik zou CoolEditPro gebruiken, makkelijk en gratis programma.
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 sep 2012 13:06 

Hardtraxxer

bedankt jongens dit helpt:)
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 sep 2012 13:07 

Hardtraxxer

bedankt jongens dit helpt:)
Vorige  1 ... 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35 ... 113  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Producer's Corner