Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34 ... 113  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 aug 2012 21:28 

Hardtraxx Newbie

Dutchiedutch schreef:
Ik zou het niet weten?

Maareh, hier een kickje van mijn kant, zelf aardig tevreden met het resultaat. Wil dus feedback op de kick en niet op de screeches en fx die ik erbij heb gezet. De screeches en de sounds heb ik snel bij elkaar geflanst.

Thnx!

hee man, het is een kick die goed op weg is, maar er moet nog wel het een en andere aan gebeuren, zoals de tok want die is naar mijn smaak iets te zacht en moet ook harder 'aankomen'
ook zou ik hem iets minder distortion geven en meer 'gecontroleerd' laten lopen ;)

hier een kickje van mij :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 aug 2012 14:57 

Hardtraxx Newbie

Ik heb een kick gemaakt, en nu wil ik de pitches daarvan op gaan nemen.
Alleen het probleem is dat GTune de toonhoogte van de kick niet kan laten zien.

Weet iemand een andere plugin waarmee toonhoogtes aangegeven kunnen worden?
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 aug 2012 17:06 

Hardtraxxer

Freek-otter schreef:
Ik heb een kick gemaakt, en nu wil ik de pitches daarvan op gaan nemen.
Alleen het probleem is dat GTune de toonhoogte van de kick niet kan laten zien.

Weet iemand een andere plugin waarmee toonhoogtes aangegeven kunnen worden?

Yo freek, in cubase kun je dat doormiddel van een tuner op je geluid te zetten, als vst zijnde.

Deze geeft dan aan welke toon je afspeelt. Hiermee kun je dus je basis toon bepalen.
Zoiezo is het wel slim om dit al eerder te doen, en je kick op een bepaalde toon te maken.

er zijn ook een hoop tuner vst's te downloaden, maar ableton was het toch, die moet dat ook wel hebben.
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 aug 2012 19:54 

Hardtraxx Newbie

@Sanderson thanks, maar heb al een andere manier gevonden.

Het schijnt zo te zijn dat je in een spectrum af kan lezen op welke toonhoogte je kick zit.
Het enigste wat je hoeft te doen (in het spectrum van Ableton) is je muis op de hoogste piek houden, dan kun je meteen aflezen op welke toonhoogte je kick zit.

http://www.mijnalbum.nl/Album=YAEOKBI4
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 aug 2012 21:15 

Hardtraxxer

Ongelezen bericht Geplaatst op 25 aug 2012 14:04 

Hardtraxx Addict

Gondrez schreef:

Probeer iets beter te Eq'en en wat minder distortion erop te zetten. Blijf in ieder geval doorgaan!

2 nieuwe kicks van mijn kant uit! Graag wat feedback.

Ongelezen bericht Geplaatst op 25 aug 2012 15:10 

Hardtraxxer

Squid schreef:
Gondrez schreef:

Probeer iets beter te Eq'en en wat minder distortion erop te zetten. Blijf in ieder geval doorgaan!

Probeer de tail iets langer te maken bij de eerste kick. En de 2de kick vind ik ook nog niet af. EQ en distortion dus!

Hier 2 kickjes van mij, ze zijn allebij van dezelfde effecten maar bij de 1ste wat andere tweakjes van de eq en distortion hier en daar. Wat kan beter? Wat klinkt al goed? Graag duidelijke tips, begin een beetje kickdoof te worden van 1,5 uur BOEMBOEMBOEM te horen :sick:

Thanks! :)

Ongelezen bericht Geplaatst op 27 aug 2012 09:24 

Hardtraxxer

Dutchiedutch schreef:
Squid schreef:
Gondrez schreef:

Probeer de tail iets langer te maken bij de eerste kick. En de 2de kick vind ik ook nog niet af. EQ en distortion dus!

Hier 2 kickjes van mij, ze zijn allebij van dezelfde effecten maar bij de 1ste wat andere tweakjes van de eq en distortion hier en daar. Wat kan beter? Wat klinkt al goed? Graag duidelijke tips, begin een beetje kickdoof te worden van 1,5 uur BOEMBOEMBOEM te horen :sick:

Thanks! :)

vind die 2e wel stuk voller klinken
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 aug 2012 13:41 

Hardtraxxer

Dag mensen

Als ik een kick maak en hier zit distortion op en je wilt die ineens laten stoppen
zonder door te laten klinken, hoe dit je dit dan?

Knip je de tail weg fzo of hoe zit dit dan?

gr en beadkt alvast :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 aug 2012 10:41 

Hardtraxxer

Ahzo werkt dat, ja ja snap het wel :)
Bedankt!

gr
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 sep 2012 13:51 

Hardtraxx Addict

Voor de FLers, gebruik de slicer voor je kick.
Daarin is de kick net zolang als dat jij de noot maakt, en stopt ook meteen (niet dattie nog doorloopt ofzo)

Maar iig,

Heb geprobeert iets "duisters" te maken ( woooee :oh: )
En zit dus ook een nieuwe kick in. :yes:

Ongelezen bericht Geplaatst op 01 sep 2012 14:16 

Hardtraxxer

Joeyvg schreef:
Voor de FLers, gebruik de slicer voor je kick.
Daarin is de kick net zolang als dat jij de noot maakt, en stopt ook meteen (niet dattie nog doorloopt ofzo)

Maar iig,

Heb geprobeert iets "duisters" te maken ( woooee :oh: )
En zit dus ook een nieuwe kick in. :yes:

Beukt lekker vind de kick goed gelukt! :clap: al kan de overgang beter maar zal wel snel gedaan zijn toch:)?

Ik wou zelf ook een horror/eng sfeertje creeren maar het gaat mij meer om de kick:

Feedback? ^^
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 sep 2012 20:16 

Hardtraxx Addict

@Dutchie: Geen slechte kick, maar hij mist uber veel laag. :P Voeg dat eens toe?

Ben zelf ook met een nieuw kickje bezig geweest, maar het blijft brak klinken vind ik. :/
Zit te denken om een PC die ik heb staan om te bouwen tot Hackintosh, om daarmee over te stappen op Logic. Voornamelijk voor Clipdistortion! FL begint wel basic te worden namelijk.

[zippy]http://www17.zippyshare.com/v/76250717/file.html[/zippy]
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 sep 2012 15:29 

Hardtraxxer

Basss27 schreef:
@Dutchie: Geen slechte kick, maar hij mist uber veel laag. :P Voeg dat eens toe?

Ben zelf ook met een nieuw kickje bezig geweest, maar het blijft brak klinken vind ik. :/
Zit te denken om een PC die ik heb staan om te bouwen tot Hackintosh, om daarmee over te stappen op Logic. Voornamelijk voor Clipdistortion! FL begint wel basic te worden namelijk.

[zippy]http://www17.zippyshare.com/v/76250717/file.html[/zippy]

Je kick gaat de goede kant op, niet dat ik een pro ben op dat gebied hoor maar probeer nog wat te equen en misschien wat te kloten met de distortion.

Ohja over de laag in de kick zo beter?

[zippy]http://www38.zippyshare.com/v/31625449/file.html[/zippy]

:P
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 sep 2012 22:51 

Hardtraxxer

\
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 sep 2012 16:53 

Hardtraxxer

@joeyvg goed bezig jonge. Beetje tweaken en afmaken die hap!

Kick progress, beetje de andere kant op gegaan qua distorten en eq'en. Wat rauwer (naar mijn idee) dan eerst.

Melodie is B-Front ft. Coone - Crossin' Over.

Ongelezen bericht Geplaatst op 08 sep 2012 14:39 

Hardtraxxer

joeyvg: Heeeeeerlijk ! :) niks te klagen!
ROD: klinkt goed maar denk dat jou kick iets te veel distord is..

verder hier mijn kick :

Ongelezen bericht Geplaatst op 08 sep 2012 18:10 

Hardtraxx Addict

@Dutchiedutch, Thx, en ja idd de overgang slaat nergens op :P

Jou kick klinkt niet slecht, ik zou er wel meer een gehele kick van maken (nu hoor je de punch teveel)
En misschien ietsjes omlaag pitchen.
Geluidjes erachter zijn trouwens wel appart.

@Basss27, lekkere zware kick!

@Cruelty, Thanks, ben er ondertussen weer mee verder gegaan en iets meer bass toegevoegt :)

@BMG /

@ROD Thx zal hem proberen af te maken :P

Ik vind je 1e kick (voordat hij pitched bedoel ik dan) het beste klinken.
Klinkt nog wel iets te crunchie ofzo (:P) maar je bent op de goede weg (ik zou hem igg niet pitchen!)

@Rummeltje , danke :)
Je kick klinkt zuiver, ben benieuwt hoe hij klinkt met sounds erbij.

Zo dat wassie weer :p
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 sep 2012 19:06 

Hardtraxxer

Joeyvg schreef:
@BMG /

xD

@basss27, ik vind hem juist heerlijk klinken. Kan misschien nog wat gefinetuned worden maar vind hem juist lekker klinken. Lijkt alleen wel alsof hij geboost is met een sidechain ofzo?
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 sep 2012 09:43 

Socializerz schreef:
@ Rummeltje, er mag iets meer bass in, en een crunch ofzo op je tail :)
[zippy]http://www18.zippyshare.com/v/79879346/file.html[/zippy]
In deze snippet zit mijn nieuwste kick, vertel me maar wat je er goed aan vind/wat er beter kan :D

Facking vet nummertje gozer alleen de kick mag wel wat holler(weet niet precies de term maar hij kraakt iets te veel vind ik )
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 sep 2012 14:02 

Hardtraxx Addict

Socializerz schreef:
@ Rummeltje, er mag iets meer bass in, en een crunch ofzo op je tail :)
[zippy]http://www18.zippyshare.com/v/79879346/file.html[/zippy]
In deze snippet zit mijn nieuwste kick, vertel me maar wat je er goed aan vind/wat er beter kan :D

Je kick komt nog niet echt krachtig over, klinkt een beetje dun.
Layer de kick eens met de kick waarmee je begon (Dus een kale 909 of Hydra of wat je ook gebruikt, en dan samen opslaan als 1 sample en opnieuw gebruiken..)

En waar pitch je trouwens mee ? :P

Sound eromheen vind ik wel vet klinken :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 sep 2012 23:19 

Hardtraxxer

@Socializerz, klinkt al redelijk alleen zoals gezegd mist hij nog wel wat kracht. Persoonlijk vind ik dat er ook nog wel wat meer lage tonen in mogen.

Je melodie/sound is in de opbouw trouwens erg vet, maar in de climax vind ik hem behoorlijk kaal. Ook is hij over het algemeen nogal hoog. Maar klinkt al wel vet!
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 sep 2012 14:21 

Hardtraxxer

Beste hardstyle kick producers,

kunnen jullie alsjeblieft stoppen met het pitchen van een kick in een track? Het klinkt echt waardeloos

Hardstyle Masterz - Age Of Reverse Bass
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 sep 2012 15:05 

Hardtraxxer

NyteMyre schreef:
Beste hardstyle kick producers,

kunnen jullie alsjeblieft stoppen met het pitchen van een kick in een track? Het klinkt echt waardeloos

Hardstyle Masterz - Age Of Reverse Bass

bedoel je dan alleen de echt hoge pitchkicks hoop ik? :P want als je kick helmaaal niet meer pitcht krijg je echt een probleem om originele melos te maken (ivm harmonie nz :p)
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 sep 2012 16:16 

Hardtraxxer

momentum schreef:
bedoel je dan alleen de echt hoge pitchkicks hoop ik? :P want als je kick helmaaal niet meer pitcht krijg je echt een probleem om originele melos te maken (ivm harmonie nz :p)

Ik bedoel die kicks die met de melodie van toonhoogte veranderen.
Dit soort stukjes bedoel ik dus
Vorige  1 ... 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34 ... 113  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Producer's Corner