Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33 ... 113  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 aug 2012 11:36 

Hardtraxxer

Thanks voor het antwoord. Ik ga er weer mee aan de slag!
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 aug 2012 13:05 

Hardtraxxer

Socializerz schreef:
Me nieuwe kick + een nieuwe synth, vertel me wat je er van vindt en wat er beter kan :D
[zippy]http://www65.zippyshare.com/v/55906211/file.html[/zippy]

Ik mis een punch :p verder klinkt hij een beetje dof :) kwestie van beetje goed EQ'en :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 aug 2012 13:15 

Hardtraxx Veteran

Socializerz schreef:
Me nieuwe kick + een nieuwe synth, vertel me wat je er van vindt en wat er beter kan :D

De Synth Heeft nog veel werk nodig, hij klinkt niet lekker "vol"
En de Kick kan nog wel wat EQ gebruiken verder is hij veel te "wild" als je hem pitcht en er mag misschien nog wel wat Distortion af, maar je bent al een aardig eind of weg ;)

Klein testje vanuit mijn kant:

Ongelezen bericht Geplaatst op 11 aug 2012 14:57 

Hardtraxxer

Destination schreef:
Socializerz schreef:

De Synth Heeft nog veel werk nodig, hij klinkt niet lekker "vol"
En de Kick kan nog wel wat EQ gebruiken verder is hij veel te "wild" als je hem pitcht en er mag misschien nog wel wat Distortion af, maar je bent al een aardig eind of weg ;)

Klein testje vanuit mijn kant:

Er zit nog iets onzuivers in je kick, gekraak wat de distortion is probeer die een beetje weg te equen en hij klinkt al wat zuiverder. Krijg nu het idee dat er iets vastzit in de tail. Hier pitchkickje van mijn kant :

Ongelezen bericht Geplaatst op 11 aug 2012 15:39 

Hardtraxxer

ik hoor geen punch? je kick pitcht wel lekker zo te horen, al moet je wel wat equalizen, je kick moet veel meer naar voren komen om goed te kunnen oordelen
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 aug 2012 16:34 

Hardtraxxer

Luxion schreef:
ik hoor geen punch? je kick pitcht wel lekker zo te horen, al moet je wel wat equalizen, je kick moet veel meer naar voren komen om goed te kunnen oordelen

Je hebt gelijk, als ik te lang aan een kick werk weet ik na een tijdje niet meer wat goed is en wat slecht is. Heb even rust genomen en daarna weer verder gegaan met wat aanpassingen beter zo?

Ongelezen bericht Geplaatst op 11 aug 2012 17:39 

Hardtraxx Veteran

Dutchiedutch schreef:
Luxion schreef:

Je hebt gelijk, als ik te lang aan een kick werk weet ik na een tijdje niet meer wat goed is en wat slecht is. Heb even rust genomen en daarna weer verder gegaan met wat aanpassingen beter zo?

Je kick is te lang, hierdoor heb hij maar weinig drive!
Verder wat meer tijd steken in distortion ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 aug 2012 00:15 

Hardtraxx Veteran

Dutchiedutch schreef:
Luxion schreef:

Je kick moet korter, kan met Edison of Audacity want ik neem aan dat je sampled en dan pitcht? Je kan de kick ook wat minder oversturen door wat Distortion weg te halen of je Overdrive plugin wat minder te zetten,,

Over dat je na een tijdje niet goed hoort wat goed of wat slecht is kun je voorkomen door tussendoor wat nummers van Wildstylez e.d te luisteren of iig producers welke goede kicks produceren
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 aug 2012 12:49 

Hardtraxxer

Destination schreef:
Dutchiedutch schreef:
Luxion schreef:

Je kick moet korter, kan met Edison of Audacity want ik neem aan dat je sampled en dan pitcht? Je kan de kick ook wat minder oversturen door wat Distortion weg te halen of je Overdrive plugin wat minder te zetten,,

Over dat je na een tijdje niet goed hoort wat goed of wat slecht is kun je voorkomen door tussendoor wat nummers van Wildstylez e.d te luisteren of iig producers welke goede kicks produceren

Bedankt voor je feedback, ik heb deze kick verdeeld in 3 lagen 1 voor de sub/bass 1 voor de Mid distortion en eentje voor de wat high distortion. Met alleen de distortion krijg ik de kick niet makkelijk korter , de hele kick krijgt dan een andere draai. Oh , en met edison bedoel je daar de knop fade out mee, want dit heb ik al geprobeerd en vind hem nu zelf te kort.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 aug 2012 17:37 

Hardtraxx Addict

Nieuwe kick waar ik al wat weken mee bezig ben :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 aug 2012 21:52 

Hardtraxx Veteran

Joeyvg schreef:

:worship:
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 aug 2012 10:43 

Hardtraxx Veteran

Destination schreef:
Joeyvg schreef:

:worship:

:clap: :clap: :clap: :clap:
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 aug 2012 18:13 

Hardtraxxer

Joeyvg schreef:

:yay:

Gemaakt met clip distortion?
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 aug 2012 18:58 

Hardtraxx Addict

@Dutchie,

Nee ik gebruik FL studio dus geen clip dist.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 aug 2012 21:00 

Hardtraxxer

Joeyvg schreef:

mooi :D misch de bass nog wat harder maar goed gedaan ;)
kben ook bezig met een nieuwe kick ben benieuwd wat jullie ervan vinden
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 aug 2012 14:22 

Hardtraxx Newbie

Hier mijn nieuwste kick in mijn nieuwste track.

Gemaakt met:
Ableton Live 8.3
Ableton Saturator
Ableton Phaser
Camelphat
Fabfilter EQ
Reverb
Ozone 4
EKS-09

En natuurlijk een heleboel knip- en plakwerk.

Op 0:57 de kick op G, op 5:20 de gepitchde
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 aug 2012 19:50 

Hardtraxx Newbie

Nu wel, ik had hem per ongeluk verwijderd, excuses
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 aug 2012 20:23 

Hardtraxxer

Bwazza schreef:
Nu wel, ik had hem per ongeluk verwijderd, excuses

Lekker kickje hoor.. Ik zou er wel mee klaar komen.

Maargoed aangezien we in het producer topic zitten denk ik dat je ook wel iets hebt aan wat kritiek?
Ik vind persoonlijk dat de punch iets harder/pakkender mag zijn.
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 aug 2012 20:35 

Hardtraxxer

Klein Projectje

Toneshifterz - Let it go remake

Allebij dezelfde kick, met enkele verschillen in de EQ.

Dit is mijn nieuwste kick, erg tevreden over het resultaat.
Microtonic 3
Buzz effect adapter
Camelphat
Ozone 4
Ohmicide
Distoyr
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 aug 2012 22:33 

Hardtraxxer

ben nu bezig met cubase en probeer een raw kickje te maken maar lukt nog niet echt

Dit is wat ik heb:

Iemand wat tips?
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 aug 2012 00:37 

Hardtraxxer

Dragenser schreef:
ben nu bezig met cubase en probeer een raw kickje te maken maar lukt nog niet echt

Iemand wat tips?

Wat jij zegmaar hebt is een EQ met een zeer lichte distort erop. Je moet dat zegmaar nog 10x doen om tot een redelijk resultaat te komen. Kijk bijvoorbeeld tutorials op youtube om je op de goede weg te helpen!

Dit is mijn kick. Afgelopen 2 dagen gemaakt. Ik ben zeer tevereden met mijn nieuwe manier van pitchen. Echt zo een BOING zgmaar. :P

Ongelezen bericht Geplaatst op 19 aug 2012 14:59 

Hardtraxxer

Kick klinkt al lekker maar heeft nog wat werk nodig om er een echt goede klank in te krijgen. De pitching klinkt niet verkeerd. Hoe heb je dat gedaan? Cool edit pro oid? Die gebruik ik namelijk.

Kick testje alweer...maarja was vooral voor de fun en voor het mooie melodietje...Ik had geen keus, ik moest wel :D.

Ongelezen bericht Geplaatst op 19 aug 2012 17:00 

Hardtraxx Addict

noxit15 schreef:
Dragenser schreef:

Iemand wat tips?

Wat jij zegmaar hebt is een EQ met een zeer lichte distort erop. Je moet dat zegmaar nog 10x doen om tot een redelijk resultaat te komen. Kijk bijvoorbeeld tutorials op youtube om je op de goede weg te helpen!

Dit is mijn kick. Afgelopen 2 dagen gemaakt. Ik ben zeer tevereden met mijn nieuwe manier van pitchen. Echt zo een BOING zgmaar. :P

De crunch (ofzo) in je kick klinkt wel lekker ja, maar probeer hem wat meer kracht te geven zodat hij iets meer beukt:)

ROD schreef:
Kick klinkt al lekker maar heeft nog wat werk nodig om er een echt goede klank in te krijgen. De pitching klinkt niet verkeerd. Hoe heb je dat gedaan? Cool edit pro oid? Die gebruik ik namelijk.

Kick testje alweer...maarja was vooral voor de fun en voor het mooie melodietje...Ik had geen keus, ik moest wel :D.

Zit best veel power in de kick :) , klank is goed maar dat geploink wat je een beetje hoort ben ik zelf niet zo'n fan van, zal wel smaak zijn.

En weer wat hardcore gemaakt :P
Ben er zelf wel tevreden mee maar moet nog genoeg aan verandert worden, maar dat komt nog wel :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 aug 2012 12:53 

Hardtraxx Veteran

Socializerz schreef:
Ik zit met een probleem met een kick, en het zit zo:
[zippy]http://www66.zippyshare.com/v/48978586/file.html[/zippy]
Bij het eerste deel hoor je mijn ding dat ik als sample uit drumazon heb opgeslagen (omdat ik alleen de demo had had ik dat snel ff gedaan) alleen is de tail wat te lang, dus heb ik die korter gemaakt wat je in deel 2 hoort
Bij deel 3 heb ik dus deel 1 gedistort, maar zoals je hoort is de tail te lang :S
Bij deel 4 heb ik deel 2 gedistort, maar zoals je hoort klinkt dat met het pitchen weer voor geen meter,
hoe kan ik nou zorgen dat ik deel 1 kan distorten en het lekker klinkt? zonder te lange tail?

Als je Drumazon te lastig vind, gebruik dan EKS-9 is wat eenvoudiger :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 aug 2012 19:21 

Hardtraxxer

Ik zou het niet weten?

Maareh, hier een kickje van mijn kant, zelf aardig tevreden met het resultaat. Wil dus feedback op de kick en niet op de screeches en fx die ik erbij heb gezet. De screeches en de sounds heb ik snel bij elkaar geflanst.

Thnx!
Vorige  1 ... 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33 ... 113  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Producer's Corner