Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32 ... 113  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 jul 2012 20:44 

Hardtraxx Elite

De vorm is prima, het probleem is alleen dat de punch en de rest echt compleet van elkaar gescheiden zijn.
Luister maar is goed naar een kale reverse bass, dan hoor je dat het reverse gedeelte, de tail, samenwerkt met de punch. De tail zit al een beetje in de punch, en zuigt daarna verder aan. Bij jouw reversed komt de tail echt pas na de punch erin ;) Er is een soort pauze tussen de tail en de punch. Probeer daar aan te werken! Zorg dat het 1 geheel gaat worden ipv 2 afzonderlijke delen!

Nogmaals, de sound van je punch en tail is prima. Maak er alleen wat meer 1 geheel van, dan komt het allemaal veel beter tot zn recht!
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 jul 2012 13:36 

Hardtraxxer

TakkU schreef:
De vorm is prima, het probleem is alleen dat de punch en de rest echt compleet van elkaar gescheiden zijn.
Luister maar is goed naar een kale reverse bass, dan hoor je dat het reverse gedeelte, de tail, samenwerkt met de punch. De tail zit al een beetje in de punch, en zuigt daarna verder aan. Bij jouw reversed komt de tail echt pas na de punch erin ;) Er is een soort pauze tussen de tail en de punch. Probeer daar aan te werken! Zorg dat het 1 geheel gaat worden ipv 2 afzonderlijke delen!

Nogmaals, de sound van je punch en tail is prima. Maak er alleen wat meer 1 geheel van, dan komt het allemaal veel beter tot zn recht!

zal mn best doen :) bedankt
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 jul 2012 17:03 

Hardtraxxer

Korey schreef:
[zippy]http://www28.zippyshare.com/v/99115249/file.html[/zippy]

Wat vinden jullie van deze kick?

Vette kick man :) Dit stukje doet me beetje denken aan 1 of andere nummer.!!

---

Ik heb ook een kick maar weet nog niet precies wat ik er van moet vinden

---

Vraagje : Waarmee pitchen jullie je kicks?
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 jul 2012 17:13 

Hardtraxx Elite

Ofcourse schreef:
Korey schreef:
[zippy]http://www28.zippyshare.com/v/99115249/file.html[/zippy]

Wat vinden jullie van deze kick?

Vette kick man :) Dit stukje doet me beetje denken aan 1 of andere nummer.!!

---

Ik heb ook een kick maar weet nog niet precies wat ik er van moet vinden

---

Ik gebruik cool edit pro om te pitchen maar ben niet zo tevreden met het resultaat.
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 jul 2012 18:01 

Hardtraxx Addict

Dat hij niet lekker pitched ligt meestal aan de kick zelf.
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 jul 2012 18:50 

Artiest

Klopt, had ik eerst ook. Kick wat aangepast (in mijn geval iets meer distortion op de mid frequenties en iets anders ge-eq'd) en nog een keer geprobeerd, nu klinkt het wel gewoon goed!
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 jul 2012 21:48 

Hardtraxxer

Pitchen in Cool Edit Pro werkt heerlijk. Zoek de pitch op waar ie het lekkerst klinkt en werk vanuit daar verder. Stuk selecteren na de punch en pitchen maarrrrr....
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 jul 2012 10:51 

Hardtraxxer

ROD schreef:
Pitchen in Cool Edit Pro werkt heerlijk. Zoek de pitch op waar ie het lekkerst klinkt en werk vanuit daar verder. Stuk selecteren na de punch en pitchen maarrrrr....

Oke bedankt jongens, iemand nog tips voor mijn kick?!?

Ongelezen bericht Geplaatst op 31 jul 2012 13:22 

Hardtraxxer

Meer vorm in je kick creƫren dmv meer eq en distort...
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 jul 2012 13:47 

Artiest

Cruelty schreef:

:D .

zo, best vet!!! :cool: de kick dan
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 aug 2012 01:35 

Hardtraxxer

laatste versie. -.-
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 aug 2012 16:07 

Hardtraxx Newbie

Ook weer een tijd bezig geweest met een kick, t resultaat is niet slecht vind ik zelf, graag nog wat tips

ps, hoe dat geluid aan t begint komt weet ik niet, in fl studio heb ik er geen last van, enkel met het exporteren naar .wav of .mp3
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 aug 2012 11:29 

Hardtraxxer

deniax schreef:
laatste versie. -.-

Jouw kick heeft wel een beetje weg van Tartaros hehe. Vind hem wel vet trouwens.
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 aug 2012 12:20 

Hardtraxx Beheerder

emmerick schreef:
Ofcourse schreef:

Ik gebruik cool edit pro om te pitchen maar ben niet zo tevreden met het resultaat.

Ik ben er zeer tevreden over, gebruik het ook sinds kort. je bass in de tail/kicks blijft zo goed en krachtig wanneer je pitcht met cool edit pro.
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 aug 2012 18:31 

Hardtraxxer

:thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 aug 2012 18:52 

Hardtraxx Elite

ThomasVD schreef:
Ook weer een tijd bezig geweest met een kick, t resultaat is niet slecht vind ik zelf, graag nog wat tips

ps, hoe dat geluid aan t begint komt weet ik niet, in fl studio heb ik er geen last van, enkel met het exporteren naar .wav of .mp3

Ik gok op een compressor die een hoge attack heeft, waardoor hij in t begin nog niet aanslaat ;) Je kick heeft nog aardig wat werk nodig! Je tail blijft te lang hangen, als je deze wat sneller laat filteren klinkt t een stuk beter. Verder mist je kick een goeie punch, wat denk ik ook te maken heeft met de eerder genoemde compressor. Je tail mag ook wel wat meer karakter krijgen, dus verder distorten, eq'en etc!
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 aug 2012 12:02 

Hardtraxxer

@ Ofcourse

Klinkt vet man!

ben nog niet zo pro om te oordelen wat er beter zou kunnen, maar ik vind het vet klinken!

ik ben pas overgegaan op logic en tot nu to is dit me eerste kick die eruit gekomen is.
heeft iemand tipt wat ik aan mijn kick kan doen, wat missen jullie nog?
dank voor jullie antwoorden!

Ongelezen bericht Geplaatst op 08 aug 2012 19:34 

Hardtraxxer

Pantermaat schreef:
@ Ofcourse

Klinkt vet man!

ben nog niet zo pro om te oordelen wat er beter zou kunnen, maar ik vind het vet klinken!

ik ben pas overgegaan op logic en tot nu to is dit me eerste kick die eruit gekomen is.

je moet de punch en de bass apart Equalizen dan klinkt ie beter ;)
hier een test van mijn kick, benieuwd wat jullie ervan vinden
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 aug 2012 20:10 

Hardtraxxer

Gondrez schreef:
Pantermaat schreef:
@ Ofcourse

Klinkt vet man!

Op wat voor een installatie maak je je kicks? Het clipt hier, diep dal na de punch. Beetje rare kraak er doorheen.. Misschien iets te veel met je equalizer gedaan:)
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 aug 2012 21:21 

Hardtraxxer

reteck schreef:
Gondrez schreef:
Pantermaat schreef:
@ Ofcourse

Klinkt vet man!

Op wat voor een installatie maak je je kicks? Het clipt hier, diep dal na de punch. Beetje rare kraak er doorheen.. Misschien iets te veel met je equalizer gedaan:)

kga proberen het wat te veranderen maar met mijn koptelefoon hoor ik de sounds niet zo verkeerd, en ik heb maar boxjes van 15euro xD, binnekort schaf ik degelijke boxen aan :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 aug 2012 19:38 

Hardtraxxer

Ongelezen bericht Geplaatst op 11 aug 2012 00:32 

Hardtraxxer

Als ik distortion over een kick heen gooi dan hoor ik vaak een vreemde echo achter de kick aan komen. Komt dit omdat mijn distortion over de hele kick heen zit, moet deze eigenlijk alleen over de tail heen?
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 aug 2012 00:39 

Hardtraxxer

soundstreamer schreef:
Als ik distortion over een kick heen gooi dan hoor ik vaak een vreemde echo achter de kick aan komen. Komt dit omdat mijn distortion over de hele kick heen zit, moet deze eigenlijk alleen over de tail heen?

Zou je het eens willen laten horen?
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 aug 2012 00:57 

Hardtraxxer

Dutchiedutch schreef:
soundstreamer schreef:

Ik weet niet of je het nu goed hoort. Het is sowieso nog geen erg goede kick. Ik heb hem steeds alleen op 1/4 staan zodat het mischien beter te horen is.

Door Zippyshare is het geluid, zeker van die echo, wel wat vervormd.
http://www63.zippyshare.com/v/65617496/file.html
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 aug 2012 11:17 

Hardtraxxer

soundstreamer schreef:
Dutchiedutch schreef:
soundstreamer schreef:

Ik weet niet of je het nu goed hoort. Het is sowieso nog geen erg goede kick. Ik heb hem steeds alleen op 1/4 staan zodat het mischien beter te horen is.

Door Zippyshare is het geluid, zeker van die echo, wel wat vervormd.
http://www63.zippyshare.com/v/65617496/file.html

De "echo" die je bedoelt is waarschijnlijk gewoon de tail van de kick. Doormiddel van Eq en distortion zorg je ervoor dat de "echo" een crunchy rauwe tail krijgt. Ik weet niet wat je gebruikt, volgens mij is het een 909 en wat je hoort is de decay van de kick die je wat langer hebt gezet. De distortion die je er op hebt gezet zorgt voor het echo geluid. EQ en Distorten dus!
Vorige  1 ... 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32 ... 113  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Producer's Corner