Hardtraxx Elite
2281 posts member since 2008
last seen Apr 2021
De vorm is prima, het probleem is alleen dat de punch en de rest echt compleet van elkaar gescheiden zijn.
Luister maar is goed naar een kale reverse bass, dan hoor je dat het reverse gedeelte, de tail, samenwerkt met de punch. De tail zit al een beetje in de punch, en zuigt daarna verder aan. Bij jouw reversed komt de tail echt pas na de punch erin ;) Er is een soort pauze tussen de tail en de punch. Probeer daar aan te werken! Zorg dat het 1 geheel gaat worden ipv 2 afzonderlijke delen!

Nogmaals, de sound van je punch en tail is prima. Maak er alleen wat meer 1 geheel van, dan komt het allemaal veel beter tot zn recht!
A
Hardtraxxer
187 posts member since 2011
last seen Dec 2014
TakkU wrote:De vorm is prima, het probleem is alleen dat de punch en de rest echt compleet van elkaar gescheiden zijn.
Luister maar is goed naar een kale reverse bass, dan hoor je dat het reverse gedeelte, de tail, samenwerkt met de punch. De tail zit al een beetje in de punch, en zuigt daarna verder aan. Bij jouw reversed komt de tail echt pas na de punch erin ;) Er is een soort pauze tussen de tail en de punch. Probeer daar aan te werken! Zorg dat het 1 geheel gaat worden ipv 2 afzonderlijke delen!

Nogmaals, de sound van je punch en tail is prima. Maak er alleen wat meer 1 geheel van, dan komt het allemaal veel beter tot zn recht!
zal mn best doen :) bedankt
O
Hardtraxxer
662 posts member since 2009
last seen Aug 2025
Korey wrote:http://www28.zippyshare.com/v/99115249/file.html

Wat vinden jullie van deze kick?
Vette kick man :) Dit stukje doet me beetje denken aan 1 of andere nummer.!!

---

Ik heb ook een kick maar weet nog niet precies wat ik er van moet vinden

--- View on SoundCloud

Vraagje : Waarmee pitchen jullie je kicks?
E
Hardtraxx Elite
2020 posts member since 2011
last seen Jul 2015
Ofcourse wrote:
Korey wrote:http://www28.zippyshare.com/v/99115249/file.html

Wat vinden jullie van deze kick?
Vette kick man :) Dit stukje doet me beetje denken aan 1 of andere nummer.!!

---

Ik heb ook een kick maar weet nog niet precies wat ik er van moet vinden

--- View on SoundCloud

Vraagje : Waarmee pitchen jullie je kicks?
Ik gebruik cool edit pro om te pitchen maar ben niet zo tevreden met het resultaat.
J
Hardtraxx Addict
1528 posts member since 2011
last seen Mar 2020
Dat hij niet lekker pitched ligt meestal aan de kick zelf.
Artiest
348 posts member since 2010
Klopt, had ik eerst ook. Kick wat aangepast (in mijn geval iets meer distortion op de mid frequenties en iets anders ge-eq'd) en nog een keer geprobeerd, nu klinkt het wel gewoon goed!
R
Hardtraxxer
314 posts member since 2012
last seen Aug 2019
Pitchen in Cool Edit Pro werkt heerlijk. Zoek de pitch op waar ie het lekkerst klinkt en werk vanuit daar verder. Stuk selecteren na de punch en pitchen maarrrrr....
O
Hardtraxxer
last seen Aug 2025
ROD wrote:Pitchen in Cool Edit Pro werkt heerlijk. Zoek de pitch op waar ie het lekkerst klinkt en werk vanuit daar verder. Stuk selecteren na de punch en pitchen maarrrrr....
Oke bedankt jongens, iemand nog tips voor mijn kick?!?

View on SoundCloud
R
Hardtraxxer
314 posts member since 2012
last seen Aug 2019
Meer vorm in je kick creëren dmv meer eq en distort...
Artiest
348 posts member since 2010
Cruelty wrote:View on SoundCloud

:D .
zo, best vet!!! :cool: de kick dan
Hardtraxxer
53 posts member since 2012
last seen Dec 2018

deniax kick

laatste versie. -.-
View on SoundCloud
T
Hardtraxx Newbie
20 posts member since 2011
last seen Jul 2013
Ook weer een tijd bezig geweest met een kick, t resultaat is niet slecht vind ik zelf, graag nog wat tips
View on SoundCloud

ps, hoe dat geluid aan t begint komt weet ik niet, in fl studio heb ik er geen last van, enkel met het exporteren naar .wav of .mp3
O
Hardtraxxer
last seen Aug 2025
deniax wrote:laatste versie. -.-
View on SoundCloud

Jouw kick heeft wel een beetje weg van Tartaros hehe. Vind hem wel vet trouwens.
Hardtraxx Beheerder
10593 posts member since 2010
last seen 6 days ago
emmerick wrote:
Ofcourse wrote: Vraagje : Waarmee pitchen jullie je kicks?
Ik gebruik cool edit pro om te pitchen maar ben niet zo tevreden met het resultaat.
Ik ben er zeer tevreden over, gebruik het ook sinds kort. je bass in de tail/kicks blijft zo goed en krachtig wanneer je pitcht met cool edit pro.
P
Hardtraxxer
376 posts member since 2009
last seen 10 days ago
:thumbup:
Last edited by Pantermaat on 08 Aug 2012 12:04, edited 1 time in total.
Hardtraxx Elite
2281 posts member since 2008
last seen Apr 2021
ThomasVD wrote:Ook weer een tijd bezig geweest met een kick, t resultaat is niet slecht vind ik zelf, graag nog wat tips
View on SoundCloud

ps, hoe dat geluid aan t begint komt weet ik niet, in fl studio heb ik er geen last van, enkel met het exporteren naar .wav of .mp3
Ik gok op een compressor die een hoge attack heeft, waardoor hij in t begin nog niet aanslaat ;) Je kick heeft nog aardig wat werk nodig! Je tail blijft te lang hangen, als je deze wat sneller laat filteren klinkt t een stuk beter. Verder mist je kick een goeie punch, wat denk ik ook te maken heeft met de eerder genoemde compressor. Je tail mag ook wel wat meer karakter krijgen, dus verder distorten, eq'en etc!
P
Hardtraxxer
376 posts member since 2009
last seen 10 days ago
@ Ofcourse

Klinkt vet man!

ben nog niet zo pro om te oordelen wat er beter zou kunnen, maar ik vind het vet klinken!

ik ben pas overgegaan op logic en tot nu to is dit me eerste kick die eruit gekomen is.
heeft iemand tipt wat ik aan mijn kick kan doen, wat missen jullie nog?
dank voor jullie antwoorden!

View on SoundCloud
G
Hardtraxxer
212 posts member since 2011
last seen Jan 2020
Pantermaat wrote:@ Ofcourse

Klinkt vet man!

ben nog niet zo pro om te oordelen wat er beter zou kunnen, maar ik vind het vet klinken!

ik ben pas overgegaan op logic en tot nu to is dit me eerste kick die eruit gekomen is.

View on SoundCloud
je moet de punch en de bass apart Equalizen dan klinkt ie beter ;)
hier een test van mijn kick, benieuwd wat jullie ervan vinden View on SoundCloud
R
Hardtraxxer
62 posts member since 2010
last seen Apr 2017
Gondrez wrote:

Klinkt vet man!

View on SoundCloud
hier een test van mijn kick, benieuwd wat jullie ervan vinden View on SoundCloud
Op wat voor een installatie maak je je kicks? Het clipt hier, diep dal na de punch. Beetje rare kraak er doorheen.. Misschien iets te veel met je equalizer gedaan:)
G
Hardtraxxer
last seen Jan 2020
reteck wrote:
Gondrez wrote:

Klinkt vet man!

View on SoundCloud
Op wat voor een installatie maak je je kicks? Het clipt hier, diep dal na de punch. Beetje rare kraak er doorheen.. Misschien iets te veel met je equalizer gedaan:)
kga proberen het wat te veranderen maar met mijn koptelefoon hoor ik de sounds niet zo verkeerd, en ik heb maar boxjes van 15euro xD, binnekort schaf ik degelijke boxen aan :)
G
Hardtraxxer
last seen Jan 2020
View on SoundCloud
Last edited by Gondrez on 11 Aug 2012 09:55, edited 1 time in total.
S
Hardtraxxer
95 posts member since 2011
last seen Aug 2014
Als ik distortion over een kick heen gooi dan hoor ik vaak een vreemde echo achter de kick aan komen. Komt dit omdat mijn distortion over de hele kick heen zit, moet deze eigenlijk alleen over de tail heen?
D
Hardtraxxer
54 posts member since 2012
last seen Sep 2012
soundstreamer wrote:Als ik distortion over een kick heen gooi dan hoor ik vaak een vreemde echo achter de kick aan komen. Komt dit omdat mijn distortion over de hele kick heen zit, moet deze eigenlijk alleen over de tail heen?
Zou je het eens willen laten horen?
S
Hardtraxxer
95 posts member since 2011
last seen Aug 2014
Dutchiedutch wrote:
soundstreamer wrote:Als ik distortion over een kick heen gooi dan hoor ik vaak een vreemde echo achter de kick aan komen. Komt dit omdat mijn distortion over de hele kick heen zit, moet deze eigenlijk alleen over de tail heen?
Ik weet niet of je het nu goed hoort. Het is sowieso nog geen erg goede kick. Ik heb hem steeds alleen op 1/4 staan zodat het mischien beter te horen is.

Door Zippyshare is het geluid, zeker van die echo, wel wat vervormd.
http://www63.zippyshare.com/v/65617496/file.html
D
Hardtraxxer
54 posts member since 2012
last seen Sep 2012
soundstreamer wrote:
Dutchiedutch wrote:
Ik weet niet of je het nu goed hoort. Het is sowieso nog geen erg goede kick. Ik heb hem steeds alleen op 1/4 staan zodat het mischien beter te horen is.

Door Zippyshare is het geluid, zeker van die echo, wel wat vervormd.
http://www63.zippyshare.com/v/65617496/file.html
De "echo" die je bedoelt is waarschijnlijk gewoon de tail van de kick. Doormiddel van Eq en distortion zorg je ervoor dat de "echo" een crunchy rauwe tail krijgt. Ik weet niet wat je gebruikt, volgens mij is het een 909 en wat je hoort is de decay van de kick die je wat langer hebt gezet. De distortion die je er op hebt gezet zorgt voor het echo geluid. EQ en Distorten dus!