D
Hardtraxxer
124 posts member since 2012
last seen Oct 2012
Epic Kick wrote:@Boosterz,

Je hebt een goed begin, probeer wat beter te eqen, en misschien nog iets meer distortion? :)

Ik ben bezig geweest met een reversed bass/ reversed kick achtig iets.
Tips please :P (Afspelen in HD anders krijg je een white noise bomb :p)

http://www28.zippyshare.com/v/70741830/file.html
Zou je distortion nog wat hoger EQ"en :)
Hardtraxx Elite
2281 posts member since 2008
last seen Apr 2021
Boosterz wrote:Al heel erg bedankt voor de tips & hulp! Ik heb nu momenteel dit eruit gekregen:

View on SoundCloud

Dat heb ik bereikt door te beginnen met een 909, in mijn geval Drumazon, vervolgens heb ik (links) van boven naar onder het volgende erop gegooid. Toen heb ik hem naar een aparte bus gestuurd (Rechts) en daar nog eens van boven naar onder het volgende op gegooid.

Image
http://i172.photobucket.com/albums/w12/ ... 235559.png

Nog tips?! Ik krijg het gewoon net niet helemaal zoals ik het wil haha. Is moeilijk dan ik dacht zo'n kick maken!

PS. Let niet... Op.. Mila.. Kunis... :love:
Wees niet bang om meer plugins te gebruiken ;) ik zou zeggen schuif wat meer met je EQ en stel je distortions wat anders in... Wat ik zelf vaak doe is met de eerste 4/5 plugins de boel flink oversturen, en daarna steeds meer naar een goede sound toewerken.. Soms heb ik ruim 20/25 plugins voor 1 kick! Probeer wat tuts te kijken, en dan vooral op het EQ'en te letten. Als je de EQ iets aanpast kan je maar zo een totaal andere klank krijgen
Hardtraxxer
63 posts member since 2012
last seen May 2013
Bedankt voor de tips! Vooral het EQ'en heb ik dus zoals gezegd geen bal verstand van dus ik ben nog zoekende naar goede tuts.
Artiest
348 posts member since 2010
http://www28.zippyshare.com/v/99115249/file.html

Wat vinden jullie van deze kick?
Hardtraxx Elite
2281 posts member since 2008
last seen Apr 2021
Klinkt zeker niet slecht! Hij heeft alleen wel behoorlijk veel sub ;) Sub iets lager zetten, t is nu een beetje overkill!
R
Hardtraxxer
314 posts member since 2012
last seen Aug 2019
Minder bass op tail en meer distortion op je punch. Klinkt al erg goed en apart.
R
Hardtraxxer
314 posts member since 2012
last seen Aug 2019
Tips aub. Ik weet niet echt hoe ik nu verder zou moeten. Het is een beetje een aparte kick.

View on SoundCloud
Artiest
348 posts member since 2010
Zit erg weinig punch in, die zou ik dus nog toevoegen / harder zetten. Verder best vet hoor :)
Hardtraxx Veteran
7220 posts member since 2010
last seen Dec 2017
Heeft iemand misschien een onbewerkte 909 kick voor mij. Op de 1 of andere manier kan ik Drumazon echt niet normaal werken krijgen :/
Hardtraxx Newbie
16 posts member since 2011
last seen Aug 2012
Rawbin wrote:Heeft iemand misschien een onbewerkte 909 kick voor mij. Op de 1 of andere manier kan ik Drumazon echt niet normaal werken krijgen :/
Zorg dat drumazon staat ingesteld op external session. Knopje daar voor zit rechts boven in drumazon zelf. Dit zorgt ervoor dat alle geluiden van drumazon getriggerd kunnen worden in de piano roll. Gewoon ff alle noten uitproberen in de piano roll en dan vind je vanzelf een kick. Die kun je dan weer aanpassen zoals je wilt in het scherm van drumazon.
Y
Hardtraxxer
235 posts member since 2009
last seen Jan 2026
Mijn nieuwste kick ^^

View on SoundCloud
Hardtraxx Addict
1688 posts member since 2009
last seen Feb 2016
Punch heeft geen power, het is meer een korte kraak dan een klap.
G
Hardtraxxer
212 posts member since 2011
last seen Jan 2020
View on SoundCloud
ik denk dat ik eindelijk een goede kick heb, wat vinden jullie ervan?
B
Hardtraxx Addict
1401 posts member since 2012
last seen Jan 2021
@ Yri: Opzich geen slechte kick. Probeer je tok een hardere attack zegmaar te geven, nu is het 'dok dok dok dok', maar probeer hem te laten klinken als 'tok tok tok tok'. :P

@ Gondrez: Je kick overstuurt heel erg en drukt de melodie plat. Probeer de boel eens recht te trekken, zodat het boeltje elkaar niet weg drukt. Bekijk verder eens wat pitch tutorials op youtube, want hij is heel erg vals gepitched op deze melodie namelijk.
A
Hardtraxxer
187 posts member since 2011
last seen Dec 2014
hier een reverse kickje van mij. vind m zelf wel leuk :)!

http://www4.zippyshare.com/v/55982534/file.html
aub even downloaden, want hij is erg vervormd geworden..
G
Hardtraxxer
last seen Jan 2020
Basss27 wrote:@ Yri: Opzich geen slechte kick. Probeer je tok een hardere attack zegmaar te geven, nu is het 'dok dok dok dok', maar probeer hem te laten klinken als 'tok tok tok tok'. :P

@ Gondrez: Je kick overstuurt heel erg en drukt de melodie plat. Probeer de boel eens recht te trekken, zodat het boeltje elkaar niet weg drukt. Bekijk verder eens wat pitch tutorials op youtube, want hij is heel erg vals gepitched op deze melodie namelijk.
kheb gepitched volgens de bass van de melodie
A
Hardtraxxer
last seen Dec 2014
Gondrez wrote:
Basss27 wrote:@ Yri: Opzich geen slechte kick. Probeer je tok een hardere attack zegmaar te geven, nu is het 'dok dok dok dok', maar probeer hem te laten klinken als 'tok tok tok tok'. :P

dan heb je de bass lijn toch echt niet goed ;) kijk daar eens naar, of dat wel klopt.
B
Hardtraxx Addict
1401 posts member since 2012
last seen Jan 2021
Gondrez wrote:

Je kunt niet zomaar een willekeurige gesampelde kick over de bassline van een melo gooien. Je zult eerst de kick moeten pitchen op de juiste noot. Je kan in de pianoroll van een sample een oranje vierkantje zegmaar zetten welke toonhoogte je kick heeft, daar moet je hem op afstemmen en dan klopt ie wel. [Vanuitgaande dat je FL gebruikt]
G
Hardtraxxer
last seen Jan 2020
Basss27 wrote:
Gondrez wrote:

Je kunt niet zomaar een willekeurige gesampelde kick over de bassline van een melo gooien. Je zult eerst de kick moeten pitchen op de juiste noot. Je kan in de pianoroll van een sample een oranje vierkantje zegmaar zetten welke toonhoogte je kick heeft, daar moet je hem op afstemmen en dan klopt ie wel. [Vanuitgaande dat je FL gebruikt]
ah ok zal het zo proberen dan :), thanks
Hardtraxxer
166 posts member since 2011
last seen Jul 2026
Wanneer ik de plugin EKS-9 invoeg en elke vierde stap vul en dan op play klik krijg een een hoger geluid dan wanneer ik op het knopje tap(G1) klik(een knop van de plugin)

Ik wil natuurlijk hetzelfde geluid hebben als wat eruit komt als ik op Tap(G1) klik
J
Hardtraxx Addict
1528 posts member since 2011
last seen Mar 2020
roalddb wrote:Wanneer ik de plugin EKS-9 invoeg en elke vierde stap vul en dan op play klik krijg een een hoger geluid dan wanneer ik op het knopje tap(G1) klik(een knop van de plugin)

Ik wil natuurlijk hetzelfde geluid hebben als wat eruit komt als ik op Tap(G1) klik
Probeer het dan eens op C4 ipv C5 en anders G1 maar dat lijkt me sterk zo laag :D
Kan het trouwens niet proberen want heb EKS-9 niet.
Hardtraxxer
last seen Jul 2026
echt vaag wat ik ook doe, hoogte blijft hetzelfde??
Hardtraxxer
last seen Jul 2026
aaah laat maar heb het al gefixt, bij dat piano dingetje van channelsettings moest ik niet allebei de oranje vakjes verplaatsen naar G7
A
Hardtraxxer
last seen Dec 2014
Axora wrote:hier een reverse kickje van mij. vind m zelf wel leuk :)!

http://www4.zippyshare.com/v/55982534/file.html
aub even downloaden, want hij is erg vervormd geworden..
bump
Hardtraxxer
last seen Jul 2026
ik ben geen kenner ervan ofzo, maar hij klinkt nice :thumbup: