Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31 ... 113  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 jul 2012 13:53 

Hardtraxxer

Epic Kick schreef:
@Boosterz,

Je hebt een goed begin, probeer wat beter te eqen, en misschien nog iets meer distortion? :)

Ik ben bezig geweest met een reversed bass/ reversed kick achtig iets.
Tips please :P (Afspelen in HD anders krijg je een white noise bomb :p)

[zippy]http://www28.zippyshare.com/v/70741830/file.html[/zippy]

Zou je distortion nog wat hoger EQ"en :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 jul 2012 23:56 

Hardtraxx Elite

Boosterz schreef:
Al heel erg bedankt voor de tips & hulp! Ik heb nu momenteel dit eruit gekregen:

Dat heb ik bereikt door te beginnen met een 909, in mijn geval Drumazon, vervolgens heb ik (links) van boven naar onder het volgende erop gegooid. Toen heb ik hem naar een aparte bus gestuurd (Rechts) en daar nog eens van boven naar onder het volgende op gegooid.

Afbeelding
http://i172.photobucket.com/albums/w12/ ... 235559.png

Nog tips?! Ik krijg het gewoon net niet helemaal zoals ik het wil haha. Is moeilijk dan ik dacht zo'n kick maken!

PS. Let niet... Op.. Mila.. Kunis... :love:

Wees niet bang om meer plugins te gebruiken ;) ik zou zeggen schuif wat meer met je EQ en stel je distortions wat anders in... Wat ik zelf vaak doe is met de eerste 4/5 plugins de boel flink oversturen, en daarna steeds meer naar een goede sound toewerken.. Soms heb ik ruim 20/25 plugins voor 1 kick! Probeer wat tuts te kijken, en dan vooral op het EQ'en te letten. Als je de EQ iets aanpast kan je maar zo een totaal andere klank krijgen
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 jul 2012 07:06 

Hardtraxxer

Bedankt voor de tips! Vooral het EQ'en heb ik dus zoals gezegd geen bal verstand van dus ik ben nog zoekende naar goede tuts.
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 jul 2012 00:27 

Artiest

[zippy]http://www28.zippyshare.com/v/99115249/file.html[/zippy]

Wat vinden jullie van deze kick?
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 jul 2012 15:36 

Hardtraxx Elite

Klinkt zeker niet slecht! Hij heeft alleen wel behoorlijk veel sub ;) Sub iets lager zetten, t is nu een beetje overkill!
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 jul 2012 19:51 

Hardtraxxer

Minder bass op tail en meer distortion op je punch. Klinkt al erg goed en apart.
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 jul 2012 16:34 

Hardtraxxer

Tips aub. Ik weet niet echt hoe ik nu verder zou moeten. Het is een beetje een aparte kick.

Ongelezen bericht Geplaatst op 19 jul 2012 17:06 

Artiest

Zit erg weinig punch in, die zou ik dus nog toevoegen / harder zetten. Verder best vet hoor :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 jul 2012 22:30 

Hardtraxx Veteran

Heeft iemand misschien een onbewerkte 909 kick voor mij. Op de 1 of andere manier kan ik Drumazon echt niet normaal werken krijgen :/
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 jul 2012 15:17 

Hardtraxx Newbie

Rawbin schreef:
Heeft iemand misschien een onbewerkte 909 kick voor mij. Op de 1 of andere manier kan ik Drumazon echt niet normaal werken krijgen :/

Zorg dat drumazon staat ingesteld op external session. Knopje daar voor zit rechts boven in drumazon zelf. Dit zorgt ervoor dat alle geluiden van drumazon getriggerd kunnen worden in de piano roll. Gewoon ff alle noten uitproberen in de piano roll en dan vind je vanzelf een kick. Die kun je dan weer aanpassen zoals je wilt in het scherm van drumazon.
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 jul 2012 20:23 

Hardtraxxer

Mijn nieuwste kick ^^

Ongelezen bericht Geplaatst op 25 jul 2012 21:47 

Hardtraxx Addict

Punch heeft geen power, het is meer een korte kraak dan een klap.
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 jul 2012 18:23 

Hardtraxxer

ik denk dat ik eindelijk een goede kick heb, wat vinden jullie ervan?
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 jul 2012 20:54 

Hardtraxx Addict

@ Yri: Opzich geen slechte kick. Probeer je tok een hardere attack zegmaar te geven, nu is het 'dok dok dok dok', maar probeer hem te laten klinken als 'tok tok tok tok'. :P

@ Gondrez: Je kick overstuurt heel erg en drukt de melodie plat. Probeer de boel eens recht te trekken, zodat het boeltje elkaar niet weg drukt. Bekijk verder eens wat pitch tutorials op youtube, want hij is heel erg vals gepitched op deze melodie namelijk.
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 jul 2012 20:57 

Hardtraxxer

hier een reverse kickje van mij. vind m zelf wel leuk :)!

[zippy]http://www4.zippyshare.com/v/55982534/file.html[/zippy]
aub even downloaden, want hij is erg vervormd geworden..
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 jul 2012 21:26 

Hardtraxxer

Basss27 schreef:
@ Yri: Opzich geen slechte kick. Probeer je tok een hardere attack zegmaar te geven, nu is het 'dok dok dok dok', maar probeer hem te laten klinken als 'tok tok tok tok'. :P

@ Gondrez: Je kick overstuurt heel erg en drukt de melodie plat. Probeer de boel eens recht te trekken, zodat het boeltje elkaar niet weg drukt. Bekijk verder eens wat pitch tutorials op youtube, want hij is heel erg vals gepitched op deze melodie namelijk.

kheb gepitched volgens de bass van de melodie
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 jul 2012 21:31 

Hardtraxxer

Gondrez schreef:
Basss27 schreef:

dan heb je de bass lijn toch echt niet goed ;) kijk daar eens naar, of dat wel klopt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 jul 2012 21:36 

Hardtraxx Addict

Gondrez schreef:
Basss27 schreef:

Je kunt niet zomaar een willekeurige gesampelde kick over de bassline van een melo gooien. Je zult eerst de kick moeten pitchen op de juiste noot. Je kan in de pianoroll van een sample een oranje vierkantje zegmaar zetten welke toonhoogte je kick heeft, daar moet je hem op afstemmen en dan klopt ie wel. [Vanuitgaande dat je FL gebruikt]
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 jul 2012 21:40 

Hardtraxxer

Basss27 schreef:
Gondrez schreef:
Basss27 schreef:

Je kunt niet zomaar een willekeurige gesampelde kick over de bassline van een melo gooien. Je zult eerst de kick moeten pitchen op de juiste noot. Je kan in de pianoroll van een sample een oranje vierkantje zegmaar zetten welke toonhoogte je kick heeft, daar moet je hem op afstemmen en dan klopt ie wel. [Vanuitgaande dat je FL gebruikt]

ah ok zal het zo proberen dan :), thanks
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 jul 2012 16:17 

Hardtraxxer

Wanneer ik de plugin EKS-9 invoeg en elke vierde stap vul en dan op play klik krijg een een hoger geluid dan wanneer ik op het knopje tap(G1) klik(een knop van de plugin)

Ik wil natuurlijk hetzelfde geluid hebben als wat eruit komt als ik op Tap(G1) klik
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 jul 2012 16:24 

Hardtraxx Addict

roalddb schreef:
Wanneer ik de plugin EKS-9 invoeg en elke vierde stap vul en dan op play klik krijg een een hoger geluid dan wanneer ik op het knopje tap(G1) klik(een knop van de plugin)

Ik wil natuurlijk hetzelfde geluid hebben als wat eruit komt als ik op Tap(G1) klik

Probeer het dan eens op C4 ipv C5 en anders G1 maar dat lijkt me sterk zo laag :D
Kan het trouwens niet proberen want heb EKS-9 niet.
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 jul 2012 17:08 

Hardtraxxer

echt vaag wat ik ook doe, hoogte blijft hetzelfde??
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 jul 2012 17:28 

Hardtraxxer

aaah laat maar heb het al gefixt, bij dat piano dingetje van channelsettings moest ik niet allebei de oranje vakjes verplaatsen naar G7
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 jul 2012 19:44 

Hardtraxxer

Axora schreef:
hier een reverse kickje van mij. vind m zelf wel leuk :)!

[zippy]http://www4.zippyshare.com/v/55982534/file.html[/zippy]
aub even downloaden, want hij is erg vervormd geworden..

bump
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 jul 2012 20:34 

Hardtraxxer

ik ben geen kenner ervan ofzo, maar hij klinkt nice :thumbup:
Vorige  1 ... 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31 ... 113  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Producer's Corner