Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30 ... 113  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 jul 2012 20:30 

Hardtraxx Addict

@Xypes iets te veel distortion naar mijn mening, werk daar wat aan :)

Hier nog een stukkie van mij, punch wordt aan gewerkt :)

Ongelezen bericht Geplaatst op 09 jul 2012 13:46 

Hardtraxx Newbie

@Nijidik,

Klinkt lekker! Mooie tail ook, alleen vanaf waar ben je begonnen? Misschien is het slim om je basic kick waar je mee begint dus in G4 te zetten. Ik weet niet of dit al is gebeurd, ik luister momenteel via mn home cinema set.

Ik zal aan de slag gaan met de punch van mn kick, bedankt voor de complimenten over de tail, ik heb er hard aan gewerkt, en zoals jullie al zeggen, er is niet een manier om een kick te maken, voor hetzelfde geld neem je een keiharde boer op en ga je daar mee aan de slag.

Ik ga aan de punch werken van mn kick, ik heb de kick niet gelayerd, maar dat gaat nu wel gebeuren. Het zal idd met de compressie te maken hebben.

Verder valt het me op dat sommigen die hier hun kicks al een tijdje posten ook echt hard vooruitgaan!
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 jul 2012 13:52 

Hardtraxxer

tip voor freakshowDJ
Haal even al je compressie van je mix want het klinkt vies dichtgesmeerd en zo heb je geen controle meer over alle losse channel levels.

Ben zelf met deze kick bezig.
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 jul 2012 14:45 

Hardtraxx Newbie

Joeyvg schreef:
W0uT3R schreef:
Ik heb me weer 'n avondje gewaagd aan 't maken van een HS kick.
Graag feedback!

[zippy]http://www65.zippyshare.com/v/55511500/file.html[/zippy]

Moet nog veel aan gedaan worden, maar probeer als eerste eens een Ohmicide eroverheen te gooien nadat je de kick hebt opgeslagen als sample.
Doe ik wel eens en soms krijg je dan wel wat meer een hardstyle kick.

Heb weer eens een wat hardere kick gemaakt, ben benieuwt wat jullie ervan vinden :) :

Zozo, lekker hoor, heeft veel weg van Chris One zijn kicks!
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 jul 2012 18:54 

Hardtraxxer

Ofcourse schreef:
Hallow gasten, ik ben sinds vorige week begonnen met cubase(Jaa, beginnerling he-he)
Ik ben eerst de hele week een beetje aan het kloten geweest alles beetje leren kennen en daarna ben ik maar begonnen met de kick, kunnen jullie tips geven misschien wat er beter aan kan?

bump
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 jul 2012 18:54 

Hardtraxxer

Ofcourse schreef:
Hallow gasten, ik ben sinds vorige week begonnen met cubase(Jaa, beginnerling he-he)
Ik ben eerst de hele week een beetje aan het kloten geweest alles beetje leren kennen en daarna ben ik maar begonnen met de kick, kunnen jullie tips geven misschien wat er beter aan kan?

bump
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 jul 2012 09:25 

Hardtraxxer

@ deniax DIE KICK!!! WAAAAAAT :O hoe heb je dat zo strak gekregen man? :love:
echt wel jaloers op die kick xD

@ ofcourse: het begin is er echt al wel, misschien dat je nog iets van een reverse moet toevoegen ofzo (kicks zijn ook niet mijn specialiteit ofzo hoor :P )

ben zelf ook bezig met een nieuwe kick, ben benieuwd of mensen nog tricks n tips hebben om deze nog te verbeteren :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 jul 2012 12:35 

Artiest

@ Boelie Beatz: Het begin is er, maar hij mist nog wel kracht. Wat meer distortion misschien? Hij is nog best wel clean namelijk. Op 21 sec klinkt ie het best imo.

Kick van mij:

[zippy]http://www1.zippyshare.com/v/21710556/file.html[/zippy]
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 jul 2012 15:25 

Hardtraxxer

@ Korey lekker hoor, waar heb je m mee gemaakt?
ik denk zelf dat er iets meer punch in moet dan hakt ie er nóg wat meer in :)

ik ben zelf ook nog ff bezig geweest met die kick van net:

melodietje stelt niks voor hoor >.< was gewoon om die kick wat beter naar voren te laten komen, iemand hier ook tips voor screeches??
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 jul 2012 21:14 

Artiest

Ik heb mn kick met Hydra gemaakt, en een hele lading effecten (ohmicide, camelphat, eq) er overheen natuurlijk.

Door die synth erbij komt je kick juist minder goed naar voren vind ik, je synth staat dan ook vrij hard. Probeer je kick vooral in de middentonen nog wat meer te distorten. Voor screeches gebruik ik altijd sylenth1, kan je hele vette geluiden uit halen!
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 jul 2012 13:27 

Hardtraxxer

Ben nu bezig met mijn allereerste eigen kick, alleen is toch lastiger dan ik dacht.. Ben er nu al flink wat tijd in kwijt maar klinkt nog niet echt lekker. Ik denk persoonlijk dat er sowieso teveel distortion op zit, kunnen jullie wat feedback geven hoe ik hem kan verbeteren?

Ps, @ boelie-beats melodie is fucking vet als je er nog wat aan doet.. xD Dat soort kicks die je hebt gemaakt vind ik persoonlijk erg lekker.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 jul 2012 14:58 

Hardtraxxer

Ik heb een (misschien al veelgestelde) vraag: Ik wil mijn kick tail nu gaan pitchen, dit doe ik simpel in audacity, dit klinkt ook gewoon goed door mijn oren, alleen als ik dan de toonhoogte aan ga passen, wordt mijn tail korter, dus als ik hem ga gebruiken klinkt het natuurlijk niet om dat de tail te kort is, hoe kan ik dit voorkomen/tail langer maken?
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 jul 2012 15:04 

Hardtraxx Addict

MikezDJ schreef:
Ik heb een (misschien al veelgestelde) vraag: Ik wil mijn kick tail nu gaan pitchen, dit doe ik simpel in audacity, dit klinkt ook gewoon goed door mijn oren, alleen als ik dan de toonhoogte aan ga passen, wordt mijn tail korter, dus als ik hem ga gebruiken klinkt het natuurlijk niet om dat de tail te kort is, hoe kan ik dit voorkomen/tail langer maken?

Heb daar zelf nog niet echt last van gehad, maar probeer eens je gepitchde kick in audcity te stretchen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 jul 2012 19:48 

Hardtraxxer

Eerste kick :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 jul 2012 22:31 

Hardtraxxer

deniax schreef:
tip voor freakshowDJ
Haal even al je compressie van je mix want het klinkt vies dichtgesmeerd en zo heb je geen controle meer over alle losse channel levels.

Ben zelf met deze kick bezig.

Wow !

Die klink echt heeeeeel professioneel ! Zeer strak! :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 jul 2012 00:04 

Hardtraxxer

@boelie-beatz: meer distorten, en inderdaad die synth gewoon even weghalen. dan wordhet toch al snel een stuk duidelijker. kijk goed naar je EQ en zorg dat alles heel precies gaat, doe niks in 't wilde weg. en dr komt ook nog wat geluk bij kijken als je een goede kick wilt :)

@boosterz: maak de decay van je kick eens iets korter, hij loopt nu als een blubberdingetje door met een tokje erin. en ook bij jou beter EQ en distorten. bij mij distort ik vaak rond de 400-500Hz om die kraak er goed in te krijgen, een stuk hoger/lager dan de meeste mensen waarschijnlijk denken.

@teun: jij hebt nu een leuk beginnetje voor een kick. meer distortion, en alles goed afstellen. en veel blijven proberen!

Hier een stukje van mijn nieuwe nummer, en ook kick. achteraan is de kick los eens te horen als die pitched :)

[zippy]http://www59.zippyshare.com/v/1004290/file.html[/zippy]

en hier een reversed kick, waar ik totaal geen verstand van heb, maar hij klinkt wel leuk!

[zippy]http://www64.zippyshare.com/v/52667452/file.html[/zippy]
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 jul 2012 11:45 

Hardtraxxer

@ Axora, je eerste track vond ik opzich best leuk klinken, alleen die kick was nog iets te dof, nog iets van een dikke punch/tok erboven op en je hebt echt een goeie kick man :D

IK vond je reverse btw wel erg lekker, misschien dat je die iets verderop nog langer kan maken dat je ipv kuchah kuchah kuchah, kuchaaaah kuchaaah krijgt (sorry voor het op die manier zeggen maar ik hoop dat je zo een beetje ziet wat ik bedoel)

zelf nog eventjes die kick van laatst ge-upload zonder melo's, kheb die screeches van audiofreq gedownload die ben ik nu een beetje aan het tweaken tot die er bij past :)
en sorry voor die piano die er in de break zit, ik was een beetje aan het kutten met mn keyboard had niet door dat ie aant opnemen was :P (beetje haastig gerenderd xd)
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 jul 2012 17:35 

Hardtraxxer

@Axora, bedankt voor de tips meteen mee bezig geweest. Die reversed is echt vet man!

Mensen die me nu weer tips kunnen geven? Ik vind dat hij wat 'cleaner' moet klinken, hoe doe ik dit?

Ongelezen bericht Geplaatst op 12 jul 2012 19:01 

Hardtraxxer

Boosterz schreef:
@Axora, bedankt voor de tips meteen mee bezig geweest. Die reversed is echt vet man!

Mensen die me nu weer tips kunnen geven? Ik vind dat hij wat 'cleaner' moet klinken, hoe doe ik dit?

anders EQ'en, en op andere frequenties distortion gebruiken
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 jul 2012 22:20 

Hardtraxx Addict

@Boosterz: Distorten, distorten en distorten. Veel Ohmicide en bijvoorbeeld camelphat gebruiken!

Zelf nu bezig met deze kick, klinkt nog niet helemaal clean, omdat de screech de kick wat weg drukt.

Hoe is de kick?
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 jul 2012 22:40 

Hardtraxxer

Ohmicide heb ik niet, Camel Phat wel. Ik gebruik voornamelijk de clip distortion van Logic.

Maar ik moet er dus nóg meer distortion opgooien? En heeft iemand misschien een tutorial/tips om kicks te EQ'en, ik ben nog helemaal nieuw met het maken van eigen kicks dus heb geen idee waar ik hem het best kan EQ'en.
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 jul 2012 22:45 

Hardtraxx Addict

http://www.youtube.com/watch?v=pnbAxsN_lbE&feature=plcp

Alstu en goodluck!
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 jul 2012 23:10 

Hardtraxxer

Boosterz schreef:
Ohmicide heb ik niet, Camel Phat wel. Ik gebruik voornamelijk de clip distortion van Logic.

Maar ik moet er dus nóg meer distortion opgooien? En heeft iemand misschien een tutorial/tips om kicks te EQ'en, ik ben nog helemaal nieuw met het maken van eigen kicks dus heb geen idee waar ik hem het best kan EQ'en.

als jij de clip distortion van logic hebt, is dat het enige wat je hoeft te gebruiken ;), geen camelphat of ohmicide. alle producers gebruiken enkel en alleen de clip distortion van logic omdat dat de beste is volgens hun.

dus de standaard eq en clip distortion gebruiken. dan kom je er al ;) succes!

en een standaard 909 kick, van de drumazon bv
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 jul 2012 23:59 

Hardtraxxer

Al heel erg bedankt voor de tips & hulp! Ik heb nu momenteel dit eruit gekregen:

Dat heb ik bereikt door te beginnen met een 909, in mijn geval Drumazon, vervolgens heb ik (links) van boven naar onder het volgende erop gegooid. Toen heb ik hem naar een aparte bus gestuurd (Rechts) en daar nog eens van boven naar onder het volgende op gegooid.

Afbeelding
http://i172.photobucket.com/albums/w12/ ... 235559.png

Nog tips?! Ik krijg het gewoon net niet helemaal zoals ik het wil haha. Is moeilijk dan ik dacht zo'n kick maken!

PS. Let niet... Op.. Mila.. Kunis... :love:
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 jul 2012 13:36 

Hardtraxxer

@Boosterz,

Je hebt een goed begin, probeer wat beter te eqen, en misschien nog iets meer distortion? :)

Ik ben bezig geweest met een reversed bass/ reversed kick achtig iets.
Tips please :P (Afspelen in HD anders krijg je een white noise bomb :p)

[zippy]http://www28.zippyshare.com/v/70741830/file.html[/zippy]
Vorige  1 ... 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30 ... 113  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Producer's Corner