Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29 ... 113  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 jun 2012 09:52 

Hardtraxxer

Boosterz schreef:
emmerick schreef:
Boosterz schreef:
Hoe maken jullie reversed kicks in Logic Pro?

Het heet een reversed bass. En moet iemand dat hier serieus in een paar woorden gaan uitleggen?
Je kunt beter een paar youtube tutorials bekijken.

Ja reversed bass, foutje haha.

Ik bedoelde meer welke plugins gebruiken jullie, om een beetje een idee te krijgen in welke plugins ik nog meer kan gaan kloten.

Ik gebruik voor mijn reversed bass nooit een tail van een kick, maar ik begin altijd gwn uit een vst. zelfs met 3xosc kan je heel nice reversed bass maken, het belangrijkste is gwn dat je heel goed controle over je Attack en decay nz hebt, zodat je bass goed kunt 'timen' zeg maar.
maw, het kan met elke plugin, neem een saw, zet hem een paar octaven lager dan standaard, layer het zodat het een beetje een goede bass inzich heeft, maak een punch, stel je ADSR settings in zodat je bass is afgestelt op je punch, dan rout je het naar een mixer channel en gaat met eq en dist plugins spelen tot je mooie rev bass hebt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 jun 2012 12:10 

Hardtraxx Elite

om even terug te komen op dat bass ding waar ik het net over had. ik luisterde net nog even project one (album) en die lage kicks hebben veel meer bass dan de kicks van tegenwoordig. en de pitchkicks hebben daar iets meer bass dan de lage kicks maar niet een heel groot verschil. Zo zou het tegenwoordig ook veel mooier zijn :P maar het lijkt net alsof de kicks van tegenwoordig op een totaal andere frequentie zitten ofzo dat die lage kicks bijna geen bass hebben en die hoge kicks zo ontzettend veel. Jammer want het luisterplezier gaat op die manier achteruit voor mij. als je op het ene moment weinig bass hebt en op het andere moment heul veel
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 jun 2012 12:13 

Hardtraxxer

@Momentum, bedankt voor je antwoord! Ik ga eens wat proberen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 jun 2012 13:05 

Hardtraxx Elite

Joeyvg schreef:
emmerick schreef:
Geen idee of ik het hier moet vragen maar ik vroeg mij iets af over pitchkicks en bass.

Als ik een track afspeel heb ik bij de gewone kicks niet al teveel bass. Maar zodra de kicks gaan pitchen is het echt ineens een wall of bass. Is dit de bedoeling bij pitchkicks en waarom doen producers dit? Is het niet veel fijner om een gelijkmatige hoeveelheid bass onder je kicks te zetten (of ze nou pitchen of niet).

Klopt, meestal als ze op een bepaalde hoogte pitchen krijg je toch wel een enorme bass, vind het zelf wel vet anders word het heel erg statisch

Tot op zekere hoogte. Bepaalde basstonen resoneren op een bepaalde manier, waardoor ze veel harder lijken te gaan. Wat je het beste kan doen is een analyser erop zetten, en kijken of je bass ook daadwerkelijk veel harder is wanneer hij van toon verandert. Als er grote verschillen in zitten kan ik je garanderen dat je problemen krijgt in je mixdown. Als je de kick in alle tonen gesampled hebt, EQ ze allemaal stuk voor stuk zodat ze goed in de mix passen. Als bij een hogere toon dus meer bass is dan zet je hier een EQ op, haal je de bass weer wat naar beneden en sample je h'm weer. Doe dit voor elke noot zodat je een goeie mix kan maken ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 jun 2012 13:08 

Hardtraxx Elite

Ik had het overigens niet over mijn eigen kicks maar gewoon over hardstyle tracks in het algemeen :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 jul 2012 22:59 

Hardtraxx Addict

Ik heb me weer 'n avondje gewaagd aan 't maken van een HS kick.
Graag feedback!

[zippy]http://www65.zippyshare.com/v/55511500/file.html[/zippy]
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 jul 2012 17:20 

Hardtraxx Addict

W0uT3R schreef:
Ik heb me weer 'n avondje gewaagd aan 't maken van een HS kick.
Graag feedback!

[zippy]http://www65.zippyshare.com/v/55511500/file.html[/zippy]

Moet nog veel aan gedaan worden, maar probeer als eerste eens een Ohmicide eroverheen te gooien nadat je de kick hebt opgeslagen als sample.
Doe ik wel eens en soms krijg je dan wel wat meer een hardstyle kick.

Heb weer eens een wat hardere kick gemaakt, ben benieuwt wat jullie ervan vinden :) :

Ongelezen bericht Geplaatst op 04 jul 2012 14:15 

Hardtraxxer

@joeyvg,
vind hem wel nice, zeker hard, maar mag mss iets meer bass in? ik an het nu moeilijk beoordelen, headphones, maar lijkt hij weinig bass te hebben. zometeen nog es luisteren op monitors.

hier nog es kickje van mij:

Ongelezen bericht Geplaatst op 04 jul 2012 16:03 

Hardtraxxer

@ Momentum. Kick mist wat kracht, als ie pitch-ed vind ik hem beter klinken dan op normale toonhoogte.

zelf ook weer bezig geweest
(En kan iemand mij vertellen waarom die van mij zo zacht staat? heb in FL opgelet dat ik hem niet in het rood laat lopen...)
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 jul 2012 18:07 

Hardtraxx Addict

momentum schreef:
@joeyvg,
vind hem wel nice, zeker hard, maar mag mss iets meer bass in? ik an het nu moeilijk beoordelen, headphones, maar lijkt hij weinig bass te hebben. zometeen nog es luisteren op monitors.

Klinkt als een sample. Vooral die pitchende punch verraad het..
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 jul 2012 13:16 

Hardtraxxer

Thund3R schreef:
momentum schreef:
@joeyvg,

Klinkt als een sample. Vooral die pitchende punch verraad het..

Srsly gast?
waarom zou ik nu een sample kick laten beoordelen in een kicktopic?

Ten tweede zou je beter eens mijn progressie checken, ik heb hier al heel veel kicktests gepost, en met elke test ga ik aan de slag met de feedback die ik hier krijg. kijk het topic door, en hoor mn progressie.

Punch pitcht idd nog op bepaalde noten. Ik edit nu in cooledit pro nadat ik gelezen had in dit topic dat het beter zou klinken, maar voor mn test had ik niet elke noot uitgesampelt, maar nog maar een stuk of 4, waardoor bij sommige kicks de punch nog 1 toon meepitcht. natuurlijk sample ik bij de laatste versie voor mn track alle noten uit zodat de punch op dezelfde toon blijft.

verder zal ik het maar als een compliment beschouwen dat je denkt dat het een sample is zeker?

ik vind het gewoon heel jammer dat mensen hier zo snel anderen beschuldigen, zeker bij iemand die zoveel kicktesten post als ik, en gwn goed vooruitgaat --'

normale feedback is nog altijd welkom, ben er nog altijd niet 100 procent tevreden over!
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 jul 2012 20:47 

Hardtraxx Elite

Haha ik kan je zeggen, ik heb een collab gedaan met momentum, met zijn kicks. En het zijn 100% zeker geen sample kicks!. Punch begint goed te klinken kerel, begint in de richting te komen!
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 jul 2012 03:58 

Hardtraxxer

@momentum

je punch is te hard en ik snap wel waarom je hem zo hard zet omdat je wilt dat je kick impact heeft. Het makkelijkste om dat te bereiken zonder dat je punch het teveel gaat overnemen is hem gewoon sidechainen op je Bass(kick)layer. Door dit te doen gaat die bass wat zachter staan als de punch er is en dan moet je een beetje met de release en attack spelen van je sidechain zodat hij daarna ook nog mooi volgt na je punch. Hierdoor zorg je ervoor dat het een geheel geluid wordt. Ook heeft hij een beetje een irritante tail hij heeft iets te veel hoog/mid frequenties in je tail denk ik. Daar heb ik niet zo snel een tip voor hoe je het oplost.

hoop dat je hier wat aan hebt :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 jul 2012 15:27 

Hardtraxxer

Is er een filmpje/lap tekst waar ze alles rustig stap voor stap uitleggen hoe je zo een KICK maakt.

gewoon welke vst's je nodig hebt en dan muisklik voor muisklik hoe je een KICK maakt
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 jul 2012 15:31 

Hardtraxx Veteran

SirBallsack schreef:
Is er een filmpje/lap tekst waar ze alles rustig stap voor stap uitleggen hoe je zo een KICK maakt.

gewoon welke vst's je nodig hebt en dan muisklik voor muisklik hoe je een KICK maakt

Nee die bestaat niet, er is geen vaste manier van een Hardstyle kick maken. Het is trial en error..
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 jul 2012 15:35 

Hardtraxxer

ergens moet je toch het vak leren kan me niet voorstellen dat iedereen maar en beetje is gaan kloten ermee
want met kloten kom ik in iedergeval niet ver :(

misschien moest ik men vraag anders stellen.

Is er iemand die je een beetje wegwijs kan maken met de programma's waarmee je de kicks maakt(doormiddel van een filmpje op youtube bijv.).
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 jul 2012 17:36 

Hardtraxxer

thanx voor de antwoorden & tips, ik ga het sidechainen zeker eens proberen.

en idd, je gaat nergens leren hoe je een goede kick maakt, want dat valt niet echt uit te leggen en is geen echte 'regel' voor.
wat je wel kan doen is naar alle tutorials kijken die er tevinden zijn, kijk wat de goede elementen zijn van de tutorial of probeer te weten te komen waarom hij suckt, en wat beter had gekunt. Probeer de verschillende technieken uit, combineer ze, en ga zelf opzoek.
Je kan ook al eens de basic eq tutorial van fabfilter kijken. Er is nog een youtube kanaal waar veel fl tuts op staan (ik denk 'warbeats') fzo. Het gaat niet over hardstyle, maar je moet natuurlijk de basics hebben.

je hebt de basics nodig van eq'ing, compressors, en dist.

Probeer ook niet te verdrinken in alle verschillende plugins. er zijn 100den eq's, compressors, dist plugins,... kijk welke jij het beste vind werken en ga erzovaak mee aan de slag dat je weet wat elk knopje doet :p
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 jul 2012 17:39 

Hardtraxx Newbie

@ Momentum,

de basis is er. Ik ga hier niet beoordelen of het een sample is of niet, dat laat ik maar lekker links liggen. Wel hoor ik een mee pitchende punch, wat minder is. Voor de rest vind ik de kick wel erg lekker in de pitch. Hij blijft goed klinken als hij omhoog pitcht etc. Wel zou hij misschien iets dieper en voller mogen, maar dat is mijn smaak. De basis is er, nu nog even die magische laag eroverheen waardoor hij compleet is.

Hier is mijn nieuwe kick.

Ik vind 'm nog niet af, en dat is ie ook nog lang niet. Daarom dat ik 'm ook hier ff post, zodat ik weet wat jullie ervan denken.

Even voor de duidelijkheid ik heb me laten inspireren door de Code-Black kicks.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 jul 2012 21:14 

Hardtraxx Veteran

@FreakshowDJ, de kraak van je kick is echt lekker, de punch vind ik wel minder, het klinkt een beetje alsof er twee punches zijn, die net niet gelijk lopen. (weet niet of je kicks gelayerd hebt, het kan ook aan compressie/oversturing liggen).

Ik heb vanaf vandaag eindelijk vakantie, dus heb sinds lange tijd weer eens iets kunnen produceren, dit is m'n nieuwste kick, een reversed bass:

Als iemand er op- of aanmerkingen op heeft hoor ik het graag, ik ben zelf vooral nog aan het twijfelen of de punch wel goed is.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 jul 2012 21:17 

Hardtraxx Addict

@FreakshowDJ , Je punch moet idd gefixed worden, tail klink wel dik :)

@Delta-A, de punch klinkt te .. club achtig of hoe je het ook wilt noemen.
Zet hem anders iets zachter en dan een punch van een normale (hardstyle) kick erop gooien.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 jul 2012 21:31 

Hardtraxxer

Basscow schreef:
@ Momentum. Kick mist wat kracht, als ie pitch-ed vind ik hem beter klinken dan op normale toonhoogte.

zelf ook weer bezig geweest
(En kan iemand mij vertellen waarom die van mij zo zacht staat? heb in FL opgelet dat ik hem niet in het rood laat lopen...)

Iemand ook nog tips voor mij? :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 jul 2012 00:54 

Hardtraxxer

Hallow gasten, ik ben sinds vorige week begonnen met cubase(Jaa, beginnerling he-he)
Ik ben eerst de hele week een beetje aan het kloten geweest alles beetje leren kennen en daarna ben ik maar begonnen met de kick, kunnen jullie tips geven misschien wat er beter aan kan?

Ongelezen bericht Geplaatst op 07 jul 2012 13:30 

Hardtraxx Veteran

Joeyvg schreef:
Zet hem anders iets zachter en dan een punch van een normale (hardstyle) kick erop gooien.

Hier ben ik het niet mee eens.
Z'n Punch heeft een mooie klank, iets meer oversturen en je hebt een hele mooie kick voor een reversed.
Een punch ''van een normale hs kick'' zou hem alleen maar minder laten klinken.
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 jul 2012 14:08 

Hardtraxx Addict

RAW-vizion schreef:
Joeyvg schreef:

Hier ben ik het niet mee eens.
Z'n Punch heeft een mooie klank, iets meer oversturen en je hebt een hele mooie kick voor een reversed.
Een punch ''van een normale hs kick'' zou hem alleen maar minder laten klinken.

Nja ik vind hem nou nog te simpel klinken, net alsof de punch rechtstreeks uit een sample pack komt..
Als je er een punch aan toevoegt krijg je meer een eigen sound.
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 jul 2012 18:12 

Hardtraxxer

Hey iedereen :)

De vorige 2 kicks missen heel wat distortion & kracht btw!
Hier is een kick van mij:

Wat vinden jullie hiervan?
Vorige  1 ... 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29 ... 113  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Producer's Corner