Hardtraxxer
701 posts member since 2010
last seen Nov 2024
phreekazoid wrote:

feedback plz :)

View on SoundCloud
Pitchen klinkt niet echt mooi en je punch mist wat kracht

View on SoundCloud

iemand idee hoe ik mijn punch harder kan maken?
R
Hardtraxxer
314 posts member since 2012
last seen Aug 2019
Punch layeren of zo eq-en dat de punch er meer uit komt. Maar ik zou sowieso nog ff aan de gang gaan met distortions en eq's.
Hardtraxxer
620 posts member since 2011
last seen 5 days ago
Ja inderdaad, ik layer mijn punch altijd om deze reden, EQ'en lukt wel, maar layeren is gewoon makkelijker..
N
Artiest
917 posts member since 2008
last seen 1 day ago
R
Hardtraxxer
last seen Aug 2019
Klinkt goed, denk ik :P. Ben je bang dat mensen je kick gaan rippen?
Hardtraxx Addict
1688 posts member since 2009
last seen Feb 2016
Wauw die klinkt in LQ echt lekker krachtig!

Heb zelf even de melo van Take Me There genakt en wat aan het prutsen geweest met een kickje.
Soundcloud verneukt de kwaliteit dus de punch klinkt wat zachter op SC dan hij echt is. Download staat aan zodat je het verschil kan horen (Sample is een 24bit 192kb/s MP3).

Synth is gewoon pure nexus met wat EQ :P Te lui om een te maken.

View on SoundCloud
G
Hardtraxxer
212 posts member since 2011
last seen Jan 2020
Thund3R wrote:Wauw die klinkt in LQ echt lekker krachtig!

Heb zelf even de melo van Take Me There genakt en wat aan het prutsen geweest met een kickje.
Soundcloud verneukt de kwaliteit dus de punch klinkt wat zachter op SC dan hij echt is. Download staat aan zodat je het verschil kan horen (Sample is een 24bit 192kb/s MP3).

Synth is gewoon pure nexus met wat EQ :P Te lui om een te maken.

View on SoundCloud
Mooi gedaan, alleen mis ik nog wat power in de kick :), is er iemand dat weet hoe je je kicksound kan veranderen naar wat je hoort in veel hardstyle tracks, die vervormde kick dat ik bedoel is die kick die komt voor de climax
R
Hardtraxxer
last seen Aug 2019
@Thund3r, export volgende keer naar WAV. Klinkt stukken beter.
S
Hardtraxx Newbie
24 posts member since 2012
last seen Apr 2014
Thund3r: Wat Gondrez al zei mist je kick power. Probeer je kick nog wat meer te distorten en eq. Hij klinkt nu namelijk nog erg op de achtergrond. Melodie is wel cool xd .

Gondrez: Bedoel je niet een reverb kick? Of misschien een FX kick die je vaak in toneshifterz tracks hoort?

Heb gister zelf ook een nieuwe kickie gemaakt. Verbaasde me eigenlijk hoe snel ik hem in elkaar had geflanst dit keer :P .

View on SoundCloud

Melodie van Noisecontrollers - Attack again onder gezet. Veel luister plezier and let me know what you think. :)
S
Hardtraxxer
65 posts member since 2011
last seen Mar 2013
@stryker, klinkt zo op het eerste gehoor goed kan alleen niet goed oordelen omdat ik op oortjes luister. Zal morge nog eens luisteren en naar afmix luisteren.

Hier van mij ook een nieuwe kick, volledig gemaakt op oortjes dus het kan zijn dat het echt kut is haha!

View on SoundCloud
T
Hardtraxx Elite
2257 posts member since 2011
last seen Jun 2026
state91 wrote:@stryker, klinkt zo op het eerste gehoor goed kan alleen niet goed oordelen omdat ik op oortjes luister. Zal morge nog eens luisteren en naar afmix luisteren.

Hier van mij ook een nieuwe kick, volledig gemaakt op oortjes dus het kan zijn dat het echt kut is haha!

View on SoundCloud
melo is lekker, kick is meer bas met een klein beetje punch :P

hier mijn nieuwste kick, volumes staan niet zo hoog dus t is allemaal een beetje zacht ;)

View on SoundCloud
Hardtraxx Veteran
5255 posts member since 2011
last seen Jul 2026
Mag hopen dat je wel hebt gehoord dat je kick zo vals als wat is? :P
C
Hardtraxxer
617 posts member since 2012
last seen Jan 2025
@tijntjuh120 Klinkt wel beetje vals ja.

Mijn eerste;
View on SoundCloud
R
Hardtraxxer
last seen Aug 2019
@Casey, was het de bedoeling om een reverzed kick te maken? Klinkt vrij lekker voor een eerste kick. Besteed er nog maar ff wat tijd aan.

ff een stukje van mij. Nog lang niet af maarja :P

-EDIT- Zippyshare faalt!

View on SoundCloud
C
Hardtraxxer
617 posts member since 2012
last seen Jan 2025
ROD wrote:@Casey, was het de bedoeling om een reverzed kick te maken? Klinkt vrij lekker voor een eerste kick. Besteed er nog maar ff wat tijd aan.

ff een stukje van mij. Nog lang niet af maarja :P

-EDIT- Zippyshare faalt!

View on SoundCloud
Dankje, die van jou klinkt zeer lekker :)
R
Hardtraxxer
last seen Aug 2019
1 tip voor je kick btw. High cut van reverb lager zetten. Dan zal hij al veeeeel cleaner klinken.
Hardtraxxer
190 posts member since 2010
last seen Dec 2012
View on SoundCloud[/quote]
Mooi gedaan, alleen mis ik nog wat power in de kick :), is er iemand dat weet hoe je je kicksound kan veranderen naar wat je hoort in veel hardstyle tracks, die vervormde kick dat ik bedoel is die kick die komt voor de climax[/quote]

Je bedoelt gepitchde tail ?

Hier kick testje van mij

http://www15.zippyshare.com/v/59520904/file.html
R
Hardtraxxer
last seen Aug 2019
Ik denk dat hij FX kicks bedoeld. Ik zou zeggen zoek eens een tutorial op op youtube.
E
Hardtraxx Elite
2020 posts member since 2011
last seen Jul 2015
Geen idee of ik het hier moet vragen maar ik vroeg mij iets af over pitchkicks en bass.

Als ik een track afspeel heb ik bij de gewone kicks niet al teveel bass. Maar zodra de kicks gaan pitchen is het echt ineens een wall of bass. Is dit de bedoeling bij pitchkicks en waarom doen producers dit? Is het niet veel fijner om een gelijkmatige hoeveelheid bass onder je kicks te zetten (of ze nou pitchen of niet).
R
Hardtraxxer
last seen Aug 2019
Dat ligt aan de frequentie die je monitoren kunnen leveren. Een hoge pitchkick zit op een veel hogere frequentie dan een lage dus heb je meer volume in de bass wat door je monitoren weergegeven kan worden.
J
Hardtraxx Addict
1528 posts member since 2011
last seen Mar 2020
emmerick wrote:Geen idee of ik het hier moet vragen maar ik vroeg mij iets af over pitchkicks en bass.

Als ik een track afspeel heb ik bij de gewone kicks niet al teveel bass. Maar zodra de kicks gaan pitchen is het echt ineens een wall of bass. Is dit de bedoeling bij pitchkicks en waarom doen producers dit? Is het niet veel fijner om een gelijkmatige hoeveelheid bass onder je kicks te zetten (of ze nou pitchen of niet).

Klopt, meestal als ze op een bepaalde hoogte pitchen krijg je toch wel een enorme bass, vind het zelf wel vet anders word het heel erg statisch
E
Hardtraxx Elite
last seen Jul 2015
Joeyvg wrote:
emmerick wrote:Geen idee of ik het hier moet vragen maar ik vroeg mij iets af over pitchkicks en bass.

Klopt, meestal als ze op een bepaalde hoogte pitchen krijg je toch wel een enorme bass, vind het zelf wel vet anders word het heel erg statisch
ben ik het wel mee eens. Maar het verschil tussen een standaard kick en een gepitchte kick qua bass vind ik behoorlijk groot. Het had van mij een wat minder groot verschil mogen zijn.
Hardtraxxer
63 posts member since 2012
last seen May 2013
Hoe maken jullie reversed kicks in Logic Pro?
E
Hardtraxx Elite
last seen Jul 2015
Boosterz wrote:Hoe maken jullie reversed kicks in Logic Pro?
Het heet een reversed bass. En moet iemand dat hier serieus in een paar woorden gaan uitleggen?
Je kunt beter een paar youtube tutorials bekijken.
Hardtraxxer
63 posts member since 2012
last seen May 2013
emmerick wrote:
Boosterz wrote:Hoe maken jullie reversed kicks in Logic Pro?
Het heet een reversed bass. En moet iemand dat hier serieus in een paar woorden gaan uitleggen?
Je kunt beter een paar youtube tutorials bekijken.
Ja reversed bass, foutje haha.

Ik bedoelde meer welke plugins gebruiken jullie, om een beetje een idee te krijgen in welke plugins ik nog meer kan gaan kloten.