Pitchen klinkt niet echt mooi en je punch mist wat kracht
View on SoundCloud
iemand idee hoe ik mijn punch harder kan maken?
Pitchen klinkt niet echt mooi en je punch mist wat kracht
Mooi gedaan, alleen mis ik nog wat power in de kickThund3R wrote:Wauw die klinkt in LQ echt lekker krachtig!
Heb zelf even de melo van Take Me There genakt en wat aan het prutsen geweest met een kickje.
Soundcloud verneukt de kwaliteit dus de punch klinkt wat zachter op SC dan hij echt is. Download staat aan zodat je het verschil kan horen (Sample is een 24bit 192kb/s MP3).
Synth is gewoon pure nexus met wat EQTe lui om een te maken.
View on SoundCloud
melo is lekker, kick is meer bas met een klein beetje punchstate91 wrote:@stryker, klinkt zo op het eerste gehoor goed kan alleen niet goed oordelen omdat ik op oortjes luister. Zal morge nog eens luisteren en naar afmix luisteren.
Hier van mij ook een nieuwe kick, volledig gemaakt op oortjes dus het kan zijn dat het echt kut is haha!
View on SoundCloud
Dankje, die van jou klinkt zeer lekkerROD wrote:@Casey, was het de bedoeling om een reverzed kick te maken? Klinkt vrij lekker voor een eerste kick. Besteed er nog maar ff wat tijd aan.
ff een stukje van mij. Nog lang niet af maarja
-EDIT- Zippyshare faalt!
View on SoundCloud
emmerick wrote:Geen idee of ik het hier moet vragen maar ik vroeg mij iets af over pitchkicks en bass.
Als ik een track afspeel heb ik bij de gewone kicks niet al teveel bass. Maar zodra de kicks gaan pitchen is het echt ineens een wall of bass. Is dit de bedoeling bij pitchkicks en waarom doen producers dit? Is het niet veel fijner om een gelijkmatige hoeveelheid bass onder je kicks te zetten (of ze nou pitchen of niet).
ben ik het wel mee eens. Maar het verschil tussen een standaard kick en een gepitchte kick qua bass vind ik behoorlijk groot. Het had van mij een wat minder groot verschil mogen zijn.Joeyvg wrote:emmerick wrote:Geen idee of ik het hier moet vragen maar ik vroeg mij iets af over pitchkicks en bass.
Als ik een track afspeel heb ik bij de gewone kicks niet al teveel bass. Maar zodra de kicks gaan pitchen is het echt ineens een wall of bass. Is dit de bedoeling bij pitchkicks en waarom doen producers dit? Is het niet veel fijner om een gelijkmatige hoeveelheid bass onder je kicks te zetten (of ze nou pitchen of niet).
Klopt, meestal als ze op een bepaalde hoogte pitchen krijg je toch wel een enorme bass, vind het zelf wel vet anders word het heel erg statisch
Het heet een reversed bass. En moet iemand dat hier serieus in een paar woorden gaan uitleggen?Boosterz wrote:Hoe maken jullie reversed kicks in Logic Pro?
Ja reversed bass, foutje haha.emmerick wrote:Het heet een reversed bass. En moet iemand dat hier serieus in een paar woorden gaan uitleggen?Boosterz wrote:Hoe maken jullie reversed kicks in Logic Pro?
Je kunt beter een paar youtube tutorials bekijken.