Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19 ... 113  Volgende
Bericht Geplaatst op 29 mrt 2012 17:14 
 
Hardtraxx Veteran

Socializerz schreef:
MrBunni schreef:
... Ikzelf zit altijd compleet willekeurig met die EQ te spelen tot ik vind dat het goed is, maar dat lijkt me toch niet de bedoeling :x .

ghehe ik ook :P

Is gewoon goed hoor, er is geen bepaalde techniek om een hardstyle kick te maken, het is gewoon trial en error! ;)
Bericht Geplaatst op 30 mrt 2012 09:45 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

ThomasVD schreef:
Hallo allemaal, ik heb ook een kick gemaakt, weetnie hoe goed ie is, en hopelijk kunnen jullie mij iets verder helpen...



wat heb ik gebruikt:
oa ohmnicide
camelphat
parametric eq 2
tridirt
rocket compressor
maximus
limiter

ik hoop dat jullie t niet al te slecht vinden :P

Nou zit ik het wel op mijn laptop te luisteren, maar zat eigenlijk te wachten op wanneer de kick begon.

dus zou wel wat meer power in mogen denk ik.
Bericht Geplaatst op 30 mrt 2012 20:16 
 
Hardtraxxer

Hier de kick die ik heb gemaakt voor me track "With you", Ik ga de punch nog wat verbetere dat hij wat harder en zwaarder aankomt. :)
[zippy]http://www59.zippyshare.com/v/93881298/file.html[/zippy]
Bericht Geplaatst op 31 mrt 2012 12:32 
 
Hardtraxxer

Ik kan maar niet begrijpen hoe jullie die kick laten klinken alsof je op een metalen doos slaat... Wat voor werkwijze gebruiken jullie dat de kick zo komt te klinken? Ikzelf gebruik mijn drumazon. Decay iets over de helft, pitch iets naar beneden. Dan een eq dat de 500-700hz naar omhoog haalt, ook bass wat steviger en hoge tonen er ietwat uit, en distorten maar.
Bericht Geplaatst op 31 mrt 2012 12:45 
 
Hardtraxxer

ScavengerDJ schreef:
Ik kan maar niet begrijpen hoe jullie die kick laten klinken alsof je op een metalen doos slaat... Wat voor werkwijze gebruiken jullie dat de kick zo komt te klinken? Ikzelf gebruik mijn drumazon. Decay iets over de helft, pitch iets naar beneden. Dan een eq dat de 500-700hz naar omhoog haalt, ook bass wat steviger en hoge tonen er ietwat uit, en distorten maar.


Hier een paar statics die ik heb gebruikt voor me kick, http://i39.tinypic.com/1y4r4h.jpg

Heb hem opgeslage als sample en daarna nog wat eq's erop gezet en een ohmnicide voor lichte distortion erbij
Bericht Geplaatst op 31 mrt 2012 13:22 
 
Hardtraxxer

Audiotypez schreef:
ScavengerDJ schreef:
Ik kan maar niet begrijpen hoe jullie die kick laten klinken alsof je op een metalen doos slaat... Wat voor werkwijze gebruiken jullie dat de kick zo komt te klinken? Ikzelf gebruik mijn drumazon. Decay iets over de helft, pitch iets naar beneden. Dan een eq dat de 500-700hz naar omhoog haalt, ook bass wat steviger en hoge tonen er ietwat uit, en distorten maar.


Hier een paar statics die ik heb gebruikt voor me kick, http://i39.tinypic.com/1y4r4h.jpg

Heb hem opgeslage als sample en daarna nog wat eq's erop gezet en een ohmnicide voor lichte distortion erbij

En met welke plugin begin je? Je eq is ook wel behoorlijk simpel vind ik. Je zou iets meer bass moeten toevoegen en je mids echt veel specifieker eq'en.
Dit is mijn kick na 32 plugins...
Bericht Geplaatst op 31 mrt 2012 13:23 
 
Hardtraxxer

Die kick klinkt super goed :drool: :thumbup: , welke 32 plugins?
Bericht Geplaatst op 31 mrt 2012 13:28 
 
Hardtraxxer

MrBunni schreef:
Die kick klinkt super goed :drool: :thumbup: , welke 32 plugins?

Zoals ik dus al zei, ik start met een drumazon, zet de pitch iets lager, decay iets over de helft. Hierna gebruik ik een eq, boost de bass, trek het gebied 500-700hz serieus wat op en cut het high end een behoorlijk stuk weg. Daarna gebruik ik een fabfilter saturn voor een eerste gedistorte sound, deze klinkt natuurlijk niet zo mooi. Daarna is het een beetje random, vind je iets niet goed klinken, eq je(fabfilter pro-q!), wil je wat meer distortion ohmicide, wil je de kick wat sterker, devastor of quadrafuzz. Camelphat kan je vooral gebruiken in het begin wanneer de distortion nog niet zo mooi is. Heeft iemand misschien iets aan een tutorial?
Bericht Geplaatst op 31 mrt 2012 13:32 
 
Hardtraxxer

ScavengerDJ schreef:
MrBunni schreef:
Die kick klinkt super goed :drool: :thumbup: , welke 32 plugins?

Zoals ik dus al zei, ik start met een drumazon, zet de pitch iets lager, decay iets over de helft. Hierna gebruik ik een eq, boost de bass, trek het gebied 500-700hz serieus wat op en cut het high end een behoorlijk stuk weg. Daarna gebruik ik een fabfilter saturn voor een eerste gedistorte sound, deze klinkt natuurlijk niet zo mooi. Daarna is het een beetje random, vind je iets niet goed klinken, eq je(fabfilter pro-q!), wil je wat meer distortion ohmicide, wil je de kick wat sterker, devastor of quadrafuzz. Camelphat kan je vooral gebruiken in het begin wanneer de distortion nog niet zo mooi is. Heeft iemand misschien iets aan een tutorial?


Pff 32 plugin's, beetje veel niet?, ik heb voor me kick denk rond de 9 plugin's gebruikt xd
Bericht Geplaatst op 31 mrt 2012 13:33 
 
Hardtraxxer

Audiotypez schreef:
ScavengerDJ schreef:
MrBunni schreef:
Die kick klinkt super goed :drool: :thumbup: , welke 32 plugins?

Zoals ik dus al zei, ik start met een drumazon, zet de pitch iets lager, decay iets over de helft. Hierna gebruik ik een eq, boost de bass, trek het gebied 500-700hz serieus wat op en cut het high end een behoorlijk stuk weg. Daarna gebruik ik een fabfilter saturn voor een eerste gedistorte sound, deze klinkt natuurlijk niet zo mooi. Daarna is het een beetje random, vind je iets niet goed klinken, eq je(fabfilter pro-q!), wil je wat meer distortion ohmicide, wil je de kick wat sterker, devastor of quadrafuzz. Camelphat kan je vooral gebruiken in het begin wanneer de distortion nog niet zo mooi is. Heeft iemand misschien iets aan een tutorial?


Pff 32 plugin's, beetje veel niet?, ik heb voor me kick denk rond de 9 plugin's gebruikt xd

Veel te weinig, je moet veel te veel doen met die 9 plugins. Het is beter om dit wat gelijkmatiger te verdelen.
Bericht Geplaatst op 31 mrt 2012 16:52 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

ScavengerDJ schreef:
MrBunni schreef:
Die kick klinkt super goed :drool: :thumbup: , welke 32 plugins?

Zoals ik dus al zei, ik start met een drumazon, zet de pitch iets lager, decay iets over de helft. Hierna gebruik ik een eq, boost de bass, trek het gebied 500-700hz serieus wat op en cut het high end een behoorlijk stuk weg. Daarna gebruik ik een fabfilter saturn voor een eerste gedistorte sound, deze klinkt natuurlijk niet zo mooi. Daarna is het een beetje random, vind je iets niet goed klinken, eq je(fabfilter pro-q!), wil je wat meer distortion ohmicide, wil je de kick wat sterker, devastor of quadrafuzz. Camelphat kan je vooral gebruiken in het begin wanneer de distortion nog niet zo mooi is. Heeft iemand misschien iets aan een tutorial?

Dat zou chill zijn! :cool:
Bericht Geplaatst op 31 mrt 2012 17:36 
 
Hardtraxxer

Maximum schreef:
ScavengerDJ schreef:
MrBunni schreef:
Die kick klinkt super goed :drool: :thumbup: , welke 32 plugins?

Zoals ik dus al zei, ik start met een drumazon, zet de pitch iets lager, decay iets over de helft. Hierna gebruik ik een eq, boost de bass, trek het gebied 500-700hz serieus wat op en cut het high end een behoorlijk stuk weg. Daarna gebruik ik een fabfilter saturn voor een eerste gedistorte sound, deze klinkt natuurlijk niet zo mooi. Daarna is het een beetje random, vind je iets niet goed klinken, eq je(fabfilter pro-q!), wil je wat meer distortion ohmicide, wil je de kick wat sterker, devastor of quadrafuzz. Camelphat kan je vooral gebruiken in het begin wanneer de distortion nog niet zo mooi is. Heeft iemand misschien iets aan een tutorial?

Dat zou chill zijn! :cool:

Zat hier al een tijdje over te denken in ieder geval. Ik ga wel niet stapje voor stapje een kick laten namaken want daar kom je ook nergens mee.
Bericht Geplaatst op 31 mrt 2012 17:41 
 
Hardtraxxer

Eindelijk eens een tutorial die niet maar aan wat knopjes draaien is zonder uitleg er bij zou nuttig zijn :)
Bericht Geplaatst op 31 mrt 2012 18:42 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

EQ gebruiken is een kwestie van smaak en heeft niks te maken met maar iets doen,let wel op dat als je een kick opent (dus en 909 start dat je als je je eerste EQ gaat gebruiken een beetje tussen de 400hz en 500hz dus je mid tonen ! en dan eq,distor,eq ect... en 32 plugs is echt niet veel nee ! om een kick vol te krijgen

en wees niet bang eq flink te gebruiken want 80% van de kicks hier,hoor je duidelijk dat jullie veelste weinig eq gebruiken of verkeerd,want alles klinkt heel erg dof ,trek gewoon overdreven punten.
Bericht Geplaatst op 31 mrt 2012 20:07 
 
Hardtraxxer

Tutorial zou super fijn zijn :D
Bericht Geplaatst op 01 apr 2012 15:06 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

ScavengerDJ schreef:
Zat hier al een tijdje over te denken in ieder geval. Ik ga wel niet stapje voor stapje een kick laten namaken want daar kom je ook nergens mee.

Dat vind ik persoonlijk ook niks nee
Bericht Geplaatst op 01 apr 2012 19:10 
 
Hardtraxxer

Weet iemand hoe je met drumazon de kick kan laten afspelen in een pattern?, Heb al alle seq, settings uit staan maar er gebeurt nog niks
Bericht Geplaatst op 01 apr 2012 19:11 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Volgens mij iets met host mode ofzo
Bericht Geplaatst op 01 apr 2012 19:15 
 
Hardtraxxer

Audiotypez schreef:
Weet iemand hoe je met drumazon de kick kan laten afspelen in een pattern?, Heb al alle seq, settings uit staan maar er gebeurt nog niks


dat is mij ook nog steeds niet gelukt, dat is ook 1 van de redenen waarom ik ben overgestapt op EKS-9 :thumbup:
Bericht Geplaatst op 01 apr 2012 19:57 
 
Hardtraxx Addict

Je moet een iets oudere versie van Drumazon nemen voor de PC,
De "nieuwste" versie van Drumazon (nja de laatste gecrackte :x ) heeft een bug dat je dat niet uit kan zetten, bij de oudere zet je gewoon Internal seq naar links en de bass drum op Solo en dan de kick afspelen op C3.
Maar op een hogere of lagere toon afspelen in de pianoroll lukt nog steeds ziet, je moet hem gewoon opslaan en via een andere methode pitchen. (slide notes ofzo)
Bericht Geplaatst op 01 apr 2012 20:17 
 
Hardtraxx Veteran

sjobie schreef:
Volgens mij iets met host mode ofzo

int seq uit zetten ;)
Bericht Geplaatst op 01 apr 2012 20:18 
 
Hardtraxxer

RAW-vizion schreef:
sjobie schreef:
Volgens mij iets met host mode ofzo

int seq uit zetten ;)


Heb ik gedaan, maar hij doet het alsnog niet
Bericht Geplaatst op 01 apr 2012 20:20 
 
Hardtraxx Addict

Ook vooral mijn post niet lezen :P
Bericht Geplaatst op 01 apr 2012 20:24 
 
Hardtraxxer

Joeyvg schreef:
Ook vooral mijn post niet lezen :P


xd , ik kan idd gewoon int seq. uitzetten, dan naar pianoroll, en 'm op Bass Drum zetten, pitchen is idd niet mogelijk. maar kan m gewoon als .wav exporten en dan weer openen :).
Bericht Geplaatst op 01 apr 2012 20:29 
 
Hardtraxxer

Joeyvg schreef:
Ook vooral mijn post niet lezen :P


Haha had hem niet gezien :) maar alsnog bedankt weet nu dus dat het een bug is :P
Vorige  1 ... 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19 ... 113  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Producer's Corner