Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18 ... 113  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 mrt 2012 23:34 

Hardtraxx Newbie

Graag gedaan Timo, hoop dat jullie er wat mee kunnen...

En voor diegene die misschien zeggen dat het niet mogelijk is om alleen met EQ en Distortion goede kicks te maken, hier wat voorbeelden..
Was toevallig net bezig om wat reverse kicks te maken, dus heb er maar wat achter elkaar geplakt..
Let niet op de mixage, dit zijn allemaal sounds met een kale masterbus en een hihat op de kwartsmaat.
Ps, voel je geroepen om ze te rippen hoor, al verwacht ik dat niemand dat nodig zal hebben :)

Wat je hoort is 2x Bassdrum (909) voor de Attack en een Virus TI2 voor de Distortion en het Laag (Tail).
Deze kicks bestaan dus uit 3 elementen waarvan:
Bassdrum #1 alleen een EQ (Bonk)
Bassdrum #2 een High Pass Filter en een Mid Boost (450hz tot 1khz) in de EQ om de harde tik te krijgen. (Pok)
Tail #3, de Virus en heeft EQ en diverse Distortion plugins. (Wraoom)
(Ik heb de Virus gekozen, maar een 909 (zonder attack) of een simpele sine uit een vst zal hier ook prima voor zijn)
Daarna heb ik met de Pitch Env gespeeld van de Bassdrum, en met de pitch van de Sine uit de TI2.

Verder nog 1 sample gebruikt, namelijk voor de hihat, verder geen samples.

De waardes van de EQ-Settings zijn ge-automated, net als de mix-volumes van de plugins voor meer/minder of een andere soort distortion..
*Op elke kick zit een compressor, waarvan de attack op 51ms en de release op 85ms staan (zodat hij iets gaat pompen)

Btw, Soundcloud compressed de audiofile wel, dus de kwaliteit is niet zoals ik hem heb gebounced..
Als je hem in goede kwaliteit wil horen moet je hem maar ff downloaden door rechts op het pijltje naar beneden te klikken.

Voor meer info, just leave a msg...

Tot later,
Weltrusten!
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 mrt 2012 01:29 

@BarryNL
Leuke posts, erg nuttig! :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 mrt 2012 12:07 

Hardtraxx Veteran

Martijn schreef:
Het enigste wat je daar mee doet is Band 1 het volledige frequentie spectrum te laten doen... (Die je wss niks laat doen)

Je kan beter de VST goed instellen ;)

Mijn fout, sorry! het zijn de knopjes daar onder, die 4 stuks "shape", iets te snel geweest. :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 mrt 2012 19:44 

Hardtraxx Addict

Ik ben bezig met een kick, maar als ik 'm omhoog laat pitchen dan gaat er iets mis, klinkt alsvolgt:

[zippy]http://www5.zippyshare.com/v/13070887/file.html[/zippy]

Iemand enig idee wat er fout gaat?
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 mrt 2012 01:15 

Hardtraxx Newbie

W0uT3R schreef:
Ik ben bezig met een kick, maar als ik 'm omhoog laat pitchen dan gaat er iets mis, klinkt alsvolgt:

[zippy]http://www5.zippyshare.com/v/13070887/file.html[/zippy]

Iemand enig idee wat er fout gaat?

Ik ben nieuw hier;),
Maar volgens mij heb jij de hele kick gepitched. ik zou alleen de tail pitchen.
zodat je de punch niet verandert;) Je zou hem ook moeten stretchen,
om hem de zelfde lengte te houden. Door het pitchen word de kick ook een stuk korter.

tip: kijk dit filmpje, is wel handig, Neilio laat 3 verschillende technieken zien, de laatste is volgens mij het best ;) http://www.youtube.com/watch?v=98sDDU1mAYk
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 mrt 2012 12:18 

Hardtraxxer

Hier 3 kick's die ik een kaar had gemaakt, :)

Ongelezen bericht Geplaatst op 17 mrt 2012 14:07 

Hardtraxx Veteran

Chronic Deface schreef:
@BarryNL
Leuke posts, erg nuttig! :)

Indd! Thanx! :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 mrt 2012 01:13 

Hardtraxx Newbie

Cruelty schreef:
Iemand die weet hoe ik mijn kick goed kan pitchen? Ik heb zelfs al die 3 manieren van Neilio gebruikt maar nog steeds houd ie dat reverse achtige. Vorige pagina staat de kick gewoon en gepitcht.

EDIT- Ik heb mijn kick wat ge-edit en nu lukt het wel :).

Ik ga nog even snel wat schrijven, dan ben ik weer weg... Drukke avond ;-)
Even een snel antwoord op het kick-pitch process:

Er zijn echt ontzettend veel manieren om een kick te pitchen, en dit maakt het er dan ook vaak niet makkelijker op.
Tevens zijn er ook verschillende karakters om te pitchen, denk hierbij aan chromatic (meestal de beste voor kicks, maar dat is niet altijd zo) of polyphonic (Kan ook werken voor kicks, maar dit word vaak gebruikt voor stereo samples uit bv synths).
Ik gebruik vaak maar 1 plugin om te pitchen, en zo doen (de meeste) pro's dat ook.
Kontakt van Native Instruments. [Check http://www.nativeinstruments.com]
Het is een wat duurder pakket, maar het is zeker de moeite waard om hem aan te schaffen.

Inhoudelijk op het pitchen in Kontakt zelf is het eingelijk niet zo moeilijk, namelijk:
Je hebt een kick, zet deze in Kontakt, maakt een Pitch Envelope (op je attack) in een group/zone en knallen maar.
Het resultaat uit Kontakt is bijna altijd wat je wil, mits de bron natuurlijk strak en goed afgemixt is.
Trouwens het mooiste van Kontakt is dat jeje kick/sample ook nog eens flink onder handen kunt nemen!

Pitchen kan trouwens nog simpeler, als je geen kontakt gebruikt >

Gebruik een (multi-track) audio programma (bv. cool edit/wavelab/etc).
Zorg dat je 2 aparte samples hebt waarvan 1 voor de attack en 1 voor het pitch gedeelte..
Attack ook echt alleen voor de Attack (Tik, Pok, Punch, Whatever hoe je het noemen wilt) en het pitch gedeelte natuurlijk zonder de Attack.
De Attack plak je voor het gepitched gedeelte, of het mooiste is een side-chain op de attack, zodat je pitch even wegvalt zodra je de attack hoort..
Klinkt simpel toch? Inderdaad, dat is het ook.

Om even terug te komen op kontakt, er staan genoeg tut's over op youtube.
Tevens staat er genoeg op over de basisbegrippen van het pitchen (EN maken) van kicks in het algemeen, dus als je er echt niet uitkomt...
Dan doe je toch echt iets verkeerd!

Ik heb trouwens vanmiddag een HD-Cam gekocht..
Is het misschien een idee om tutorials te gaan maken voor diegene die dat nodig hebben?
Just let me know.

Fijne Zaterdagavond/nacht!

ByeByee
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 mrt 2012 02:24 

Hardtraxxer

BarryNL schreef:
uitleg...

Ik heb trouwens vanmiddag een HD-Cam gekocht..
Is het misschien een idee om tutorials te gaan maken voor diegene die dat nodig hebben?
Just let me know.

Fijne Zaterdagavond/nacht!

ByeByee

Thanks voor de uitleg :thumbsup: , en tutorials zijn zeker welkom aangezien ik nog de grootste moeite heb met kicks.
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 mrt 2012 10:31 

Hardtraxxer

Cruelty schreef:
Iemand die weet hoe ik mijn kick goed kan pitchen? Ik heb zelfs al die 3 manieren van Neilio gebruikt maar nog steeds houd ie dat reverse achtige. Vorige pagina staat de kick gewoon en gepitcht.

EDIT- Ik heb mijn kick wat ge-edit en nu lukt het wel :).

check de fusion labs aflevering waar zany laat zien hoe je ze pitcht, ik heb dat ook gebruikt en klinkt goed.
belangrijk is dat je weet op welke toon je tail ligt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 mrt 2012 22:56 

Hardtraxx Veteran

Socializerz schreef:
Kickje gemaakt met hulp van YHimself's kick tutorial:)
dit is wat er uit gekomen is

Er zit totaal geen laag in, gooi er is wat bass bij!
En je tok is staat te hard ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 mrt 2012 11:53 

Hardtraxx Newbie

Socializerz schreef:
Tutorials zouden wel chill zijn :$ , ik heb namelijk behoorlijk moeite met goede kicks :P

okay, zal dit weekend eens kijken als ik daar tijd voor heb!
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 mrt 2012 12:18 

Hardtraxx Addict

BarryNL schreef:
Socializerz schreef:
Tutorials zouden wel chill zijn :$ , ik heb namelijk behoorlijk moeite met goede kicks :P

okay, zal dit weekend eens kijken als ik daar tijd voor heb!

Had jij ook niet een keer uitleg gegeven over vocals?
Welke effecten je moet toepassen om zo'n "hardstyle vocal" te krijgen? (op een ander forum geloof ik)
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 mrt 2012 23:51 

Hardtraxx Addict

Bij deze mijn nieuwe kickdrummetje:
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 mrt 2012 04:39 

Hardtraxx Addict

hier een kick waar wij mee bezig zijn

Graag feedback aangezien we nog maar 8 dagen bezig zijn met cubase. ^^
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 mrt 2012 21:17 

Hardtraxxer

Cruelty schreef:
iSenSe` schreef:
hier een kick waar wij mee bezig zijn

Graag feedback aangezien we nog maar 8 dagen bezig zijn met cubase. ^^

Nog maar 8 dagen? Dan is het best goed. Nog wat hoog erbij ;).

Tijd voor nieuwe speakers Cruelty? :P Hier klinkt 't nog voor geen meter. Veeeul meer bass bij, kraakje weghalen
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 mrt 2012 21:32 

Hardtraxx Addict

Cruelty schreef:
Nebuto schreef:
Tijd voor nieuwe speakers Cruelty? :P Hier klinkt 't nog voor geen meter. Veeeul meer bass bij, kraakje weghalen

Toen ik 8 dagen bezig was kon ik nog net Piano Roll openen. En er zit best veel bass in, mss moet jij nieuwe oren :P

Ja, wat maakt dat nou uit. Het klinkt gewoon niet, Isense moet veel, maar dan ook veel meer oefenen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 mrt 2012 16:10 

Hardtraxxer

@hierboven, ik denk dat alles al gezegd is :P

De kick waar ik nog steeds mee bezig ben, wordt telkens iets beter naar mijn idee :D. Wat kan ik er aan verbeteren?

Ongelezen bericht Geplaatst op 26 mrt 2012 16:35 

Hardtraxx Addict

ROD schreef:
@hierboven, ik denk dat alles al gezegd is :P

De kick waar ik nog steeds mee bezig ben, wordt telkens iets beter naar mijn idee :D. Wat kan ik er aan verbeteren?

Probeer wat meer hoog aan te brengen en vervolgens de kick opnieuw te distorted. Verder pitcht je kick af en toe vals, probeer daar in het vervolg beter op te letten.
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 mrt 2012 21:07 

Hardtraxx Addict

@ROD ik denk wel dat squid je in de juiste bane heeft geholpen zo :)

ik ben al een tijdje bezig met het rotzooien aan een kick. en ik ben zeer tevreden over het resultaat.
ik moet er wel bij zegge de tok is nog een sampletje maar daar wordt aan gewerkt! :D

[zippy]http://www23.zippyshare.com/v/56441251/file.html[/zippy]

gebruikte zooi:

Microtonic
Camelcrusher (3x)
ohmicide (1x)
camelphat 3 (1x)
2 parametic EQ's
een compressor
en karmaFX reverb

dit is de eerste keer dat ik dit soort resultaat geboekt heb. en t was een beetje knoppe draaie en geluk denk ik :p
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 mrt 2012 21:12 

Hardtraxxer

Combustion schreef:
@ROD ik denk wel dat squid je in de juiste bane heeft geholpen zo :)

ik ben al een tijdje bezig met het rotzooien aan een kick. en ik ben zeer tevreden over het resultaat.
ik moet er wel bij zegge de tok is nog een sampletje maar daar wordt aan gewerkt! :D

[zippy]http://www23.zippyshare.com/v/56441251/file.html[/zippy]

gebruikte zooi:

Microtonic
Camelcrusher (3x)
ohmicide (1x)
camelphat 3 (1x)
2 parametic EQ's
een compressor
en karmaFX reverb

dit is de eerste keer dat ik dit soort resultaat geboekt heb. en t was een beetje knoppe draaie en geluk denk ik :p

De sound is goed! Toch nog meer distortion nodig denk ik! :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 mrt 2012 21:50 

Hardtraxxer

Thnx Squid, alleen hoe fix ik vals pitchende kicks?
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 mrt 2012 21:59 

Hardtraxxer

ooh op die fiets :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 mrt 2012 16:33 

Hardtraxxer

Als je een kick maakt op welke frequency's moet je dan EQ'en?
Ik zag in de Fusion Labs episode met Zany dat hij rond de 500 hz het wat omhoog gooit voor een knetter in de staart. Ikzelf zit altijd compleet willekeurig met die EQ te spelen tot ik vind dat het goed is, maar dat lijkt me toch niet de bedoeling :x .
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 mrt 2012 16:56 

Hardtraxx Newbie

Hallo allemaal, ik heb ook een kick gemaakt, weetnie hoe goed ie is, en hopelijk kunnen jullie mij iets verder helpen...

wat heb ik gebruikt:
oa ohmnicide
camelphat
parametric eq 2
tridirt
rocket compressor
maximus
limiter

ik hoop dat jullie t niet al te slecht vinden :P
Vorige  1 ... 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18 ... 113  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Producer's Corner