Cruelty schreef:
Iemand die weet hoe ik mijn kick goed kan pitchen? Ik heb zelfs al die 3 manieren van Neilio gebruikt maar nog steeds houd ie dat reverse achtige. Vorige pagina staat de kick gewoon en gepitcht.
EDIT- Ik heb mijn kick wat ge-edit en nu lukt het wel

.
Ik ga nog even snel wat schrijven, dan ben ik weer weg... Drukke avond ;-)
Even een snel antwoord op het kick-pitch process:
Er zijn echt ontzettend veel manieren om een kick te pitchen, en dit maakt het er dan ook vaak niet makkelijker op.
Tevens zijn er ook verschillende karakters om te pitchen, denk hierbij aan chromatic (meestal de beste voor kicks, maar dat is niet altijd zo) of polyphonic (Kan ook werken voor kicks, maar dit word vaak gebruikt voor stereo samples uit bv synths).
Ik gebruik vaak maar 1 plugin om te pitchen, en zo doen (de meeste) pro's dat ook.
Kontakt van Native Instruments. [Check
http://www.nativeinstruments.com]
Het is een wat duurder pakket, maar het is zeker de moeite waard om hem aan te schaffen.
Inhoudelijk op het pitchen in Kontakt zelf is het eingelijk niet zo moeilijk, namelijk:
Je hebt een kick, zet deze in Kontakt, maakt een Pitch Envelope (op je attack) in een group/zone en knallen maar.
Het resultaat uit Kontakt is bijna altijd wat je wil, mits de bron natuurlijk strak en goed afgemixt is.
Trouwens het mooiste van Kontakt is dat jeje kick/sample ook nog eens flink onder handen kunt nemen!
Pitchen kan trouwens nog simpeler, als je geen kontakt gebruikt >
Gebruik een (multi-track) audio programma (bv. cool edit/wavelab/etc).
Zorg dat je 2 aparte samples hebt waarvan 1 voor de attack en 1 voor het pitch gedeelte..
Attack ook echt alleen voor de Attack (Tik, Pok, Punch, Whatever hoe je het noemen wilt) en het pitch gedeelte natuurlijk zonder de Attack.
De Attack plak je voor het gepitched gedeelte, of het mooiste is een side-chain op de attack, zodat je pitch even wegvalt zodra je de attack hoort..
Klinkt simpel toch? Inderdaad, dat is het ook.
Om even terug te komen op kontakt, er staan genoeg tut's over op youtube.
Tevens staat er genoeg op over de basisbegrippen van het pitchen (EN maken) van kicks in het algemeen, dus als je er echt niet uitkomt...
Dan doe je toch echt iets verkeerd!
Ik heb trouwens vanmiddag een HD-Cam gekocht..
Is het misschien een idee om tutorials te gaan maken voor diegene die dat nodig hebben?
Just let me know.
Fijne Zaterdagavond/nacht!
ByeByee