Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17 ... 113  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 mrt 2012 17:06 

Hardtraxx Addict

Bij deze een nieuwe kick gemaakt met onder andere Fabfilter saturn. Hij is wel erg aan de rauwe kant :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 mrt 2012 17:07 

Hardtraxxer

Squid schreef:

Bij deze een nieuwe kick gemaakt met onder andere Fabfilter saturn. Hij is wel erg aan de rauwe kant :P

Klinkt al goed! Misschien nog een beetje laag erbij :)

Ongelezen bericht Geplaatst op 11 mrt 2012 17:11 

Hardtraxx Addict

Hardphonic schreef:
Squid schreef:

Zover als ik kan horen zitten er veel te veel laag onder. Probeer de mid wat te boosten en de punch wat meer te distorten.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 mrt 2012 17:26 

Hardtraxxer

Hardphonic schreef:
Squid schreef:

Misschien iets meer hoog erbij want nu wordt heel je melodie weg gedrukt door je kick.

Deze kick heb ik gemaakt met: Microtonic, heel veel camelphat's, heel veel eq's, en een aantal ohmicide's :)

Ongelezen bericht Geplaatst op 11 mrt 2012 17:39 

Hardtraxxer

Goeie harde kick heb je, ben niet van plan om nog hoog toe te voegen, ik heb gewoon even Sylenth 1 geopend, presetje gepakt en de midi erin gegooid.
Het gaat om de kick niet om de synth :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 mrt 2012 18:46 

Hardtraxx Beheerder

Hardphonic schreef:
Squid schreef:

in het begin hoorde ik je melodie niet eens :lol: :lol:
jeezus wat veel bass in je kick veel te veel. en hij drukt idd alles weg.

zorg dat je je kick zachter zet de bass er grotendeels uithaalt en de melodie goed hoorbaar is.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 mrt 2012 19:21 

Hardtraxxer

[zippy]http://www26.zippyshare.com/v/67369657/file.html[/zippy]
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 mrt 2012 20:57 

Hardtraxxer

ik heb een (voor mijn doen) aardig kick gemaakt, maar zodra ik heb combineer met mn lead lijkt het helemaal nergens op, iemand misschien tips, ik heb mn compressor al uit gezet

Ongelezen bericht Geplaatst op 11 mrt 2012 21:23 

Hardtraxxer

dylanhardstyle schreef:
[zippy]http://www26.zippyshare.com/v/67369657/file.html[/zippy]

Vindt het meer een hardstyle kick dan een hardcore kick :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 mrt 2012 21:24 

Hardtraxxer

gilux schreef:
ik heb een (voor mijn doen) aardig kick gemaakt, maar zodra ik heb combineer met mn lead lijkt het helemaal nergens op, iemand misschien tips, ik heb mn compressor al uit gezet

Je kick staat te hard (net zoals in mijn geval vanmiddag haha), hij drukt je synths weg.
EQ even zodat ie wat minder bass heeft en zet hem ietsje zachter :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 mrt 2012 21:26 

Hardtraxxer

@dylanhardstyle, wat meer kracht in de kick zou mooi zijn, maar qua sounds zit het wel goed.

@gilux, hij klinkt niet echt goed vind ik, meer oefenen. Wat betreft het feit dat je kick wegvalt als je hem samen met de lead afspeelt kan je verhelpen met eq'en van je lead en kick, een highpass op je lead en lowpass op je kick. Bovendien kan je gebruik maken van een limiter voor sidechaining, als je fl studio gebruikt heb je hier misschien wel wat aan: http://www.youtube.com/watch?v=kjXj0avDoiI
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 mrt 2012 20:36 

Hardtraxxer

@ROD thanks voor de feedback, daar kan ik een hoop mee :thumbsup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 mrt 2012 22:07 

Hardtraxxer

@ROD, wat voor highpass zet jij dan op je kick? vanaf welke freq enzo?
want volgens mij haal je zo heel snel het leven uit je kick. Ik bedoel maar, als je je kick gaat highpassen van bij de leadfrequenties haal je het heldere deel van je tok/punch eruit, en ook de mooie crisp sounds die in een goede kick zitten?
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 mrt 2012 09:44 

Hardtraxxer

beetje kloten met hoge freq zodat ze elkaar niet meer zo in de weg zitten, ik zeg niet dat alle hoog uit de kick moet, zeker niet :P.

Heb men kick ff een beetje getweaked

Ongelezen bericht Geplaatst op 13 mrt 2012 15:33 

Hardtraxxer

ROD schreef:
beetje kloten met hoge freq zodat ze elkaar niet meer zo in de weg zitten, ik zeg niet dat alle hoog uit de kick moet, zeker niet :P.

Je bent al een heel eind ;), ik zal hem nog een paar keer stapelen, om bv de tok/het laag nog wat naar de voorgrond te brengen. Verder is je mixdown een beetje beroerd maar dat weet je zelf denk ik ook wel :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 mrt 2012 16:50 

Hardtraxx Newbie

Hoi allemaal!

Ik zeg niet veel, maar lees welleens op de achtergrond wat mee, en ik 'moet' even wat kwijt..

Ik heb hier en daar eens geluisterd naar de kicks/sounds van (beginnende?) producers hier, en wat mij opvalt is dat de meeste dezelfde fout maken, en niemand er op word geattendeerd...
Jammer hoor, zo kom je natuurlijk nooit tot een gewenst resultaat (zoals je bij de pro's hoort).

Om een goede kick te maken zijn 2 dingen essentieel, mamelijk:
Het gebruik van een "GOEDE" (parametric) eq, en ervaring zodat je weet wat je doet.
En met een goede EQ zou ik NIET die uit FL (als je een fl studio producer bent) gebruiken want die staat bekend om fase problemen (zoals de meeste plugins van FL btw).
Ik zou hiervoor een Fabfilter Pro-Q gebruiken.
Zie http://www.fabfilter.com

De beste tricks zitten niet in het gebruik van 'zoveel mogelijk' plugins, maar juist in de simplicity.
Het is echt alleen maar een kwestie van EQ/Filteren (lfo/automated) en distorten.
Je maakt het jezelf alleen maar moeilijker door er dingen aan toe te voegen die echt niet nodig zijn!

Laat die Maxxbass, R-Bass, Etc plugins allemaal even achterwege, deze zijn pas van belang als je een kick hebt gemaakt waar je geheel tevreden over bent.
Je hebt er weinig tot niks aan om deze te gebruiken tijdens het creëren van je kicks..
De MaxxBass & R-Bass zijn tenslotte ook maar EQ/Filters die "harmonische" tonen toevoegen aan het geheel.
Let hier dus op, want als je BRON al niet goed is word door het gebruik van deze enhancers je resultaat vaak alleen maar slechter.

Je hoeft geen alleskunner te zijn op het gebied van Synthese voor het maken van (alle soorten) kicks, maar bij hardstyle is het wel heel belangrijk dat je uiterste controle hebt over hetgeen dat je maakt.
Een multiband compressor is heel leuk, maar ook hier geld hetzelfde als wat ik daar net al zei.
Het pompt/verlaagd alleen de frequenties op de door jou ingestelde waardes.
(Oftewel, voor elke frequentie een eigen compressor).

Voor een betere controle van de sound kan je dan ipv een multiband (meestal 3/4) nieuwe kanalen (fx/inserts) maken met 1 low pass met hard cut, 1 high pass met hard cut, en 1 mid boost om zo betere controle te krijgen over hetgeen dat je doet.
Vergeet dan natuurlijk niet om het geheel daarna naar een bus te sturen (en zet daar een compressor [geen multiband!] op met een gemiddelde van 50ms voor attack, en release naar dat wat nodig is).

Natuurlijk is het 'layeren' de beste oplossing.
Layeren is tevens ook de makkelijkste manier om goede kicks te kunnen maken.
Dan heb je voor elk onderdeel van de kick (attack/punch, distortion, evt. distortion 2 en een laag) een eigen kanaal zodat je alle controle hebt over de sound waar je naartoe wilt.

Nu komt de meest gemaakte fout >
Tijdens het creëren/producen van kicks & tracks is het heel belangrijk dat je alle frequenties ONDER de 18HZ hard cut.
Persoonlijk doe ik meestal al een cut bij de 20hz, maar soms mis je dan net wat karakter in het laag zodra je gaat pitchen, dus dit is natuurlijk per situatie afhankelijk.
Ps, tijdens het pitchen is het ook aan te raden om een EQ per pitch te gebruiken zodat je kick in elke toonhoogte zijn karakter behoud.
Natuurlijk is het wel zo dat hoe beter de bron, hoe beter je resultaat tijdens het pitchen.

Voor de rest kan ik alleen zeggen, pak een gemasterde track van een willekeurige producer, zet hier een SPAN (voxengo) op, en ga kijken in welk frequentiespectrum alle sounds zitten.
Zo kom je waarschijnlijk dichterbij de oplossing bij het maken van je eigen sounds :-)

Succes!
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 mrt 2012 18:30 

Hardtraxxer

Kan iemand mij vertellen waarom er bij hydra met alleen maar een distortion plug in en wat geEQ (Ik heb ook geprobeerd in hydra dingen aan te passen) ik een gek geluidje achter de kick krijg. Luister aub goed naar de soundcloud link. Ik heb hier een heel klein beetje distortion op gedaan om te laten zien wat ik bedoel.

Als je het niet hoort moet je het harder zetten!
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 mrt 2012 19:59 

Hardtraxx Beheerder

YWalen schreef:
Kan iemand mij vertellen waarom er bij hydra met alleen maar een distortion plug in en wat geEQ (Ik heb ook geprobeerd in hydra dingen aan te passen) ik een gek geluidje achter de kick krijg. Luister aub goed naar de soundcloud link. Ik heb hier een heel klein beetje distortion op gedaan om te laten zien wat ik bedoel.

Als je het niet hoort moet je het harder zetten!

Je hebt er zeker een ohmicide op gegooid :)?

ohmicide maakt dat geluid, er was een knopje waardoor je de lengte van de distortion kan aanpassen waardoor dat geluidje weg is maar weet zo niet meer welke.

het is verder niet erg want wanneer je hem sampled (opslaat als .wav) dan kun je het er wel afknippen :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 mrt 2012 20:03 

Hardtraxx Veteran

Dan is hij te veel "phat" dat kan je verminder door onderstaande knopjes naar rechts te draaien;

Afbeelding
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 mrt 2012 20:13 

Hardtraxxer

ROD schreef:

moet nog wel een beetje aan gewerkt worden en hij pitcht vals :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 mrt 2012 20:15 

Hardtraxxer

BarryNL schreef:
Hoi allemaal!

Ik zeg niet veel, maar lees welleens op de achtergrond wat mee, en ik 'moet' even wat kwijt..

Ik heb hier en daar eens geluisterd naar de kicks/sounds van (beginnende?) producers hier, en wat mij opvalt is dat de meeste dezelfde fout maken, en niemand er op word geattendeerd...
Jammer hoor, zo kom je natuurlijk nooit tot een gewenst resultaat (zoals je bij de pro's hoort).

Om een goede kick te maken zijn 2 dingen essentieel, mamelijk:
Het gebruik van een "GOEDE" (parametric) eq, en ervaring zodat je weet wat je doet.
En met een goede EQ zou ik NIET die uit FL (als je een fl studio producer bent) gebruiken want die staat bekend om fase problemen (zoals de meeste plugins van FL btw).
Ik zou hiervoor een Fabfilter Pro-Q gebruiken.
Zie http://www.fabfilter.com

De beste tricks zitten niet in het gebruik van 'zoveel mogelijk' plugins, maar juist in de simplicity.
Het is echt alleen maar een kwestie van EQ/Filteren (lfo/automated) en distorten.
Je maakt het jezelf alleen maar moeilijker door er dingen aan toe te voegen die echt niet nodig zijn!

Laat die Maxxbass, R-Bass, Etc plugins allemaal even achterwege, deze zijn pas van belang als je een kick hebt gemaakt waar je geheel tevreden over bent.
Je hebt er weinig tot niks aan om deze te gebruiken tijdens het creëren van je kicks..
De MaxxBass & R-Bass zijn tenslotte ook maar EQ/Filters die "harmonische" tonen toevoegen aan het geheel.
Let hier dus op, want als je BRON al niet goed is word door het gebruik van deze enhancers je resultaat vaak alleen maar slechter.

Je hoeft geen alleskunner te zijn op het gebied van Synthese voor het maken van (alle soorten) kicks, maar bij hardstyle is het wel heel belangrijk dat je uiterste controle hebt over hetgeen dat je maakt.
Een multiband compressor is heel leuk, maar ook hier geld hetzelfde als wat ik daar net al zei.
Het pompt/verlaagd alleen de frequenties op de door jou ingestelde waardes.
(Oftewel, voor elke frequentie een eigen compressor).

Voor een betere controle van de sound kan je dan ipv een multiband (meestal 3/4) nieuwe kanalen (fx/inserts) maken met 1 low pass met hard cut, 1 high pass met hard cut, en 1 mid boost om zo betere controle te krijgen over hetgeen dat je doet.
Vergeet dan natuurlijk niet om het geheel daarna naar een bus te sturen (en zet daar een compressor [geen multiband!] op met een gemiddelde van 50ms voor attack, en release naar dat wat nodig is).

Natuurlijk is het 'layeren' de beste oplossing.
Layeren is tevens ook de makkelijkste manier om goede kicks te kunnen maken.
Dan heb je voor elk onderdeel van de kick (attack/punch, distortion, evt. distortion 2 en een laag) een eigen kanaal zodat je alle controle hebt over de sound waar je naartoe wilt.

Nu komt de meest gemaakte fout >
Tijdens het creëren/producen van kicks & tracks is het heel belangrijk dat je alle frequenties ONDER de 18HZ hard cut.
Persoonlijk doe ik meestal al een cut bij de 20hz, maar soms mis je dan net wat karakter in het laag zodra je gaat pitchen, dus dit is natuurlijk per situatie afhankelijk.
Ps, tijdens het pitchen is het ook aan te raden om een EQ per pitch te gebruiken zodat je kick in elke toonhoogte zijn karakter behoud.
Natuurlijk is het wel zo dat hoe beter de bron, hoe beter je resultaat tijdens het pitchen.

Voor de rest kan ik alleen zeggen, pak een gemasterde track van een willekeurige producer, zet hier een SPAN (voxengo) op, en ga kijken in welk frequentiespectrum alle sounds zitten.
Zo kom je waarschijnlijk dichterbij de oplossing bij het maken van je eigen sounds :-)

Succes!

bedankt man! hier heb je nou nog eens iets aan!! :thumbsup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 mrt 2012 21:16 

Hardtraxxer

Mijn laatste kick:

Dit is wel al een iets verouderde versie. ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 mrt 2012 23:07 

Hardtraxx Veteran

Hard Society schreef:
Mijn laatste kick:

Dit is wel al een iets verouderde versie. ;)

Klinkt lekker Rob!
Alleen vind ik persoonlijk je punch iets te ''gebroken'' miss een compressor eroverheen gooien om meer een ''Tak'' te krijgen ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 mrt 2012 23:16 

Hardtraxxer

@Case Dj en Sjobie,

Ik heb het al opgelost, ik heb de distortion van hydra zelf helemaal uitgezet en dat werkte!
Ik gebruikter geen ohmicide maar devestator trouwens. Als nog bedankt voor de reacties! :clap:
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 mrt 2012 23:29 

Hardtraxxer

sjobie schreef:
Dan is hij te veel "phat" dat kan je verminder door onderstaande knopjes naar rechts te draaien;

Afbeelding

Het enigste wat je daar mee doet is Band 1 het volledige frequentie spectrum te laten doen... (Die je wss niks laat doen)

Je kan beter de VST goed instellen ;)
Vorige  1 ... 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17 ... 113  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Producer's Corner