Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16 ... 113  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 mrt 2012 18:06 

Hardtraxxer

oh moet ik ff nakijken, had wat met de channels gekloot dus miss per ongeluk eentje verschoven met reverb oid, namelijk zonder geluid ff snel wat aangepast haha
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 mrt 2012 19:59 

Artiest

Mannonymous schreef:
Korey schreef:

Ik heb ook een nieuwe kick gemaakt, deze keer juist eens niet zo raw. Heb de melodie van Fight for Survival gebruikt om m even te laten horen. Graag feedback! :)

Vind dit echt gaaf! Alleen zou ik 'm anders pitchen.
Hoe heb je de lead gemaakt als ik vragen mag, klinkt erg goed! Simpel maar doeltreffend ^^

Thanks! Ik heb m intussen nog iets beter afgemixt.

De lead heb ik met 3 lagen Sylenth1 gemaakt, allemaal detuned saws, ééntje met wat LFO op de pitch ;)

@Luxion: Kick klinkt vrij blikkerig, misschien iets meer EQ'en. Maar niet slecht :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 mrt 2012 21:34 

Hardtraxx Veteran

Luxion schreef:
Pitcht idd niet helemaal lekker..

brennan heart achtig iets geprobeert:
http://www17.zippyshare.com/v/77709878/file.html

EQ is rond de 200/300Hz, wordt hij wat warmer van, klinkt nu te hol ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 mrt 2012 22:19 

Hardtraxx Newbie

Mannonymous schreef:
Mijn punch pitcht áltijd mee, of althans. De tok die aan m'n gemaakte sample zit. Daar overheen layer ik een andere punch die dan die tok 'maskeert'. Zo krijg je een lekker klinkend geheel ipv 2 lossen stukken :P

Degene die het verzonnen heeft om een kick uit twee losse delen te maken (Punch / Bass) is niet helemaal lekker geweest denk ik. Het klinkt gewoon niet.
Je zal altijd merken dat je kick uit twee delen bestaat en nooit uit 1 volledige hoe goed je hem ook bij elkaar steekt. Je kan beter gewoon een kick uit 1 geheel maken dat klinkt een heel stuk mooier.
Wel kan het dat je van een kick je bass maakt dus dat je eigenlijk alsnog 2 delen hebt maar toch 1 geheel omdat het dezelfde kick is. Layeren is ook helemaal niet nodig je kan makkelijk een harde kick krijgen uit 1 sample al is het maar een sine. Met layers maak je de kick niet mooier (dat is mijn mening).
Een simpel begin voor een beginnend producer is om met Microtonic aan de slag te gaan gecombineerd met Ohmnicide (of gelijke plug-ins) en eq's. Als je vragen hebt hoe of wat of je wil een voorbeeld horen dan wil ik dat wel beantwoorden en hier plaatsen.

Greetz,
Distoxion
Rico
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 mrt 2012 22:31 

Hardtraxx Beheerder

Waar slaat het op dat je een kick niet in 2 delen kan hebben?
als je het goed doet (zoals het hoort) klinkt het echt niet slecht hoor...

je doet het gewoon verkeerd wanneer je hoort dat het niet klinkt.
niet direct zo wijs gaan doen over dat je het wel weet en dat het gewoon zo is, want dat is niet waar.
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 mrt 2012 22:43 

Hardtraxx Addict

Luxion schreef:
Pitcht idd niet helemaal lekker..

brennan heart achtig iets geprobeert:
http://www17.zippyshare.com/v/77709878/file.html

Kun je hem nog eens posten zonder badkamer-fx :P
Want klinkt best goed :)

------------------------------

Kick van me eigen, met een Wanna B "The pitcher screech" :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 mrt 2012 22:49 

Hardtraxxer

Citaat:

Kun je hem nog eens posten zonder badkamer-fx :P

lol
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 mrt 2012 23:12 

Hardtraxx Newbie

Case Dj schreef:

niet direct zo wijs gaan doen over dat je het wel weet en dat het gewoon zo is, want dat is niet waar.

Als jij dat mensen leert dan vraag ik me wel af wie hier wel of niet wijs is ik raad het niet aan en ik vind het onzin wil niet zeggen dat ik het totaal afkeur. Maar je bent zelf zo wijs en had dat al door he ;)
Ik leer het liever iemand om iets te maken op een makkelijkere manier en niet met een hele omweg en dan klinkt het nog wat beter ook ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 mrt 2012 23:38 

Hardtraxx Addict

Distoxion schreef:
Case Dj schreef:

Als jij dat mensen leert dan vraag ik me wel af wie hier wel of niet wijs is ik raad het niet aan en ik vind het onzin wil niet zeggen dat ik het totaal afkeur. Maar je bent zelf zo wijs en had dat al door he ;)
Ik leer het liever iemand om iets te maken op een makkelijkere manier en niet met een hele omweg en dan klinkt het nog wat beter ook ;)

Het is niet verplicht om een kick uit twee stukken te maken, maar het klinkt 1 keer beter. De makkelijkste manier om de punch van de tail te scheiden is.
Je neemt de volledige kick 2x
Bij 1 verhoog je de attack zodat de punch niet echt meer hoorbaar wordt.
Bij de andere verlaag je de decay en release zodat je alleen maar de punch overhoud.
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 mrt 2012 08:03 

Hardtraxx Newbie

Squid schreef:
Distoxion schreef:
Case Dj schreef:

Het is niet verplicht om een kick uit twee stukken te maken, maar het klinkt 1 keer beter. De makkelijkste manier om de punch van de tail te scheiden is.
Je neemt de volledige kick 2x
Bij 1 verhoog je de attack zodat de punch niet echt meer hoorbaar wordt.
Bij de andere verlaag je de decay en release zodat je alleen maar de punch overhoud.

Precies en dat heb ik ook gisteren op een andere manier uitgelegt.
(maak de kick van je bestaande kick en niet van een andere sample)
Het is overbodig dat je een kick maakt uit twee samples en het gaat niet lekker samen.
Als beginnend producer kan je het nog niet (zo als het hoort) dus geef je een tip hoe je het beter kan doen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 mrt 2012 10:57 

Artiest

Joeyvg schreef:

Klinkt goed man! Screech vind ik nog iets te 'lief', mag wel iets scherper zegmaar.
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 mrt 2012 13:30 

Hardtraxxer

Cruelty schreef:
Joeyvg schreef:

Klinkt zeker goed, ook de sreech klinkt lekker man. Goed bezig!

Hier een probeersel met een kick en een sreech ala noisecontrollers - venom. Benieuwd wat jullie ervan vinden!

Ongelezen bericht Geplaatst op 08 mrt 2012 17:40 

Hardtraxx Addict

Korey schreef:

Klinkt goed man! Screech vind ik nog iets te 'lief', mag wel iets scherper zegmaar.

Cruelty schreef:

Kick klinkt erg goed.
Over de screech nog wat distortion dan klinkt die ook prima :).

state91 schreef:

Klinkt zeker goed, ook de sreech klinkt lekker man. Goed bezig!

Hier een probeersel met een kick en een sreech ala noisecontrollers - venom. Benieuwd wat jullie ervan vinden!

Thanks! :)
Ik zal de screech nog wel een beetje distortion geven maar hij heeft nu al aardig veel (De Sylenth1 distortion en nog een paar plugins)

@State91, Je Kick klinkt goed, heeft een sterke punch. :thumbup:
De screech komt ook wel in de buurt van de nc venom screech (heb venom er ff naast gehouden :P )
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 mrt 2012 17:42 

Hardtraxxer

@State91 Damn die screech is kewl zeg, nog wat aanpassingen en hij is perfect.

Fabfilter Saturn op de kick gezet :D

hij is wel een beetje op laag volume :(
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 mrt 2012 17:50 

Hardtraxxer

30 dagen trial, als ie me bevalt zal ik het overwegen om het te kopen. Tot nu toe bevalt me het resultaat alleen zijn de opties vrij beperkt.

iZotope Trash is bijv veel uitgebreider.
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 mrt 2012 17:55 

Hardtraxxer

ROD schreef:
30 dagen trial, als ie me bevalt zal ik het overwegen om het te kopen. Tot nu toe bevalt me het resultaat alleen zijn de opties vrij beperkt.

Beperkt omdat het de trial versie is, of gewoon in het algemeen?
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 mrt 2012 17:57 

Hardtraxxer

Je kan met de trial wel alles doen, dus over het algemeen ja :D.

linkje: http://www.fabfilter.com/download/index.php?focus=20#focused
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 mrt 2012 18:47 

Hardtraxxer

ROD schreef:

Maar gebruik je dat ook? Ik heb liever 10 goed uitgewerkte en complete functies dan 50 net niet dingen :P Zo'n grote fan van Trash ben ik bv niet.
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 mrt 2012 20:18 

Hardtraxx Newbie

Zoals de titel al aangeeft dit is hoe ik me kick maak en hoe het van begin tot eind in vorm komt.
Zal er ook bijzetten wat ik allemaal gebruikt heb hiervoor en stap voor stap laten zien en horen wat ik eigenlijk gedaan heb.

Wat gebruikt heb aan vst's en filters:
Microtnic (wat je in het begin hoort is de bewerkte Init van Microtonic)

Ohmicide (om aan de kick een distortion te geven tussen de 500/600 hz en tussen de 600 en 700 hz en een lichte distortion tussen de 5k en 6k hz)

Camelcrusher (voor dat kleine beetje distortion wat nog miste)

CLA Drums (Om de kick wat meer karakter te geven)

JJP-Cymb-Perc (Zodat je de punch wat sterker maakt en de bass behoud zoals die is)

Q-Clone (Dit heb ik gebruikt om wat meer loudness te krijgen in de kick)

UltraPitch (De kick klonk nog niet lekker vooral de bass was niet fijn om aan te horen dus heb ik hem via Ultrapitch de kick omlaag gepitched zodat je kick goed op hoogte zit die jij wenst)

Studio EQ (Nu ik bij het eq'en ben aangekomen luisterde ik goed of de kick niet iets te zwaar klonk en dan voor bij de low freq. Dit heb ik verminderd door een peak te maken van -8db tussen de 100hz en 200hz en de low pass verhoogt naar +12db tussen de 0hz en 50hz zodat toch me bass goed klinkt)

Multiband Compressor (Dit miste nog om je kick er echt een beetje uit te laten knallen want de punch was nog niet volmaakt en de bass klonk wat te hard voor de punch dus heb ik de attack van de punch wat hoger gezet en de bass wat lager zodat het eindresultaat goed klinkt.

Hopelijk kunnen jullie er iets mee en heb ik je een kleine tip meegegeven hoe je een kick maakt.
Deze kick is niet gelayerd en komt dit allemaal uit alleen maar de init van microtonic.
Voor vragen kan je altijd reageren of een pm sturen.

Greetz,
Distoxion
Rico
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 mrt 2012 22:16 

Hardtraxx Addict

@Distoxion, er zit eerlijk gezegt maar heel weinig power in.
Het is meer een distorted leadje, geef het een punch en het zal al een stuk beter klinken!
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 mrt 2012 11:16 

Hardtraxx Newbie

Joeyvg schreef:
@Distoxion, er zit eerlijk gezegt maar heel weinig power in.
Het is meer een distorted leadje, geef het een punch en het zal al een stuk beter klinken!

Sorry dat is een foutje van mij heb in de automation jjp-cymb-perc (Zodat je de punch wat sterker maakt en de bass behoud zoals die is) uitgezet terwijl ik hem gemute heb :$
Was er ook vergeten bij te melden dat er een mono q-clone in zit zodat hij niet zomaar geript kan worden door mensen die alleen graag de creaties van anderen willen meenemen.
Had het met haast geupload zonder dat ik hem even heb nagecheckt en op het forum gezet omdat ik weg moest.

Greetz,
Distoxion
Rico
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 mrt 2012 21:54 

Hardtraxxer

@Distoxion Echt top dit! Kan je misschien wat beter wat je doet met ohmicide om dit effect te krijgen?
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 mrt 2012 17:42 

Hardtraxxer

[zippy]http://www4.zippyshare.com/v/67654593/file.html[/zippy]
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 mrt 2012 19:46 

Hardtraxx Addict

Socializerz schreef:
dylanhardstyle schreef:
[zippy]http://www4.zippyshare.com/v/67654593/file.html[/zippy]

Ik vind m niet echt lekker klinken, maar ik ben ook niet goed met kicks dus ik kan ook niet echt zeggen wat beter moet :$
Ik heb zelf geprobeerd een kick met FabFilter Saturn te maken :P

Ik vind m zelf niet goed genoeg, maar ik weet niet wat ik eraan kan doen,
(ben niet zo goed met kicks)
heb multiband compressor erop gezet toen Saturn en toen nog Ohmicide :P
Hoe krijg ik hem beter en hoe krijg ik die tail korter? hij blijft heel lang doorgaan zoals je op het einde hoort en wat is dat geluidje (alsof er iemand blaast ofzo) op het einde? dat komt door Saturn maar k kreeg t niet weg :$

Je tail heeft veeeeel te veel distortion. Het is nu geen bass meer, maar eerder n soort van intro sound. Dit zal je echt n stuk moeten minderen. En het is beter om als allerlaatste de kick wat meer kracht te geven met een compressor dan halverwege. Je cut dan toch n aantal frequenties al.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 mrt 2012 14:26 

Hardtraxx Addict

Cruelty schreef:
Ik krijg mijn kick niet goed gepitcht, als ik hem pitch dan krijg je bijna een reverse bass. Iemand?

Gebruik je FL? want dan kun je het beste slide notes gebruiken.
Laat anders eens een stukje van je kick horen.
Vorige  1 ... 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16 ... 113  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Producer's Corner