This embedded player is not showing. Your browser or network may be blocking it.View on SoundCloud
Zoals de titel al aangeeft dit is hoe ik me kick maak en hoe het van begin tot eind in vorm komt.
Zal er ook bijzetten wat ik allemaal gebruikt heb hiervoor en stap voor stap laten zien en horen wat ik eigenlijk gedaan heb.
Wat gebruikt heb aan vst's en filters:
Microtnic (wat je in het begin hoort is de bewerkte Init van Microtonic)
Ohmicide (om aan de kick een distortion te geven tussen de 500/600 hz en tussen de 600 en 700 hz en een lichte distortion tussen de 5k en 6k hz)
Camelcrusher (voor dat kleine beetje distortion wat nog miste)
CLA Drums (Om de kick wat meer karakter te geven)
JJP-Cymb-Perc (Zodat je de punch wat sterker maakt en de bass behoud zoals die is)
Q-Clone (Dit heb ik gebruikt om wat meer loudness te krijgen in de kick)
UltraPitch (De kick klonk nog niet lekker vooral de bass was niet fijn om aan te horen dus heb ik hem via Ultrapitch de kick omlaag gepitched zodat je kick goed op hoogte zit die jij wenst)
Studio EQ (Nu ik bij het eq'en ben aangekomen luisterde ik goed of de kick niet iets te zwaar klonk en dan voor bij de low freq. Dit heb ik verminderd door een peak te maken van -8db tussen de 100hz en 200hz en de low pass verhoogt naar +12db tussen de 0hz en 50hz zodat toch me bass goed klinkt)
Multiband Compressor (Dit miste nog om je kick er echt een beetje uit te laten knallen want de punch was nog niet volmaakt en de bass klonk wat te hard voor de punch dus heb ik de attack van de punch wat hoger gezet en de bass wat lager zodat het eindresultaat goed klinkt.
Hopelijk kunnen jullie er iets mee en heb ik je een kleine tip meegegeven hoe je een kick maakt.
Deze kick is niet gelayerd en komt dit allemaal uit alleen maar de init van microtonic.
Voor vragen kan je altijd reageren of een pm sturen.
Greetz,
Distoxion
Rico