Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15 ... 113  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 mrt 2012 17:44 

Hardtraxxer

Ik ben het met je eens Carnage, ik hou er ook niet zo van. Maar de meeste zijn van mening dat als een kick met de melodie meeloopt dat het geheel wat meer energie geeft...ofzo.
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 mrt 2012 17:49 

Hardtraxx Veteran

Die kick van mij pitcht omdat sommigen graag horen hoe de kick klinkt als hij pitcht.
Verder zal hij in mijn track hooguit even omlaag pitchen, maar verder niet.
Ben zelf ook niet zo van de hoge pitchkicks. :P

Maar wat vinden jullie van de kick? ^^
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 mrt 2012 18:53 

Hardtraxx Newbie

sjobie schreef:
@pim, je punch is goed, mag alleen wel wat meer bass in :thumbup:

Een nieuw kickje;

http://www5.zippyshare.com/v/91188997/file.html

Wel even downloaden, in zippy klinkt hij niet zo best :P
Feedback is welkom. ^^

Ik hoor een nare bijtoon, die zou ik proberen eruit te filteren.. maar het klinkt zeker niet verkeerd! :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 mrt 2012 20:39 

Hardtraxx Veteran

@ Carnage, ik ben het met je eens. Ik ben ook niet zo fan van Pitchkicks en ik hoor ze dan ook liever niet. Als ze niet zo erg opvallen vind ik het niet erg en als ze naar beneden pitchen vind ik het meestal juist gruwelijk vet klinken, maar die hele opvallende vind ik ook echt zonde van de track. Waarom het veel gedaan word lecht Nebuto mooi uit en in het release topic van Zatox & Max Enforcer - It Must Be heeft iemand een edit gemaakt en die geupload, zonder die pitchkicks, maa rdan klinkt die hele melodie vals en dat wil je natuurlijk ook niet.
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 mrt 2012 20:52 

Hardtraxxer

Maximum schreef:
Zatox & Max Enforcer - It Must Be heeft iemand een edit gemaakt en die geupload, zonder die pitchkicks, maa rdan klinkt die hele melodie vals en dat wil je natuurlijk ook niet.

Vals niet, maar heel 'monotoon', als ik het zo even mag noemen. Pitchkicks zorgen ervoor dat als de melodie omhoog of omlaag gaat, dit wordt overdreven, en vaak klinkt dit veel mooier (uiteraard een mening dat het mooier klinkt).

sjobie schreef:
Die kick van mij pitcht omdat sommigen graag horen hoe de kick klinkt als hij pitcht.
Verder zal hij in mijn track hooguit even omlaag pitchen, maar verder niet.
Ben zelf ook niet zo van de hoge pitchkicks. :P

Maar wat vinden jullie van de kick? ^^

Die pitched goed moet ik zeggen. De kick klinkt mooi, alleen heb ik het idee dat hij nog niet helemaal af is, mist wat eq! :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 mrt 2012 21:08 

Hardtraxxer

Citaat:
Die pitched goed moet ik zeggen. De kick klinkt mooi, alleen heb ik het idee dat hij nog niet helemaal af is, mist wat eq! :thumbup:

Bij jou mist er altijd wat EQ :P

@Sjobie:

Er zitten een paar rare hoge frequenties helemaal aan het einde van de kick, in een 4 kwarts maat hoor je die niet. Je kan ze eruit filteren alleen denk dat 't makkelijker is om het een paar microseconden in te korten :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 mrt 2012 01:39 

Hardtraxxer

Nebuto schreef:
Ik ben het met je eens Carnage, ik hou er ook niet zo van. Maar de meeste zijn van mening dat als een kick met de melodie meeloopt dat het geheel wat meer energie geeft...ofzo.

ok... ik ben sowieso niet van het melodieuze, dus ik heb die feeling er al minder mee... maar dit is idd wel logisch... mits het goed op elkaar afgestemd is qua toonhoogte en type sound/kick
misschien dat ik het daarom bij de meesten ook storend vind omdat die de melo en de kick niet of niet goed op elkaar afstemmen... maar gewoon een kick pakken die "geinig" klinkt zonder er verder bij na te denken...

sjobie schreef:

vreemde opmerking... je produceert uiteindelijk toch voor jezelf? of maak jij alleen wat anderen willen horen??? dan is de lol er snel af

Maximum schreef:
@ Carnage, ik ben het met je eens. Ik ben ook niet zo fan van Pitchkicks en ik hoor ze dan ook liever niet. Als ze niet zo erg opvallen vind ik het niet erg en als ze naar beneden pitchen vind ik het meestal juist gruwelijk vet klinken, maar die hele opvallende vind ik ook echt zonde van de track. Waarom het veel gedaan word lecht Nebuto mooi uit en in het release topic van Zatox & Max Enforcer - It Must Be heeft iemand een edit gemaakt en die geupload, zonder die pitchkicks, maa rdan klinkt die hele melodie vals en dat wil je natuurlijk ook niet.

omlaag pitchen kan inderdaad heel vet zijn... ik doe het zelf heel soms ook hoor in die teringherrie van mij, het geeft de track een nog rauwer randje mee...

maar ik was dus benieuwd omdat het zoooo vaak gebeurd in de hardstyle... laatst was ik ff een dj-setje van iemand aan t checken (was opgenomen op een feestje) omdat ik ff up-to-date wilde blijven... ik heb volgens mij 30 minuten lang irritante pitchkicks gehoord... toen was ik er toch echt helemaal klaar mee... de ene pitchloop na de andere...
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 mrt 2012 02:16 

Artiest

sjobie schreef:

Een nieuw kickje;

Feedback is welkom. ^^

Best een goede kick, alleen zou ik hem inderdaad ook niet pitchen. Dit is meer geschikt voor een hard stuk in je track met screeches ofzo.. ;)

Ik heb ook een nieuwe kick gemaakt, deze keer juist eens niet zo raw. Heb de melodie van Fight for Survival gebruikt om m even te laten horen. Graag feedback! :)

Ongelezen bericht Geplaatst op 06 mrt 2012 02:22 

Hardtraxxer

Korey schreef:
sjobie schreef:

Een nieuw kickje;

Feedback is welkom. ^^

Best een goede kick, alleen zou ik hem inderdaad ook niet pitchen. Dit is meer geschikt voor een hard stuk in je track met screeches ofzo.. ;)

Ik heb ook een nieuwe kick gemaakt, deze keer juist eens niet zo raw. Heb de melodie van Fight for Survival gebruikt om m even te laten horen. Graag feedback! :)

Ik vind het een goede kick, alleen als die (te ver) omhoog pitcht vind ik 'm lelijk worden.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 mrt 2012 13:25 

Hardtraxx Newbie

Hey dames en heren,

Ik ben pas nieuw op het forum maar ik dacht waarom ook niet even hier aanmelden om te kijken of er misschien wat mensen hulp nodig hebben met hun hardstyle tracks.
Heb ook pas een nieuwe soundcloud aangemaakt zodat ik hier wat demo's kan plaatsen en misschien af en toe een kick give away doe. :)

Hier is alvast een voorproefje van mijn nieuwe kick.
Hij is nog niet af maar dat zal je ook wel horen ben er al een tijdje mee bezig en de kick heeft nog niet genoeg attack en moet nog wat bijgeschaafd met de eq's.

Enjoy en ik hoor graag kritiek als het maar opbouwende kritiek is en geen afkraken. :)

Greetz,
Distoxion
Rico
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 mrt 2012 14:53 

Hardtraxx Veteran

carnage schreef:
Nebuto schreef:

ok... ik ben sowieso niet van het melodieuze, dus ik heb die feeling er al minder mee... maar dit is idd wel logisch... mits het goed op elkaar afgestemd is qua toonhoogte en type sound/kick
misschien dat ik het daarom bij de meesten ook storend vind omdat die de melo en de kick niet of niet goed op elkaar afstemmen... maar gewoon een kick pakken die "geinig" klinkt zonder er verder bij na te denken...

sjobie schreef:

vreemde opmerking... je produceert uiteindelijk toch voor jezelf? of maak jij alleen wat anderen willen horen??? dan is de lol er snel af

Maximum schreef:

omlaag pitchen kan inderdaad heel vet zijn... ik doe het zelf heel soms ook hoor in die teringherrie van mij, het geeft de track een nog rauwer randje mee...

maar ik was dus benieuwd omdat het zoooo vaak gebeurd in de hardstyle... laatst was ik ff een dj-setje van iemand aan t checken (was opgenomen op een feestje) omdat ik ff up-to-date wilde blijven... ik heb volgens mij 30 minuten lang irritante pitchkicks gehoord... toen was ik er toch echt helemaal klaar mee... de ene pitchloop na de andere...

kun jij niet en keertje een kick plaatsen om te laten horen hoe het wel moet? (zonder pitch) :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 mrt 2012 15:07 

Hardtraxxer

Ik vind een kick die meepitched wel mooi. Als het past in de song. Een kick op 1 zelfde noot vind ik zo saai.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 mrt 2012 15:32 

Hardtraxx Elite

Volgende poging... :P

Niet op de synth letten :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 mrt 2012 15:46 

Hardtraxx Newbie

tijntjuh120 schreef:

Klinkt redelijk voor beginnende kick je moet er wel wat aan doen nog maar daar moet je echt tijd voor nemen.
Zou eerst starten met een fijne distortion op je tail.
Eerst overstuur je de kick heel erg en je zal hem zeker zien en horen clippen.
Dan ga je er met een compressor eroverheen is het nog niet goed dan doe je dit opnieuw of pas je het aan in de eerste distortion filter. Net zolang doorgaan tot je vind dat je drum lekker klinkt. Als beginnend producer moet je nog niet letten op de hele kleine details dat komt later.
Zorg dat je kick soepel overloopt en dat er voldoende attack op je kick zit.
Mijn tip is hierbij maak een kick van je bass en maak geen afzonderlijke kick of sample want om eerlijk te zijn klinkt het gewoon niet als je dat wel doet.
Verder ga je veel eq'en in de mid en een heel klein beetje in je low en high frequenties.
Ga niet te veel eq'en in je low en high freq's als je dit doet gaat het of rommelen in je bass of je krijgt een nare noize in je tweeters.

Mag ik vragen waar je mee werkt als je een kick maakt?

Succes

Greetz,
Distoxion
Rico
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 mrt 2012 16:35 

Hardtraxxer

Intervention schreef:
kun jij niet en keertje een kick plaatsen om te laten horen hoe het wel moet? (zonder pitch) :P

maar natuurlijk...

hier zitten meerdere kicks in, een filterkick, en punchy korte kick en na de "break" een harde kick die echt losgaat (met een pitchdown :P haha)

wederom meerdere kicks... succes met beluisteren...de meesten trekken dit niet :P ;)

dit is een technostijl trackje... ook diverse punchy kicks

hoor je meteen wat ik produceer ;)
en tis niet eens hersenloos gebeuk, overal zitten ideeën en bedoelingen achter!

ik heb trouwens nergens gezegd dat t niet goed is he... alleen dat het dodelijk saai wordt na 17x exact hetzelfde truukje te hebben gehoord, dus vroeg ik me af of ik de enige was... maar dat had je wel begrepen denk
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 mrt 2012 16:43 

Hardtraxxer

is dat nog niet duidelijk dan?

je afwisseling zit in de rest van de track... als je track sterk genoeg is dan heeft het die pitches niet nodig...
het voegt vaak niets toe, of het klinkt voor geen meter omdat de kicks en melodieën niet goed op elkaar afgestemd zijn...
ik hoor liever dat iemand 6 verschillende kicks gebruikt waardoor je track opzwepender of rauwer wordt ofzoiets...
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 mrt 2012 16:58 

Hardtraxxer

............... ok... dus als je het niet tof vindt heb je een aparte mening... logisch :P haha

maar zoals ik eerder zei... het zal ook wel de muzieksmaak zijn...
als je mijn releases hoort, dan hoor je dat ik ook in een compleet ander genre zit...
dat is ook opzwepend en soms zelfs springerig en vrolijk maar op een compleet andere manier...
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 mrt 2012 17:46 

Hardtraxx Elite

Distoxion schreef:
tijntjuh120 schreef:

Klinkt redelijk voor beginnende kick je moet er wel wat aan doen nog maar daar moet je echt tijd voor nemen.
Zou eerst starten met een fijne distortion op je tail.
Eerst overstuur je de kick heel erg en je zal hem zeker zien en horen clippen.
Dan ga je er met een compressor eroverheen is het nog niet goed dan doe je dit opnieuw of pas je het aan in de eerste distortion filter. Net zolang doorgaan tot je vind dat je drum lekker klinkt. Als beginnend producer moet je nog niet letten op de hele kleine details dat komt later.
Zorg dat je kick soepel overloopt en dat er voldoende attack op je kick zit.
Mijn tip is hierbij maak een kick van je bass en maak geen afzonderlijke kick of sample want om eerlijk te zijn klinkt het gewoon niet als je dat wel doet.
Verder ga je veel eq'en in de mid en een heel klein beetje in je low en high frequenties.
Ga niet te veel eq'en in je low en high freq's als je dit doet gaat het of rommelen in je bass of je krijgt een nare noize in je tweeters.

Mag ik vragen waar je mee werkt als je een kick maakt?

Succes

Greetz,
Distoxion
Rico

Dank voor de tips!
ik werk in logic en begin meestal met een 909 (Drumazon) (EKS9)
en verder:
clip distortion
RBass
Ohmicide
EQ
en soms nog wat meer :P
;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 mrt 2012 19:25 

Hardtraxx Newbie

tijntjuh120 schreef:
Dank voor de tips!
ik werk in logic en begin meestal met een 909 (Drumazon) (EKS9)
en verder:
clip distortion
RBass
Ohmicide
EQ
en soms nog wat meer :P
;)

Zou het toch alleen maar bij de clip distortion en de eq's laten.

Weet niet of je mijn kick op de vorige pagina hebt gehoord die bestaat ook alleen maar uit een paar clipdists eq's en compressors. En dan klinkt hij toch iets natuurlijker.

Ik gebruik hiervoor Cubase met de vst/filters:

Microtonic / Drumazon / Eks-9 (Kick/Drum)
Ohmforce Ohmnicide (Distortion)
Multiband Compressor
Camel Crusher / Camel Phat
Eq's

Zou zo weinig mogelijk verschillende vst's/filters gebruiken omdat je ergens aan begint wat nog eigen wat te moeilijk is om dat zo allemaal te combineren.
Denk wel een kick klinkt eerst lelijk voordat je hem mooi kan maken.
De kick moet in het begin al distorten anders krijg je er geen lekkere ratel meer in om het zo maar te zeggen.

Greetz,
Distoxion
Rico
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 mrt 2012 20:07 

Hardtraxx Newbie

carnage schreef:
Intervention schreef:

maar natuurlijk...

hier zitten meerdere kicks in, een filterkick, en punchy korte kick en na de "break" een harde kick die echt losgaat (met een pitchdown :P haha)

wederom meerdere kicks... succes met beluisteren...de meesten trekken dit niet :P ;)

dit is een technostijl trackje... ook diverse punchy kicks

hoor je meteen wat ik produceer ;)
en tis niet eens hersenloos gebeuk, overal zitten ideeën en bedoelingen achter!

ik heb trouwens nergens gezegd dat t niet goed is he... alleen dat het dodelijk saai wordt na 17x exact hetzelfde truukje te hebben gehoord, dus vroeg ik me af of ik de enige was... maar dat had je wel begrepen denk

Je hoort alleen alles oversturen wat er achter die kick zit en zodra de kick wegvalt is het clippen weg ik vind dat er best wel wat overheen mag met clippen maar dit is wel teveel van het goede.
Zou meer aandacht geven aan het afmixen van je kicks want deze slopen heel je track. Ik vind de rest wel lekker klinken.

Greetz,
Distoxion
Rico
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 mrt 2012 21:20 

Hardtraxxer

Distoxion schreef:
Zou meer aandacht geven aan het afmixen van je kicks want deze slopen heel je track. Ik vind de rest wel lekker klinken.
haha.. dit is bewust zo gedaan he :D

dit is wat ouder werk van me... zo heb ik ook geproduceerd dus ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 mrt 2012 07:57 

Hardtraxx Newbie

carnage schreef:
Distoxion schreef:
haha.. dit is bewust zo gedaan he :D

Zo dat je andere percussie en synth's gaan clippen?

De ene zijn nachtmerrie de ander zijn droom dan blijkbaar :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 mrt 2012 16:17 

Hardtraxx Elite

Korey schreef:
sjobie schreef:

Een nieuw kickje;

Feedback is welkom. ^^

Vind dit echt gaaf! Alleen zou ik 'm anders pitchen.
Hoe heb je de lead gemaakt als ik vragen mag, klinkt erg goed! Simpel maar doeltreffend ^^
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 mrt 2012 17:35 

Hardtraxxer

Pitcht idd niet helemaal lekker..

brennan heart achtig iets geprobeert:
http://www17.zippyshare.com/v/77709878/file.html
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 mrt 2012 17:58 

Hardtraxxer

idd :P. heb je er tonnen echo's overheen gegooid?
Vorige  1 ... 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15 ... 113  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Producer's Corner