Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 108, 109, 110, 111, 112, 113  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 aug 2016 11:39 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

@cb92, klinkt goed! De punch is inderdaad prima, en de welbekende 'wobble' van gated kicks is ook goed te horen. Ben benieuwd hoe hij zal klinken in een track van jezelf :thumbsup: .

@Sjaakie, bij jou kick zit die wobble er ook al goed in. De punch mag echter wel wat meer aanwezig zijn vind ik, wellicht kun je hiervoor de mids wat boosten of een layer toevoegen die speciaal op de mids gericht is? Verder moet je je tail nog wel wat meer finetunen en structureren denk ik, zodat het wat strakker klinkt, met name in de highs. Over het algemeen ben je goed op weg naar mijn idee! :)

Ikzelf heb 2 nieuwe kicks gemaakt: De eerste is zegmaar een 'normale' kick, en bij de tweede heb ik geprobeerd om richting die aparte Malice kicks te gaan. Wat vinden jullie er van?
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 sep 2016 02:58 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

@awethority:

de 1e kick klinkt echt goed, zowel de punch als de tail! 2e is ook zeker niet slecht, maar als je echt zo'n typische malice kick wilt zou ik toch nog wat meer reverb toevoegen en deze distorten
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 sep 2016 13:25 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Bedankt! Ja die eerste heb ik ook veel meer werk in zitten dan de tweede, met die ga ik binnenkort weer aan de slag :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 okt 2016 23:17 
 
Hardtraxxer

@cruelty die klinken allebei erg goed, vooral de eerste! Zou als beginner niet echt goed weten wat ik hier verder voor tips over moet geven ;)

Ik ben zelf begonnnen om voor het eerste een echte hardstyle kick te maken, ik hoor graag wat jullie er van vinden, tips zijn welkom!

Ongelezen bericht Geplaatst op 08 okt 2016 19:36 
 
Hardtraxx Newbie

@RickV Godver, voor een eerste kick is dat helemaal niet mis man! Vaak komt het wel weer neer op te weinig punch. je zal nog wel even moeten stoeien voordat je de juiste punch in je kick kan blijven behouden. Probeer wat high en mid EQ envelopes razend snel te laten dalen in je kick, hiermee krijg ik meestal veel meer punch met de zelfde kick.

Ik heb nu net een track afgemaakt waar nog wat kleine masteringetjes aan gedaan moeten worden. In de track hoor je 4 van mijn nieuwe kicks die stuk voor stuk gestoord zijn :love:. Maar misschien is dit puur persoonlijk en kunnen jullie nog op en of aanmerkingen hierop maken.
Ik hoor het graag!
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 okt 2016 16:13 
 
Hardtraxx Newbie

@RickV

Gaat zeker de goede kant op, maar de kick voelt nog wat 'weggemoffeld', de punch is nog niet hard genoeg vind ik en ik mis de wat 'scherpere randjes', de highs zoals wipeout inderdaad zegt zijn nog niet echt aanwezig, met highs erin zal je kick zeker wat helderder gaan klinken!

@Wipeout
Vind je eerste kick echt gruwelijk klinken, lekker raw. Houdt zeker van die 'tunnelkicks', of hoe ze ook heten haha, maar als ik er iets op aan te merken zou hebben zou dat zijn dat je juist iets minder dat holle tunnel geluid krijgt, dat ie net iets meer power krijgt! Vind je kicks overigens echt gruwelijk wel hoor!

Zelf nog even aan het spelen geweest met samples van een A10 warthog haha, heb deze beetje tussen m'n nieuwe kick door gedaan. Probeer altijd wat nieuws eigenlijk, dit keer geprobeerd een echt super smerige kick te maken:


Feedback is altijd welkom!
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 okt 2016 14:04 
 
Hardtraxxer

@Wipeout Die kicks klinken heel gruwelijk maar zoals HS29 al zei, met iets minder dat tunneleffect zijn ze perfect.

@HS29 Die klinkt inderdaad behoorlijk smerig, niks op aan te merken

Thanks voor jullie feedback op mijn kickje, ik ben er zelf even mee aan de slag gegaan en ik denk dat ie zo alweer een stukje beter klinkt, ik hoor graag jullie mening erover.

Ongelezen bericht Geplaatst op 28 okt 2016 22:33 
 
Hardtraxx Newbie
Avatar gebruiker

opgelost
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 nov 2016 15:31 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

@HS29, weinig op aan te merken, klinkt goed en ik krijg er wel echt een industrial idee bij, zeker met die effects ertussen. Wellicht dat de tail nog wat voller kan, al is dat optioneel. Bijvoorbeeld door er wat movement in te maken met een frequentiepeak, en deze dan naar beneden te automaten.

@RickV, de punch is nu goed aanwezig vind ik, je kick doet me wel een beetje denken aan de kicks zoals ze vroeger gemaakt werden. Verder mag er van mij wel wat meer crunch in, al is dit ook een kwestie van smaak wellicht. Daarnaast is je kick naar mijn mening iets te aanwezig in de mix, al is dat natuurlijk geen feedbackpunt op de kick zelf.

Ikzelf heb de kick die ik laatste postte (in de snippet hieronder de 1e van de 2), wat geupdate, en hem proberen wat meer body te geven. Dit keer heb ik m onder een oudere track/snippet van mezelf geplakt (nu ik m terugluister merk ik zelf dat ie wat helderder zou kunnen):

Oud:


Nieuw:
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 nov 2016 10:34 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Awethority schreef:
Ikzelf heb de kick die ik laatste postte (in de snippet hieronder de 1e van de 2), wat geupdate, en hem proberen wat meer body te geven. Dit keer heb ik m onder een oudere track/snippet van mezelf geplakt (nu ik m terugluister merk ik zelf dat ie wat helderder zou kunnen):

Oud:


Nieuw:


Klinkt idd stuk beter, maar vind de tail in je oude kick nog wel iets cleaner. Dus ik zou je tail in de 2e kick weer wat cleaner maken! :)

Ik heb dus die gated kick van Fatality nog wat beter uitgewerkt.
[zippy]http://www115.zippyshare.com/v/WOtbPS6a/file.html[/zippy]
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 dec 2016 13:03 
 
Hardtraxx Newbie

Awethority schreef:
@HS29, weinig op aan te merken, klinkt goed en ik krijg er wel echt een industrial idee bij, zeker met die effects ertussen. Wellicht dat de tail nog wat voller kan, al is dat optioneel. Bijvoorbeeld door er wat movement in te maken met een frequentiepeak, en deze dan naar beneden te automaten.

@RickV, de punch is nu goed aanwezig vind ik, je kick doet me wel een beetje denken aan de kicks zoals ze vroeger gemaakt werden. Verder mag er van mij wel wat meer crunch in, al is dit ook een kwestie van smaak wellicht. Daarnaast is je kick naar mijn mening iets te aanwezig in de mix, al is dat natuurlijk geen feedbackpunt op de kick zelf.

Ikzelf heb de kick die ik laatste postte (in de snippet hieronder de 1e van de 2), wat geupdate, en hem proberen wat meer body te geven. Dit keer heb ik m onder een oudere track/snippet van mezelf geplakt (nu ik m terugluister merk ik zelf dat ie wat helderder zou kunnen):

Oud:


Nieuw:


ZIEKelijke kick. Maar ik hoor dat jij al erg ver bent met je algehele sounds en sounddesign!

Mijn eerste poging tot een RAW kick: https://clyp.it/obfvd0tz

heb al wat te doen vanavond, opmerkingen van mezelf:
Kick mist drive, als in, het laag is er, maar die mist een "mid" laag waardoor hij niet goed in de mid range te horen is.
1. Is op te lossen door de bodem harder te distorten (ofwel meer harmonics), meer in your face
2. Een nieuwe kick te maken, daar de drive van te pakken, laag en hoog wegfilteren en layeren

Verder:
- Kijken wat er gebeurt als de kick gelayerd wordt met een plof-snare
- Punch moet meer op de voorgrond, hij lijkt nu een beetje in de achtergrond te liggen, komt mogelijk door teveel stereo seperation i.c.m. valhalla
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 jan 2017 17:25 
 
Hardtraxxer

Hallo allemaal,

Ik heb voor het eerst een eigen kick gemaakt ben zelf eigenlijk erg tevreden over.
Heb wel wat hulp gehad van een oud scantraxx lid, idee was om te gaan voor de wat hardere kick maar toch in een oudere stijl
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 jan 2017 18:11 
 
Hardtraxxer

Re-vamp schreef:
Snap zeer zeker al welke kant je op wilt, klinkt al dope! Mis echter wel wat lows. En het lijkt daarbij ook alsof de punch iets te hard staat. Denk dat een compressor erop al wonderen doet :)

Klein kickje dat ik laatst gemaakt heb:

https://clyp.it/t1mfq10t



punch in die kick is echt super dik man!
Heb je misschien wat advies om iets in die richting te maken?
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 jan 2017 12:07 
 
Hardtraxxer

in welkde daw heb je die gemaakt :$
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 jan 2017 12:23 
 
Hardtraxxer

ik heb namelijk enorm moeite met een goede punch te krijgen.
steeds als ik denk dat me kick klaar is mis ik toch de krachtige punch.
ik weet dit dan ook niet hoe ik dit goed krijg.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 jan 2017 19:45 
 
Hardtraxxer

Re-vamp schreef:
De oude tutorial van mij uit 2014:


Deze herinner ik mij nog! Kwam de video toevallig een jaartje geleden tegen op Youtube, heb er nog best veel aan gehad, dus nog bedankt hiervoor! :thumbsup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 jan 2017 18:40 
 
Hardtraxxer

Ik heb nog een beetje gesleuteld aan de basis van de vorige kick.
Schelen niet bijster veel met elkaar maar van deze ben ik ook erg tevreden met het resultaat. Nu tijd om eens wat tracks in elkaar te gaan zetten
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 jan 2017 19:22 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

coenvc schreef:
Hallo allemaal,

Ik heb voor het eerst een eigen kick gemaakt ben zelf eigenlijk erg tevreden over.
Heb wel wat hulp gehad van een oud scantraxx lid, idee was om te gaan voor de wat hardere kick maar toch in een oudere stijl

Geef ook ff wat commentaar op minimaal 1 andere kick, kut.

Ohja en je kcik klinkt geript.
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 jan 2017 20:49 
 

Je kick heeft geen impact.
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 jan 2017 23:25 
 
Hardtraxx Addict

coenvc schreef:


De basis klinkt wel goed. Maar hij is echt nog heel erg tam verder. Kan wel wat meer distortion/compressie op.
Ligt denk ik ook aan het volume van het bestand zelf.

@AwethorityNiks op aan te merken. Dit is gewoon een stevige kick die doet wat die moet doen. :thumbup:

@Demotion Lekkere gated kick man. Bestand is misschien al wat ouder ondertussen maar je kan wel goed horen dat er dik vooruitgang in zit. Je Synths mochten hier wel wat dikker (iig als de kick er niet is).

Heb hier een experimentele kick (althans voor mijn doen) kortere tail en veel reverb. Probeer de techniek die Sylence bij Mystic heeft gebruikt na te bootsen.

https://clyp.it/413yraxe

Hmm heb het idee dat er wat vreemde faseproblemen in de kick zitten nu :/
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 feb 2017 14:22 
 
Hardtraxxer

The Skribbler schreef:
Geef ook ff wat commentaar op minimaal 1 andere kick, kut.

Dit was een van mijn eerste kicks, had nog niet heel erg veel feedback om te geven
The Skribbler schreef:
Ohja en je kcik klinkt geript.

Welke nagel ript er nou een kick en gaat er vervolgens feedback op vragen man, clown
Vorige  1 ... 108, 109, 110, 111, 112, 113  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Producer's Corner