Awethority schreef:
@HS29, weinig op aan te merken, klinkt goed en ik krijg er wel echt een industrial idee bij, zeker met die effects ertussen. Wellicht dat de tail nog wat voller kan, al is dat optioneel. Bijvoorbeeld door er wat movement in te maken met een frequentiepeak, en deze dan naar beneden te automaten.
@RickV, de punch is nu goed aanwezig vind ik, je kick doet me wel een beetje denken aan de kicks zoals ze vroeger gemaakt werden. Verder mag er van mij wel wat meer crunch in, al is dit ook een kwestie van smaak wellicht. Daarnaast is je kick naar mijn mening iets te aanwezig in de mix, al is dat natuurlijk geen feedbackpunt op de kick zelf.
Ikzelf heb de kick die ik laatste postte (in de snippet hieronder de 1e van de 2), wat geupdate, en hem proberen wat meer body te geven. Dit keer heb ik m onder een oudere track/snippet van mezelf geplakt (nu ik m terugluister merk ik zelf dat ie wat helderder zou kunnen):
Oud:
Nieuw:
ZIEKelijke kick. Maar ik hoor dat jij al erg ver bent met je algehele sounds en sounddesign!
Mijn eerste poging tot een RAW kick:
https://clyp.it/obfvd0tzheb al wat te doen vanavond, opmerkingen van mezelf:
Kick mist drive, als in, het laag is er, maar die mist een "mid" laag waardoor hij niet goed in de mid range te horen is.
1. Is op te lossen door de bodem harder te distorten (ofwel meer harmonics), meer in your face
2. Een nieuwe kick te maken, daar de drive van te pakken, laag en hoog wegfilteren en layeren
Verder:
- Kijken wat er gebeurt als de kick gelayerd wordt met een plof-snare
- Punch moet meer op de voorgrond, hij lijkt nu een beetje in de achtergrond te liggen, komt mogelijk door teveel stereo seperation i.c.m. valhalla