Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 107, 108, 109, 110, 111, 112, 113  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 jan 2016 23:31 
 
Hardtraxx Addict

Niet helemaal mee eens. Sommige mensen moeten hun oren echt nog goed trainen. Wat voor de één voor de hand liggend is, is voor de ander juist een groot verbeterpunt.

Ik heb het zelf ervaren dat ik dacht dat ik al heel erg goed was. Jaren later luister ik het zelfde stukje terug en me tenen breken van de kromming (ookal vind ik die liedjes toch wel hun charme hebben :P).
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 feb 2016 22:09 
 
Hardtraxx Newbie

Yo mensen
Ben nu sinds een aantal maanden bezig met het producen van (Raw) Hardstyle, en de laatste 2 maanden erg actief. Ik ben op het moment bezig met een kick, maar weet niet wat ik er nog meer aan kan doen...
Ik heb er even een stomme lead bij gezet. Eerste is met reverb en de tweede zonder.
Heeft iemand wat tips voor me, en aub niet in al te moeilijke "Producers termen" aangezien ik nog niet zo lang bezig ben.

Alvast bedankt! :)

[zippy]http://www106.zippyshare.com/v/4BeSPZRN/file.html[/zippy]
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 feb 2016 20:34 
 
Hardtraxx Elite

@Rickyt

Je kick mis behoorlijk wat diepgang, probeer je kick op te delen in verschillende stukken (tok, punch, tail etc)
Dan kun je per onderdeel gaan finetunen en bijstellen.
Veel EQ'en en prutsen met distortion plugins. Probeer in ieder geval meer bass in je kick te krijgen, want het klinkt nu gewoon als een vlak geluidje.


Zelf ook weer bezig geweest met kicks te maken.
Één meer gated kick en de ander meer een reversed bass.
Benieuwd wat jullie ervan vinden!

Gated kick:
[zippy]http://www95.zippyshare.com/v/nFlmoXtO/file.html[/zippy]

Reversed bass:
[zippy]http://www4.zippyshare.com/v/xcYUszWN/file.html[/zippy]
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 feb 2016 17:12 
 
Hardtraxx Newbie

@ramon038

Vind vooral de reversed nice! mag van mij wel een wat hardere punch in, maar dat is mijn smaak.

Ben zelf intussen begonnen met een nieuwe kick, ben heel erg tevreden over de punch.. alleen er zit een zoem in de tail Mijn vraag is dan ook: hoe krijg ik die zoem eruit?

met screeches:
[zippy]http://www4.zippyshare.com/v/hKkIZl7x/file.html[/zippy]

zonder screeches:
[zippy]http://www4.zippyshare.com/v/SXaO76Rm/file.html[/zippy]
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 feb 2016 16:55 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Heeft iemand eigenlijk de ctrl alt delete kick van dat 10 jaar Noisecontrollers album? Nog nooit voorbij zien komen ergens. Ben wel benieuwd hoe die clean klinkt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 feb 2016 17:29 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Haha das ook lekker dan als je nu dat album koopt. :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 feb 2016 17:55 
 
Hardtraxx Crew

Parvuz schreef:
Heeft iemand eigenlijk de ctrl alt delete kick van dat 10 jaar Noisecontrollers album? Nog nooit voorbij zien komen ergens. Ben wel benieuwd hoe die clean klinkt.

[zippy]http://www63.zippyshare.com/v/LNXCOmfP/file.html[/zippy]
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 feb 2016 18:29 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Dank.
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 feb 2016 18:40 
 
Hardtraxx Elite

Nog wat lopen finetunen aan m'n reversed bass.
Klinkt nu wat voller en er zit was meer mid en high in.
Ben er best wel tevreden over.
Wat vinden jullie ervan? :)

Ongelezen bericht Geplaatst op 09 feb 2016 15:37 
 
Artiest

ramon038 schreef:
Nog wat lopen finetunen aan m'n reversed bass.
Klinkt nu wat voller en er zit was meer mid en high in.
Ben er best wel tevreden over.
Wat vinden jullie ervan? :)



Klinkt goed, vind alleen de punch een beetje slap. Mis een beetje een scherpe 'tok'
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 feb 2016 12:28 
 
Hardtraxx Newbie

SNIP.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 feb 2016 19:45 
 
Hardtraxx Elite

Goed om te horen. Vind een wat 'doffere' punch juist ook wel leuk. Beetje meer oude stijl.
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 feb 2016 01:37 
 
Artiest

ramon038 schreef:
Goed om te horen. Vind een wat 'doffere' punch juist ook wel leuk. Beetje meer oude stijl.


Idd en kwestie van smaak denk ik :) Ik vind een scherpere punch lekkerder zodat de kick wat meer naar voren komt in de mix. ^^
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 mrt 2016 23:40 
 
Hardtraxx Addict

Ramon
Dit is zeker een fijne kick! Ik heb zeker wat met dit stijltje. Ga vooral zo door !
Doet me ergens een beetje aan schranz denken.



Rickyt
Je kick mist nog erg veel laag.
Voeg een sublayer toe en evt een subtok (Een gewone kick kan al genoeg zijn. Niet teveel volume !)
De tok zelf is opzich wel aardig. Maar deze komt pas echt tot leven met sub.
Wat bedoel je precies met zoem? dat soort ruis? Dat kan je er proberen uit te halen doormiddel van EQing.
Maar je moet wel uitkijken dat je dan niet teveel cut.

Heb zelf ook weer een nieuw kickje weten te maken. Na het puzzelen met wat oudere kicks en het samen voegen kwam ik op dit terecht. Heb hem onder In Control gezet voor de test :)

Ik probeer af te wijken van de standaard 'crunch' .
https://clyp.it/2nyfat3h
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 mrt 2016 16:32 
 
Hardtraxx Newbie
Avatar gebruiker

@M Unic

Klinkt zeker niet verkeerd! Ik zou er zelf een hardere crunch in zetten. Het lijkt nu net of die wegvalt door de bass. Misschien de mid tonen iets omhoog gooien?



Zelf ben ik eindelijk, naar super veel schoolwerk weer eens serieus bezig geweest met me kick. Heb veel getweaked en denk dat er een aardige kick is uitgekomen.. Iemand nog tips?

Ongelezen bericht Geplaatst op 02 apr 2016 11:51 
 
Hardtraxx Addict

Freqmaniak schreef:
@M Unic

Klinkt zeker niet verkeerd! Ik zou er zelf een hardere crunch in zetten. Het lijkt nu net of die wegvalt door de bass. Misschien de mid tonen iets omhoog gooien?



Zelf ben ik eindelijk, naar super veel schoolwerk weer eens serieus bezig geweest met me kick. Heb veel getweaked en denk dat er een aardige kick is uitgekomen.. Iemand nog tips?



Klinkt Prima!
Gooi voor de grap eens via een send Wat reverb op de punch.
Hierdoor gaat je kick lekker groots klinken! Misschien niet het resultaat wat je zoekt. maar het geeft wel een leuk effect.
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 apr 2016 02:15 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

@ramon038: ik vind m iets te dof. Denk idd dat een scherpere punch wat beter zou klinken. Ook vind ik de tail niet reversed bass achtig genoeg :P

@freqmaniak: ik vind um lekker klinken :). Van mij mag de tail alleen wel net iets meer aanwezig zijn, en ik mis een klein beetje hoge frequenties ( Miss opvullen met wat reverb? )

Voor het eerst een kick gemaakt waar ik redelijk tevreden mee ben :P

Ongelezen bericht Geplaatst op 03 apr 2016 03:42 
 
Hardtraxx Newbie

@Niekert: Shit, Dat is echt wel een heerlijk dreuntje man! Ik zou er zelf nog wel hier en daar wat reverb overheen kwakken zoals bijvoorbeeld over de punch om het zo een wat vollere dreun te geven.

Maar jongens, ik ben wel zo trots op deze kicks.. :love: Daarnaast gaat het gehele nummer wel een heerlijke kant uit!
Wat vinden jullie?

Ongelezen bericht Geplaatst op 13 apr 2016 20:38 
 
Hardtraxx Newbie

@Niekert: Damn, klinkt lekker hoor!!

@Wipe out: Klinkt goed man! Ook de hele track klinkt veel belovend, ben erg benieuwd naar het eindresultaat!

Ondertussen ben ik de laatste weken ook bezig geweest met het maken van kicks, veel tutorials bekeken en veel oefenen. Ik weet zelf dat ik lang niet in de buurt kom met bovenstaande resultaten. Maar ben toch erg nieuwsgierig naar jullie mening. Feedback is meer dan welkom!

Ongelezen bericht Geplaatst op 16 apr 2016 19:04 
 
Hardtraxx Newbie

SNIP.
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 jul 2016 16:03 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

EDIT
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 jul 2016 16:52 
 
Hardtraxx Addict

wipeout schreef:
@Niekert: Shit, Dat is echt wel een heerlijk dreuntje man! Ik zou er zelf nog wel hier en daar wat reverb overheen kwakken zoals bijvoorbeeld over de punch om het zo een wat vollere dreun te geven.

Maar jongens, ik ben wel zo trots op deze kicks.. :love: Daarnaast gaat het gehele nummer wel een heerlijke kant uit!
Wat vinden jullie?



Bij je eerste kick mist die wel punch imo.. Volgens mij zit er in de hele kick ook teveel bass.
Goed gebruik van effecten in je kick trouwens (Subuplifter)

Ook bij die 2e kick heb ik het idee dat er teveel bass is invergelijking met de luidheid van je punch.
Als je je sub iets minder zet en je punch wat meer naar voren brengt doormiddel van compressie en dergelijke
Dan denk ik dat je kick veel harder zal klappen.

Goed bezig iig :thumbsup: .

@resurrector

De kick mag wel wat meer distortion hebben op het karakter. Het is natuurlijk wel hardcore. Vooral niet inhouden.

Wist je al dat als je eerst je sub weg haalt doormiddel van een lowshelf dat je distortion beter tot zijn recht komt? Probeer maar eens. En na die distortion gooi je je sub weer omhoog doormiddel van de zelfde lowshelf.

Zo krijg je al gauw een hardcorecrunch.


Dit is mijn nieuwe probeersel!
Herkent iemand het melodieetje ook nog? :D

Tevens is niet alleen de kick nieuw. Maar ook de leadsounds zijn nieuw.
Ik hoor het wel :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 jul 2016 09:26 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Zeker niet verkeerd Max, mis alleen nog een beetje punch, en de leadsound ben ik niet heel erg fan van. Ligt heel erg raar in het gehoor!

Tijdens Fatality heb ik met een nieuwe kick-edit mijn nieuwe kick getest :D Ben benieuwd wat jullie ervan vinden.

https://clyp.it/0zx1dwtk
Het gaat alleen om de climax kicks, mid & outro zijn samplekicks.
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 jul 2016 21:50 
 
Hardtraxx Elite

Klinkt goed Dennis, mooie punch
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 aug 2016 00:56 
 
Hardtraxxer

M Unic
Kick klinkt lekker, ben alleen niet zo'n fan van de lead sound, klinkt toch wel een beetje apart.

cb92
Zo hé, lekker hoor, die gated kick! Hoe deed die het live?


Zelf ook maar eens begonnen met probeersels die uiteindelijk een dikke gated kick moeten worden, ben er tijdens de set van Main Concern & Delete afgelopen zaterdag op C.R.A.F.T. spontaan fan van geworden. :thumbsup:

Omdat ik eigenlijk iets met de 'Renegade Master' sample wilde doen, heb ik maar een stukje uit de intro van 'HI-LO - Renegade Mastah' gesampled voor de vorm.

https://clyp.it/qurxnepk
Vorige  1 ... 107, 108, 109, 110, 111, 112, 113  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Producer's Corner