Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 109, 110, 111, 112, 113  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 feb 2017 14:59 
 
Hardtraxxer

coenvc schreef:
The Skribbler schreef:
Geef ook ff wat commentaar op minimaal 1 andere kick, kut.

Dit was een van mijn eerste kicks, had nog niet heel erg veel feedback om te geven

Hij bedoelt ook feedback op kicks van andere mensen...
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 feb 2017 21:27 
 
Hardtraxxer

Wat een gezelligheid hier :corn:

@M Unic Klinkt dik! Alleen wel net ietsjes te kort, dat houd een beetje tegen tijdens het luisteren. Sluit me verder aan bij Thijs, zou m iets langer maken of uit laten faden dmv een envelope.

Heb zelf ook nieuwe kick gemaakt weer, mensen in de Telegram hadden m vast al meegekregen maar zal m ook hier even posten. Alle tips zijn welkom ^^
https://clyp.it/bp05a03k
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 feb 2017 19:57 
 
Hardtraxx Addict

Thanks mannen :thumbup:
Het is een vrij experimenteel dingetje. Ik wil m juist kort hebben. Maar zo te horen heeft het nog niet het gewenste effect. Ik ga eens wat proberen met meer impact in de punch. Het wordt anders toch weer te ctrlaltdeleterig.



@rick
Je kick mist nog wel wat pit in zijn algemeen. Punch mag wel wat meer midhigh (500-700hz) hebben
en je tail mist net nog dat ene beetje crunch.

Het begin is er zeker! De basis is in ieder geval goed.

Je melodie is heerlijk! Al zou ik het persoonlijk een fijnere vinden zonder die glide.
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 feb 2017 17:07 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

coenvc schreef:
The Skribbler schreef:
Geef ook ff wat commentaar op minimaal 1 andere kick, kut.

Dit was een van mijn eerste kicks, had nog niet heel erg veel feedback om te geven
The Skribbler schreef:
Ohja en je kcik klinkt geript.

Welke nagel ript er nou een kick en gaat er vervolgens feedback op vragen man, clown

Doe in godsnaam even normaal jonge, debiel. Het is gewoon een regel hier dat je even commentaar geeft op een andere kick voor je zelf om kritiek vraagt, daarnaast zeg ik gewoon dat ik hem geript vind klinken.
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 feb 2017 10:56 
 
Hardtraxx Beheerder
Avatar gebruiker

The Skribbler schreef:
coenvc schreef:
The Skribbler schreef:
Geef ook ff wat commentaar op minimaal 1 andere kick, kut.

Dit was een van mijn eerste kicks, had nog niet heel erg veel feedback om te geven
The Skribbler schreef:
Ohja en je kcik klinkt geript.

Welke nagel ript er nou een kick en gaat er vervolgens feedback op vragen man, clown

Doe in godsnaam even normaal jonge, debiel. Het is gewoon een regel hier dat je even commentaar geeft op een andere kick voor je zelf om kritiek vraagt, daarnaast zeg ik gewoon dat ik hem geript vind klinken.


Het is niet heel slim om een reactie af te sluiten met "kut" en dan verwachten dat iemand normaal op jou reageert.

Even gezellig houden hier :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 feb 2017 17:42 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Om maar weer even on-topic te gaan:

@M Unic, thx voor je eerdere feedback allereerst :) . Je kick steekt technisch prima in elkaar, ik vind alleen dat er door de korte tail wel wat drive mist. Je kunt wellicht ook richting de Audiofreq achtige kicks gaan die hij veel gebruikt heeft op z'n nieuwe album, bijvoorbeeld door er inderdaad meer punch aan te geven.

@RickV, Ik ben het eens met M Unic, de kick klinkt nog wat tam en droog, maar de basissound is in ieder geval stabiel en dus iets waar je mee verder kunt bouwen.

Zelf heb ik weer zitten sleutelen aan de Gearbox-achtige kick die ik al een keer eerder heb gepost in dit topic:



Graag hoor ik wat jullie ervan vinden.
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 feb 2017 17:27 
 
Hardtraxxer

Iemand die me kan helpen hoe ik een reverse bass maak (door te knippen uit een eigen kick), heb al wat geprobeerd maar het klinkt totaal niet goed
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 feb 2017 21:21 
 
Hardtraxx Newbie

Awethority schreef:
Om maar weer even on-topic te gaan:

@M Unic, thx voor je eerdere feedback allereerst :) . Je kick steekt technisch prima in elkaar, ik vind alleen dat er door de korte tail wel wat drive mist. Je kunt wellicht ook richting de Audiofreq achtige kicks gaan die hij veel gebruikt heeft op z'n nieuwe album, bijvoorbeeld door er inderdaad meer punch aan te geven.

@RickV, Ik ben het eens met M Unic, de kick klinkt nog wat tam en droog, maar de basissound is in ieder geval stabiel en dus iets waar je mee verder kunt bouwen.

Zelf heb ik weer zitten sleutelen aan de Gearbox-achtige kick die ik al een keer eerder heb gepost in dit topic:



Graag hoor ik wat jullie ervan vinden.


Ik ben zelf gloedjenieuw met produceren, maar ik ben ook nieuwsgierig hoe je moet beginnen voor die Gearbox-sound. Ook die snare die je in het begin hebt klinkt dik, hoe heb je dat gedaan?

Inb4: mensen die gearboxkicks kut vinden en op zeehondgeluidjes vinden lijken
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 feb 2017 18:38 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Kostertjuh schreef:
Ik ben zelf gloedjenieuw met produceren, maar ik ben ook nieuwsgierig hoe je moet beginnen voor die Gearbox-sound. Ook die snare die je in het begin hebt klinkt dik, hoe heb je dat gedaan?


De snare is een bewerkte snare uit een vengeance sample pack (Vengeance Analog Drums Vol.1). Wat betreft de kick was het met name experimenteren met hevig distorten en eq-en + reverb evt. Qua distorten heb ik hier o.a. camelphat gebruikt met hoge resonance en een lfo op het cutoff filter, maar er zit nog wel wat meer op de kanalen. Als je net nieuw bent binnen het producen raad ik je iig aan om veel zelf te experimenteren en ook om veel tutorials te kijken. Deze geven je veelal inzicht in wat algemenere dingen dan specifieke kicks, maar dat kan je later alleen maar weer gebruiken, waarnaast het je algehele niveau ook omhoog helpt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 feb 2017 00:36 
 
Hardtraxxer

Als je die klote kicks van Malice wilt na maken moet je gewoon een reguliere kick maken/rippen en de pogo zover omlaag doen totdat je een skippybal hebt. werkt gegarandeerd.. xd

Vind die malice zeehonden/pogo/skippybal kicks echt onafgewerkte kicks. Netalsof ie niet wist wat ie er verder nog mee moest en dus maar zo gebruikte. Live klinken ze trouwens ook voor geen ene meter xd xd :lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 feb 2017 19:10 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Re-amp schreef:
Als je die klote kicks van Malice wilt na maken moet je gewoon een reguliere kick maken/rippen en de pogo zover omlaag doen totdat je een skippybal hebt. werkt gegarandeerd.. xd

Vind die malice zeehonden/pogo/skippybal kicks echt onafgewerkte kicks. Netalsof ie niet wist wat ie er verder nog mee moest en dus maar zo gebruikte. Live klinken ze trouwens ook voor geen ene meter xd xd :lol:


Precies dit. En als je dan zo een persoon tegenkomt die het wel goed vind is het van: NEE DIT IS RAW DEFEND THE RAW GEARBOXXXX FUCK EUPHORIC
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 feb 2017 20:01 
 
Hardtraxx Addict

Antergy schreef:
Re-amp schreef:
Als je die klote kicks van Malice wilt na maken moet je gewoon een reguliere kick maken/rippen en de pogo zover omlaag doen totdat je een skippybal hebt. werkt gegarandeerd.. xd

Vind die malice zeehonden/pogo/skippybal kicks echt onafgewerkte kicks. Netalsof ie niet wist wat ie er verder nog mee moest en dus maar zo gebruikte. Live klinken ze trouwens ook voor geen ene meter xd xd :lol:


Precies dit. En als je dan zo een persoon tegenkomt die het wel goed vind is het van: NEE DIT IS RAW DEFEND THE RAW GEARBOXXXX FUCK EUPHORIC


KILL YOU WITH MY FIST MOTHAFUCKA
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 feb 2017 12:34 
 

biem
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 feb 2017 12:47 
 
Hardtraxx Newbie

Awethority schreef:
Kostertjuh schreef:
Ik ben zelf gloedjenieuw met produceren, maar ik ben ook nieuwsgierig hoe je moet beginnen voor die Gearbox-sound. Ook die snare die je in het begin hebt klinkt dik, hoe heb je dat gedaan?


De snare is een bewerkte snare uit een vengeance sample pack (Vengeance Analog Drums Vol.1). Wat betreft de kick was het met name experimenteren met hevig distorten en eq-en + reverb evt. Qua distorten heb ik hier o.a. camelphat gebruikt met hoge resonance en een lfo op het cutoff filter, maar er zit nog wel wat meer op de kanalen. Als je net nieuw bent binnen het producen raad ik je iig aan om veel zelf te experimenteren en ook om veel tutorials te kijken. Deze geven je veelal inzicht in wat algemenere dingen dan specifieke kicks, maar dat kan je later alleen maar weer gebruiken, waarnaast het je algehele niveau ook omhoog helpt.


Super! Ja ik kijk me scheel aan tutorials, maar voor gearboxkicks is er nog niet zoveel te vinden (of ik zoek niet goed genoeg?€
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 mrt 2017 21:13 
 
Hardtraxx Addict

Awethority schreef:

Zelf heb ik weer zitten sleutelen aan de Gearbox-achtige kick die ik al een keer eerder heb gepost in dit topic:



Graag hoor ik wat jullie ervan vinden.


Niet helemaal mijn soort kick maar hij klinkt in ieder geval wel heel zuiver, misschien vind ik de tok iets te 'laser'-achtig als je begrijpt wat ik bedoel, maar dat is een kwestie van smaak.

In de carnavalsvakantie ook maar aan het prutsen geweest, let niet op de lead, die is nog niet helemaal zoals ik zou willen, en er mist wat opvulling. Maar goed, dit is dan ook het kick-topic:

Ongelezen bericht Geplaatst op 12 mrt 2017 12:33 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Nijidik schreef:
Awethority schreef:

Zelf heb ik weer zitten sleutelen aan de Gearbox-achtige kick die ik al een keer eerder heb gepost in dit topic:



Graag hoor ik wat jullie ervan vinden.


Niet helemaal mijn soort kick maar hij klinkt in ieder geval wel heel zuiver, misschien vind ik de tok iets te 'laser'-achtig als je begrijpt wat ik bedoel, maar dat is een kwestie van smaak.

In de carnavalsvakantie ook maar aan het prutsen geweest, let niet op de lead, die is nog niet helemaal zoals ik zou willen, en er mist wat opvulling. Maar goed, dit is dan ook het kick-topic:



Ik vraag me een beetje af waar je naartoe wilt met de kick, want dit kan best makkelijk een oldschool kick worden met hoe i nu klinkt (is het eigenlijk een beetje). Of dat je een harde reverse bass kick wilt maken. Als je het 2e doet dan zou ik meer highs aan je punch toevoegen en m punchier maken voor meer effect, ook zou ik wat meer character in je tail toevoegen, gewoon blijven distorten en eq-en want vgm kan dit best vet worden.

https://clyp.it/5hgsbdin# Dan nu even een heel ander iets, raw kickje XD
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 mrt 2017 18:23 
 
Hardtraxxer

@Antergy Zou iets meer highs uit je punch halen, vind de punch een klein beetje schel. Voor de rest vind ik het wel een nice kick, character vd kick klinkt ook goed :thumbsup:

Heb zelf geprobeerd een wat lompere kick te maken;
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 mrt 2017 21:42 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Ja had ik al gedaan nadat ik m had gepost XD
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 mrt 2017 02:51 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Epic Kick schreef:
@Antergy Zou iets meer highs uit je punch halen, vind de punch een klein beetje schel. Voor de rest vind ik het wel een nice kick, character vd kick klinkt ook goed :thumbsup:

Heb zelf geprobeerd een wat lompere kick te maken;


Probeer iets meer subbass uit het begin van je kick weg EQ-en, zowel de punch als het stukje tussen de punch en de tail, dan heb je ook meer ruimte voor andere frequenties, want ik vind dat dat stukje tussen de punch en de tail wat voller mag, en de punch mag naar mijn mening iets meer 'tok' hebben, een wat fellere tik aan het begin.
Tail zit wel goed. Lekkere kraak zit er in.


Héél zelden dat ik hier iets van mezelf post, zou goed zelfs m'n eerste keer kunnen zijn, maar ik ben nu wel benieuwd wat voor feedback en tips ik op deze kick krijg:

Ongelezen bericht Geplaatst op 19 mrt 2017 17:30 
 
Hardtraxxer

Delt-A schreef:


Heeft wel iets weg van een PN kick :thumbsup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 mrt 2017 21:12 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Fietsband schreef:
Delt-A schreef:


Heeft wel iets weg van een PN kick :thumbsup:



Thx, voor die stijl ging ik ook ongeveer. :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 mrt 2017 11:46 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Delt-A schreef:
Héél zelden dat ik hier iets van mezelf post, zou goed zelfs m'n eerste keer kunnen zijn, maar ik ben nu wel benieuwd wat voor feedback en tips ik op deze kick krijg:



Lekkere kick man! Zit best een lekkere crunch in die tail! :D

Ik ben weer eens druk bezig met mijn gated kick!
https://clyp.it/4d3emtsu

Dit zijn 2 versies van de kick, 1 versie in de mid en outro en de wat rustigere variant in de climax :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 mrt 2017 21:03 
 
Hardtraxxer

Het spijt me jongens, maar jullie soundcloud linkjes laden voor mij niet? :/

@cb92

Opzich een lekker kickje, alleen klinkt de reverb een beetje rommelig en klinkt het nu nog een beetje als een zooitje. Misschien een idee om wat reverb te lowcutten? :P



Ik maak normaal nooit rawkicks.. Maar na een tijdje prutsen kwam ik hier op uit:

https://clyp.it/s4ze0kkq
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 apr 2017 14:07 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

@cb92 Het doet al echt aan als een gated kick, maar ik ben het met lars eens dat de ie nog wat muddy klinkt. Helaas heb ik zelf (voor nu) weinig verstand van het maken van gated kicks zoals deze. Ben overigens meer fan van de intro/outro kick dan van die in climax, al komt die in de climax er voor mijn gevoel ook niet helemaal goed uit.

@lars Klinkt goed zeg! Eigenlijk niks op aan te merken, behalve dat de 'buzz' in de tail naar mijn mening wat te aanwezig is ivm de punch, al is dat wellicht een kwestie van smaak.

Hier een nieuwe kick van mij, bij deze heb ik geprobeerd Delete achterna te gaan:
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 mei 2017 21:23 
 
Hardtraxxer

@Awethority Je kick klapt wel lekker :thumbsup: Ik zou de distortion in de tail misschien iets meer highs geven zodat de tail een beetje meer kraakt, maar dat is misschien ook een kwestie van smaak.

Heb zelf geprobeerd een raw kick te maken, hier het resultaat:
Vorige  1 ... 109, 110, 111, 112, 113  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Producer's Corner