Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 106, 107, 108, 109, 110, 111, 112, 113  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 dec 2015 16:53 
 
Hardtraxx Newbie
Avatar gebruiker

@M Unic

Vind de meeste kick wel ok klinken heb zelf eerlijk gezegd niet veel verstand van Hardstyle kicks.
Eerlijk gezegd dat hele layeren snap ik geen ...... van.

Ik doe veel op intuitie.

Ongelezen bericht Geplaatst op 02 dec 2015 00:22 
 
Hardtraxxer

@M unic

zitten echt hele lekkere kicks tussen, diep respect hoor! wou dat ik zo ver was :$

@ dj intec

opzich is de kick wel iets waar je verder mee kan bouwen, voor de basis is dit zeker goed. neigt wel een beetje naar een hardcore kick. tail klinkt al best aardig. ik zou zelf de punch proberen wat lekkerder te maken.
ik zelf heb ook onwijs veel moeite met layeren. in de tutorial van audiofreq deel 2 laat hij wel een stukje zien hierover, maar het blijft erg lastig.

hieronder mijn kick waar ik mee bezig ben, graag wat nuttige tips. ik heb er wel ff een irritant geluidje door heen gemieterd xd

Ongelezen bericht Geplaatst op 02 dec 2015 11:31 
 
Hardtraxx Newbie
Avatar gebruiker

@Pantermaat

Bedeankt voor je comment.

Wil hem waarschijnlijk ook gebruiken als slow hardcore kick 155 bpm misschien iets ophogen naar 160 bpm.
Vond hem zelf wel aardig klinken :clap:

Vond het wel iets hebben.
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 dec 2015 22:47 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

@dj-intec: Er zit te weinig bass in je kick/de bass is te distorted. Deze kick klinkt zo eigenlijk meer als een soort fx kick, of een industrial hardcore kick. De truc is dus om je bass en hoge frequenties van je kick, apart te maken, en ze daarna te combineren (= layeren). Ofterwel je maakt een kick, zodra je het laag vet vind klinken, filter je de hoge frequenties eruit ( ongeveer 200+ hertz ). Daarna maak je een kick totdat je de hoge frequenties ervan vet vind klinken; daarvan filter je het laag eruit, ook weer tot ongeveer 200 hertz. Daarna route je het hoog en laag naar 1 kanaal, nog ff distorten, eq'en en misschien een compressor. Dat is iig wat ik meestal doe. Het zal op deze manier niet altijd gelijk goed klinken, is gewoon een kwestie van veel experimenteren.

Hoop dat je het zo een beetje begrijpt haha :P.

@pantermaat: Je klinkt klinkt veel te droog imo. De punch mag wel wat krachtiger, en er moet wat meer laag in. Is denk wel een goede basis :). Hoe heb je dat ' irritante geluidje' gemaakt haha? xd

Heb nog wat lopen experimenteren met gated kicks :)

Ongelezen bericht Geplaatst op 09 dec 2015 23:05 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

@Niekert Ik heb het idee dat je punch nog ietsje harder mag, daarnaast klinkt het nog niet echt fel en krachtig, probeer er echt een felle harde tok aan te krijgen.
Verder vind ik dat er misschien iets te veel crunch in je tail zit, het klinkt iets te rommelig dus probeer die mooi en glad te krijgen, misschien wat minder distortion?

@Pantermaat Je kick mag ook iets meer tok en wat meer high gebruiken in je punch want het klinkt iets te droog nog, probeer is bijvoorbeeld een tok geluidje te maken met wat distortion bijvoorbeeld en leg die er is onder. Dat kan soms al wonderen doen.
Voor de rest klinkt je tail nogal amateuristisch. Ik vind het moeilijk om je hier tips bij te geven maar probeer je kick eens met andere kicks te vergelijken en luister kritisch naar je eigen kick zodat je goed kunt horen wat er nog allemaal aan moet gebeuren.

Zelf ben ik bezig met een gated kick waar ik maark niet uit kom dus ik hoop dat jullie misschien wat leuke tips voor mij hebben :D

https://clyp.it/52koz05l
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 dec 2015 02:15 
 
Hardtraxx Newbie

@pantermaat

Probeer hem wat voller te krijgen.. Ik vind de basis wel nice. knip hem in stukken en experimenteer met eq's e.d. om hem te laten knallen.


Ik zelf ben al een hele tijd bezig met mijn kick. Ik ben trots op het resultaat. Wat vinden jullie?
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 dec 2015 17:13 
 

crazy dog schreef:
Ik zelf ben al een hele tijd bezig met mijn kick. Ik ben trots op het resultaat. Wat vinden jullie?


Kick komt totaal niet door in de mix. Punch is veel te schriel. De tail mist heel veel mid frequenties.

Je moet het gevoel hebben dat de tail de bas in beweging zet, bij jouw kick klint het meer als 2 losse componenten.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 dec 2015 22:07 
 
Hardtraxxer

@ Crazy dog

Zoals hier boven al genoemd wordt is je kick nauwelijks hoorbaar! lijkt wel of heel je kick weg gedrukt wordt. punch moet veel krachtiger zijn. meer ruimte maken in je mix zodat je kick naar voren komt, meer eq dus.

bij mezelf begint het proces van een kick maken echt fokking irritatie te wekken. ik krijg het maar niet goed! ik wordt kick doof en steeds als ik de volgende dag terug luister zakt de moed me in de schoenen, want vind het dan weer dramatisch klinken. kortom ik kom er niet verder mee.

hier een kick van mij waar ik weer aan het sleutelen ben gegaan.

Ongelezen bericht Geplaatst op 15 dec 2015 23:16 
 

@ Pantermaat

Zet, als je met het maken van een kick bezig bent, je eigen kick waar je mee bezig bent op het begin van de 1e maat en een referentie kick op de helft van de maat / op het begin van de 2e maat. Zo krijg je een idee van waar je naar toe wilt werken ;).

Je kick is in ieder geval te kort. Er moet een soort van "swipe" in je tail komen die de energie overbrengt voor de volgende tel.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 dec 2015 01:05 
 
Hardtraxxer

@Panter zoals er al benoemd is, de kick is een beetje kort. Ik vind de punch wel lekker klinken! De tail klinkt een beetje blikkerig naar mijn mening. Ik moet wel toegeven dat ik ook helemaal nieuw ben ik het produceren van hardstyle.

Ik ben ook maar eens met een kick (en synth) bezig geweest. Ik hoor graag jullie tips.

Update: in acht nemend de post van Stefaneke hieronder. Gemaakt met EKS-9 (kickdrum synthesizer), Camelphat en Devastor2 (distortion).



Zelf vind ik hem nog niet echt lekker pitchen. Ik heb hem ook in een trackje gebruikt waar ik vandaag mee bezig ben geweest. Mijn eerste hardstyle track, normaal gesproken maak ik Hands Up haha.

Ongelezen bericht Geplaatst op 16 dec 2015 02:30 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Echt wat goud zeg dat ik en Niekert hier dan overgeslagen worden, echt een super topic dit :sick:
Dit topic hoef ik dus ook niet al niet meer te komen...
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 dec 2015 12:26 
 
Hardtraxxer

Ik had niet goed naar boven gescrolled en ging er vanuit dat alleen de laatste nog feedback behoefte. Ik zal vanavond even naar jouw kick en die van Niekert luisteren en proberen om feedback te geven :).
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 dec 2015 15:42 
 

Socializerz schreef:
Als er gewoon geregeld word dat alle posts die niet aan minimaal 5 bovenstaand mensen feedback geven verwijderd word is iedereen blij.. Iedereen post altijd "Persoon boven mij klinkt dik, maar maak je *random sound* wat dikker" en dan posten ze hun eigen shit.. gaat een beetje makkelijk hier allemaal en niemand die er naar omkijkt.. zo heeft niemand er wat aan


Gelijk heb je. Echter worden hier te vaak samples / snippets gepost waarvan de producer zelf kan inzien dat ze beter kunnen als ze eens een referentie track of kick gebruiken. Als je er dan echt niet meer uitkomt omdat het maar niet wil lukken om een bepaalde sound te krijgen dan zou het wel verstandig zijn om hier te posten.

Daarnaast is het eigenlijk niet eens de essentie van dit topic om feedback te geven, kijk maar naar de eerste post. Wel leuk als het gebeurt natuurlijk.

Ik zal het nogmaals herhalen: er is geen gouden formule voor het maken van kicks, dus je kan vaak ook niet meer reageren dan "de punch moet harder" of "je kick ligt niet goed in de mix" etc. Slechts in een paar gevallen kan je echt opbouwend kritiek geven over een kick maar vaak zou de producer dat zelf ook kunnen achterhalen als hij een referentie kick / track gebruikt. Verder gewoon experimenteren als een malle, misschien vragen om bij andere producers in de studio te komen kijken hoe zij het doen, veel tijd erin steken, veel experimenteren, een beetje geluk hebben en voor de denkers: WAAROM doet mijn geluid dit als ik dit en zus zo doe? Verdiep je in de natuurkunde en processing erachter. Leer jezelf aan wat geluidsgolven zijn, wat ze doen, wat frequenties zijn, wat resoneren nou echt is, trillingen, eigentrillingen, hoe beïnvloed deze knop de trilling van het geluid? Visualiseer het gehele proces.

Om maar even op de kick van Ventrue te reageren.

Je kick mist enorm veel power. Misschien klinkt het leuk op jouw boxjes / koptelefoon maar hier in mijn studentenkamer is het niet meer dan een kort house kickje. Als je een referentie track had gebruikt kan je je jouw kick afspiegelen tegen die van de referentie track en kan je zien waar je frequenties, distortion en bass mist. Je kick mist dat kleine beetje tail wat je toch wel nodig hebt in een gated kick. Ga daar aan werken. Kicks maken tot je een ons weegt en dan layeren en equalizen.

Ik ben ook echt geen expert, maar wel een nadenker. Ik heb talloze laagjes en kicks liggen maar weet dat er nog van alles aan verbeterd kan worden zolang ik maar doorzet. Verder post ik niet vaak eens mijn eigen shit, maar vind het gewoon leuk om die baksels hier te horen en zo af en toe te reageren, en daar kan ik best selectief in zijn, aangezien 90% van die rauwe meuk me geen kut interesseert :cool:.

Oja, laten we de 1e post van dit topic niet vergeten:

Citaat:
Post hier je zelf gemaakte kick, en zet er bij met welke DAW, vst's en effecten je hem hebt gemaakt :)


Zet er dus bij hoe je de kick ongeveer gemaakt hebt, zo kan je andere helpen feedback geven en inspiratie opwekken bij diezelfde door ideeën te geven welke plugins te gebruiken etc.
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 dec 2015 14:31 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

@BramHS: De punch mag wat krachtiger. Ook mist je tail wat laag. Hij klinkt verder een beetje standaard maar dat zal wss wel veranderen naarmate je er meer aan werkt.

@pantermaat: ben het eens met stefan. Volgensmij zit er ook een beetje reverb op of een chorus? die een beetje storend is imo.

@crazy dog: Je hoort de kick amper. Bijna alleen maar hoge frequenties in je kick volgensmij, wat je natuurlijk niet wil.

@ventrue: het is een goede basis maar vind m momenteel nog wat te droog.



Weer een gated kick gemaakt, met een aantal samples van Damage, izotope trash, camelcrusher, FL chorus, maximus en natuurlijk een EQ.

Ongelezen bericht Geplaatst op 20 dec 2015 18:22 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

@Niekert: Kan geen punt vinden om commentaar op te geven. Ik heb geen ervaring in gated kicks, maar het klinkt goed.

@BramHS: De tail komt niet lekker door en denk doordat je punch wat te hard staat. De kick in zijn geheel is niet krachtig genoeg. Probeer om het geheel wat krachtiger te krijgen

@Pantermaat: zoals eerder aangegeven zit er volgens mij ook een reverb op die eigenlijk de boel wat overheerst. Verder zou je de tail voller kunnen maken.

@crazy dog: De punch heeft een veel te harde tik. Verder staat de kick in het algemeen te zacht t.o.v. de rest.

Onderstaand een nieuwe kick van mij. Na een tijdje aanklooien met een andere kick compleet opnieuw begonnen. Hoor graag wat jullie ervan vinden.
Vooral EQ en VENM distortion gebruikt. Ook nog een Phaser toegepast
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 dec 2015 23:39 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

@Noise Engineer: Ik denk dat je het beste even de kick kan posten zonder lead ( of iig de lead een stuk zachter ). Ik kan hem zo eigenlijk niet goed beoordelen..

Ps. Je pitckicks kloppen niet :$

Zelf weer bezig geweest met een raw kick, dit is het resultaat van een aantal uurtjes klooien aan een vorige kick van me.

Ongelezen bericht Geplaatst op 31 dec 2015 01:30 
 
Hardtraxx Addict

@Noise Engineer & @Niekert.
Kicks mogen nog wel beter worden afgewerkt.

noise Engineer, Die van jou mist crunch en karakter. en klinkt over het algemeen nogal muddy. Punch mag ook wel een stuk aanweziger zijn. Voeg nog een Tok geluid toe zou ik zeggen.

@Niekert Als de uiteindelijke kick een raw kick moet worden dan zou die nog wel even wat meer distortion op gegooid mogen worden. Want nu klinkt die (voor een raw kick) nog niet af. Punch mag nog wel een stuk agressiever.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 jan 2016 00:05 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Weer n gated kick gebouwd :P

Ongelezen bericht Geplaatst op 07 jan 2016 05:33 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

@Niekert

Gated:
Vind dat de tail wat meer naar voren mag komen, en de punch iets te veel laag heeft


@Noise Engineer

Tail is te statisch, zou wat EQ automation rond de 300hz doen. Ook iets te weinig mid in je punch vind ik

@BramHS

Te veel laag in je punch, en te weinig in de tail.

@Pantermaat

Ook jouw tail is te statisch. en ook wat "metaalachtig". kan natuurlijk de bedoeling zijn maar denk dat het lastig mixen word met andere elementen.

@Crazy dog
Te veel treble in je punch, doet een beetje pijn aan mn oren. Verder staat ie, zoals eerder gezegd, te zacht. is lastig te oordelen zo

@Ventrue
Deze snippet herken ik :D

Toen heb ik volgens mij ook gezegd dat ik het niet zo mooi vind dat de punch en tail zo duidelijk van elkaar gescheiden zijn. maar dit is sowieso totaal niet mijn stijl, dus misschien was het je bedoeling wel :P


dj-intec
Vind m vet!Alleen ook jouw tail is wel weer veel te statisch :x verder vind ik je tail iets veel mid hebben

@M Unic

Dat zijn echt vette kicks man! Vooral die op 1:18 komt er echt lekker in, zo onverwachts ook!

Rond 1:33 vind ik het minste. Vind alleen persoonlijk dat je bij je distorted kicks iets te veel laag heb op je punches. Niet dat het niet goed klinkt , maar als ik dan toch feedback zou moeten geven. Wat minder laag daar, dat je wat meer ruimte hebt om wat karakter in je punches te bouwen.

Zelf weer een kick gemaakt met als doel die van B-Freqz - Overdose na te bouwen.
Hij is natuurlijk net iets anders geworden maar ik ben er wel erg blij mee :D

Ongelezen bericht Geplaatst op 10 jan 2016 02:07 
 
Hardtraxxer

@ Niekert: ik heb eigenlijk weinig op je gated kick aan te merken. Deze klinkt best prima eigenlijk
@ Casp: ik vind je punch niet zo fijn klinken, voor de rest een prima laag! Maar zou nog proberen een layer er onder te knallen, gewoon om te kijken of het beter wordt.

Ik heb ook een nieuwe kick gemaakt, ben benieuwd wat jullie vinden en wat jullie eventuele feedback is:

https://clyp.it/32ujjto4
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 jan 2016 17:02 
 
Hardtraxx Newbie

@ Noise Engineer: Het begin is er maar er moet nog wel wat aan gebeuren, hij mag wel wat dikker en voller klinken vind ik, qua bass is het wel goed!

@Casp: Ik vind hem wel vet klinken, zeker een goed begin. Maar mag ook nog ook wel iets voller vind ik.

@Imation: Klinkt goed, alleen de tail mag van mij een wat andere sound hebben.

Ben overnieuw begonnen met t bouwen van een kick op een andere manier dan normaal. (Beetje) delete achtig, wat vinden jullie?

Zijn 3 verschillende (Klein beetje)
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 jan 2016 22:53 
 
Hardtraxx Newbie

Ik heb me puur en alleen aangemeld om even het volgende te zeggen: het afgelopen jaar heb ik af en toe in dit topic gekeken om te kijken wat er zoal voorbij kwam. Wat me steeds opviel is dat er van die huilies waren die klagen over dat mensen geen tips geven over wat beter moet. En ook een paar posts hierboven klaagt er weer iemand over.

Ik vraag me serieus af of je zelf doof bent waardoor je dit soort informatie nodig hebt. In veel gevallen is het gewoon een natte scheet. En dat kan men zelf ook heel goed horen. Maar in plaats daarvan zeurt men weer over het geven van 'opbouwende kritiek'. Met deze instelling zal je nooit iets bereiken. Dus succes!

p.s. volgens mij was de hele intentie van dit topic ook niet dat je 'opbouwende kritiek' geeft op de voorganger. Lees de eerst post nog eens..
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 jan 2016 18:23 
 
Hardtraxxer

Nou oké, omdat je het zo aandringt :D

Omhulsel er van is random sounddesign meuk, even in elkaar geplakt (10 min tijd ofzoiets)

1: mijn beste kick
2: mislukte edit van de 1e versie (nummer 3 in dit rijtje) (eigenlijk wel wat van geleerd? klinkt ook tering lomp ook.. gebruik hem zelf niet echt lmao :D)
3: De eerste versie van mijn beste kick (voor heel wat ge-edit)

Clyp:
https://clyp.it/wkgrbyva


Plugins:

Kick
EKS-9 & Sylenth voor de drum (best geinig met Sylenth1, maar het is best kut als je een beetje opweg bent xd)

Distortion:
Devastor
Camel Phat 3
Ohmicide (Alleen voor de crunch een beetje)
iZotope Trash 1 & 2 (Waarom ik soms 1 pak en soms 2, geen idee xD)
Venm
Camel Crusher
Fruity Waveshaper
Oja, en belangrijk, de DIST functie van EKS-9, die staat op rond 85%

EQ's
Fruity Parametric EQ2
Fabfilter Pro-Q 2

Reverb
Fruity reeverb

Overige dingen:
Geduld
veeeeel tijd.

Root noten
Allemaal F

Omdat ik nu toch al zo bezig ben heb ik ook wat foto's? ( XD )
Afbeelding
De 1e kick

Afbeelding
De 2e (dat lompe ding XD)

Afbeelding
De 3e.


Voor de tail heb ik eigenlijk een mengelmoes van alles hierboven gebruikt. Niet doelgericht gebruikt, gewoon alles opelkaar gedonderd en tweaken totdat er wat cools uit kwam :)

Voor de punch heb ik het eerst stukje van alle layers samen gepakt, die heb ik gelinkt aan een nieuwe mixer insert en ben ik de Mid freqs wezen boosten. Daarna weer Distortion (As usual.. EQ >dist> eq > dist... )

(volgens mij had ik deze kicks al eens apart geplaatst hier?? maar dan zonder de uitleg etc hierboven)
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 jan 2016 23:44 
 
Hardtraxx Addict

Re-Amp Thanks voor de uitleg :thumbup:.
Meeste was mij al bekend. Maar het natuurlijk nooit verkeerd om opgedane kennis opnieuw te lezen. Er zitten vaak aanvullingen bij die je eerder niet wist!
Vind je waveforms er ook erg netjes uit zien :thumbsup:.
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 jan 2016 00:41 
 

oekiewoekie schreef:
Ik vraag me serieus af of je zelf doof bent waardoor je dit soort informatie nodig hebt. In veel gevallen is het gewoon een natte scheet. En dat kan men zelf ook heel goed horen. Maar in plaats daarvan zeurt men weer over het geven van 'opbouwende kritiek'. Met deze instelling zal je nooit iets bereiken. Dus succes!


Haha zo waar dit, ik heb het volgens mij eerder ook al wel aangekaart.
Vorige  1 ... 106, 107, 108, 109, 110, 111, 112, 113  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Producer's Corner