Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 105, 106, 107, 108, 109, 110, 111 ... 113  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 okt 2015 09:37 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Als ik aan een raw kick denk, dan denk ik aan een harde holle tok. De tok van je kick mag je dus meer boosten rond de mid/mid-laag frequenties.
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 okt 2015 15:26 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

@Niekert

zoals Skatzow zegt mag je je tok wel wat meer resonanter maken zodat je dat kenmerkende holle geluid krijgt. dunne piek dus ergens rond 500-700 probeer ik meestal. wat reverb erop zou ook goed klinken denk ik

@cb92

Klinkt lekker man! misschien de tail iets zwaarder distorten in de hogere frequenties dat je echt een soort hardcore kick krijgt, denk dat dat hier wel goed bij past


Zelf weer een nieuwe kick:



tips/feedback hoor ik graag :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 okt 2015 15:46 
 
Hardtraxx Addict

@Casp
Goed bezig, Casp. ^^
Alleen vind ik de crunch of het karakter nog iets op de achtergrond. Dus het lijkt nu veel meer op een wall of bass. De punch mag ook nog wel wat meer aanwezig zijn.

Keep it up :thumbsup:

@Niekert
Klinkt lekker man! Deze klinkt teminste niet zo geforceerd zoals vele kicks dat wel doen.



Ik heb zelf een oudere (favoriete kick) van mezelf geoptimaliseerd en wat verdikt met wat extra karakter.
Het idee achter deze kick is om ongeveer het zelfde soort kick te krijgen als die van de track Confucius van Noisecontrollers.

Melodie is van RBA - No alternative (wil hier graag een bootleg van maken en ben hiermee aan het experimenteren)
[zippy]http://www23.zippyshare.com/v/wo11jmRL/file.html[/zippy]
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 okt 2015 16:02 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Thx man! Ik doe inderdaad altijd mijn bass heel hard in vergelijking met andere kicks, maar ik vind dat juist wel lekker klinken hier zo. (yamaha hs7's) Zou dat op groot geluid heel kut klinken ofzo? Zal iig proberen de frequenties wat meer in verhouding te doen :)

Kick van jou klinkt lekker man, hoor je niet zo vaak dit soort kicks! Vergeleken met Confucius is de tail wel nog wat op de achtergrond, maar zo heeft het ook wel wat. Als ik wat zou moeten aanpassen eraan zou ik ietwat langere reverb eropzetten met een iets hogere highcut, en de punch ook net iets scherper maken
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 okt 2015 20:35 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

@M Unic Ik vind je kick een beetje dof klinken en niet lekker doorkomen, wat meer hoog en een scherpere punch zal wonderen doen. Verder is je tail aan de lange kant maar hoor je hem idd niet goed maar dat is eigenlijk wel prima imo :)

@casp Moeilijk uit te leggen maar de meeste kicks hebben een Tok en die van jou heeft meer een Pok, misschien ook wat meer high erin en wat meer scherpte in de punch, verder vind ik je tail nog wat amateuristisch klinken, vergelijk het gewoon is met andere kicks en luister daar naar en blijf sleutelen tot hij netter klinkt.

Ook maar eens een gekke lompe kick gemaakt
https://clyp.it/tk0ipmat
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 okt 2015 16:21 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

@Casp, Je punch/tok/pok whatever :p mag wat voller, zodat ie wat meer impact heeft, misschien wat snares e.d. toevoegen of m wat beter eq-en. Je tail klinkt nog wat statisch, je kunt hier wat meer movement in brengen door bijvoorbeeld een eq-piek van een paar db te automaten over je mid-range.

@M-unic, ik krijg bij je kick wel het 2009 idee, maar hij mag inderdaad wat helderder, en dan met name je punch. De tail mag ook wel iets meer hoorbaar zijn imo.

@Ventrue, de punch is prima, iets meer high erop zou mogen (al ligt dit ook aan smaak wellicht). Je tail mist nog wat drive vind ik, misschien nog wat verder eq-en, distorten en/of layeren?

Ik zat zelf laatst de kick tutorial van Outblast te kijken ( https://www.youtube.com/watch?v=0w-eq72A0Wc ), en ben toen zelf ook maar eens aan de slag gegaan, met dit als resultaat: Ben benieuwd naar reacties/feedback.
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 okt 2015 13:36 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Wat vinden jullie?

Ongelezen bericht Geplaatst op 23 okt 2015 13:48 
 

xd
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 okt 2015 14:18 
 

MelvinFR schreef:
Wat vinden jullie?


Ja gewoon baas zoals altijd!
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 okt 2015 14:43 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Weer een heerlijk kikkertje hoor
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 okt 2015 17:08 
 
Hardtraxx Addict

Von Beathoven??
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 okt 2015 04:50 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

@Ventrue

Lekkere kick, vind die punch juist wel goed met minder hoge tonen, komt harder over. Het idee van die tail is leuk maar kan je nog wel wat meer mee denk ik. Misschien iets minder highs zodat de mids iets meer naar voren komen is een ideetje, maar weet niet of dat m echt beter zou maken. Misschien zo automaten dat die laags naar t einde toe wat minder hard klinken. laag is netjes :thumbup:

@Awethority

:surrender: dikke kick zeg, heb hier eigenlijk niks aan toe te voegen :S dikke punch, lekkere tail, luister niet veel hardcore maar dit klinkt gewoon professioneel :thumbsup:

Zelf is mijn manier van kicks maken weer ff goed omgegooid, met jullie adviezen in het achterhoofd. Ben erg blij met het resultaat :D

Lead, melodie en opbouw ff snel gemaakt ^^

edit: 2 nieuwe kicks

Ongelezen bericht Geplaatst op 28 okt 2015 14:44 
 
Hardtraxx Newbie

@Casp Ik vind je laatste kick erg goed klinken, alleen klinkt die een beetje hol/leeg.

Dit is trouwens de eerste keer dat ik op dit forum post maar heb wat feedback nodig op me kicks.

Er zitten 7 verschillende tussen, welke vinden jullie t best?

Ongelezen bericht Geplaatst op 29 okt 2015 21:58 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

@ Casp
Vind de tweede kick wel prima klinken, alleen zoals Catalyze al zegt, hij is een beetje leeg. Als je deze wat meer laag kan geven is het zeker een dikke kick :thumbup:

@ Catalyze
Kicks klinken wat mij betreft prima. Vindt vooral de tweede, derde en laatste kick lekker klinken. De rest is het net niet voor mij. Verder kan ik je helaas weinig feedback geven doordat mijn kennis niet toereikend is :$

Ik heb geprobeerd een soort van raw kick te maken. Vond hem zelf wel aardig gelukt.
Let niet op opbouw en tussenstukje, heb even wat uit een andere track gehaald.

Ongelezen bericht Geplaatst op 03 nov 2015 00:05 
 
Hardtraxx Addict

@Bartjj
Aparte kick to zover! Maar hij kan nog wel wat meer door ontwikkeld worden En misschien hier een daar een kleine cut doen zodat die wat minder schell klinkt (de punch dan) Dat reversed achtige gedistorte geluid mag ook nog wel wat voller worden! :) Goed bezig!

@catalyze Nette kicks hoor! Vind alleen de screeches vreselijk maar dat is smaakgebonden.

Je 2e, 6e en 7e kick vind ik t vetste! Goed bezig :thumbsup: Ik zou alleen het hoog iets boosten zodat die net wat meer brightness krijgt. Het hoort zo vlak aan het einde van de frequencties naar mijn idee.


Ik heb zelf voor de lol met de wel bekende hardkick10 lopen klootzakken. Ik dacht waarom niet?
Wat er uit gekomen is had ik zelf niet verwacht hehe vind het best een stevige jongen geworden!

De spacy sound is een Preset van RAW!

Normaal ben ik niet zo heel erg van dit soort kicks maar het is leuk voor het leer process :). (Niet vergeten op HD te zetten.)
[zippy]http://www3.zippyshare.com/v/9AP38WBs/file.html[/zippy]
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 nov 2015 23:54 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

@M Unic

Klinkt wel tof met dat spacey riedeltje erdoor. De kick klinkt nog wel wat dof, dus misschien iets crunchier maken met een beetje distortion of het hoog eq'en (of allebei natuurlijk :P ).

Ben zelf al een tijdje bezig met het maken van gated kicks en heb laatst dit weten te fabriceren:


Gebruikte plugins:
Roomworks (Cubase reverb plugin)
FabFilter Pro-Q
FabFilter Pro-C
Izotope Trash
CamelPhat
Waves RBass
Maximizer (Cubase plugin)
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 nov 2015 14:04 
 

M Unic schreef:

Ik heb zelf voor de lol met de wel bekende hardkick10 lopen klootzakken. Ik dacht waarom niet?
Wat er uit gekomen is had ik zelf niet verwacht hehe vind het best een stevige jongen geworden!


Is de Hardkick10 nou gewoon de chronic disorder kick?

En hoe heb je die dan gebruikt om deze kick van te maken?
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 nov 2015 10:58 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

stefaneke schreef:
M Unic schreef:

Ik heb zelf voor de lol met de wel bekende hardkick10 lopen klootzakken. Ik dacht waarom niet?
Wat er uit gekomen is had ik zelf niet verwacht hehe vind het best een stevige jongen geworden!


Is de Hardkick10 nou gewoon de chronic disorder kick?

En hoe heb je die dan gebruikt om deze kick van te maken?

Nee, komt, naar uit een oudere track van Promo :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 nov 2015 14:12 
 
Hardtraxx Newbie

Ha mensjes, ik heb pas geleden een van m'n eerste redelijke rauwe tracks afgebeukt wat naar mijn smaak zeker wel dik klinkt. Echter snap ik niet waarom mijn kick nou zo dof klinkt.. Zou dit te maken hebben met de export kwaliteit van FL studio? Kan uiteraard ook een foutje van mijzelf zijn. Hier is de track: (kick op ongeveer 1 minuut)
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 nov 2015 14:26 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

@wipeout

Mijn gok is teveel bass in je tail (wat al je headroom opslokt) en de punch/tok relatief gezien te zacht met te weinig body. Wat ik vaak doe is de punch en basstail apart maken en routen naar één kanaal voor je volledige kick. Hier gooi ik dan een compressor op om te zorgen dat de tail en punch qua volume dichter naar elkaar komen.

In dit geval is je punch niet echt punchy, maar vooral een flink resonerend tikje. Probeer deze punch eens te layeren met de punch van een random sample kick (of een kick uit een drumcomputer). Deze extra punch low cut je op ca. 100-125 Hz en dan maar spelen met distortion/eq/wat je ook maar leuk vindt, tot hij klinkt als een geheel met de punch die je nu hebt.

Dat gecombineerd met het terugschroeven van de lage tonen in je tail zou en je kick meer impact moeten geven en je meer headroom moeten geven om je andere sounds goed naar voren te laten komen :) .
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 nov 2015 07:51 
 
Hardtraxx Newbie

Duidelijk verhaal, dankjewel!
Om de punch op die manier te layeren geeft het idd veel meer impact.
Zal nog ff aan mijn kicks moeten werken maar ben nu alweer een paar stapjes dichterbij!
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 nov 2015 15:21 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Zou wel doorgaan met die track, want het algehele idee is erg tof. Alleen de sounds hebben nog wat werk nodig, wat een kwestie is van de perfectionist in jezelf naar boven laten komen en doorklooien tot je het niet beter kunt laten klinken. Als je dat elke keer doet gaat je algehele geluidskwaliteit vanzelf omhoog :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 nov 2015 16:06 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

MelvinFR schreef:
Wat vinden jullie?


Godverdomme, het geluid stond zo hard dat ik nog wat gehoorschade er bij heb gekregen denk ik.
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 nov 2015 21:10 
 
Hardtraxx Veteran

Dark byte schreef:
@M Unic

Klinkt wel tof met dat spacey riedeltje erdoor. De kick klinkt nog wel wat dof, dus misschien iets crunchier maken met een beetje distortion of het hoog eq'en (of allebei natuurlijk :P ).

Ben zelf al een tijdje bezig met het maken van gated kicks en heb laatst dit weten te fabriceren:


Gebruikte plugins:
Roomworks (Cubase reverb plugin)
FabFilter Pro-Q
FabFilter Pro-C
Izotope Trash
CamelPhat
Waves RBass
Maximizer (Cubase plugin)


Gaaf begin! Maar er is zeker nog werk aan de winkel, ik zou nog iets meer compressie gebruiken tussen 100 en 500hz. Daarnaast mag je punch ook wel iets meer resoneren zodat het wat duidelijker hoorbaar is, des noods layeren met een andere punch. Ik hoor graag meer! :drool:

Zelf hier mee bezig:

Ongelezen bericht Geplaatst op 28 nov 2015 18:44 
 
Hardtraxx Addict

@Dark Byte Thanks! Ik ga er mee aan de slag :).

Jou gated kick klinkt prima Zoals jou naam al zegt lekker 'dark' hehe :thumbsup: .
Misschien nog een attack layeren met de punch zo dat deze wat duidelijker wordt? En dan zou ik die hoge ' Tkk tkk ' iets meer op de achtergrond doen verder zou ik er echt niks op aan kunnen merken.

@Destination Klinkt lekker man! Goed bezig! Leuk om te zien dat steeds meer mensen met dit soort kicks aan het stoeien zijn. :thumbsup:

Heb zelf dit voor de lol gemaakt: Dit zijn alle kicks van de afgelopen tijd. (oke nog een paar oudere).

Ben zelf dik tevreden met 1 5 en 6


Ik probeer zelf zoveel mogelijk verschillende kicks te maken. En dan niet raw en euforisch gericht maar gewoon algemeen.

Welke vinden jullie vet? :D
Vorige  1 ... 105, 106, 107, 108, 109, 110, 111 ... 113  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Producer's Corner