Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 99, 100, 101, 102, 103, 104, 105 ... 113  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 apr 2015 18:40 
 
Hardtraxxer

@Casp
Hmm, vind 1 en 3 niet slecht. 2 heeft een beetje een andere punch?


zelf bezig met een nieuwe kick aangezien ik op mijn oude kritiek/commentaar kreeg over dat het laag te veel overheerst.

1/2 uurtjes bezig en heb nu dit:

https://clyp.it/ghex0sle

Er komt nog meer crunch in, dit is alleen nog maar de character van de kick :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 apr 2015 19:33 
 
Hardtraxx Newbie

DoubleDamage schreef:
@annokill:

Om het maar even netjes te zeggen, je kan horen dat het je eerste kick is xd .

Een aantal tips:

Zet je kick volledig op mono.
Maak een krachtigere punch.
Stretch je tail, distort hem anders zodat ie wat minder 'eentonig' wordt.
Boost hem in de low-mid range, je kick heeft veel hoge frequenties.
Compress je kick.

Samengevat: speel met compression, equalizers, distortion totdat je het gewenste resultaat krijgt. Heel belangrijk is dus dat je je kick altijd in mono houdt.



Dankjewel! Hier heb ik echt wat aan!
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 apr 2015 09:20 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Re-amp schreef:
@Casp
Hmm, vind 1 en 3 niet slecht. 2 heeft een beetje een andere punch?



Thx voor je reactie! Ben bij 2 vergeten om de bass weg te knippen bij de punch

Klinkt lekker die van jou!
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 apr 2015 21:38 
 
Hardtraxxer

Cruelty schreef:
@The Qonvicted,
Klinkt al redelijk maar het kan nog iets voller en krachtiger, een of meerdere layers zullen het werk wel doen.

@Casp
Dit kun je misschien later nog als layer gebruiken op een andere kick, hij heeft iig nog niet een fijn karakter voor een hardstyle kick, vooral je distortion wat beter EQ'en denk ik.

@Re-amp
Fijne mainstream-achtige kick, niet echt iets op aan te merken, ben benieuwd naar het eindresultaat :) .



Hier een nieuw schopje van mij, hij heeft nog wel wat EQ werk nodig maar ben benieuwd naar jullie ideeën/tips :D .


Moeilijk te beoordelen zonder EQ, maar als ik het goed hoor zou ik een boost tussen de 2 en 5k geven om het wat voller te laten klinken. Dat is hoe ik het doe tenminste :P

Zelf na het bestuderen van de nodige theorie dit gemaakt. Lead is zelfgemaakt, maar tot nu toe alleen even een opzetje. Tips/bevindingen.

Ongelezen bericht Geplaatst op 29 apr 2015 21:40 
 
Hardtraxxer

*dubbelpost op de een of andere manier, excuses*
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 apr 2015 23:45 
 

Er zit zo'n heel irritant plofje aan het einde van je kick.
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 mei 2015 02:04 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

@DJ JellyBean je tail is denk ik nogal teveel gedistort of er zit teveel bass in. Dit maakt de tail een beetje een scheetgeluid. Punch is lekker, ik zou hem alleen iets meer laten klappen.

Dit is nog 1,5 uurtje werk, ik zit met een koptelefoon op omdat m'n speakers gefixt worden, dus kan iemand me vertellen in welke versie de bass beter klinkt. (De punch is anders in de 2e omdat ik daar per ongeluk de bass in heb laten zitten)

https://clyp.it/bv4wryhp
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 mei 2015 14:15 
 

Antergy schreef:
@DJ JellyBean je tail is denk ik nogal teveel gedistort of er zit teveel bass in. Dit maakt de tail een beetje een scheetgeluid. Punch is lekker, ik zou hem alleen iets meer laten klappen.

Dit is nog 1,5 uurtje werk, ik zit met een koptelefoon op omdat m'n speakers gefixt worden, dus kan iemand me vertellen in welke versie de bass beter klinkt. (De punch is anders in de 2e omdat ik daar per ongeluk de bass in heb laten zitten)

https://clyp.it/bv4wryhp


Zit totaal geen bas in :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 mei 2015 15:21 
 
Hardtraxxer

Antergy schreef:
@DJ JellyBean je tail is denk ik nogal teveel gedistort of er zit teveel bass in. Dit maakt de tail een beetje een scheetgeluid. Punch is lekker, ik zou hem alleen iets meer laten klappen.

Dit is nog 1,5 uurtje werk, ik zit met een koptelefoon op omdat m'n speakers gefixt worden, dus kan iemand me vertellen in welke versie de bass beter klinkt. (De punch is anders in de 2e omdat ik daar per ongeluk de bass in heb laten zitten)

https://clyp.it/bv4wryhp


Welke bass?
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 mei 2015 15:30 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

En dat is dus waarom ik m'n speakers weer nodig heb...
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 mei 2015 16:24 
 
Hardtraxxer



Met hulp van Aerolite :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 mei 2015 16:54 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

@Re-amp hahahaha geniaal gemaakt, Wat betreft je kick heb ik daar weinig op aan te merken, klinkt erg strak. Heel misschien een heel klein hoog tokje er bij op de punch misschien?

@Antergy Klinkt best leuk misschien om voor de climax ff 4 keer te laten klinken zoals bijvoorbeeld Seven, maar inderdaad er zit heel weinig bas in, ik voel een hele korte baslijn met een verre offset aan het einde van je tail maar dat is echt te weinig, verder vind ik dat er ook aardig wat meer tok in je punch mag.

Zelf ook even een korte samenvatting van een hoop verschillende kicks gemaakt, ik hoor graag wat jullie er van vinden :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 mei 2015 16:57 
 
Hardtraxxer

Ventrue schreef:
@Re-amp hahahaha geniaal gemaakt, Wat betreft je kick heb ik daar weinig op aan te merken, klinkt erg strak. Heel misschien een heel klein hoog tokje er bij op de punch misschien?

@Antergy Klinkt best leuk misschien om voor de climax ff 4 keer te laten klinken zoals bijvoorbeeld Seven, maar inderdaad er zit heel weinig bas in, ik voel een hele korte baslijn met een verre offset aan het einde van je tail maar dat is echt te weinig, verder vind ik dat er ook aardig wat meer tok in je punch mag.

Zelf ook even een korte samenvatting van een hoop verschillende kicks gemaakt, ik hoor graag wat jullie er van vinden :D


Ik vind de 1e echt vet awesome! Oldskool vibes alles :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 mei 2015 12:51 
 
Hardtraxx Addict

Antergy schreef:
En dat is dus waarom ik m'n speakers weer nodig heb...


Als je op het moment op alleen een koptelefoon teert kan je ook met behulp van een analyzer werken he!
Ik heb zelf dan wel monitoren maar ik kijk ook veel naar mijn kicks. Sindsdien is het geluid een stuk beter geworden :) .
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 mei 2015 17:02 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

M Unic schreef:
Antergy schreef:
En dat is dus waarom ik m'n speakers weer nodig heb...


Als je op het moment op alleen een koptelefoon teert kan je ook met behulp van een analyzer werken he!
Ik heb zelf dan wel monitoren maar ik kijk ook veel naar mijn kicks. Sindsdien is het geluid een stuk beter geworden :) .


Thanks voor de tip! Ik heb ze ondertussen weer terug, dus dat is mooi.
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 mei 2015 20:51 
 
Hardtraxx Newbie
Avatar gebruiker

[/quote]


Zeer vette kick. :clap:

Ben ook weer bezig geweest helaas door mijn gezondheid zelden op het forum.
Heb een tutorial gekeken en zelf is lekker bezig geweest vind het zelf wel erg hard.
Maar eerlijk is eerlijk daar hou ik ook wel van :thumbsup:

Dit is echt anders als wat je hier vaak tegen komt.

Ongelezen bericht Geplaatst op 05 mei 2015 22:23 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Wel jammer dat je dan weer zoveel anderen overslaat... >.<
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 mei 2015 22:54 
 
Hardtraxx Newbie
Avatar gebruiker

Ventrue schreef:
Wel jammer dat je dan weer zoveel anderen overslaat... >.<


De meeste hebben al veel tips en feedback die kick stak er bij mij boven uit.
in de aankomende tijd ga ik me wat vaker van me laten horen.
Ben ook nieuw in de Hardstyle scène doe veel op intuïtie. Waar ik kan ga ik tips geven.

Ook ben ik wel bereid een inzicht te geven hoe ik deze kick heb gemaakt. Indien er interesse in is.
Of hoe ik mij synth geluiden maak.
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 mei 2015 19:38 
 
Hardtraxx Newbie

@dj-intec persoonlijk vind ik dat je kick wat meer power mist.



Dit is wat ik gemaakt heb in een halfuur. Alle tips zijn zeker welkom.
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 mei 2015 22:32 
 
Hardtraxxer

Dark Mindz schreef:
@dj-intec persoonlijk vind ik dat je kick wat meer power mist.



Dit is wat ik gemaakt heb in een halfuur. Alle tips zijn zeker welkom.


Klinkt nog heel slap allemaal, alhoewel de tail wel een leuke crunch begint te krijgen :thumbup:
Gewoon door blijven gaan met distorten :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 mei 2015 09:46 
 
Hardtraxxer

Alvast mijn excuus, ik heb nu niet de mogelijkheid om feedback te geven.
Omdat ik op werk zit en dus ook niks kan luisteren.
Ik zal vanavond wat feedback geven op de tracks hier zoals ik altijd doe eigenlijk.

Ik zit alleen vast met een kick.



Heb hier twee vraagjes over:

1. Iemand noemde deze kick iets te statisch, had het over een automation op me tail te zetten.
Wie weet hoe je dat het beste kan doen? Wie heeft daar wat tips voor?

2. Hoe kan ik deze kick goed eq'en als ik hem wil gebruiken in tracks? Als ik er een synth overheen gooi of wat dan ook, dan klinkt het vind ik nergens naar. Wat moet ik doen om deze kick wel goed in me mix te krijgen?

Vanavond zal ik feedback geven!
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 mei 2015 11:25 
 
Hardtraxxer

Ik vind je kick een beetje "koud" klinken. Er zit niet het karakter in wat ik zoek.
Die automation kan je doen met een EQ. Een hoge notch die dan van boven naar onder in de frequenties sweept. Het kan volgens mij ook met een autofilter zoals audiofreq dat deed in zijn tutorial.
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 mei 2015 12:50 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

@Imation

Je kan inderdaad automations maken, hierdoor kun je veel movement in je tracks brengen.
Dit kun je doen door frequenties geautomatiseerd er uit te halen.
Dit heb ik bijvoorbeeld bij de onderstaande kick gedaan waar ik nog mee bezig ben.(zit een hardsound loopje bij)

Je hoort de kick tail een soort sweep maken en dat is de movement van deze kick.
Natuurlijk heb je verschillende manieren en stijlen :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 mei 2015 11:22 
 
Hardtraxx Addict

Ventrue schreef:
@Re-amp hahahaha geniaal gemaakt, Wat betreft je kick heb ik daar weinig op aan te merken, klinkt erg strak. Heel misschien een heel klein hoog tokje er bij op de punch misschien?

@Antergy Klinkt best leuk misschien om voor de climax ff 4 keer te laten klinken zoals bijvoorbeeld Seven, maar inderdaad er zit heel weinig bas in, ik voel een hele korte baslijn met een verre offset aan het einde van je tail maar dat is echt te weinig, verder vind ik dat er ook aardig wat meer tok in je punch mag.

Zelf ook even een korte samenvatting van een hoop verschillende kicks gemaakt, ik hoor graag wat jullie er van vinden :D


Die eerste kick, heel erg netjes :worship: In die tweede, gated kick is het geloof ik, zit een wat aparte "oueh" klank in de reverb. Maar is ook een deftige kick. Die andere kicks zijn niet aan mij besteed, maar vond ook die niet slecht klinken.
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 mei 2015 12:21 
 
Hardtraxxer

@Skatzow
Ik vind je kick best nice tot nu toe :)



beetje NC style op gegaan :p
Vorige  1 ... 99, 100, 101, 102, 103, 104, 105 ... 113  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Producer's Corner