Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 100, 101, 102, 103, 104, 105, 106 ... 113  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 mei 2015 11:53 
 
Hardtraxx Addict

Re-amp schreef:
@Skatzow
Ik vind je kick best nice tot nu toe :)



beetje NC style op gegaan :p


Klinkt prima. Niks op aan te merken eigenlijk. :thumbsup:

[zippy]http://www7.zippyshare.com/v/K0tIaThp/file.html[/zippy]
Nieuwe Gatedkick! Ik begin het door te krijgen :). (Denk ik :P)
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 mei 2015 19:20 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

@ M-unic: Ik ben niet zo thuis in de gated-kicks, maar het klinkt wel lekker. (beetje oldschool, maar dat is ook de bedoeling denk ik ;) ) Je kick staat denk ik wel iets te hard t.o.v. je sounds.

@ Re-amp: Goede kick man. Ik kan er eigenlijk geen commentaar op geven.

@ Dark Mindz: Je kick mist nog wel een aantal dingen, maar dat lijkt mij ook niet gek na pas een half uurtje. Je punch kan nog wel wat harder en je mist over het geheel nog wat kracht. Experimenteer met wat hoge en lage frequenties boosten en kijk wat het doet. persoonlijk vind ik je kick wat te hol, Waarschijnlijk door het gebruik van de filter. Verder gewoon doorgaan en Distorten en EQ'en
Een tip: Bekijk een professionele kick met een analyser (bijvoorbeeld de Frontliner kick).
@ Imation: Je kick mist nog aardig wat laag. verder vind ik hem persoonlijk iets te crunchy, maar dat is smaak.

@ DJ-Intec: Wel een lekkere kick. Dit type kick mogen van mij nog wel wat krachtiger. Misschien het laag wat meer boosten.

@ Skatzow: Weet niet of je je kick alleen als voorbeeld plaatste, maar geef toch maar feedback ;) Tail klinkt wel lekker. Je punch mist nog wel wat, die mag wel wat voller/krachtiger

Ik was wat vastgelopen met mijn vorige kick, dus ben weer een paar stappen terug gegaan en vanaf daar weer opnieuw verder gegaan. Ik ben benieuwd naar wat jullie ervan vinden en of jullie feedback/tips hebben.

Ongelezen bericht Geplaatst op 20 mei 2015 15:44 
 
Hardtraxx Addict

@Noise Engineer,

Vind persoonlijk dat de punch een raar geluid heeft in het hoog. alsof die te hard aan t resoneren is.
Verder vind ik m zeker wel vet. Ik denk ook vooral dat t smaak gebonden is :).
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 mei 2015 19:26 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

@Noise Engineer lekkere kick, alleen vind ik dat hoge geluid in de punch/tok net iets te scherp. Misschien wat EQ pieken in de chain minder hoog maken? Vind het idee erachter wel leuk. Tail is lekker!


Zelf ook een gated kick proberen te maken, alleen heb ik geen idee wat ik aan het doen ben dus ik kan wel wat advies gebruiken.

Ongelezen bericht Geplaatst op 25 mei 2015 13:56 
 
Hardtraxxer

Een tijdje terug heb ik een kick tutorial op youtube gezien waarin ook het "eq sweeping" < zie masterclass audiofreq werd uitgelegd. NIet de masterclass van audiofreq. Weet iemand toevallig welke?
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 mei 2015 15:38 
 
Hardtraxx Addict

Casp schreef:
@Noise Engineer lekkere kick, alleen vind ik dat hoge geluid in de punch/tok net iets te scherp. Misschien wat EQ pieken in de chain minder hoog maken? Vind het idee erachter wel leuk. Tail is lekker!


Zelf ook een gated kick proberen te maken, alleen heb ik geen idee wat ik aan het doen ben dus ik kan wel wat advies gebruiken.


Heb je deze snippet nog? Ik kan je misschien helpen zover m'n eigen ervaringen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 mei 2015 15:59 
 
Donateur
Avatar gebruiker

M Unic schreef:
Klinkt prima. Niks op aan te merken eigenlijk. :thumbsup:

[zippy]http://www7.zippyshare.com/v/K0tIaThp/file.html[/zippy]
Nieuwe Gatedkick! Ik begin het door te krijgen :). (Denk ik :P)

Wow :love:
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 mei 2015 22:47 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

M Unic schreef:
Casp schreef:
@Noise Engineer lekkere kick, alleen vind ik dat hoge geluid in de punch/tok net iets te scherp. Misschien wat EQ pieken in de chain minder hoog maken? Vind het idee erachter wel leuk. Tail is lekker!


Zelf ook een gated kick proberen te maken, alleen heb ik geen idee wat ik aan het doen ben dus ik kan wel wat advies gebruiken.


Heb je deze snippet nog? Ik kan je misschien helpen zover m'n eigen ervaringen.


Heb m opnieuw geupload!

Ongelezen bericht Geplaatst op 31 mei 2015 11:21 
 
Hardtraxx Newbie

@Casp
Gave kick! Ik zou het alleen wel iets meer punch geven.

Zelf heb ik ff een Rauwe kick gemaakt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 mei 2015 13:00 
 

Dj Cunera schreef:
@Casp
Zelf heb ik ff een Rauwe kick gemaakt.

Iets meer lagen gebruiken

Hardcore Kick :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 jun 2015 15:46 
 
Hardtraxx Newbie
Avatar gebruiker

Puur om de kick, screech gewoonweg rommelig en niet gemasterd etc.
is de kick wat? graag jullie mening!

Bedankt!

Ongelezen bericht Geplaatst op 02 jun 2015 16:12 
 
Hardtraxx Elite

Hmm, je screech is niet gemasterd. Interessant........
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 jun 2015 18:34 
 
Hardtraxx Newbie
Avatar gebruiker

DJ_Tim schreef:
Hmm, je screech is niet gemasterd. Interessant........

stukje over het algemeen niet gemasterd.....
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 jun 2015 19:18 
 
Hardtraxx Elite

Als je nog feedback zou willen is het misschien aardig dat je zelf ook eerst even geeft...
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 jun 2015 20:03 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

DJ_Tim schreef:
Als je nog feedback zou willen is het misschien aardig dat je zelf ook eerst even geeft...


Dit lijkt de laatste tijd weer erg moeilijk te zijn.. Ook in het eigen productie topic. Iedereen flikkert zijn ding er maar neer en verwacht dat anderen moeite gaan doen om hun track te beluisteren terwijl ze daar zelf de tijd niet voor willen vrijmaken.
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 jun 2015 20:05 
 
Hardtraxx Elite

ThaBomba. schreef:
DJ_Tim schreef:
Als je nog feedback zou willen is het misschien aardig dat je zelf ook eerst even geeft...


Dit lijkt de laatste tijd weer erg moeilijk te zijn.. Ook in het eigen productie topic. Iedereen flikkert zijn ding er maar neer en verwacht dat anderen moeite gaan doen om hun track te beluisteren terwijl ze daar zelf de tijd niet voor willen vrijmaken.

Jaa verschilkkelijk.. En dan altijd met de reactie 'Ooh ik wist niet dat dat moest'.. In dit topic staat dat helaas niet maar in de OT van producties staat gwn in bold dat je er een waarschuwing voor krijgt als je het niet doet...
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 jun 2015 21:41 
 
Hardtraxx Newbie
Avatar gebruiker

EvilNoize schreef:
Je kan je kick wel in stereo maken, maar hier moet je mee oppassen. Zeker het laag moet echt mono zijn. In de masterclass die audiofreq heeft gedaan legt hij dit goed uit.

Nu een kick van mij:



Ik ging voor een harde raw kick met een lekkere drive.


kick klinkt zeker hard! tempo naar 160 bpm en ik vind hem goedgekeurd!
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 jun 2015 23:09 
 
Hardtraxxer

Die track is al van een tijdje geleden hahaha, heb inmiddels een geremasterde versie ervan op mijn soundcloud. :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 jun 2015 23:07 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

@Casp: De tail mag er iets meer in de voorgrond zitten. Eventueel iets meer distortion/layeren?
Tok is niet verkeerd maar de gehele kick mist wat power.

@Tharec: Sorry! We can't find that track. Die houd je dus tegoed! :)

Was eigenlijk een FX kick aan het maken en had hem perrongelijk onder een aantal hardsounds gezet.
Zit er aan te denken om een iets minder FX achtige kick van te maken en hem te gebruiken in een andere track.
(hoor nu pas dat het laag helemaal in de knoop zit :$ )


Ongelezen bericht Geplaatst op 10 jun 2015 22:53 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Skatzow schreef:


Klinkt lekker strak die kick! Vind persoonlijk die eerste tok het beste. Vind het verder lastig om goed te oordelen met al die geluidjes erdoorheen, kan je m misschien uploaden met alleen de kick?

@MickHeuten ik zou zelf de tail wat harder laten klinken zodat de tok/punch er lekkerder in overgaat. is natuurlijk persoonlijk en misschien wil je juist die punch heel erg laten opvallen maar ik merk nu heel erg dat t twee verschillende delen zijn.

Heb zelf mn gated kick ff geupdate, en het probleem wat ik er nu mee heb is de overkill aan bas. Uiteraard geprobeerd om t wat omlaag te EQen maar dan klinkt ie gelijk weer heel anders. geen idee hoe ik nu verder moet. tweede gedeelte is alleen de kick:

Ongelezen bericht Geplaatst op 13 jun 2015 23:06 
 
Hardtraxxer

@Skatsow:

ik vind er teveel ruis op je tail zitten.
En idd die tok klinkt als eerst beter dan wanneer hij van toonhoogte verandert.

@Casp:

Je kick is staat veels te hard in je mix.
Sowieso veels te veel bass.



Ik ben ook weer met een nieuwe kick bezig.
Alleen loop ik stuk.
Hebben jullie tips?
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 jun 2015 19:50 
 
Artiest
Avatar gebruiker

@ Imation
Je punch is erg schel en klinkt niet lekker in het gehoor. Ook moet je nog even doorgaan met het distort/eq/distort/eq...-proces, omdat de tail nog in z'n begin-/middenfase zit.
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 jun 2015 00:16 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Imation schreef:

Ik ben ook weer met een nieuwe kick bezig.
Alleen loop ik stuk.
Hebben jullie tips?


-Ik vind je tail en sub te kort en te weinig aanwezig, hij loopt niet helemaal lekker. Tok iets te schel.

Ben al een tijdje bezig met deze kick, ben benieuwd wat jullie er van vinden:

Ongelezen bericht Geplaatst op 24 jun 2015 12:53 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

@Casp je 1e kick lijkt wel alsof hij enorm erg clipt, probeer hem een stuk zuiverder en strakker te laten klinken, Wat betreft je overkill aan bass valt dat reuze mee. Wat betreft je 2e kick klinkt die al een stuk zuiverder, ik vind je tail alleen niet zo lekker klinken, nog wat amateuristisch, maar de punch doet me denken aan Kold Konnexion - Silent Secrets en die kick is megadik. Misschien zoiets proberen?

@Imation Er zit inderdaad veelste veel high in je kick, ik heb ook het idee dat er weinig laag in zit maar verder is de sound nog niet verkeerd. Probeer de sound een beetje strakker af te werken en probeer nog wat te EQ'en

Ik heb weer een nieuwe kicktest gemaakt met diverse kicks uit mijn collectie, ik hoor graag wat jullie er van vinden :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 jun 2015 13:46 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Ventrue schreef:
@Casp je 1e kick lijkt wel alsof hij enorm erg clipt, probeer hem een stuk zuiverder en strakker te laten klinken, Wat betreft je overkill aan bass valt dat reuze mee. Wat betreft je 2e kick klinkt die al een stuk zuiverder, ik vind je tail alleen niet zo lekker klinken, nog wat amateuristisch, maar de punch doet me denken aan Kold Konnexion - Silent Secrets en die kick is megadik. Misschien zoiets proberen?


bedankt voor je feedback! Ik vind zelf juist de tail het mooiste deel van die 2e kick, hoe zou ik hem beter kunnen maken?

kick1: Volgens mij is de delay op je reverb net uit de maat

kick2: vind m iets te kort klinken.

kick3: klinkt lekker!

kick4: zou iets meer hoog in de punch doen

kick5: zelfde als kick4
Vorige  1 ... 100, 101, 102, 103, 104, 105, 106 ... 113  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Producer's Corner