Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 98, 99, 100, 101, 102, 103, 104 ... 113  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 apr 2015 23:44 

Hardtraxxer

@D33m doet me aan Atmozfears - Release denken.
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 apr 2015 01:17 

Hardtraxx Veteran

Antergy schreef:
@D33m doet me aan Atmozfears - Release denken.

Niet zon klein beetje ook.
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 apr 2015 01:52 

Hardtraxxer

Is de bassline hetzelfde of een beetje anders? Ik snap dat je het soms basseert op een andere melody of soms zelfs iets kopieerd maar pas het dan wel een beetje aan. Kick is wel lekker, maar moet nog wat aan gewerkt worden, lead heeft een nice effect er op maar mag wat scherper en ik heb het gevoel dat hij te hol klinkt (teveel reverb?). Ik probeer je niet af te kraken met dat van release maar het is gewoon exact/bijna exact hetzelfde.
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 apr 2015 09:24 

Hardtraxxer

Antergy schreef:
Is de bassline hetzelfde of een beetje anders? Ik snap dat je het soms basseert op een andere melody of soms zelfs iets kopieerd maar pas het dan wel een beetje aan. Kick is wel lekker, maar moet nog wat aan gewerkt worden, lead heeft een nice effect er op maar mag wat scherper en ik heb het gevoel dat hij te hol klinkt (teveel reverb?). Ik probeer je niet af te kraken met dat van release maar het is gewoon exact/bijna exact hetzelfde.

Bassline is bijna hetzelfde inderdaad. Dit is gewoon een redelijk standaard chord progression. Het is sowieso een test, niet een officiële release (pun intended). Afkraken is niks mis mee, als het maar onderbouwt is, en dat doe je. :thumbsup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 apr 2015 16:49 

Hardtraxxer

D33m schreef:
Antergy schreef:

Bassline is bijna hetzelfde inderdaad. Dit is gewoon een redelijk standaard chord progression. Het is sowieso een test, niet een officiële release (pun intended). Afkraken is niks mis mee, als het maar onderbouwt is, en dat doe je. :thumbsup:

Maar sinds dit het kick topic is.... In de lage tonen is je kick wat hol, en verliest hij wat bass. Verder klinkt hij kwalitatief goed, alleen mag de punch nog wat harder.
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 apr 2015 19:10 

Hardtraxx Newbie

stefaneke schreef:
First ever kick attempt, gisteren in een paar uurtjes in elkaar geknald. Kan daarom ook weinig goed commentaar geven op de rest :P. Lijkt wat op een afgezwakte versie van de kick in Night After Night.

[zippy]http://www2.zippyshare.com/v/wKe17YRw/file.html[/zippy]

Wat gekloot met een 909, Fabfilter 2, Camelphat, Izotope Trash etc in Cubase. Vind dit reuze interessante shit, helaas moet ik school voorrang geven.

Gewoon blijven testen testen testen. Dan kom je er wel uiteindelijk. :)
Misschien om iets extra's toe te voegen aan je kicks is om de Rob Papen RAW VST te gebruiken.
Iets meer distortion + meer punch layers. Altijd goed toch. :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 apr 2015 19:32 

Hardtraxxer

Ongelezen bericht Geplaatst op 18 apr 2015 14:54 

Hardtraxx Veteran

Stefaneke: Voor een eerste kick dikke prima! Klinkt lekker oldschool :) Vind hem nog wel iets te distorted en de tail vind ik ook niet lekker klinken. Lekker aan blijven sleutelen :thumbup:

Nuracore: Zoals D33m al aangeeft: meer distorten. Klinkt nog lang niet af, maar kan wel iets heel lekkers uitkomen! Goede bass.

D33m: Kick klinkt heel erg kort. Verder mis ik er kracht achter.

Nog maar een nieuwe hardcore kick, heel tevreden over!
[zippy]http://www16.zippyshare.com/v/eouRAIz7/file.html[/zippy]
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 apr 2015 17:22 

Hardtraxxer

Fuzzylogic schreef:
Stefaneke: Voor een eerste kick dikke prima! Klinkt lekker oldschool :) Vind hem nog wel iets te distorted en de tail vind ik ook niet lekker klinken. Lekker aan blijven sleutelen :thumbup:

Nuracore: Zoals D33m al aangeeft: meer distorten. Klinkt nog lang niet af, maar kan wel iets heel lekkers uitkomen! Goede bass.

D33m: Kick klinkt heel erg kort. Verder mis ik er kracht achter.

Heerlijk deze!!!
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 apr 2015 18:28 

Hardtraxx Newbie

Hoi allemaal! Na een tijdje hier meegelezen te hebben toch maar besloten om me ook maar eens in te schrijven. Ben nog niet zo lang bezig met produceren, dus hoop dat ik veel van jullie kan leren!

Ik zal uiteraard (zoals gebruikelijk) eerst feedback geven voordat ik mijn kick post. Omdat ik nog niet zo lang bezig ben zal mijn commentaar misschien niet heel helpvol zijn, maar ik doe m'n best. :thumbup:

D33m: Zoals Fuzzylogic al zei klinkt de kick erg kort. Het lijkt wel alsof je alleen maar een punch hebt? Moet zeggen dat de punch me wel bevalt hoor, maar ik mis wel echt een tail/baslaagje (of hij is te veel gedistort). Denk dat als er een (goede) tail bij zit de kick vanzelf al een heel stuk voller klinkt en die gave punch veel beter tot zijn recht komt!

Fuzzylogic: Jezus zeg dat klapt erop zeg! Niet echt iets op aan te merken.

Hier mijn eerste kick dan. Zitten al best wat uurtjes in stiekem :lol:

Ik sta open voor alle commentaar/tips! Eerst een stukje alleen kick (gepitched), dan met een beetje een euforische simpele melodie, daarna ongepitchde kick met een beetje een rauwere simpele synth. Qua mix zal het wel voor geen meter klinken maar het gaat hoofdzakelijk om de kick. Zelf denk ik dat dit niet echt een rauwe kick is daar de punch niet zo gedistort is, maar toch vind ik hem wel erg lekker klinken. Vind hem ook iets beter tot zijn recht komen in het euforische gedeelte dan met de wat rauwere synth.

Ben benieuwd!

Edit: Hoor net dat er helemaal aan 't eind nadat ie is uitgefade nog een harde tik geeft. Toenstraks niet gemerkt, weest gewaarschuwd!
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 apr 2015 22:19 

Hardtraxxer

Pistole Paultje schreef:
Hoi allemaal! Na een tijdje hier meegelezen te hebben toch maar besloten om me ook maar eens in te schrijven. Ben nog niet zo lang bezig met produceren, dus hoop dat ik veel van jullie kan leren!

Ik zal uiteraard (zoals gebruikelijk) eerst feedback geven voordat ik mijn kick post. Omdat ik nog niet zo lang bezig ben zal mijn commentaar misschien niet heel helpvol zijn, maar ik doe m'n best. :thumbup:

D33m: Zoals Fuzzylogic al zei klinkt de kick erg kort. Het lijkt wel alsof je alleen maar een punch hebt? Moet zeggen dat de punch me wel bevalt hoor, maar ik mis wel echt een tail/baslaagje (of hij is te veel gedistort). Denk dat als er een (goede) tail bij zit de kick vanzelf al een heel stuk voller klinkt en die gave punch veel beter tot zijn recht komt!

Fuzzylogic: Jezus zeg dat klapt erop zeg! Niet echt iets op aan te merken.

Hier mijn eerste kick dan. Zitten al best wat uurtjes in stiekem :lol:

Ik sta open voor alle commentaar/tips! Eerst een stukje alleen kick (gepitched), dan met een beetje een euforische simpele melodie, daarna ongepitchde kick met een beetje een rauwere simpele synth. Qua mix zal het wel voor geen meter klinken maar het gaat hoofdzakelijk om de kick. Zelf denk ik dat dit niet echt een rauwe kick is daar de punch niet zo gedistort is, maar toch vind ik hem wel erg lekker klinken. Vind hem ook iets beter tot zijn recht komen in het euforische gedeelte dan met de wat rauwere synth.

Ben benieuwd!

Edit: Hoor net dat er helemaal aan 't eind nadat ie is uitgefade nog een harde tik geeft. Toenstraks niet gemerkt, weest gewaarschuwd!

Vind hem wel iets 2009/2010 achtig iets hebben :P misschien beetje die kant opwerken?
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 apr 2015 15:49 

Hardtraxx Newbie

Hier mijn eerste kick ever, primeurtje heur.

Alle feedback is welkom!

Ongelezen bericht Geplaatst op 19 apr 2015 16:55 

Annokill schreef:

Alle feedback is welkom!

Hij is niet beschikbaar :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 apr 2015 19:19 

Hardtraxx Newbie

sandervanbruggen schreef:
Annokill schreef:

Alle feedback is welkom!

Hij is niet beschikbaar :P

Jawel hoor, even op de link klikken. Denk dat dit altijd is als 'ie op private staat?

Annokill: Het klinkt alsof je je kick gepanned hebt? Dat is (normaal gesproken) niet echt de bedoeling met een kick.< Verkeerd gehoord waarschijnlijk. Verder mis ik echt de tail en de kick zelf klinkt nogal leeg. Misschien wat meer kicks maken en layeren en een andere tail eronder?
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 apr 2015 19:37 

Hardtraxx Newbie

Normaal gesproken ben ik alleen een lezer op het forum, maar bij deze wil ik ook iets van me laten horen:

Ongelezen bericht Geplaatst op 19 apr 2015 19:43 

Hardtraxx Addict

ff offtopic, maar je melodie doet me hieraan denken haha :P

https://www.youtube.com/watch?feature=p ... Q8GNw#t=20
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 apr 2015 20:24 

Hardtraxx Veteran

Geef eerst eens feedback...
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 apr 2015 22:34 

Hardtraxx Newbie

@annokill:

Om het maar even netjes te zeggen, je kan horen dat het je eerste kick is xd .

Een aantal tips:

Zet je kick volledig op mono.
Maak een krachtigere punch.
Stretch je tail, distort hem anders zodat ie wat minder 'eentonig' wordt.
Boost hem in de low-mid range, je kick heeft veel hoge frequenties.
Compress je kick.

Samengevat: speel met compression, equalizers, distortion totdat je het gewenste resultaat krijgt. Heel belangrijk is dus dat je je kick altijd in mono houdt.

@crazy dog:

Ik hoor je kick niet goed door de lead. Kan er dus niet echt feedback op geven.

P.S. Is idd wel zo netjes om zelf even feedback te geven voordat je feedback vraagt.

Na ongeveer 40 kicks heb ik dan eindelijk een kick waar ik echt een beetje tevreden over ben, vind het zelf een beetje een RR kick, wat ook mijn doel was.

Feedback? :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 apr 2015 23:30 

Hardtraxxer

DoubleDamage schreef:
@annokill:

Om het maar even netjes te zeggen, je kan horen dat het je eerste kick is xd .

Een aantal tips:

Zet je kick volledig op mono.
Maak een krachtigere punch.
Stretch je tail, distort hem anders zodat ie wat minder 'eentonig' wordt.
Boost hem in de low-mid range, je kick heeft veel hoge frequenties.
Compress je kick.

Samengevat: speel met compression, equalizers, distortion totdat je het gewenste resultaat krijgt. Heel belangrijk is dus dat je je kick altijd in mono houdt.

@crazy dog:

Ik hoor je kick niet goed door de lead. Kan er dus niet echt feedback op geven.

P.S. Is idd wel zo netjes om zelf even feedback te geven voordat je feedback vraagt.

Na ongeveer 40 kicks heb ik dan eindelijk een kick waar ik echt een beetje tevreden over ben, vind het zelf een beetje een RR kick, wat ook mijn doel was.

Feedback? :D

Gekke shit!
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 apr 2015 14:11 

Hardtraxxer

@doubledamage

Het idee is er ! Hij voor mijn smaak alleen nog wat te rommelig. Er mag ook wel een dikkere punch op. Voor de rest een gruwelijke kick !
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 apr 2015 01:05 

Hardtraxx Newbie

Fuzzylogic schreef:

:thumbup: Niks op aan te merken! Zou het zelf niet kunnen :P

Zelf heb ik deze kick gemaakt toen ik een cursus had bij A-Lusion. Ik had aangegeven bij hem dat ik een kick als Collateral Damage van Requiem & World Outside van B-Frontliner erg vet vond en me daar een beetje op wou richten (dus niet namaken...) Helaas had ik na de cursus 2 weken lang geen tijd gehad om te kunnen producen (Als ik het überhaupt producen kan noemen lol). Ik ben daarom nu ook erg in de war, ik heb het in mijn notitie boek staan maar ik kom daar op het moment ook niet verder mee. Ik zou eerst graag willen weten wat jullie ervan vinden en om advies vragen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 apr 2015 16:48 

Hardtraxxer

@Wildcard:

ik zou hem is proberen te layeren.
Probeer zo veel mogelijk kicks te maken en dan die onder elkaar leggen.
Elke kick heeft zo zijn dingen.

Ik heb ook iets gemaakt:

dit is zonder lead:

dit met de lead van max enforcer - rise up:

Ongelezen bericht Geplaatst op 24 apr 2015 19:52 

Hardtraxx Addict

Imation schreef:
@Wildcard:

ik zou hem is proberen te layeren.
Probeer zo veel mogelijk kicks te maken en dan die onder elkaar leggen.
Elke kick heeft zo zijn dingen.

Ik heb ook iets gemaakt:

dit is zonder lead:

dit met de lead van max enforcer - rise up:

Erg hoog Audiofreq gehalte in een positieve zin :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 apr 2015 16:52 

Hardtraxx Newbie

WildCard schreef:
Fuzzylogic schreef:

:thumbup: Niks op aan te merken! Zou het zelf niet kunnen :P

Zelf heb ik deze kick gemaakt toen ik een cursus had bij A-Lusion. Ik had aangegeven bij hem dat ik een kick als Collateral Damage van Requiem & World Outside van B-Frontliner erg vet vond en me daar een beetje op wou richten (dus niet namaken...) Helaas had ik na de cursus 2 weken lang geen tijd gehad om te kunnen producen (Als ik het überhaupt producen kan noemen lol). Ik ben daarom nu ook erg in de war, ik heb het in mijn notitie boek staan maar ik kom daar op het moment ook niet verder mee. Ik zou eerst graag willen weten wat jullie ervan vinden en om advies vragen.

Zou zelf ook wel zo'n kick willen leren maken Thund3R! Zet is wat achter elkaar, vind het moeilijk feedback te geven als je maar een poefje hoort.

Ben zelf ook wat bezig geweest met een aantal kickjes, hier mijn laatste uitprobeersel.

Ongelezen bericht Geplaatst op 28 apr 2015 18:33 

Hardtraxxer

@Qonvicted Heel erg vet, heb ik niks op aan te merken!
@Imation Zou het misschien een idee zijn om wat automation in de tail te zetten? vind hem iets te statisch.

Ik ben zelf ook bezig geweest:

Drie x dezelfde kick maar met verschillende lows, welke vinden jullie het beste? ik twijfel zelf tussen 1 en 2, maar aangezien ik een koptelefoon gebruik vind ik het lastig vergelijken
Vorige  1 ... 98, 99, 100, 101, 102, 103, 104 ... 113  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Producer's Corner