Hoi allemaal! Na een tijdje hier meegelezen te hebben toch maar besloten om me ook maar eens in te schrijven. Ben nog niet zo lang bezig met produceren, dus hoop dat ik veel van jullie kan leren!
Ik zal uiteraard (zoals gebruikelijk) eerst feedback geven voordat ik mijn kick post. Omdat ik nog niet zo lang bezig ben zal mijn commentaar misschien niet heel helpvol zijn, maar ik doe m'n best.
D33m: Zoals Fuzzylogic al zei klinkt de kick erg kort. Het lijkt wel alsof je alleen maar een punch hebt? Moet zeggen dat de punch me wel bevalt hoor, maar ik mis wel echt een tail/baslaagje (of hij is te veel gedistort). Denk dat als er een (goede) tail bij zit de kick vanzelf al een heel stuk voller klinkt en die gave punch veel beter tot zijn recht komt!
Fuzzylogic: Jezus zeg dat klapt erop zeg! Niet echt iets op aan te merken.
Hier mijn eerste kick dan. Zitten al best wat uurtjes in stiekem
Ik sta open voor alle commentaar/tips! Eerst een stukje alleen kick (gepitched), dan met een beetje een euforische simpele melodie, daarna ongepitchde kick met een beetje een rauwere simpele synth. Qua mix zal het wel voor geen meter klinken maar het gaat hoofdzakelijk om de kick. Zelf denk ik dat dit niet echt een rauwe kick is daar de punch niet zo gedistort is, maar toch vind ik hem wel erg lekker klinken. Vind hem ook iets beter tot zijn recht komen in het euforische gedeelte dan met de wat rauwere synth.
Ben benieuwd!
Edit: Hoor net dat er helemaal aan 't eind nadat ie is uitgefade nog een harde tik geeft. Toenstraks niet gemerkt, weest gewaarschuwd!