stefaneke schreef:
First ever kick attempt, gisteren in een paar uurtjes in elkaar geknald. Kan daarom ook weinig goed commentaar geven op de rest

. Lijkt wat op een afgezwakte versie van de kick in Night After Night.
[zippy]http://www2.zippyshare.com/v/wKe17YRw/file.html[/zippy]
Wat gekloot met een 909, Fabfilter 2, Camelphat, Izotope Trash etc in Cubase. Vind dit reuze interessante shit, helaas moet ik school voorrang geven.
Het is je vergeven

.
Iedereen heeft zo zijn eigen techniek/methode, maar als jouw kick mijn uitgangspunt zou zijn, zou ik als volgt te werk gaan:
Ik zou je kick dupliceren naar een nieuw kanaal en die dan gaan bewerken om een zo goed mogelijke tok te krijgen. De character van je kick zit naar mijn mening namelijk al goed genoeg in elkaar. Voor een goeie tok zou ik de decay van je 909 omlaag halen (je krijgt dan een hele korte kicksound = goed), de pitch envelope omhoog (niet teveel, anders krijg je laser), beetje meer 300-700hz erin, minder distortion en dan zou je op weg moeten zijn naar een goeie Tok-sound. Daarna de 2 layers in elkaar plakken (liefst eerst bouncen/opnemen oid). Zorg dat je Tok goed volume heeft tov de andere layer. Doe de layers dan samen in een groupchannel en gooi er wat compressie overheen met een klein beetje attack. Zo "lijm" je de kicks aan elkaar maar zorg je er door de attack voor dat de energie van de Tok behouden blijft.
Hierna zou je nog wat kunnen doen aan de low-end als daar niet tevreden mee bent, ook wat eq-en zou wat helpen voor de "zuiverheid". Ik hoop dat je hier wat aan hebt!
PS in mijn tutorial op youtube doe ik eigenlijk precies hetzelfde. Die is vast nog ergens te vinden in deze thread, anders youtube -> bwazza raw kick. Succes!