Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 96, 97, 98, 99, 100, 101, 102 ... 113  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 feb 2015 23:13 

Hardtraxxer

@Bwazza ik ben het eens met Berg, ook zou ik misschien de tail wat stretchen zodat er een mooiere overloop in zit (dit is maar een idee). In mijn oren klinkt het alsof hij hem niet smooth overbrengt naar de volgende kick.

Zelf deze nieuwe kick gemaakt, nog mee bezig btw, maar feedback is much apreciated.

Ongelezen bericht Geplaatst op 26 feb 2015 23:54 

Hardtraxx Newbie

@noiseengineer: beetje aparte kick, maar zeker niet slecht. Ik vind de punch opzich wel nice, alleen de tail heeft idd nog wat dynamiek nodig, verder zou ik nog wat low end toevoegen

@bwazza: klinkt al erg goed! Ik zou een klein beetje bass toevoegen, voor de rest eigenlijk vrij weinig op aan te merken, is zeker een vooruitgang.
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 feb 2015 14:59 

Hardtraxx Newbie

@Antergy Dikke kick! Ik vind alleen de Snare(?) in de tok een beetje te slapjes, misschien alleen het uiterste begin gebruiken voor de high tok? Verder misschien je hele Tok wat meer gainen, voor de rest nice!

Hier nu al mijn kicks van de afgelopen dagen in één clip

V1: Eerste fase, naar mijn mening teveel Bass en klinkt dof
V2: Tweede fase, meer high minder low, meer energie in de Tok, slaat de plank een beetje mis
V3: Derde fase, iets kortere Tail, minder high dan V2 en minder Bass dan V1.
V4: Resultaat van alle tips en opmerkingen: meer Bass dan V3, wel zelfde High, zelfde tail als V1-2.

Wat vinden jullie? Welke versie is het beste en waarom?

Ik heb alle andere clips van mijn soundcloud verwijderd, beetje rommelig
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 feb 2015 15:41 

Hardtraxxer

@ Bwazza & DoubleDamage: Bedankt voor de feedback. Ik ga proberen meer dynamiek in de tail te brengen.

@Antergy: Lekkere kick man! Niet echt iets op aan te merken.

@Bwazza:Ik vind V4 de beste kick gevolgd door V1. V2 en V3 vind ik teveel highs hebben in de punch, daardoor mis je de kracht en klinkt hij wat te plat/metaalachtig als je snapt wat ik bedoel. Beetje lastig uitleggen
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 feb 2015 15:58 

Hardtraxx Newbie

@Bwazza

Vind Kick V01 't Lekkerst! Lekker vol en heerlijke bass erin! :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 feb 2015 23:40 

Hardtraxx Newbie

@bwazza: ik twijfel een beetje tussen V1 en V4. V1 klinkt zo op het gehoor iets beter door de volle bas. Ik zou gewoon kijken welke het beste in je mixdown past en daarvoor gaan.

Dit zijn al mijn kicks tot nu toe waarvan ik denk dat het wel iets kan worden. Welke zijn/is het beste? Wat kan beter? Ik weet dat van sommige de low end rommelig is. Dit ga ik nog aanpassen maar moet eerst weten welke jullie echt het vetst vinden, kan zelf namelijk niet kiezen :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 mrt 2015 23:45 

Hardtraxxer

@BWazza

Ik vind 4 het beste.

Ben al een tijdje bezig met mijn kick.. Andere versies staan wel ergens in dit topic
Volgens mij staat de kick een beetje zacht.. xD

Ongelezen bericht Geplaatst op 04 mrt 2015 15:42 

Hardtraxx Newbie

@Re-Amp: Aan je kick kan ik niet zo snel bedenken wat er beter moet, lekker bezig! Alleen de totale mixdown is een beetje sloppy, misschien je lead sidechainen op je TOK?

Ik heb mijn kick (v4) in een klein stukje track verwerkt, wat vinden jullie? Past het goed in de mix?

Ongelezen bericht Geplaatst op 05 mrt 2015 02:25 

Hardtraxxer

Bwazza schreef:

Hier nu al mijn kicks van de afgelopen dagen in één clip

Ik heb alle andere clips van mijn soundcloud verwijderd, beetje rommelig

Ik hoor weinig verschil zo op mn koptelefoons maar vindt V2 en V1 het beste.

In V4 zit een soort "veeg", ik weet niet hoe ik het anders kan beschrijven, waardoor ik hem minder vind klinken dan de andere. Ik vind de hoeveelheid bas in V1 juist wel vet. Vind de tok in V2 trouwens wel goed gelukt!

Noise Engineer schreef:
Onderstaand mijn nieuwe kick. Ik hoor graag wat jullie ervan vinden.

Klinkt leuk maar de punch mist impact naar mijn idee, en het gehaal mag ook wat meer laag.

Heb zelf twee nieuwe kicks:

In de eerste probeerde ik een soort Zatox achtige kick te maken. Heb veel moeite met de punch hierbij.

Kick nummer twee is het resultaat van Bwazza's tutorial, waarvoor dank :thumbsup:

Ben vooral opzoek naar feedback voor hoe ik de eerste kick kan verbeteren, met name de punch/tok.

Tweede kick ben ik vergeten het project op te slaan dus kan er weinig meer mee :(
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 mrt 2015 17:25 

Hardtraxxer

Probeer je kick nog wat te eq'en, te compressen en toch nog wat te distorten. Probeer wat meer toon ik je kick te krijgen door vroeg in je chain al frequencies flink te boosten. Qua compressen Zou ik ervoor zorgen dat het volume van je tail meer overeen komt met je punch. Je punch heeft naar mijn smaak ook nog wat teveel laag.
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 mrt 2015 18:37 

Hardtraxxer

Bedankt voor je reactie! ik ga ermee aan de slag :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 mrt 2015 12:00 

Hardtraxxer

Ik weet niet of ik het hier mag plaatsen xD. Maar,

ik heb nog een kick die ik zelf niet gebruik.. Hij past niet echt in een van mijn tracks xDDD

Dus mocht je nog een kick zoeken om bijv. te layeren of gewoon te gebruiken,

Het is niet een geweldige kick.. ik weet.. is mijn 2e/3e(?) poging xD.

Hij is gratis.. Dus er hoeven geen Credits naar mij (Mag wel natuurlijk :P)

Maarja. Veel plezier ermee denk ik :beer: :thumbup: :thumbsup:

edit:
heeft helemaal niks met dit topic temaken maar toch.. Op die "track" krijg ik ineens een massaal aantal Likes & Reposts van bots..Iemand een idee wat ik daar aan kan doen? Het is wel leuk om zoveel likes te hebben.. maar dat wil ik wel van echte mensen... niet van van die kut bots..
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 mrt 2015 19:42 

Hardtraxxer

Socializerz schreef:
Bots doe je niks aan vgm.. :/

Dat is kut. Want nu zit ik met 26 nep likes en 12 nep reposts :/ maarja.
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 mrt 2015 12:01 

Hardtraxx Newbie

Bots zijn echt kut, maar helaas niks aan te doen. Hier nu een nieuwe kick, wat rauwer deze keer. Nog tips en tricks?

Klikken op de link :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 mrt 2015 12:23 

Hardtraxxer

Bwazza schreef:
Bots zijn echt kut, maar helaas niks aan te doen. Hier nu een nieuwe kick, wat rauwer deze keer. Nog tips en tricks?

Klikken op de link :)

Dat plaatje tho XDDDDDD

Lekkere kick :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 mrt 2015 17:41 

Hardtraxxer

sorry voor dubbelpost... :$ :$

ben zelf nogsteeds bezig met dezelfde kick die ik ergens in Januari (ofzo...) postte..

Tot nu toe is het dit;

[zippy]http://www38.zippyshare.com/v/iMNvJJDc/file.html[/zippy]
Ik denk dat ik hem zo laat :).
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 mrt 2015 22:33 

Hardtraxxer

Ben weer bezig met kicks maken.

Low end is nog niet echt lekker, maarja, working on it. Tail vind ik ook nog niet goed.

@ Re-amp Nice kick, er zit alleen een irritante beweging in die niet smooth erin komt (1 van je layers denk ik?) waardoor je een soort tik krijgt in the low-end.
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 mrt 2015 21:21 

Hardtraxxer

https://soundcloud.com/d33md33m/piss-test

Nog eentje
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 mrt 2015 23:03 

Hardtraxxer

D33m schreef:
Ben weer bezig met kicks maken.

Low end is nog niet echt lekker, maarja, working on it. Tail vind ik ook nog niet goed.

@ Re-amp Nice kick, er zit alleen een irritante beweging in die niet smooth erin komt (1 van je layers denk ik?) waardoor je een soort tik krijgt in the low-end.

Jep klopt. Kreeg gister avond "De tip" van The Venator. Dat heeft dat wel een beetje opgelost :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 mrt 2015 13:56 

Hardtraxxer

D33m schreef:

Nog eentje

Goede kick in wording , alleen vind ik dat het nog wat voller mag klinken.

[zippy]http://www62.zippyshare.com/v/Aj3MIIIo/file.html[/zippy] hierbij een kick van mij(ik sukkel nog altijd met mijn kicks) en ook een nieuwe melodie van mij
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 mrt 2015 23:15 

Hardtraxxer

Gondrez schreef:
D33m schreef:

Nog eentje

Goede kick in wording , alleen vind ik dat het nog wat voller mag klinken.

[zippy]http://www62.zippyshare.com/v/Aj3MIIIo/file.html[/zippy] hierbij een kick van mij(ik sukkel nog altijd met mijn kicks) en ook een nieuwe melodie van mij

bass lijkt nogal te overheersen. t loopt niet lekker in elkaar over. probeer er iig eens wat minder bass in te zetten kijken of dat beter is :D

heb zelf een kick gemaakt

Re-amp schreef:
D33m schreef:
Jep klopt. Kreeg gister avond "De tip" van The Venator. Dat heeft dat wel een beetje opgelost :)

Wat was de tip dan? :x
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 mrt 2015 20:49 

Hardtraxxer

@Re-amp klinkt goed! heb je ook nog een gewoon stukje met het volume op 1 lijn? is want makkelijker te beoordelen.
@D33m, Fijne distortion, maar mag nog wel wat meer laag bij. Verder hoor ik nog een soort delay in de kick zitten weet niet of dit de bedoeling was maar ik vind het persoonlijk niet zo mooi.

@gondrez? Kan aan mij liggen maar de kick lijkt wat aan de korte kant voor het gehoor, mischien wel kwestie van smaak.

@joegoslaaf, Ook fijne kick! punch mag wel iets naar voren komen.

Ben weer eens bezig geweest. Clipt wel een beetje alleen zodra ik het wat ga aanpassen vind ik dat het resultaat wat ik wilde hebben weg valt. Wat vinden jullie?
[zippy]http://www7.zippyshare.com/v/H3y5gnrj/file.html[/zippy]
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 mrt 2015 22:41 

Hardtraxxer

TBA-ID schreef:
@Re-amp klinkt goed! heb je ook nog een gewoon stukje met het volume op 1 lijn? is want makkelijker te beoordelen.
@D33m, Fijne distortion, maar mag nog wel wat meer laag bij. Verder hoor ik nog een soort delay in de kick zitten weet niet of dit de bedoeling was maar ik vind het persoonlijk niet zo mooi.

@gondrez? Kan aan mij liggen maar de kick lijkt wat aan de korte kant voor het gehoor, mischien wel kwestie van smaak.

@joegoslaaf, Ook fijne kick! punch mag wel iets naar voren komen.

Ben weer eens bezig geweest. Clipt wel een beetje alleen zodra ik het wat ga aanpassen vind ik dat het resultaat wat ik wilde hebben weg valt. Wat vinden jullie?
[zippy]http://www7.zippyshare.com/v/H3y5gnrj/file.html[/zippy]

@ TBA-ID

Ik mis duidelijk en TOK/click aan het begin. Vind de character van je kick wel goed!

Zit al een tijdje te kloten om een kick met een apart character te maken a la Riiho.

https://soundcloud.com/mrriiho/restart- ... ee-release

1:17

Ik vraag me af of iemand tips hiervoor heeft. Volgens mij zijn de frequenties 300-400Hz en 600-700Hz geboost.

Ik gebruik persoonlijk Logic Pro's clip distortion maar ik denk dat Riiho andere distortion gebruikt (Ohmicide/CamelPhat?).

Begrijp me goed ik ben niet van plan om dezelfde soort kicks te maken. Ik ben alleen erg benieuwd hoe je zo'n kick bereikt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 apr 2015 13:01 

Hardtraxxer

Ik heb zelf ook een kick gemaakt die een beetje in de buurt komt. Ten eerste staat de kick op een best lage noot. Idd zijn camelphat en ohmicide erg goede plugins hiervoor. Het is ook erg belangrijk om heel veel "movement" in je punch te krijgen. Dit heb ik zelf gedaan met een automation in een eq. Gewoon een bepaalde frequencie veel boosten en die dan naar beneden te laten sweepen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 apr 2015 21:00 

Hardtraxxer

@TBA-ID je kick mist een hoop hoog, maar het klinkt al niet verkeerd!

Movement in een kick is inderdaad belangrijk en sweepen met een eq word vaak gedaan.
Vorige  1 ... 96, 97, 98, 99, 100, 101, 102 ... 113  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Producer's Corner