Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 95, 96, 97, 98, 99, 100, 101 ... 113  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 feb 2015 19:00 

Hardtraxx Newbie

TimoGhijsens schreef:
Troxogy schreef:
'k loop een beetje vast, als ik 2 layers, een punch en de low freq samendraai dan klinken ze niet tegelijk, soms de ene dan de andere. (komt dit door fl studio?)

Verder zou ik ook graag willen weten hoe ik met fl handig en snel iets record zoals fronliner dat doet. Of is dit niet mogelijk?

Op je 2e vraag kan ik antwoord geven. Ik gebruik simpelweg EDISON, plugin zit bij FL studio inbegrepen.
Als je iets hebt gerecord kun je het doormiddel van dit icoontje zo je playlist inslepen, ik vind dit persoonlijk wel fijn werken. Hoop dat je hier iets aan hebt!
http://gyazo.com/138b2dbb7f762afb784fad505cab9e76

Thanks haha dit was dus precies wat ik zocht :p
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 feb 2015 23:35 

Hardtraxxer

Hey.
Ik heb nu een kick gemaakt en hij klinkt best wel deng deng deng maar hij moet eigenlijk iets meer KLANG KLANG KLANG. lomper klinken. Hebben jullie een idee hoe ik dit nu nog zou kunnen fixen? om hem nog net dat beetje extra power te geven?
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 feb 2015 11:23 

Hardtraxxer

Joegoslaaf schreef:

Hey.
Ik heb nu een kick gemaakt en hij klinkt best wel deng deng deng maar hij moet eigenlijk iets meer KLANG KLANG KLANG. lomper klinken. Hebben jullie een idee hoe ik dit nu nog zou kunnen fixen? om hem nog net dat beetje extra power te geven?

EQ'en, distortion erover (niet teveel), eventueel layeren.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 feb 2015 12:39 

Hardtraxxer

Troxogy schreef:
TimoGhijsens schreef:
Troxogy schreef:
'k loop een beetje vast, als ik 2 layers, een punch en de low freq samendraai dan klinken ze niet tegelijk, soms de ene dan de andere. (komt dit door fl studio?)

Verder zou ik ook graag willen weten hoe ik met fl handig en snel iets record zoals fronliner dat doet. Of is dit niet mogelijk?

Op je 2e vraag kan ik antwoord geven. Ik gebruik simpelweg EDISON, plugin zit bij FL studio inbegrepen.
Als je iets hebt gerecord kun je het doormiddel van dit icoontje zo je playlist inslepen, ik vind dit persoonlijk wel fijn werken. Hoop dat je hier iets aan hebt!
http://gyazo.com/138b2dbb7f762afb784fad505cab9e76

Thanks haha dit was dus precies wat ik zocht :p

Een tip hiervoor: Zet het pattern oid wat je wilt opnemen op een leeg mixerkanaal, druk SHIFT + E en play en alles gebeurt automatisch :thumbsup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 feb 2015 13:56 

Hardtraxxer

Joegoslaaf schreef:

Hey.

Ohmicide subtiel overheen gooien (30% +- wet / dry) kan meestal een leuk effect geven
Je kan ook je gehele kick 1 noot of 2 noten omlaag pitchen. dat resulteerd meestal in een zwaardere kick :drool:
Denk dat een stukje tail flink distorten en die onder je punch zet lichtjes ook al wat meer effect hieraan kan geven. (beetje boosten rond de 400/700 wat mooi klinkt voor een wat holler effect :bomb:

Nieuwe kick van mij voor commerciƫle doeleinden :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 feb 2015 17:46 

Hardtraxxer

TimoGhijsens schreef:

Laatste tijd ook weer wat zitten kloten. Kickje aangepast en wat nieuwe sounds gaan maken, hier een snippet.
Hoor graag wat er beter kan! :thumbsup:

Iemand nog feedback? :$
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 feb 2015 00:33 

Hardtraxx Veteran

TimoGhijsens schreef:
TimoGhijsens schreef:

Laatste tijd ook weer wat zitten kloten. Kickje aangepast en wat nieuwe sounds gaan maken, hier een snippet.
Hoor graag wat er beter kan! :thumbsup:

Iemand nog feedback? :$

Kick klinkt goed. Vind de tail we'll wat kort :) ik mis ook trouwens wat gefilterde treble om toch weer die trillende dreun te krijgen.

Ben weer bezig geweest met mijn gate :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 feb 2015 16:25 

Hardtraxx Beheerder

EDIT @Berg en @Punthoofd: Een andere mod heeft blijkbaar die bot al verwijderd, er was namelijk een report gemaakt voor een onnodige reactie. Ik doe gewoon wat er staat :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 feb 2015 17:25 

Hardtraxxer

The Venator schreef:
EDIT @Berg en @Punthoofd: Een andere mod heeft blijkbaar die bot al verwijderd, er was namelijk een report gemaakt voor een onnodige reactie. Ik doe gewoon wat er staat :P

:thumbsup: waarvanakte.
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 feb 2015 19:33 

Hardtraxxer

The Venator schreef:

Oke :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 feb 2015 15:40 

Hardtraxxer

@ThimoGijssens Klinkt goed, mist alleen net ietsjes die dreun zoals Nucacore ook al aangaf
@Nucacore die kick is precies goed zo, niks meer aan doen :)

Na al die goede harde raw kicks die ik hier zie kom ik aan met mijn noobkickje, ik hoor graag jullie feedback en verbeterpunten :)

(klikken op de link omdat ie op private staat)
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 feb 2015 02:03 

Hardtraxx Newbie

@rickv

De kick klinkt nog redelijk leeg. Hij mist eigenlijk zowel een goede punch als een goede tail.

Ik denk overigens dat het wel een goede basis is, dus gewoon blijven layeren, distorten, eq'en etc. en dan moet het wel iets worden denk ik :P

@nuracore

Als je voor de oldschool sound gaat, vooral zo houden. :)

Als je voor de echte spoontech achtige gated kicks gaat, dan zou ik er aan blijven werken.
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 feb 2015 02:12 

Hardtraxx Newbie

Wat vinden jullie van mijn kicks?
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 feb 2015 16:05 

Hardtraxx Newbie

DoubleDamage schreef:

Wat vinden jullie van mijn kicks?

klinkt wel lekker ! :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 feb 2015 19:47 

Artiest

Ik heb misschien wel een tip voor mensen die moeite hebben met de punch!

@13.06
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 feb 2015 20:12 

Hardtraxx Addict

SoundEnergizer schreef:
Ik heb misschien wel een tip voor mensen die moeite hebben met de punch!

@13.06

Bedankt. Kunnen we die punch mooi rippen en er een Efteling remix van maken!
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 feb 2015 21:02 

Artiest

Wat grappig. :lol:
Maar die kick daarvan was een gratis kick van YouTube :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 feb 2015 20:34 

Hardtraxx Newbie

@Nuracore: Ik ga echt lekker van de kick op 0:10, echt niks op aan te merken, bouw er een track omheen! :yay:
@RickV: Klinkt goed, nog wel veel verbeterpunten. Probeer je Tok te maken zoals op de Headhunterz Tutorial. Misschien is het ook een goed idee om een phaser ergens halverwege je effectchain te gooien, geeft een wat ruimer effect. En werk aan je synths :thumbup:
@DoubleDamage: Vet! Ik zou je subLowend (40-100Hz) lostrekken van de rest van je kick en apart masteren, het klinkt nu erg rommelig en op een groot systeem komt de bass dan niet tot zijn recht. Je kan ook een Lowcut filter toepassen en gewoon je lowend vervangen door een sinus in de pitch van je kick :)

Hier nieuwe kicks van mij:

en

Ik vind het lastig te bepalen welke beter is. De 2e beukt er meer in maar de 1e heeft een betere sound en past beter in de mix, wat vinden jullie?
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 feb 2015 20:44 

Hardtraxxer

Bwazza schreef:
Je kan ook een Lowcut filter toepassen en gewoon je lowend vervangen door een sinus in de pitch van je kick :)

Hier nieuwe kicks van mij:

en

Ik vind het lastig te bepalen welke beter is. De 2e beukt er meer in maar de 1e heeft een betere sound en past beter in de mix, wat vinden jullie?

Ik vind de 2e op alle punten beter. Om terug te komen op je low end dingetje wat je in de eerste zin zegt. Heb je dat bij die tweede ook gedaan? Je kan imo beter de eerste 10 min van frontliners tutorial kopiƫren. Dus gewoon een 909 distorten en zorgen dat die een strakke bass heeft. En dan deze vervolgens layeren. Alleen een sine wave als bass klinkt echt slecht imo :$
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 feb 2015 21:09 

Hardtraxx Newbie

Bedankt voor je feedback! Ik heb de lowend in deze kicks beide op dezelfde manier gemaakt als in mijn tutorial:

@1:50. Maak ik op uit je verhaal dat de lowend niet goed is in de kicks? In de comment bedoelde ik dat die kick van DoubleDamage een rommelige lowend heeft en je die dus, naar mijn mening, beter kan vervangen door een pure sinusgolf. Die je dan natuurlijk wel even naar eigen smaak moet editen want je hebt gelijk; alleen een sinus klinkt natuurlijk voor geen drol :thumbsup:.

Vind je niet dat mijn 2e kick een beetje dof klinkt? Ik heb hem afgelopen weekend getest op een groot systeem en de bass was imo veel te hard en de rest klonk heel dof, dus in de 1e soundcloudclip heb ik dat verbetert en geprobeert minder dof te maken... Terug naar de studio :/
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 feb 2015 22:10 

Hardtraxx Newbie

@ Bwazza

Klinkt netjes! Ik merk maar een klein beetje verschil tussen de 2 kicks. De 2e kan nu misschien wel iets harder / doffer klinken, maar uiteindelijk gaat het natuurlijk om het eindresultaat. Als de 1e duidelijk beter in de mix past, zou ik dus zeker voor die kick gaan.

Heb zelf weer een nieuwe kick gemaakt. Zou graag willen weten welke jullie de beste vinden tot nu toe ( deze of 1tje uit mijn vorige post ), dan weet ik waar ik voorlopig het beste verder aan kan gaan werken.

Ongelezen bericht Geplaatst op 26 feb 2015 12:11 

Hardtraxxer

Bwazza schreef:
Vind je niet dat mijn 2e kick een beetje dof klinkt? Ik heb hem afgelopen weekend getest op een groot systeem en de bass was imo veel te hard en de rest klonk heel dof, dus in de 1e soundcloudclip heb ik dat verbetert en geprobeert minder dof te maken... Terug naar de studio :/

De bass staat ook veel te hard, daar doelde ik ook een beetje op.
Ik vind dat je bij de eerste alleen te hard hebt geprobeerd om dit te fixen waardoor het niet beter is gaan klinken :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 feb 2015 17:34 

Hardtraxxer

@Bwazza: Als ik hier zo luister vind ik die 2e beter dan de eerste. Ik vind het nl. veel voller dan de 1e, wat misschien wel komt door teveel bass. EQ die anders meer en haal daarmee wat laag weg. Ben benieuwd naar de verbeterde versie van die 2e.

@Double Damage: Je laag staat zoals berg zei inderdaad te hard. Er mogen ook nog wat meer high frequenties in de kick.

Onderstaand mijn nieuwe kick. Ik hoor graag wat jullie ervan vinden.
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 feb 2015 20:56 

Hardtraxx Newbie

@Noise Engineer: Best een vette kick, alleen mist je Tok nog een beetje energie, je zou hem misschien wat meer kunnen boosten rond de 500Hz, verder mist je tail een beetje dynamiek, ik weet niet goed hoe het ik moet verwoorden, teveel sustain?
@DoubleDamage: Nice! Ik vond je vorige wel vetter maar deze mag er zeker ook wezen, alleen weer de rommilge sub...

Hier weer een update van mijn kickproject, ik heb wat bass weggehaald van V1 maar wel wat meer high in de punch gestopt zoals in V2 en wat meer ge-EQ, is dit een vooruitgang of een achteruitgang?

Linkje klikken als niet werkt :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 feb 2015 23:05 

Hardtraxxer

Bwazza schreef:
Hier weer een update van mijn kickproject, ik heb wat bass weggehaald van V1 maar wel wat meer high in de punch gestopt zoals in V2 en wat meer ge-EQ, is dit een vooruitgang of een achteruitgang?

Linkje klikken als niet werkt :thumbup:

In vergelijking tot de eerste meer vooruitgang. Hij mist alleen nu de warmte van de tweede dus waarschijnlijk net iets te veel bass weggehaald of de highs in de punch zorgen voor een vertekend beeld.
Vorige  1 ... 95, 96, 97, 98, 99, 100, 101 ... 113  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Producer's Corner