D
Hardtraxxer
107 posts member since 2014
last seen Jul 2015
@ Berg

Ik vind je kick prima klinken maar de low end maakt een soort pauze tussen door (tussen de punch/tok en de tail). Klinkt hier door qua karakter een beetje als een reverse bass. Ben daar niet z'on fan van, dat haalt de energie eruit vind ik, vooral bij distorted kicks. Misschien zit ik ernaast hoor.

@ Re-amp

Prima kick, klinkt clean en ik denk dat ie zeker zou passen bij een Euphoric nummer. Ik zou wat meer "crunch" in de kick willen hoor, wat meer high end grittiness. :P Als je begrijpt wat ik bedoel. Maar dat is smaak.

Ik ben bezig geweest met een nieuwe kick, heb deze serieus in een uurtje gemaakt:

View on SoundCloud

Let niet op de intro synth, etc, dat is echt effe heel snel gedaan.

:evil:
L
Hardtraxxer
225 posts member since 2014
last seen May 2018
@D33m

Die kick is echt dik :drool: Heb er eigenlijk ook niks op aan te merken.

__

Verder gegaan met mijn kick. Heb gisteren even snel wat in elkaar geplakt om te horen hoe hij klinkt met screeches & melody's.

Dit is het resultaat. Het is geen Rawstyle. Maar ook geen Euphoric hardstyle.. Denk gewoon hardstyle? :P

http://www53.zippyshare.com/v/xNlJDp3e/file.html
D
Hardtraxxer
last seen Jul 2015
Re-amp wrote:@D33m

Die kick is echt dik :drool: Heb er eigenlijk ook niks op aan te merken.

__

Verder gegaan met mijn kick. Heb gisteren even snel wat in elkaar geplakt om te horen hoe hij klinkt met screeches & melody's.

Dit is het resultaat. Het is geen Rawstyle. Maar ook geen Euphoric hardstyle.. Denk gewoon hardstyle? :P

Bedankt man! Als ik nu naar m'n eigen kick luister vind ik 'm hier en daar nog wat te schel, ik ga in ieder geval kijken of ik de "irritante frequenties" wat kan minderen.

Voor jouw track:

Klinkt goed. Vind het wel dicht tegen "raw" aankomen! Kick is prima maar mist een beetje power, misschien een wat "clickier" punch, dat kan helpen. Mix klinkt lekker. Die snare voor de climax is ook lekker altijd.
B
Hardtraxxer
191 posts member since 2014
last seen Apr 2017
D33m wrote:Ik ben bezig geweest met een nieuwe kick, heb deze serieus in een uurtje gemaakt:
View on SoundCloud
Tof hoor! Kan de tail nooit echt goed beoordelen bij dit soort kicks, hebben deze kicks überhaupt wel een tail of zeg ik nu iets doms :P
Re-amp wrote:Verder gegaan met mijn kick. Dit is het resultaat.
Ik vind de kick nog steeds iets te te clean in zijn karakter, er mag wat meer crunch bij. Tenzij je dit wil behouden, dan heb ik niks gezegd. Punch mag nog steeds wat meer kracht krijgen. :)
L
Hardtraxxer
last seen May 2018
Hoe kan ik mijn punch meer kracht geven? :p
B
Hardtraxxer
last seen Apr 2017
Re-amp wrote:Hoe kan ik mijn punch meer kracht geven? :p
Layeren met percussie samples, het begin (echt de eerste paar ms) van een crash pakken etc.

Aan jou om de 'beste' manier te vinden :)
D
Hardtraxxer
last seen Jul 2015
Berg wrote:
Re-amp wrote:Hoe kan ik mijn punch meer kracht geven? :p
Layeren met percussie samples, het begin (echt de eerste paar ms) van een crash pakken etc.

Aan jou om de 'beste' manier te vinden :)
Idd dit. :P

Wat je eigenlijk wil is een punch/click met behoorlijk wat high end. Dus een sample van een percussie met veel hoge frequencies zorgt voor zo'n "klik". Je moet alleen uitkijken dat de click niet TE hard is, dan doet het pijn aan je oren. :P
L
Hardtraxxer
last seen May 2018
Thanks, straks even naar kijken. Heb nog wel wat leuke snares enzo :)
B
Hardtraxxer
last seen Apr 2017
Altijd leuk als je je kick naar beneden pitcht en hij tien keer harder wordt :bomb: :bomb:

View on SoundCloud

Iemand feedback toevallig? :)

Even op het linkje klikken als hij het niet doet
L
Hardtraxxer
last seen May 2018
Berg wrote:Altijd leuk als je je kick naar beneden pitcht en hij tien keer harder wordt :bomb: :bomb:

View on SoundCloud

Vind je kick wel wat Code Black achtigs hebben, vooral de punch. Tail is al dik, weet niet of er genoeg laag in zit want ik kan het geluid niet hard genoeg zetten ivm. slapende ouders haha. :thumbup:

Ben zelf ook weer verder gegaan, ik heb een beetje zitten experimenteren met de punch. Heb er nog een snare, clap en cymbal onder geplakt. Van de cymbal alleen de eerste paar ms gepakt.

De tail begint nu op die van Headhunterz te lijken (Vooral Dragonborn XD). ALleen die is voor mijn smaak nog niet krachtig genoeg...

maarja, hier is ie

http://www75.zippyshare.com/v/gBuaQ7E7/file.html

Moet wel zeggen dat Venm HEERLIJK is.. Heb helaas geen (internet) geld om de volle versie te kopen :p

en er is nog een crack volgens mij :$
B
Hardtraxx Newbie
44 posts member since 2012
last seen Apr 2017
@Berg: Nice! Je tok staat wel iets te hard en dus je tail wat te zacht, voor de rest vet!
@Re-Amp: Dikke kick! Ga zo door! Ik zou hem alleen wat omlaag pitchen en dan wat meer crunch toevoegen

Hier een nieuwe rauwe kicks van mij:
View on SoundCloud

Ikzelf vind de kick op 0:26 beter dan op 0:12, wat zijn jullie meningen daarover?
Hardtraxxer
289 posts member since 2012
last seen May 2020
Sodedju wat een lekkere kick Bwazza!! nee kick op 12 sec btr

wat je met een frontliner kick allemaal niet kan doen!
http://www66.zippyshare.com/v/49hb2vVp/file.html
Hardtraxxer
580 posts member since 2014
last seen Feb 2023
Bwazza wrote:@Berg: Nice! Je tok staat wel iets te hard en dus je tail wat te zacht, voor de rest vet!
@Re-Amp: Dikke kick! Ga zo door! Ik zou hem alleen wat omlaag pitchen en dan wat meer crunch toevoegen

View on SoundCloud

Ikzelf vind de kick op 0:26 beter dan op 0:12, wat zijn jullie meningen daarover?
eerste toch beter net wat zwaarder. Kunt ze natuurlijk allebei gebruiken in een track! :bomb:
L
Hardtraxxer
last seen May 2018
Pff gelukkig dat ik de zippy nog geupload heb en hier op heb gezet.. Ben namelijk de audio file verloren :lol: .. Vergeten op te slaan.. XD gelukkig

thanks voor je feedback :D
B
Hardtraxxer
last seen Apr 2017
Re-amp wrote:Pff gelukkig dat ik de zippy nog geupload heb en hier op heb gezet.. Ben namelijk de audio file verloren :lol: .. Vergeten op te slaan.. XD gelukkig
Lekker bezig!! :P ;)
T
Hardtraxxer
247 posts member since 2011
last seen Aug 2016
Berg wrote:Altijd leuk als je je kick naar beneden pitcht en hij tien keer harder wordt :bomb: :bomb:

View on SoundCloud

Lijkt veel op zo'n holle Rio Kick :cry:
B
Hardtraxxer
last seen Apr 2017
TimoGhijsens wrote:Lijkt veel op zo'n holle Rio Kick :cry:
Daar moet je me even bij helpen. Wat is rio haha?
T
Hardtraxxer
last seen Aug 2016
Antergy wrote:@Bwazza Heerlijke kick! De screech mag iets meer reverb op want die klinkt nu nog een beetje leeg. En misschien vocals net voor de climax?

Zelf nieuwe kick gemaakt, ff snel midi van Immortal genomen.
http://www53.zippyshare.com/v/60552098/file.html
Dit klinkt lekker hoor! :clap:
B
Hardtraxxer
last seen Apr 2017
Berg wrote:
Dit is heel noob, je bedoelde riiho of niet >.<
B
Hardtraxx Newbie
44 posts member since 2012
last seen Apr 2017
Bwazza wrote:@Berg: Nice! Je tok staat wel iets te hard en dus je tail wat te zacht, voor de rest vet!

View on SoundCloud

Iemand nog feedback?
T
Hardtraxxer
last seen Aug 2016
Berg wrote:
Berg wrote:
Dit is heel noob, je bedoelde riiho of niet >.<
Hahaha joh
T
Hardtraxxer
last seen Aug 2016
Bwazza wrote:

View on SoundCloud

Iemand nog feedback?
Eigenlijk niet echt iets op aan te merken, klinkt echt goed!.
T
Hardtraxxer
last seen Aug 2016
View on SoundCloud

Laatste tijd ook weer wat zitten kloten. Kickje aangepast en wat nieuwe sounds gaan maken, hier een snippet.
Hoor graag wat er beter kan! :thumbsup:
T
Hardtraxx Newbie
11 posts member since 2014
last seen Dec 2016
'k loop een beetje vast, als ik 2 layers, een punch en de low freq samendraai dan klinken ze niet tegelijk, soms de ene dan de andere. (komt dit door fl studio?)

Verder zou ik ook graag willen weten hoe ik met fl handig en snel iets record zoals fronliner dat doet. Of is dit niet mogelijk?
T
Hardtraxxer
last seen Aug 2016
Troxogy wrote:'k loop een beetje vast, als ik 2 layers, een punch en de low freq samendraai dan klinken ze niet tegelijk, soms de ene dan de andere. (komt dit door fl studio?)

Verder zou ik ook graag willen weten hoe ik met fl handig en snel iets record zoals fronliner dat doet. Of is dit niet mogelijk?
Op je 2e vraag kan ik antwoord geven. Ik gebruik simpelweg EDISON, plugin zit bij FL studio inbegrepen.
Als je iets hebt gerecord kun je het doormiddel van dit icoontje zo je playlist inslepen, ik vind dit persoonlijk wel fijn werken. Hoop dat je hier iets aan hebt!
http://gyazo.com/138b2dbb7f762afb784fad505cab9e76