Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99 ... 113  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 jan 2015 17:49 

Hardtraxxer

@Sensive: Als ik aan een technokick denk dan mist deze nog de lekkere harde punch/tok, hierdoor klinkt hij ook wat dof.
Ook vind vind ik dat een techno kick lekker mag "rommelen" op het einde. Weet iemand hier de goede benaming voor? :P

Ben zelf ook bezig met een alternatieve kick, dit keer een softere. (Meer voor een 135/140 bmp track denk ik)
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 jan 2015 01:22 

Hardtraxxer

@ Skatzow

Not bad! :) Vind de kick wel te crunchy voor een house kick. Alsnog een toffe kick. :thumbup:

Heb ook een kick gemaakt:

Ben alleen bang dat je heel snel vermoeide oren van krijgt (kut frequenties).

De build up is van Sound Rush - Froz3n, gewoon effe om snel erin te rammen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 jan 2015 09:58 

Hardtraxxer

Misschien op bepaalde(resonantie) frequenties een klein dipje maken met een kleine Q. Zodat hij iets minder scherp word.
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 jan 2015 12:14 

Hardtraxxer

@ Sensive

Er zijn verschillende soorten techno kicks, je hebt ook gated kicks in techno. Weet niet precies welke kick je voor gaat? Opzich een prima kick alleen hij klinkt wat simpel/gewoon. Als een licht gedistorde 909 kick.

Anyways bedankt Skatzow, ik heb je advies opgevolgd plus de sub verbeterd, denk ik:

https://soundcloud.com/d33md33m/test-nogmaals/s-lgrn1
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 jan 2015 02:52 

Hardtraxx Addict

@ Berg
Wat is de functie nut van de autofilter op een kick nou precies? Het 'verblokken' van een kick als ik de waveforms zie?
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 jan 2015 14:32 

Hardtraxxer

M Unic schreef:
@ Berg
Wat is de functie nut van de autofilter op een kick nou precies? Het 'verblokken' van een kick als ik de waveforms zie?

Nee. Mijn kick is een blok omdat ik 'm op het einde een bitcrusher heb gegeven. Een autofilter gebruik ik om de character van een kick heel kort te maken (denk aan de accelerate kick). Dit doe ik doormiddel van een piek rond de 700 Hz en deze vervolgens naar beneden te laten 'sliden'. Een autofilter creƫert movement in de kick. Ik weet niet precies hoe ik dit goed kan uitleggen. Audiofreq legt dit wel goed uit in zijn masterclass dus misschien die nog eens terugkijken?
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 jan 2015 21:00 

Hardtraxxer

Gewoon movement creeeren in het frequentiespectrum. IPV dat de kick statisch is qua frequenties kan je hier beweging (movement) in brengen door een autofilter/EQ te automaten/automatiseren. Bijvoorbeeld een sweep van 700Hz naar 300Hz. :thumbsup:

Veel drum n bass producers doen dit met hun bass sounds zodat je beweging in de sound krijgt. Dit kan vette effecten geven.
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 jan 2015 17:16 

Hardtraxxer

Dat dus :thumbsup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 jan 2015 22:32 

Hardtraxxer

Je had het al prima uitgelegd. :P Maar wilde er nog effe verder op in gaan.
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 jan 2015 23:25 

Hardtraxx Veteran

@D33m: Klinkt nu best droog en niet als 1 geheel, hetzelfde probleem als wat ik met Warface kicks heb. Probeer de kick wat voller te maken met een of meerdere extra laagjes, wat reverb, chorus, phaser, bijv. Laatste versie die je postte was sowieso al een verbetering iig :)

@Skatzow, tail mag een stuk meer laag hebben. Zal denk ik ook helpen om de boel wat tonaler te maken. De sounds die je eroverheen hebt zitten maken het trouwens wel iets lastiger om naar de kick te luisteren. Op soundcloud kwaliteit hoef je niet bang te zijn voor rippers lijkt me :)

Wil hier zelf graag wat feedback op, liefst tips om het wat meer te laten knallen en de klank iets minder metaal / machine-achtig te krijgen.

Veel gehad aan Da Daze en Frontliner tutorials. Paar van de lagen zijn ook op de Da Daze tutorial gebaseerd, met een hoop eigen lagen erbij. Heb alleen nog maar aan kicks gewerkt, vandaar de "droge" sample :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 jan 2015 23:58 

Hardtraxxer

PNXRMX schreef:
Wil hier zelf graag wat feedback op, liefst tips om het wat meer te laten knallen en de klank iets minder metaal / machine-achtig te krijgen.

Veel gehad aan Da Daze en Frontliner tutorials. Paar van de lagen zijn ook op de Da Daze tutorial gebaseerd, met een hoop eigen lagen erbij. Heb alleen nog maar aan kicks gewerkt, vandaar de "droge" sample :)

Interessant deze. Klinkt als kicks die ik maakte door de tutorial van Da Daze tot op het detail te volgen (bij wijze van). Vind persoonlijk dat Da Daze zijn kicks veel te veel layert. Het probleem bij zijn tutorial is dat zijn layers op zichzelf echt te resonant klinken. Ik zou de tail van de kick wat langer maken, luister naar het karakter en als je hem vet vind, probeer dan de bass wat omhoog te halen dmv EQ. Als hij dan beter wordt zal ik persoonlijk is kijken naar dat movement trucje die hier boven staat uitgelegd en deze is proberen. Hopelijk wordt hij dan wat beter :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 jan 2015 00:34 

Hardtraxx Veteran

Berg schreef:
Interessant deze. Klinkt als kicks die ik maakte door de tutorial van Da Daze tot op het detail te volgen (bij wijze van). Vind persoonlijk dat Da Daze zijn kicks veel te veel layert. Het probleem bij zijn tutorial is dat zijn layers op zichzelf echt te resonant klinken. Ik zou de tail van de kick wat langer maken, luister naar het karakter en als je hem vet vind, probeer dan de bass wat omhoog te halen dmv EQ. Als hij dan beter wordt zal ik persoonlijk is kijken naar dat movement trucje die hier boven staat uitgelegd en deze is proberen. Hopelijk wordt hij dan wat beter :)

Thx voor de tips! Inderdaad dat te resonante, helemaal mee eens. Ik heb dan ook geprobeerd om zelf minder resonant / meer tonale lagen toe te voegen, maar dat lukte nog niet helemaal. Heb je nog tips om een wat meer tonale kick te krijgen?

Ik heb sowieso al met filters gewerkt met automated cutoff, meestal vroeg in het proces. Die autofilters, sweeps, etc., zijn die ook nuttig later in het proces in jouw ervaring? Is dat wat om op de hele tail te doen (of bepaalde laagjes), met bijv. een redelijk nauwe EQ boost die je naar beneden laat gaan? In ieder geval een idee voor me om daar meer mee te gaan spelen :)

Wat is het nadeel eigenlijk van het gebruik van veel lagen volgens jou? Benadrukt dat dat resonante geluid te veel of is het iets anders? In dit geval pakte het goed uit om "iets" te kunnen maken van een hoop lagen die op zichzelf niet zo goed waren. Ik weet dat je laatste paar kicks in ieder geval een stuk meer raw waren (en vet trouwens!), maar heb je bijv. met een andere strategie dan veel layeren resultaten kunnen behalen op mainstream gebied?

Wat bereik ik trouwens met het langer maken van de kick in dit geval? Hij loopt in principe al door tot iets over de beat. Bedoel je dan dat het eerste stuk van de tail wat langer moet? Ik zou dat bijvoorbeeld kunnen bereiken door sommige laagjes die vooral het einde van de kick opvullen wat naar achteren te schuiven. Ik merkte wel trouwens na het luisteren op 145bpm dat het verloop daar beter bij paste, en op 150bpm wat gehaast. Dat geeft wel aan dat ik misschien wat moet schuiven om 'm op 150 te gebruiken.

Sorry voor de vele vragen en alvast bedankt! :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 jan 2015 01:58 

Hardtraxx Addict

Berg schreef:
M Unic schreef:
@ Berg

'Uitleg'

Thanks voor de uitleg, heren. Dat kan ik me zeker nog wel herinneren maar ik heb nooit de tijd genomen om het eens goed toe te passen!
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 jan 2015 12:52 

Hardtraxxer

PNXRMX schreef:
Ik heb sowieso al met filters gewerkt met automated cutoff, meestal vroeg in het proces. Die autofilters, sweeps, etc., zijn die ook nuttig later in het proces in jouw ervaring? Is dat wat om op de hele tail te doen (of bepaalde laagjes), met bijv. een redelijk nauwe EQ boost die je naar beneden laat gaan? In ieder geval een idee voor me om daar meer mee te gaan spelen :)

Het is zeker nuttig voor later in het proces wanneer je het karakter van de kick (datgene boven 350 Hz) al redelijk naar voren hebt weten te brengen. Bij de ene kick gebruik ik het wat meer dan bij de ander. Als ik een erg duidelijke oomph wil gebruik ik het meer en als op iets anders uit ben iets minder. Ik doe het op de hele tail en niet op elk laagje afzonderlijk. Zeker ook omdat ik niet layer (waar ik zo op terug kom). Je kan uiteraard door middel van hele nauwe EQ boost resonante frequenties weghalen. Als je bijvoorbeeld een irritante piep hoort in het begin van je tail maar in het einde hoor je deze niet, kan je er voor kiezen om hem in het begin weg te halen en de cut dan dmv een automation weer weg te halen zodat je die frequenties niet mist in het einde (doe ik nooit omdat het imo niet echt een dramatisch verschil levert :P).

PNXRMX schreef:
Wat is het nadeel eigenlijk van het gebruik van veel lagen volgens jou? Benadrukt dat dat resonante geluid te veel of is het iets anders? In dit geval pakte het goed uit om "iets" te kunnen maken van een hoop lagen die op zichzelf niet zo goed waren. Ik weet dat je laatste paar kicks in ieder geval een stuk meer raw waren (en vet trouwens!), maar heb je bijv. met een andere strategie dan veel layeren resultaten kunnen behalen op mainstream gebied?

Ik layer niet om de meest simpele reden eigenlijk. Je doet heel veel werk, maar als de uiteindelijke layers niet bij elkaar passen, werk je voor niks. Naar mijn mening werkt een hele lange chain beter omdat je dan echt bezig bent met een kick te bouwen en zo al een idee krijgt hoe dit klinkt als je klaar bent. Als je afzonderlijke layers maakt kunnen die layers of te dun zijn, of niet lekker klinken. Je loopt nu ook weer op het feit dat je afzonderlijke layers zal moeten layeren (duh :P) en als dit niet werkt, heb je alles voor (bijna) niks gedaan.

PNXRMX schreef:
Wat bereik ik trouwens met het langer maken van de kick in dit geval? Hij loopt in principe al door tot iets over de beat.

Ik neem aan dat je hem wel weg cut totdat hij netjes in zijn eigen beat stukje blijft. Wat ook een handige tip is, even tussendoor, als je fl studio gebruikt, om dubbel op de sample te klikken en deze bij declicking op transient bleeding te zetten. Je ziet dat als je de kick nu cut dat er een fade out ontstaat die zorgt dat het laatste stukje van de tail niet de punch van de volgende kick overlapt. In andere programma's kan je gewoon een volume automation gebruiken om het einde van de tail snel, qua volume, naar beneden te halen.
Ik weet ook niet of je te maken hebt met sample bleeding zo veel als je dat hebt in FL maar goed :P

PNXRMX schreef:
Bedoel je dan dat het eerste stuk van de tail wat langer moet? Ik zou dat bijvoorbeeld kunnen bereiken door sommige laagjes die vooral het einde van de kick opvullen wat naar achteren te schuiven. Ik merkte wel trouwens na het luisteren op 145bpm dat het verloop daar beter bij paste, en op 150bpm wat gehaast.

Ja het verloop van de kick mag veel langer zodat het ook wat lekkerder achter elkaar vloeit :)
Dit is ook weer het probleem met layeren, vind ik. Als je een lange chain maakt met een 909 die uit, ik noem een drumazon, komt, kan je 'm op het einde altijd in z'n geheel korter of langer maken. Je zou kunnen proberen om de kick wat te stretchen met bijvoorbeeld adobe audition of iets dergelijks. Ik weet niet of het verschuiven van layers een goed plan is aangezien een minimale verschuiving van 1 layer al een heel ander geluid kan geven. Dit kan echter ook heel goed uitpakken :)

PNXRMX schreef:
Heb je nog tips om een wat meer tonale kick te krijgen?

Laatste tijd ben ik heel erg bezig geweest met movement in de frequenties toe te passen. Dit is mijn beste tip tot nu toe omdat het je kick echt 'levend' maakt ipv een 'simpele' tail. Ook het begin van je chain is het belangrijkste in het hele proces. Je kan een kick echt maken of kraken daardoor. Als je doorgaat met layeren kan ik je de tip geven om elke layer een goede sound mee te geven. Ook de 'regel' om na elke distortion ervoor te zorgen dat het nog steeds goed (of zelfs beter) klinkt is ook heel belangrijk.

Al met al weer een hoop tekst maar hoop dat je er wat aan hebt :D
Vragen staat vrij dus als je nog vragen hebt, vraag het gerust!
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 jan 2015 12:59 

Hardtraxxer

Flinke uitleg! Goed bezig. Dit motiveert mij enig sinds om ook wat meer losse feedback te gaan geven :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 jan 2015 15:30 

Hardtraxx Veteran

Thanks Berg! Ik heb heel veel dingetjes uit te proberen nu :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 jan 2015 23:41 

Hardtraxxer

@PNXRMX ik denk dat het meeste al verteld is en je ondertussen je kick al veranderd hebt dus je blijft me nog goede feedback verschuldigd ;)
Als ik de kick hoor dan hoor ik een goede basis maar mis ik vooral het hoog en het warmte in het laag van de kick.

Heb een andere kick-tail gemaakt maar ben nog niet tevreden met de tok/puch.
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 jan 2015 01:24 

Hardtraxxer

Skatzow schreef:
@PNXRMX ik denk dat het meeste al verteld is en je ondertussen je kick al veranderd hebt dus je blijft me nog goede feedback verschuldigd ;)
Als ik de kick hoor dan hoor ik een goede basis maar mis ik vooral het hoog en het warmte in het laag van de kick.

Karakter van je kick is al erg goed te horen. Alleen de punch is niet helemaal goed.. Maar dat gaf je zelf ook al aan. Over de bass kan ik nu niet oordelen omdat mijn ouders (proberen) te slapen. Maar alsnog zit er een leuke crunch in :). :thumbsup:

Ik ben nu net 2 uurtjes met mijn nieuwe kick aan het knoeien. Kreeg op mijn oude vaak feedback/kritiek/hoe je het wilt noemen dat er geen/weinig movement in zat. Volgens mij heb ik dat nu een beetje opgelost.

Bass kan iets zijn weg gevallen door Zippyshare..

[zippy]http://www30.zippyshare.com/v/Q9Bt4qNp/file.html[/zippy]

of
http://www30.zippyshare.com/v/Q9Bt4qNp/file.html
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 jan 2015 10:35 

Hardtraxxer

Je kick tail klinkt ook goed, zit wat movement in. In welk soort track wil je hem gebruiken?
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 jan 2015 12:45 

Hardtraxxer

Skatzow schreef:
Je kick tail klinkt ook goed, zit wat movement in. In welk soort track wil je hem gebruiken?

Haha thanks. Ik ga hem gebruiken voor Euphoric Hardstyle. Als ik zin heb in wat Rawstyls dan pas ik hem aan zodat hij nog wat rawer klinkt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 jan 2015 12:58 

Hardtraxxer

Ik denk dat daar de kick zich goed voor leent, met een beetje aanpassen kun je hem inderdaad ook gebruiken voor een rawstyle track.
Goed bezig! :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 jan 2015 15:53 

Hardtraxxer

Skatzow schreef:
Ik denk dat daar de kick zich goed voor leent, met een beetje aanpassen kun je hem inderdaad ook gebruiken voor een rawstyle track.
Goed bezig! :)

Thanks. Begin kicks maken steeds meer te snappen :). 2e kick waar ik serieus aan bezig ben :p
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 jan 2015 20:02 

Hardtraxxer

Skatzow schreef:

Toffe kick! Vind persoonlijk dat de punch te veel 'afstand' neemt van de tail. Wat je is kan proberen is het volgende (ik leg het even uit dmv plaatjes en een voorbeeld om er zeker van te zijn dat het duidelijk is).
Maak een volume automation (kan ook met een compressor maar aangezien ik daar minder controle heb voor me gevoel doe ik het altijd zo). Deze automation maak je ongeveer zo: Afbeelding
Wat dit, obviously, doet is het begin van je punch een duidelijke tok meegeven. Zoals je ziet is deze maar heel kort en maakt het stuk na deze tok een redelijk diepe dip. Zorg echter wel voor dat de hardheid van je tok (qua volume) wel matcht met je tail, dit is vrij logisch :P. De flow van het einde van je tail naar de punch (dus in een loop) loopt zo veel beter :D.
De eerste is zonder die automation, de tweede is met. De flow is zeker veranderd, soundcloud zou dit misschien niet zo goed weer kunnen geven maar daarom moet je het ook zelf even proberen en kijken hoe het klinkt (soundcloud onderdrukt het dus best erg maar je snapt het punt). Ik vind deze kick trouwens helemaal niet vet maar het lijkt het beste het verschil duidelijk te maken omdat ik het bij m'n andere kicks simpel genoeg gewoon al gedaan heb.

De kick mag ook iets warmer qua bass denk ik (gewoon even uitproberen :))

Re-amp schreef:
[zippy]http://www30.zippyshare.com/v/Q9Bt4qNp/file.html[/zippy]
of
http://www30.zippyshare.com/v/Q9Bt4qNp/file.html

Bij jouw kick hetzelfde verhaal als wat hierboven staat. Alhoewel het wel iets minder zou mogen bij deze.
Vind wel dat het geluid van de punch niet heel lekker klinkt. Misschien dit nog wat tweaken? Dit is eigenlijk wel meer smaak maar goed. Ik zou de highs op de kick een kleine boost geven en de bass van de kick iets strakker maken aangezien deze wat wobbelig is (niet heel erg nodig want het valt mee, maar zal er is een keer naar kijken voor de zekerheid :)). Zal hier aan het eind echter pas naar kijken als de kick helemaal klaar is als het gaat over de character kant.
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 jan 2015 22:12 

Hardtraxxer

Bedankt voor de tip! Heb er nooit aan gedacht terwijl dit bijna in elke kick zit :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 jan 2015 22:30 

Hardtraxxer

Wat ook wel eens helpt is om door middel van een beetje reverb op je punch het zo meer tot 1 geheel te laten klinken. Ik gebruik dit alleen niet zo heel vaak omdat die automation bij mij al heel goed werkt :)
Vorige  1 ... 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99 ... 113  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Producer's Corner