Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98 ... 113  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 dec 2014 18:35 

Hardtraxx Addict

Bwazza schreef:
Bwazza schreef:
Yo bedankt man! Ik kan wel een keer een tutorial maken als er genoeg animo voor is :), dan kan ik er wat meer in detail op ingaan.

Het is in feite (zoals bijna alle kicks hier) gewoon een 909 uit EKS-9 met een hele berg EQ, distortion en phaser (belangrijk!). Klinkt heel cliché en afgezaagt maar meer is het echt niet. De kick waar jij het over hebt heeft vooral een boost in de 500-600hz regio en een phaser op een relatief lage frequentie (190hz uit mn hoofd).

Wat vind je van de rest van de track? Nog plus of minpunten?

Et voila, de tutorial:

:bomb: :bomb: :bomb: :bomb: :bomb:

Lekkere kick! :thumbup: Binnenkort is de tutorial bekijken. En voorderest de track is ook niet verkeerd man! :)

Hier ook een nieuwe kick :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 jan 2015 23:14 

Hardtraxxer

Nice kick Bwazza!

Ook cool dat je veel Ableton stock plugins gebruik. Gebruik zelf ook Ableton Live specifiek. Ben sinds kort meer reese basses aan het maken (drum 'n bass bass sounds/neurofunk).

Heb je de volledige kick inclusief low-end gepanned links en rechts soms? Zou daar de low-end weghalen. :P Als je dat al hebt gedaan excuses, heb alleen maar crappy sound system.
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 jan 2015 20:56 

Hardtraxxer

@cb92 Best vette kick hoor! Ben er niet mee bekend maar toch. Je hoort wel een soort white noise tikken in de tail, misschien dat je dat weg kan filteren. Nogmaals ben er niet mee bekend dus misschien zeg ik iets wat er juist in hoort :)

Dan nu weer eens een kick van mij, ik ging eigenlijk voor een kick met aardig wat high's zoals de kick in 'Accelerate' van Atmozfears en Code Black maar stuitte op een aardig klinkende tail die wel eens een kick als in 'A storm is Coming' kon worden (de punch is daar ook van geripped, moet die zelf nog wat uitwerken. Vandaar ook de naam, 'tail test'). Die wat verder uitgewerkt en daar is het volgende uitgekomen.
Even op linkje klikken :)

Die 'Accelerate' kick ben ik ook nog mee bezig dus to be continued..
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 jan 2015 00:03 

Hardtraxxer

@Berg als je hem gaat uitwerken mag die punch van mij wel wat meer tok hebben ik vind deze eerlijk gezegd net een beetje te vlak, maar dat is mijn mening.

Net even begonnen aan een nieuwe kick, dit is het resultaat van 4 uurtjes werk. Ik ontvang graag tips over de punch, de frequenties, dus brand los, want qua kicks wil ik altijd veel leren XD. Als link het niet doet even kopiëren plakken :)

[zippy]http://www7.zippyshare.com/v/AkfqFrt8/file.html[/zippy]
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 jan 2015 20:16 

Hardtraxxer

@ Berg: Je tail wel aardig klinken, maar ik vind je punch nu wel te zacht staan ten opzichte van je tail. Ik zou nog wel eens je volledige kick willen horen met je eigen punch die wat harder staat.

@ Antergy: Ik vind je kick nog wel een beetje leeg klinken, met name de tail kan nog een stuk voller, layer eens wat, en verder de standaard tip: EQ en distortion.

Hieronder mijn kick:
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 jan 2015 22:05 

Hardtraxxer

Oef wat een lekkere kick ! Je kick zou misschien ieeeeetttssss meer mids kunnen hebben om hem wat opener te laten klinken. Maar dit is denk ik gewoon een smaakkwestie :thumbsup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 jan 2015 17:08 

Hardtraxxer

Heerlijke kick Noise Engineer :thumbup:

Ben sinds gister avond ook aan een nieuwe kick begonnen.. Heb even wat inelkaar geplakt met de midi van Noisecontrollers - Samara (Ik hoorde de midi en dacht meteen wow lekker horrorachtig :D )

[zippy]http://www5.zippyshare.com/v/ZW5imOt8/file.html[/zippy]

Aan de punch werk ik at the minute :) Was er effe snel voor geplakt voor een showoff.
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 jan 2015 21:19 

Hardtraxxer

@Noise engineer. klinkt goed man. Misschien ietsje pietsje high end erbij zodat hij wat beter door je mix prikt.

@Re-amp. Ik kan het niet heel goed horen omdat je lead naar mijn mening iets teveel in hoog is ge eq'd en je kick te zacht staat. Low end lijkt iig goed te klinken!

Zelf ben ik met de onderstaande kick bezig. Ik heb alleen regelmatig last van het feit dat er van die pieken in de kick zitten. in de tail knippen en het volume van de piek aanpassen heb ik gedaan maar ik ben eigenlijk op zoek naar iets waardoor ik het kan voorkomen.. iemand idee waar heb ik deze aan te danken? en hoe ik het kan oplossen of verminderen?.

http://www71.zippyshare.com/v/EGyoMtRf/file.html (Krijg hem niet ge embed)

Afbeelding
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 jan 2015 21:35 

Hardtraxxer

Compressie ! :clap:
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 jan 2015 22:05 

Hardtraxxer

Geprobeerd ja.. veranderde me sound wel negatief. Nog maar eens verder mee experimenteren dan!
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 jan 2015 22:16 

Hardtraxxer

Denk niet dat compressie je veel gaat helpen. Natuurlijk je kan een grens creëren waardoor je kick echt een blok wordt maar dit lijkt me niet je bedoeling, ook zal wat distortion met zich mee kunnen brengen die je niet wilt.

Ik heb dit ook regelamtig. Maar dit komt vooral omdat ik 'm autofilter en al vrij snel de character afknip om het zo maar even te zeggen, denk aan korte crunch kicks zoals code black ofzo. Hierdoor krijg je in het stuk na de punch veel hogere pieken en het deel daarna veel lager omdat dat eigenlijk nauwelijks crunch bevat en eigenlijk gewoon 'droge' bass is. Hier lijkt dat deel wel op een 'blok' af te gaan maar dat komt omdat ik 'm uiteindelijk nog een bitcrusher heb gegeven :)

Afbeelding
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 jan 2015 22:24 

Hardtraxxer

Ik maak mijn kicks meestal zo vierkant mogelijk zonder de sound en het karakter te veranderen (attack van rond de 50-60 en korte release om de punch erdoor te laten. Hier gebruik ik meestal eerst een compressor voor en daarna een bitcrusher om het echt vierkant te maken.
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 jan 2015 22:29 

Hardtraxxer

@berg waveform pr0n :drool:
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 jan 2015 22:46 

Hardtraxxer

Thanks voor de feedback people! De frontliner kicks daarentegen zijn totaal niet zo blokkerig. Wat vindt je van mijn kick nu?
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 jan 2015 19:20 

Hardtraxxer

Stoefoe schreef:
Thanks voor de feedback people! De frontliner kicks daarentegen zijn totaal niet zo blokkerig.

Ligt echt aan de soort kick denk ik. Vooral een autofilter vind ik toch wel een groot effect hebben op de waveform. Bijvoorbeeld bij deze kick is de eerste vrij symmetrisch maar wanneer ik een autofilter gebruik wordt dit al stukken minder.
Afbeelding

Stoefoe schreef:
Wat vindt je van mijn kick nu?

Ik vind de crunch iets te kort in deze (smaak). Verder mag de punch een net iets hardere tok :)
Prima kick verder!
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 jan 2015 20:16 

Hardtraxxer

Thanks voor de feedback! heb in deze kick geen filter gebruikt, eigenlijk nog nooit mee geëxperimenteerd.
Buiten audox van goliath sounds (waarvan de installer helaas niet werkt) ben ik verder ook niet zo bekend met goede autofilters. Nog een puntje om me in te verdiepen dus.

Keep it going!
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 jan 2015 15:09 

Hardtraxxer

Berg schreef:

Afbeelding

Haha, dacht even dat die 2e kick van mij was. Waveform heeft ongv. dezelfde vorm :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 jan 2015 20:46 

Hardtraxxer

@Noise Engineer ik vind dat je punch wel wat scherper mag en dat je tail ook wat duidelijker naar voren mag komen.

Zelf even gaan werken aan een andere soort raw kick, alleen onderdrukt en soundcloud en zippyshare de bass nogal in welk formaat dan ook, dus normaal heeft i meer bas XD. Punch stond ook harder maar die vind zippyshare blijkbaar ook niet zo lief.

[zippy]http://www38.zippyshare.com/v/5rTRO4j5/file.html[/zippy]
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 jan 2015 13:45 

Hardtraxxer

Antergy schreef:
Zelf even gaan werken aan een andere soort raw kick, alleen onderdrukt en soundcloud en zippyshare de bass nogal in welk formaat dan ook, dus normaal heeft i meer bas XD.

Gelukkig doet zippyshare dat met je bas want de bas staat echt veels te hard, je ziet het ook aan de waveform in zippyshare. Hij heeft hele hoge pieken telekens waar je de tail helemaal kan horen
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 jan 2015 15:11 

Hardtraxxer

Socializerz schreef:
Zijn dit soort kicks tegenwoordig mode?

Nee hoor, meer smaak.
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 jan 2015 18:03 

Hardtraxxer

En dat vind ik zeer zeker niet erg :thumbsup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 jan 2015 23:58 

Hardtraxxer

Inspiratieloos vind ik het niet, elke kick is namelijk anders en elke kick kost werk. Dan vind ik het een beetje lullig om het zo te noemen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 jan 2015 19:40 

Hardtraxxer

Antergy schreef:
@Noise Engineer ik vind dat je punch wel wat scherper mag en dat je tail ook wat duidelijker naar voren mag komen.

Zelf even gaan werken aan een andere soort raw kick, alleen onderdrukt en soundcloud en zippyshare de bass nogal in welk formaat dan ook, dus normaal heeft i meer bas XD. Punch stond ook harder maar die vind zippyshare blijkbaar ook niet zo lief.

[zippy]http://www38.zippyshare.com/v/5rTRO4j5/file.html[/zippy]

Wou net typen dat ik vind dat ie iets te weinig bas heeft en een zwakke punch maar goed je geeft dit zelf ook al aan. Erg lastig om te oordelen zo,

Noise Engineer:
De laag is niet geheel mijn smaak, ook t gevoel dat er wat mist, misschien wat meer mid zoals EvilNoize al aangeeft
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 jan 2015 10:54 

Hardtraxxer

Techno kick gemaakt, meningen?

http://www32.zippyshare.com/v/sPWWAwtu/file.html
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 jan 2015 22:44 

Hardtraxxer

Voor wat voor soort techno wil je de kick gebruiken?
Vorige  1 ... 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98 ... 113  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Producer's Corner