Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97 ... 113  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 dec 2014 23:44 

Hardtraxxer

EvilNoize schreef:
Haal die reverb van je kick af voordat je verder gaat ! Dit is een begin, maar je moet nog heeeel wat meer distortion en EQ erop gooien. Zorg er ook voor dat je kick helemaal mono is.

Hoe zorg je er voor dat je kick mono is dan?
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 dec 2014 00:18 

Hardtraxxer

Bwazza schreef:
Re-amp schreef:
Hoi!
Track dingen...

Yoo vet! Probeer je punch wat krachtiger te maken en een ander algoritme te gebruiken bij het pitchen van je kick, het klinkt nu een beetje rommelig.

....

Bedankt,

Dat van de punch hoor ik ook, ik ben een beetje aan het uitzoeken hoe ik dat het beste kan doen. Ik heb volgens mij nu wel de beste oplossing voor de punch.

Dat over de pitch algoritme, hoe bedoel je dat? Ik pitch al mijn kicks in Cool Edit Pro, hoe kan je dat precies doen? En als dat niet kan, is er dan nog een andere manier om je kicks goed en makkelijk te kunnen pitchen waarbij je wel het algoritme kan aanpassen?

Oja, jouw kick is best vet KUTGW :) (Keep up the good work.)
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 dec 2014 00:28 

Hardtraxxer

TBA-ID schreef:
@Re-amp: Iets meer punch er in een wat meer laag, als dit je eerst kick is doe je het goed imo.

@Bwazza: zieke kick! erg mooi gemaakt kom maar door met die tutorial :D
Rest van de track klinkt ook erg vet, alleen lange opbouw die wel sick klinkt! doet me beetje denken aan Hollow van Frequencerz & Jack of Sound.

@antergy 1e layer doet me beetje denken aan een kick van NC, klinkt erg goed! lijkt me wel aardig af.

Hmm toch wel meer laag, zat ik al over te twijfelen.. En ja, dit is mijn eerste kick :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 dec 2014 13:22 

Hardtraxx Newbie

TBA-ID schreef:
EvilNoize schreef:
Haal die reverb van je kick af voordat je verder gaat ! Dit is een begin, maar je moet nog heeeel wat meer distortion en EQ erop gooien. Zorg er ook voor dat je kick helemaal mono is.

Hoe zorg je er voor dat je kick mono is dan?

Je zou het kanaal waarop je de kick maakt op mono kunnen zetten, je kan ook alleen het linker of rechter signaal kunnen pakken en die kopieren naar beide stereo kanalen. Je kan ook het stereo beeld op 0% zetten, er zijn meerdere mogelijkheden...

De vraag zou echter moeten zijn, waarom wil je dat je kick mono is? Kijk dit stukje tutorial van Toneshifterz (op 7:32 minuut):

Ongelezen bericht Geplaatst op 16 dec 2014 13:35 

Hardtraxx Newbie

Re-amp schreef:
Bwazza schreef:
Re-amp schreef:
Hoi!
Track dingen...

Yoo vet! Probeer je punch wat krachtiger te maken en een ander algoritme te gebruiken bij het pitchen van je kick, het klinkt nu een beetje rommelig.

....

Bedankt,

Dat van de punch hoor ik ook, ik ben een beetje aan het uitzoeken hoe ik dat het beste kan doen. Ik heb volgens mij nu wel de beste oplossing voor de punch.

Dat over de pitch algoritme, hoe bedoel je dat? Ik pitch al mijn kicks in Cool Edit Pro, hoe kan je dat precies doen? En als dat niet kan, is er dan nog een andere manier om je kicks goed en makkelijk te kunnen pitchen waarbij je wel het algoritme kan aanpassen?

Ik bedoel het algoritme waarmee jouw computer/daw/wav editor/vst (of wat dan ook) de pitch van je kick aanpast. In bijvoorbeeld Kontakt zijn er verschillende algoritmes beschikbaar (TimeMachine -> google dat). Ik merk uit mijn eigen ervaringen dat er geen perfect algoritme is dat werkt bij alle kicks, dus probeer er gewoon een paar en luister welke het beste werkt bij jouw kick. Succes!

http://www.beat-school.com/tutorials/ge ... /pitching/
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 dec 2014 14:53 

Hardtraxxer

Bwazza schreef:
Re-amp schreef:
Bwazza schreef:

....

Bedankt,

Ik bedoel het algoritme waarmee jouw computer/daw/wav editor/vst (of wat dan ook) de pitch van je kick aanpast. In bijvoorbeeld Kontakt zijn er verschillende algoritmes beschikbaar (TimeMachine -> google dat). Ik merk uit mijn eigen ervaringen dat er geen perfect algoritme is dat werkt bij alle kicks, dus probeer er gewoon een paar en luister welke het beste werkt bij jouw kick. Succes!

http://www.beat-school.com/tutorials/ge ... /pitching/

Ik heb de punch wat harder gemaakt, ik zal straks even een WIP online zetten. Volgens mij klinkt de punch nu goed :)

Over het pitchen, ik ben dat nu ook aan het uitzoeken :)

Bedankt voor je tips :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 dec 2014 19:14 

Hardtraxxer

Je kan je kick wel in stereo maken, maar hier moet je mee oppassen. Zeker het laag moet echt mono zijn. In de masterclass die audiofreq heeft gedaan legt hij dit goed uit.

Nu een kick van mij:

Ik ging voor een harde raw kick met een lekkere drive.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 dec 2014 21:08 

Hardtraxxer

EvilNoize schreef:
Je kan je kick wel in stereo maken, maar hier moet je mee oppassen. Zeker het laag moet echt mono zijn. In de masterclass die audiofreq heeft gedaan legt hij dit goed uit.

Nu een kick van mij:

Erg lekkere kick dit!

Track is ook erg nice vind ik, zeker releasen als ie af is :).

Keep it up !
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 dec 2014 10:08 

Hardtraxxer

EvilNoize schreef:

Nu een kick van mij:

:bomb: :bomb: :bomb:
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 dec 2014 13:34 

Hardtraxx Newbie

EvilNoize schreef:

Nu een kick van mij:

Volgens mij heb jij helemaal geen tutorial nodig :worship:
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 dec 2014 14:02 

Hardtraxxer

Ik ben altijd blij om bij te leren :D :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 dec 2014 15:18 

Hardtraxxer

Lekkere kick ! Klinkt lekker tonaal en crunchy tegelijk. Ik zou alleen nog wat hoge frequencies cutten of gewoon verminderen, want ik hoor nog een hoge rateltje in je kick
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 dec 2014 17:36 

Hardtraxx Addict

Socializerz schreef:
@EvilNoize wat een brute kick!
@Bwazza, volle kick, geeft een lekkere drive
Hier nog een kickje van mijn kant
[zippy]http://www58.zippyshare.com/v/86447301/file.html[/zippy]

Leef jij ook nog :D

Kick klinkt erg goed :thumbsup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 dec 2014 18:06 

Hardtraxxer

Die kick klinkt me herkenbaar aan Socializerz.
[zippy]http://www21.zippyshare.com/v/74712902/file.html[/zippy]
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 dec 2014 18:39 

Hardtraxxer

Ik beschuldig hem nergens van ik zeg alleen dat i er op lijkt vind ik, nu ik er nader naar luister zit er echt wel verschil in
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 dec 2014 00:42 

Hardtraxxer

@ Evil Noize

Opzich lekkere klick maar idd mist veel power in de punch.
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 dec 2014 21:56 

Hardtraxxer

JA de kick zelf heeft heel wat meer punch, maar de afmix heeft dat een beetje verpest. Thanks voor de feedback tho :thumbsup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 dec 2014 10:25 

Hardtraxxer

@Evilnoize: Werkt inderdaad aan de punch, karakter van de kick is ook nog wat dunnetjes vindt ik.. Vocalen zijn sowieso al gebruikt hè ;) Leuk concept, ik zou zeggen, werk het verder uit..
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 dec 2014 19:50 

Hardtraxxer

@EvilNoize da's een beste beukkick, een iets krachtigere 'tok' zou van mij wel mogen. Als dat aan je afmix ligt dan heb ik verder dus weinig aan te merken.

@Socializers goeie gebalanceerde kick als je het mij vraagt.

Hier een nieuwe kick van mij (hij heeft nog een klein beetje afwerking nodig):
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 dec 2014 19:52 

Awethority schreef:
@EvilNoize da's een beste beukkick, een iets krachtigere 'tok' zou van mij wel mogen. Als dat aan je afmix ligt dan heb ik verder dus weinig aan te merken.

@Socializers goeie gebalanceerde kick als je het mij vraagt.

Hier een nieuwe kick van mij (hij heeft nog een klein beetje afwerking nodig):

best lekkere kick, ik vind dat de punch misschien iets te hard is maar dat kan aan mij liggen
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 dec 2014 19:53 

-
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 dec 2014 13:44 

Hardtraxxer

EvilNoize schreef:

Nu een kick van mij:

Man man man, ik luister dat nummer elke dag wel 1 keer, vind hem echt vet :O
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 dec 2014 14:33 

Hardtraxxer

Thanks man ! ^^ Kben nu weer bezig met een nieuw projectje, ga misschien een preview of iets gooien.
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 dec 2014 22:41 

Hardtraxx Newbie

Bwazza schreef:
Yo bedankt man! Ik kan wel een keer een tutorial maken als er genoeg animo voor is :), dan kan ik er wat meer in detail op ingaan.

Het is in feite (zoals bijna alle kicks hier) gewoon een 909 uit EKS-9 met een hele berg EQ, distortion en phaser (belangrijk!). Klinkt heel cliché en afgezaagt maar meer is het echt niet. De kick waar jij het over hebt heeft vooral een boost in de 500-600hz regio en een phaser op een relatief lage frequentie (190hz uit mn hoofd).

Wat vind je van de rest van de track? Nog plus of minpunten?

Et voila, de tutorial:

:bomb: :bomb: :bomb: :bomb: :bomb:
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 dec 2014 23:21 

Hardtraxxer

Bwazza schreef:
Bwazza schreef:
Yo bedankt man! Ik kan wel een keer een tutorial maken als er genoeg animo voor is :), dan kan ik er wat meer in detail op ingaan.

Het is in feite (zoals bijna alle kicks hier) gewoon een 909 uit EKS-9 met een hele berg EQ, distortion en phaser (belangrijk!). Klinkt heel cliché en afgezaagt maar meer is het echt niet. De kick waar jij het over hebt heeft vooral een boost in de 500-600hz regio en een phaser op een relatief lage frequentie (190hz uit mn hoofd).

Wat vind je van de rest van de track? Nog plus of minpunten?

Et voila, de tutorial:
<video>

:bomb: :bomb: :bomb: :bomb: :bomb:

:clap:
Vorige  1 ... 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97 ... 113  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Producer's Corner