Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96 ... 113  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 dec 2014 15:49 

Hardtraxxer

ROD schreef:
@bart, lekker bezig man. Goed om te zien dat je zo vooruit gaat. Basis is best leuk, nu ff wat tweaken!!

Haha bedankt man tja geen progress is ook niet goed :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 dec 2014 17:08 

Hardtraxxer

Hoi!

Ik ben net nieuw op HardTraxx, maar goed.

Ik maak nog niet zo lang Hardstyle en muziek over het algemeen. Maar dit is mijn eerste (Poging tot..) hardstyle kick :)
Feedback word gewaardeerd :)

Daw:

FL studio 11 Producer

Plugins:
EKS-9
Camel Phat 3
Camel Crusher
Fruity Fast Dist
Parametric EQ
Fab filter pro-Q
iZotope Trash 2
Ohmicide.

greetz!

edit: EKS-9 vergeten.
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 dec 2014 17:23 

Hardtraxxer

Zelf eerst even feedback geven :x
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 dec 2014 17:37 

Hardtraxxer

@Above
Sorry, wist ik niet. Dus bij deze :P.

D33m schreef:
@ Eric

Nice kick! Niet veel op aan te merken in mijn ogen. Misschien nog wat meer PUNCH. (misschien compressie?)

Ik heb waarschijnlijk teveel compressie gebruikt waardoor de click/tok in verhouding met de tail te hard en te scherp is.

Ben nog steeds bezig om een goede kick te bouwen. Denk dat ik wel steeds meer het proces doorheb.

Weet niet of er irritante frequenties inzitten. (dode oren atm)

:thumbup:

Mooie kick D33m, alleen in mijn ogen mag hij heel iets krachtiger :).
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 dec 2014 00:43 

Hardtraxx Newbie

Re-amp schreef:
Hoi!

Ik ben net nieuw op HardTraxx, maar goed.

Ik maak nog niet zo lang Hardstyle en muziek over het algemeen. Maar dit is mijn eerste (Poging tot..) hardstyle kick :)
Feedback word gewaardeerd :)

Daw:

FL studio 11 Producer

Plugins:
EKS-9
Camel Phat 3
Camel Crusher
Fruity Fast Dist
Parametric EQ
Fab filter pro-Q
iZotope Trash 2
Ohmicide.

greetz!

edit: EKS-9 vergeten.

Yoo vet! Probeer je punch wat krachtiger te maken en een ander algoritme te gebruiken bij het pitchen van je kick, het klinkt nu een beetje rommelig.

Hier een nieuwe WIP van mij, bevat meerdere kicks dus graag bij feedback vermelden over welke kick je het hebt, Enjoy!

Ableton 8
Kick: interne effecten zoals saturator, overdrive, phaser etc. EKS09, fabfilter, camelphat, sausage, Izotope Ozone
Screeches en andere meuk: Sylenth, Massive, Hydra
Samples: beetje percussie van Vengeance en Blutonium, The Ward (Movie Theme)

EDIT: lijst van gebruikte software/samples
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 dec 2014 12:31 

Hardtraxxer

Damn, ik vind de eerste kick in het snellere gedeelte echt geweldig ! :drool: Kan je misschien een beetje uitleggen hoe je deze gemaakt hebt?
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 dec 2014 16:32 

Hardtraxx Newbie

Yo bedankt man! Ik kan wel een keer een tutorial maken als er genoeg animo voor is :), dan kan ik er wat meer in detail op ingaan.

Het is in feite (zoals bijna alle kicks hier) gewoon een 909 uit EKS-9 met een hele berg EQ, distortion en phaser (belangrijk!). Klinkt heel cliché en afgezaagt maar meer is het echt niet. De kick waar jij het over hebt heeft vooral een boost in de 500-600hz regio en een phaser op een relatief lage frequentie (190hz uit mn hoofd).

Wat vind je van de rest van de track? Nog plus of minpunten?

Ongelezen bericht Geplaatst op 14 dec 2014 16:45 

Hardtraxxer

Godverdomme wat een heerlijke kick wel.
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 dec 2014 18:13 

Hardtraxxer

@Bwazza Heerlijke kick! De screech mag iets meer reverb op want die klinkt nu nog een beetje leeg. En misschien vocals net voor de climax?

Zelf nieuwe kick gemaakt, ff snel midi van Immortal genomen.
[zippy]http://www53.zippyshare.com/v/60552098/file.html[/zippy]
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 dec 2014 20:56 

Hardtraxxer

@Bwazza
Ik zou het geweldig vinden als je er een tutorial over kan maken ! Ik kan er nooit uitkomen hoe je een phaser correct moet gebruiken om dit effect te krijgen. Ik vind je track zowieso erg lekker. Geweldige beukplaat. Het enige minpuntje is dat het erg lang duurt voordat er echt een beetje actie in komt.

@Antergy
Lekkere kick ! Je zou hem alleen nog een beetje kunnen verbeteren door de tail wat meer "Body" te geven. Hierdoor word je kick wat krachtiger en blaast ie echt iedereen weg !
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 dec 2014 22:00 

Hardtraxxer

EvilNoize schreef:
@Bwazza
Ik zou het geweldig vinden als je er een tutorial over kan maken ! Ik kan er nooit uitkomen hoe je een phaser correct moet gebruiken om dit effect te krijgen. Ik vind je track zowieso erg lekker. Geweldige beukplaat. Het enige minpuntje is dat het erg lang duurt voordat er echt een beetje actie in komt.

@Antergy
Lekkere kick ! Je zou hem alleen nog een beetje kunnen verbeteren door de tail wat meer "Body" te geven. Hierdoor word je kick wat krachtiger en blaast ie echt iedereen weg !

Gewoon wat dikker maken dus? Ik neem aan dat je bedoeld iets meer bass en misschien ff layeren enzo?
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 dec 2014 22:20 

Hardtraxxer

Ja precies, ik denk dat een klein beetje meer laag en misschien nog een beetje layeren de kick echt krachtig zal maken, want je hebt een geweldige basis ! Deze nog een beetje tweaken en je hebt een monster van een kick ! :thumbsup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 dec 2014 23:12 

Hardtraxxer

Oke keb ff beetje gelayerd er zit extra bass bij maar soundcloud is zo aardig om dat lekker te fertyfelen (nieuw woord), maar de originele, layer try 1, layer try 2 in die volgorde.

Ongelezen bericht Geplaatst op 14 dec 2014 23:53 

Hardtraxxer

Ik vind persoonlijk de layer try 1 het lekkerste klinken
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 dec 2014 00:07 

Hardtraxxer

EvilNoize schreef:
Ik vind persoonlijk de layer try 1 het lekkerste klinken

Ik ook XD
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 dec 2014 00:25 

Hardtraxx Addict

Antergy schreef:
Ik ook
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 dec 2014 10:02 

Hardtraxxer

@Re-amp: Iets meer punch er in een wat meer laag, als dit je eerst kick is doe je het goed imo.

@Bwazza: zieke kick! erg mooi gemaakt kom maar door met die tutorial :D
Rest van de track klinkt ook erg vet, alleen lange opbouw die wel sick klinkt! doet me beetje denken aan Hollow van Frequencerz & Jack of Sound.

@antergy 1e layer doet me beetje denken aan een kick van NC, klinkt erg goed! lijkt me wel aardig af.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 dec 2014 16:37 

Hardtraxxer

Tnx iedereen voor de feedback!
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 dec 2014 17:43 

Hardtraxx Newbie

Ik zal proberen in de kerstvakantie een kleine tutorial over de kick online te zetten :thumbsup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 dec 2014 18:04 

Hardtraxxer

Een wat langere tutorial mag ook wel hoor ;) Heb nog nooit een goede gedetailleerde tutorial gevonden over dit soort kicks :thumbdown:
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 dec 2014 18:35 

Hardtraxxer

EvilNoize schreef:
Een wat langere tutorial mag ook wel hoor ;) Heb nog nooit een goede gedetailleerde tutorial gevonden over dit soort kicks :thumbdown:
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 dec 2014 19:34 

Hardtraxx Newbie

Berg schreef:
EvilNoize schreef:

Haha oké, hou m'n youtube in de gaten --> https://www.youtube.com/user/DjBwazza
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 dec 2014 20:13 

Hardtraxxer

Doe ik ! :thumbsup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 dec 2014 20:49 

Hardtraxx Newbie

@Antergy: vind je eerste t beste van die 3

@Bwazza: :woot: klinkt supergoed, heerlijke laag in die eerste. tweede ook lekker maar vind de eerste beter!

Iemand op/aanmerkingen?
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 dec 2014 21:50 

Hardtraxxer

Haal die reverb van je kick af voordat je verder gaat ! Dit is een begin, maar je moet nog heeeel wat meer distortion en EQ erop gooien. Zorg er ook voor dat je kick helemaal mono is.
Vorige  1 ... 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96 ... 113  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Producer's Corner