Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94 ... 113  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 nov 2014 14:57 

Hardtraxxer

@DSB Ik vind dit persoonlijk echt geweldig! Misschien dat het technisch allemaal niet heel goed klinkt, ben zelf daar ook niet goed in. Kick klinkt prima voor de eerste ooit, en past prima in de track vind ik. Misschien een klein beetje meer highs in de tail en een iets betere punch. Ga zo door!
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 nov 2014 15:19 

Hardtraxx Newbie

Berg schreef:
@DSB Ik vind dit persoonlijk echt geweldig! Misschien dat het technisch allemaal niet heel goed klinkt, ben zelf daar ook niet goed in. Kick klinkt prima voor de eerste ooit, en past prima in de track vind ik. Misschien een klein beetje meer highs in de tail en een iets betere punch. Ga zo door!

Thanks man. I agree, de tail mist sowieso iets. Ik ga binnenkort weer een nieuwe kick maken van scratch. :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 nov 2014 21:52 

Hardtraxxer

@dsb coole kick! Het is niet echt mijn style want ik ben meer van de raw, maar dit klinkt wel een beetje qult achtig. Past zeker goed bij het nummer!
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 nov 2014 23:20 

Hardtraxxer

@Imation Je bent goed op weg! Er zit alleen een bepaalde frequentie in die een beetje voor afleiding zorgt.

@DSB: Vet concept hoor! Ik moet zeggen het laag van je kick is erg goed. Ik struggle er nog altijd mee.. wil je naar een 'echte' hardstyle kick dan moet je tail wat meer crunchy zijn zegmaar, voor nu goed werk!

Heb vandaag zelf een reversebass gemaakt. Let teveel niet op de geluiden en vocal, dat was even snel drag en drop.

Ongelezen bericht Geplaatst op 21 nov 2014 18:16 

Hardtraxxer

Er zit wel sub in maar erg laag. Het het mid-laag is inderdaad minder.
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 nov 2014 17:13 

Hardtraxx Newbie

Stoefoe: frequenties kloppen volgens mij niet helemaal.
DSB: wou dat mijn eerste kick zo klonk haha. Klinkt echt tof! Afmaken!

Hier een kick van mij, ben benieuwd wat jullie ervan vinden:
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 nov 2014 00:21 

Hardtraxx Newbie

Weet niet of dit het goede topic is hiervoor maargoed:

Ik vind mijn kick veel mooier als ik m laat clippen in FL Studio dmv te hoog volume, maar heb geen ruimte voor mn andere geluiden in de mix daardoor.

Ik heb mn kick met die clip opgenomen in Edison maar als ik hem zachter zet klinkt ie weer anders. vind het lastig uit te leggen, dus ik post een soundclound link hieronder aan.

Dacht dat ik t misschien met fruity compressor kon doen maar het lukt me niet. Weet iemand hoe ik dus het karakter van de clippende kick kan behouden als ik hem zachter zet?

(Eerste kick is met clip, tweede zonder)

Ongelezen bericht Geplaatst op 26 nov 2014 00:24 

Hardtraxxer

Sporeloos schreef:

Ik vind mijn kick veel mooier als ik m laat clippen in FL Studio dmv te hoog volume, maar heb geen ruimte voor mn andere geluiden in de mix daardoor.

Ik heb mn kick met die clip opgenomen in Edison maar als ik hem zachter zet klinkt ie weer anders. vind het lastig uit te leggen, dus ik post een soundclound link hieronder aan.

Dacht dat ik t misschien met fruity compressor kon doen maar het lukt me niet. Weet iemand hoe ik dus het karakter van de clippende kick kan behouden als ik hem zachter zet?

https://soundcloud.com/caspar-spore/clip-kick

Opslaan als MP3?
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 nov 2014 00:33 

Hardtraxx Newbie

Antergy schreef:
Sporeloos schreef:

Opslaan als MP3?

heeeeyyy het werkt! bedankt man
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 nov 2014 01:57 

Hardtraxxer

Sporeloos schreef:
Antergy schreef:
Sporeloos schreef:

Opslaan als MP3?

heeeeyyy het werkt! bedankt man

No problemo ^^
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 nov 2014 16:48 

Hardtraxx Newbie

Ben nu ff bezig met het produceren van een eigen kick maar ben nog steeds op zoek naar de echte goede "sound" van een kick zal ik maar zeggen. Kan iemand me op weg helpen?

Ongelezen bericht Geplaatst op 26 nov 2014 17:00 

Hardtraxxer

The Qonvicted schreef:
Ben nu ff bezig met het produceren van een eigen kick maar ben nog steeds op zoek naar de echte goede "sound" van een kick zal ik maar zeggen. Kan iemand me op weg helpen?

Oke paar dingen

1. Je punch is te erg ge-equed, dus cut die er ff af en eq hem tot iets lager.
2. Je punch heeft geen TOK geluidje, als je een beginnende producer bent met kicks kan je gewoon op youtube kijken voor hardstyle kick packs (Gratis dus niet geripte) en daar je eigen punch mee combineren voor een betere sound.
3. De tail is wat zwakjes, mag wel iets meer bas in, gewoon blijven distorten, EQ-en en compressen en misschien die ook combineren met andere tails.

Ik hoop dat je hier iets aan hebt
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 nov 2014 17:03 

Kan iemand mij vertellen hoe een kick a la Here it Comes DBSTF rmx is opgebouwd?
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 nov 2014 17:11 

Hardtraxxer

stefaneke schreef:
Kan iemand mij vertellen hoe een kick a la Here it Comes DBSTF rmx is opgebouwd?

Een beetje oudere kick....
Ik denk hetzelfde als huidige kick maar hij klinkt iets korter, en met minder crunch, en de punch klinkt platter zonder een hardere tok zoals je nu vaak hoort. Dus ik denk gewoon de punch sowiezo gewoon mee spelen d.m.v eq en compressen enzo tot je een beetje zo een sound krijgt ipv hardere tok sound. En tail.... Ja geen idee ik zou zeggen zoals nu maar dan korter en dus de wavevorm dichter op elkaar, maar dat is een gok natuurlijk.
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 nov 2014 17:15 

Hardtraxx Newbie

Antergy schreef:
The Qonvicted schreef:

Oke paar dingen

1. Je punch is te erg ge-equed, dus cut die er ff af en eq hem tot iets lager.
2. Je punch heeft geen TOK geluidje, als je een beginnende producer bent met kicks kan je gewoon op youtube kijken voor hardstyle kick packs (Gratis dus niet geripte) en daar je eigen punch mee combineren voor een betere sound.
3. De tail is wat zwakjes, mag wel iets meer bas in, gewoon blijven distorten, EQ-en en compressen en misschien die ook combineren met andere tails.

Ik hoop dat je hier iets aan hebt

Bedankt voor je reactie Antergy, zal er naar kijken!
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 nov 2014 23:59 

Hardtraxxer

Nieuwe kick eindelijk revealed! Zit wel wat werk in, maar hij is zo goed als af. Hij staat express beetje harder

[zippy]http://www17.zippyshare.com/v/64526895/file.html[/zippy]
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 nov 2014 00:39 

Hardtraxxer

Antergy
klinkt goed!
Ik zou gewoon lekker door blijven gaan met die kick, volgens mij kan hij nog beter!
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 nov 2014 14:20 

Hardtraxxer

@Antergy, met de klank/karakter en de punch zit het behoorlijk goed. Vind hem alleen nog niet echt vol klinken, misschien wat meer bass toevoegen of de bass strakker maken (een boost tussen 100 en 200hz kan ook helpen)...

Hier een eerste reversed bass van mij:
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 nov 2014 18:40 

Hardtraxx Newbie

@Antergy: Kick klinkt goed vind alleen dat die wat laag mist en een iets te hard click heeft die wat irritant is aan me oren bij hoger volume, Misschien wat irritant frequenties eruit halen?

@ Awethority: Niet veel op aan te merken mag misschien wat meer punch hebben alleen.

Hier mijn nieuwe kick heeft aardig wat werk in gezet dus benieuwd wat jullie er van vinden!
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 nov 2014 19:26 

Hardtraxxer

erik5991 schreef:
@Antergy: Kick klinkt goed vind alleen dat die wat laag mist en een iets te hard click heeft die wat irritant is aan me oren bij hoger volume, Misschien wat irritant frequenties eruit halen?

@ Awethority: Niet veel op aan te merken mag misschien wat meer punch hebben alleen.

Hier mijn nieuwe kick heeft aardig wat werk in gezet dus benieuwd wat jullie er van vinden!

Thanks voor de feedback en jesus wat een kick......
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 nov 2014 23:06 

Hardtraxxer

@ Eric

Nice kick! Niet veel op aan te merken in mijn ogen. Misschien nog wat meer PUNCH. (misschien compressie?)

Ik heb waarschijnlijk teveel compressie gebruikt waardoor de click/tok in verhouding met de tail te hard en te scherp is.

Ben nog steeds bezig om een goede kick te bouwen. Denk dat ik wel steeds meer het proces doorheb.

Weet niet of er irritante frequenties inzitten. (dode oren atm)

:thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 nov 2014 21:49 

Hardtraxx Newbie

@ D33m: Mooie kick, Alleen je spreekt jezelf een beetje tegen dat je teveel compressie gebruik en de click te hard is normaal gesproken haalt de compressor juist deze pieken weg of je hebt je attack van de compressor te sloom ingesteld waardoor je de transient niet aanpakt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 nov 2014 23:10 

Hardtraxxer

erik5991 schreef:
@ D33m: Mooie kick, Alleen je spreekt jezelf een beetje tegen dat je teveel compressie gebruik en de click te hard is normaal gesproken haalt de compressor juist deze pieken weg of je hebt je attack van de compressor te sloom ingesteld waardoor je de transient niet aanpakt.

dmv compressie kan je een hardere click op je punch zetten waardoor het volume verschil tussen tail en punch te hard kan worden. Deed audiofreq ook in zijn masterclass. Dit is zeker wel mogelijk.
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 dec 2014 09:49 

Hardtraxxer

erik5991 schreef:

Ik begrijp wat je bedoelt. Als je de gehele kick compressed d.m.v. een langzame attack dan compress je de hele kick. Als je deze snel laat werken met een korte release en attack and compress je alleen de tok. IIG zo heb ik dat begrepen haha. Zou kunnen dat ik bullshit praat.

Nadat ik zelf mijn kick heb geluisterd is de tok veels te hard. En ik vind de tail nog niet vol genoeg. Zijn ook nog maar 2 layers. :beer:
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 dec 2014 17:40 

Hardtraxxer

D33m schreef:
Ik begrijp wat je bedoelt. Als je de gehele kick compressed d.m.v. een langzame attack dan compress je de hele kick. Als je deze snel laat werken met een korte release en attack and compress je alleen de tok. IIG zo heb ik dat begrepen haha. Zou kunnen dat ik bullshit praat.

Korte attack met een 'lange' release geeft betere resultaten om het begin (dus de echte click) harder te laten klinken.

Ik weet niet wat je bij een korte release bedoeld trouwens maar ik zet de release dan op 1 seconde wat bij GComp de langste release is. Dus bij lange release bedoel ik 1 seconde.
Vorige  1 ... 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94 ... 113  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Producer's Corner