Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93 ... 113  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 nov 2014 14:31 

Hardtraxx Newbie

DigitalEarthquake schreef:
Berg
Klinkt goed!
Het mist alleen n beetje crunch denk ik.

Ik heb zelf ook weer een nieuw kickje :)
[zippy]http://www36.zippyshare.com/v/3813057/file.html[/zippy]
Tell me what 'ya think!

Ontzettend lekkere kick, vooral dat lage! Doet me een beetje denken aan E-force.
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 nov 2014 16:57 

Hardtraxxer

@ Berg: klinkt niet verkeerd. Persoonlijk vind ik de punch alleen niet zo lekker. vind dat je kick daardoor wat kracht mist

@DigitalEarthquake: lekkere kick man, heb zeker niet het idee dat er meer laag in moet zoals TBA-ID zei.

Ik heb ook weer kick waarvan ik graag van jullie zou weten wat jullie ervan vinden. Ik heb er voor de vorm even een eigen melodie onder gezet.

Ongelezen bericht Geplaatst op 06 nov 2014 01:43 

Hardtraxxer

@Berg en @TBA-ID

Thanks voor jullie feedback! Ik ga er aan werken :)

@DigitalEarthquake lekkere kick! Kan er niks verkeerds aan horen :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 nov 2014 16:25 

Hardtraxxer

@DigitalEarthquake, jaloers op de kicks die jij maakt haha ga zo door :thumbup:
@Vincent227: idd, mag wat meer crunch in

Ik ben een beetje stuk gelopen, jullie nog tips?
Anders keil ik hem de prullenbak in haha

Ongelezen bericht Geplaatst op 07 nov 2014 20:44 

Hardtraxxer

@Imation, ja ik heb een tip. Doorgaan en layeren. Punch is wel redelijk maar daar zou ik niet op letten. Eerst zorgen dat die tail goed wordt. Dus doorgaan. Met deze.
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 nov 2014 22:21 

Hardtraxxer

@Imation:
Met wat berg zegt ben ik het eens, doorgaan en layeren, en veel EQ'en.

Ik ben verder geen expert, maar denk dat die wat overdistort is, dus mijn tip, doorgaan, meer EQen en probeer eens iets minder distorten en deze wat meer stapsgewijs toe te voegen.

Ik ben met mijn kick verder gegaan met en daar is het onderstaande uitgekomen.

Ongelezen bericht Geplaatst op 07 nov 2014 23:39 

Hardtraxxer

@Imation je hebt je basis karakter/crunch van de kick al, hij mist alleen wat helderheid. Deze moet je even bewaren. Maak dan ook een minder distorted versie en eentje waarbij je hem nog iets verder uitwerkt. Vergeet niet de eq goed te gebruiken.
Probeer deze versies dan eens te layeren en vooral te eq'en en niet alleen boosten maar ook dipjes maken.

@Noise Engineer, voor jou geld bijna hetzelfde alleen is jouw kick nog erg dof! Dit kun je nog wel wat na de distortions eq'en maar let ook tijdens het distorten op de hogere frequenties
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 nov 2014 23:40 

Hardtraxxer

@NoiseEngineer Probeer wat meer punch te doen, en ik zou hem wel is gepitched willen horen je kick, even kijken hoe hij dan klinkt.

Zelf bezig met een raw kick, heb hier 3 punches. 1e is de normale, 2e is gelayerd (klein verschil), en 3e is geqde punch.

Ongelezen bericht Geplaatst op 07 nov 2014 23:51 

Hardtraxxer

Vind de 3e net te distorded/teveel eq'ed. weet ook niet wat voor een soort tail je erbij wilt maken?

@Imation & Noise Engineer. Heb even een kleine voorbeeld gemaakt. bij mij beginnen de kicks ook vaak zonder hoog, zonder mid en vaak zonder (sub)laag.
Eerst de kick in zijn allereerste fase met weinig "afmix" eq om het zo maar te zeggen.
2e kick zijn 2 2 layers en 2 tok/punches met natuurlijk de nodige eq.
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 nov 2014 00:57 

Hardtraxxer

@Skatzow Lekkere kick, niks op te zeggen :p

Heb even een paar tails toegevoegd, zijn niet allemaal van mij, maar puur om te kijken hoe het klinkt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 nov 2014 14:03 

Hardtraxxer

Tutorial gemaakt voor een raw kick, in het NL. Hoop dat jullie er wat aan hebben, uitkomst is niet het meest geweldig maar wie weet leren jullie er wel wat van :)

Ongelezen bericht Geplaatst op 08 nov 2014 17:48 

Hardtraxxer

@ skatzow, dank je voor de tip en het voorbeeld, er zit een aardig verschil in de kicks voor en na. Ik merk wel bij mijn kicks dat deze wel steeds iets minder dof zijn geworden, maar nog wel steeds te dof dus.

Is het volgens jouw verstandig met mijn kick door te gaan door hierop te layeren met veel EQen?

@ antergy: ik vind je punches niet slecht (vond de 2e van de 3 het beste), al staat die te hard in de voorbeelden met een tail. Ook moeten je punch en je tail 1 worden, dat is in de voorbeelden niet echt het geval. kan het daardoor niet heel goed beoordelen. Probeer eens een tail te maken die goed bij de punch past!

@Zymic: Tutorials zijn altijd super :thumbup: Ik heb hem nog niet helemaal kunnen kijken, maar zitten zeker bruikbare tips in! Thanks!
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 nov 2014 17:49 

Hardtraxxer

Foutje (per ongeluk 2x gepost)
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 nov 2014 19:16 

Hardtraxxer

Ik zou er wel mee doorgaan. Hij heeft alleen teveel sub/laag. Ik denk dat je er wel iets van kunt maken hoor.

@Antergy je tok's staan iets te hard, ook vind ik het net te distorted / plat gedrukt. Misschien een aantal basslines met elkaar combineren?
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 nov 2014 01:01 

Hardtraxxer

@Antergy, je punch staat veel te hard en je tail is te lang
@Skatzow, ik ben zelf niet zo fan van je kick maar hij klikt wel prima!

Ik ben even aan de hand van jouw tips en de andere tips verder gegaan met me kick:

De eerste:

Waar ik nu aan werk:

wat vinden jullie?
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 nov 2014 16:00 

Hardtraxx Newbie

Zymic schreef:
Tutorial gemaakt voor een raw kick, in het NL. Hoop dat jullie er wat aan hebben, uitkomst is niet het meest geweldig maar wie weet leren jullie er wel wat van :)

enorm bedankt voor het uploaden man, was hier echt naar opzoek :) lekker lang tutorialtjte voor op de zondagmiddag
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 nov 2014 09:35 

Hardtraxxer

Imation schreef:

Ik ben even aan de hand van jouw tips en de andere tips verder gegaan met me kick:

De eerste:

Waar ik nu aan werk:

wat vinden jullie?

Ik vind de eerste beter klinken! zou daar ook verder mee gaan.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 nov 2014 22:15 

Hardtraxx Newbie

@Skatzow: Dat is een lekkere kick, niks op aan te merken. :bomb:
@Zymic: Super dat je de tijd neemt om een tutorial te maken. Ik zal er morgen naar kijken!
@Imation: Die 1e kick klinkt beter als die 2e, zit een lekkere kraak in!

Hier mijn 1e kick, ben net begonnen met kicks maken, tips zijn welkom! :D

Ongelezen bericht Geplaatst op 10 nov 2014 22:53 

Hardtraxxer

Imation schreef:
@DigitalEarthquake, jaloers op de kicks die jij maakt haha ga zo door :thumbup:
@Vincent227: idd, mag wat meer crunch in

Ik ben een beetje stuk gelopen, jullie nog tips?
Anders keil ik hem de prullenbak in haha

Opzich is de tail niet slecht, maar er zit een vervelende frequentie in. Ik raad je aan deze kick te gaan layeren mer meerdere tails om zo een voller effect te krijgen. Maar eerst die frequentie wegwerken :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 nov 2014 23:29 

Hardtraxxer

@Mikert, hij is nog iets te hol, MAAR dat is geen probleem als je hierna nog distortion erop gooit.
Hij klinkt ook nog wat aan de korte kant.

@Imation, Je kan er zeker een leuke kick van maken! gewoon wat beter eq'en en je resonantie er beter uithalen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 nov 2014 23:59 

Hardtraxxer

@ Mikert, zoals Skatsow al zei is je kick nog te hol. Er mag nog meer distortion op en layer hem ook een aantal keer.

Ik heb me kick onder een oud stukje van mij gezet.
Ik zelf ben er nog niet tevreden over, maar kom er niet uit om een mooie kick neer te zetten.

Ongelezen bericht Geplaatst op 11 nov 2014 00:05 

Hardtraxxer

Denk er ook aan dat je kick misschien solo wel heel leuk klinkt maar dat hij in de mix totaal niet klinkt.
Misschien heeft hij wel teveel frequenties of zijn karakter juist op de verkeerde hoogte zitten.
Natuurlijk kun je met eq'en veel weghalen maar dit moet dan ook tijdens het kick maken gebeuren.
Niet alleen achteraf. Kan hier wel een klein voorbeeldje posten waarbij het eq werk niet goed is.

(Even op de link klikken als je hem niet kunt afspelen)
De eerste lijkt eigenlijk alleen een punch en de tweede lijkt op zich niet zo heel erg te zijn totdat je hem onder een track gooit.(Teveel in het midden gebied dus)

Natuurlijk is het geheel afhankelijk welke soort/stijl track je gaat maken. maar soms klinkt een kick solo niet zo vet maar in de mix juist wel. Dat laatste lijkt mij dan weer iets belangrijker.
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 nov 2014 16:33 

Hardtraxxer

@Skatsow ik snap wel wat je bedoelt, alleen weet ik nooit zo goed waar ik dan moet beginnen.

Ik heb nu dit eruit gekregen:

Ik weet alleen niet hoe ik nu verder moet.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 nov 2014 20:44 

Artiest

TBA-ID schreef:
Imation schreef:

De eerste:

Waar ik nu aan werk:

wat vinden jullie?

Ik vind de eerste beter klinken! zou daar ook verder mee gaan.

Lijkt op de kick uit de Da Daze tutorial (April 2013)
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 nov 2014 13:44 

Hardtraxx Newbie

Ben een longtime lurker. Mijn eerste kick ever. Maar wees niet bang om feedback te geven! Ik wil leren. ^^ Ik ben ook niet echt een hardstyle producer maar ik vind het maken van een toffe kick altijd een uitdaging. :) Er zit ook een trap stukje in de drop, niet haten. xd

@ Imation

Not bad, mist alleen power vind ik en de tail klinkt een beetje out of place. :) Keep it going!! :bomb:
Vorige  1 ... 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93 ... 113  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Producer's Corner