Weet iemand wat de basis is van de kick van Chris One - Psycho?
Welke plugin is het?
Welke plugin is het?
Dat weet alleen de beste man zelf en misschien wat mensen bij TiLLTYWalen wrote:Weet iemand wat de basis is van de kick van Chris One - Psycho?
Welke plugin is het?
Sommige mensen willen nog wel eens antwoord geven op je vraag via twitter ofzo, dus je kan het proberenYWalen wrote:Weet iemand wat de basis is van de kick van Chris One - Psycho?
Welke plugin is het?
Zal ik maar is gaan doen!Joeyvg wrote:Sommige mensen willen nog wel eens antwoord geven op je vraag via twitter ofzo, dus je kan het proberenYWalen wrote:Weet iemand wat de basis is van de kick van Chris One - Psycho?
Welke plugin is het?
Sorry man maar wat moet dit nou weer voorstellen?Jarno wrote:http://www33.zippyshare.com/v/48928806/file.html
Dat is ook waar ik mee bezig ben, gewoon alles proberen met wat ik heb. Maar als ik een plugin wil kopen is het wel handig te weten welke. En ik hou meer van raw en wil daarom die kant op kunnen met de software. En ik wil kijken of ik bepaald kicks dus na kan maken want dat vind ik zelf een goed manier om te leren.momentum wrote:Kan je doen, maar opzich maakt het helemaal niets uit vanuit welke plugin je vertrekt... als je weet hóe het moet, kan je uit eender welke plugin eenderwelke kick maken... :p De meeste pro's vertrekken vanuit een 909 bassdrum, maar dat is niet noodzakelijk voor een goede kick.
en hoé je een kick maakt kan je toch niet uitleggen: dat komt door uren, dagen, weken, maanden er op te werken en te experimenteren :p
Als ik jou was zou ik niet te snel plugins gaan kopen, ik zou eerst maar eens zorgen dat je kwalitatief goede tracks produced, en zodra je er geld mee gaat verdienen je plugins etc kopen, anders is het echt weg gegooid geld, en er zijn geen standaard plugins voor "raw" 1 woord distortionYWalen wrote:Dat is ook waar ik mee bezig ben, gewoon alles proberen met wat ik heb. Maar als ik een plugin wil kopen is het wel handig te weten welke. En ik hou meer van raw en wil daarom die kant op kunnen met de software. En ik wil kijken of ik bepaald kicks dus na kan maken want dat vind ik zelf een goed manier om te leren.momentum wrote:Kan je doen, maar opzich maakt het helemaal niets uit vanuit welke plugin je vertrekt... als je weet hóe het moet, kan je uit eender welke plugin eenderwelke kick maken... :p De meeste pro's vertrekken vanuit een 909 bassdrum, maar dat is niet noodzakelijk voor een goede kick.
en hoé je een kick maakt kan je toch niet uitleggen: dat komt door uren, dagen, weken, maanden er op te werken en te experimenteren :p
k ben nog niet van plan ze te kopen, maar ik wil gewoon zoveel mogelijk informatie op doen over alles en nog wat.yri wrote:Als ik jou was zou ik niet te snel plugins gaan kopen, ik zou eerst maar eens zorgen dat je kwalitatief goede tracks produced, en zodra je er geld mee gaat verdienen je plugins etc kopen, anders is het echt weg gegooid geld, en er zijn geen standaard plugins voor "raw" 1 woord distortionYWalen wrote:Dat is ook waar ik mee bezig ben, gewoon alles proberen met wat ik heb. Maar als ik een plugin wil kopen is het wel handig te weten welke. En ik hou meer van raw en wil daarom die kant op kunnen met de software. En ik wil kijken of ik bepaald kicks dus na kan maken want dat vind ik zelf een goed manier om te leren.momentum wrote:Kan je doen, maar opzich maakt het helemaal niets uit vanuit welke plugin je vertrekt... als je weet hóe het moet, kan je uit eender welke plugin eenderwelke kick maken... :p De meeste pro's vertrekken vanuit een 909 bassdrum, maar dat is niet noodzakelijk voor een goede kick.
Dat is ook waar ik mee bezig ben, gewoon alles proberen met wat ik heb. Maar als ik een plugin wil kopen is het wel handig te weten welke. En ik hou meer van raw en wil daarom die kant op kunnen met de software. En ik wil kijken of ik bepaald kicks dus na kan maken want dat vind ik zelf een goed manier om te leren.
Als ik jou was zou ik niet te snel plugins gaan kopen, ik zou eerst maar eens zorgen dat je kwalitatief goede tracks produced, en zodra je er geld mee gaat verdienen je plugins etc kopen, anders is het echt weg gegooid geld, en er zijn geen standaard plugins voor "raw" 1 woord distortion
Gewoon aan de slag gaan met alle plugins die je langs ziet komen op het forum! Er is voor niks een beste plugin, zie welke het meest gebruikt worden en je komt er vanzelf achter na heel veel gepruts en knopjes gedraai welke jij fijn vind en welke sound jij er mee wilt maken!k ben nog niet van plan ze te kopen, maar ik wil gewoon zoveel mogelijk informatie op doen over alles en nog wat.
Koene wrote:Ik luister menig creatie hier en ben nu ook zelf al een tijdje bezig met wat dingen uitvogelen in FL. Heb met microtonic + camelphat/EQ/devastor deze kick weten te krijgen tot nu toe. Ik vind hem nog niet helemaal 'af', maar hij klinkt al wel lekker vol. Benieuwd wat jullie er van vinden!
View on SoundCloud
Ik denk dat je diep bedoelt, toch?Squid wrote:Ik ben al geruime tijd bezig met het maken van kicks en er begint al goed schot in te komen. Nu zit ik met een probleem: Hoe doen de "pro's" hun kicks zo "breed" laten klinken? Is dit puur mastering of gaan hier andere methodes aan te pas?
De kick klinkt niet verkeerd, wat ik wel weet is dat je de Kick verkeerd pitcht, als je hem goed pitcht kan ik het ook beter horen!MrBunni wrote:Koene wrote:Ik luister menig creatie hier en ben nu ook zelf al een tijdje bezig met wat dingen uitvogelen in FL. Heb met microtonic + camelphat/EQ/devastor deze kick weten te krijgen tot nu toe. Ik vind hem nog niet helemaal 'af', maar hij klinkt al wel lekker vol. Benieuwd wat jullie er van vinden!
View on SoundCloud
Ik vind hem al goed klinken.
Ik heb zelf ook het een en ander gemaakt. Ik vind hem alleen niet zo lekker linken met een lead. Wat vinden jullie? De tail valt weg als de lead erbij komt, weet iemand hoe je dat oplost, of is het juist beter?
View on SoundCloud
Je kan meerdere channels aan elkaar knopen dus dan kan je stapelen. Maak een FX channel en doe bovenaan het channel in de mixer klikken op Stereo Out en daar kan je een channel selecteren.Dutchiedutch wrote:Ik ben me dus ook aan het verdiepen in cubase, vanmiddag 2 uurtjes aan dit kickje gewerkt:
Drumazon 909+ camelcrusher+ eq+ camel+ eq etcetcetc......
View on SoundCloud
Het vervelende vind ik, dat je maar 8 inserts kan in cjoewbase, stel ik wil wat veranderen in de dist of eq in de eerste 2 effecten, moet ik dus in principe alles weer overnieuw doen. is dit mogelijk meer inserts op 1 kanaal?
Thanks
Greetz
Dat mag niet? Wordt hij dan verbannen door Koning Hardstyle?Cruelty wrote:De punch pitcht mee, dat mag niet. Verder nog veel EQ'en hij klinkt nog erg dun.Socializerz wrote:Me nieuwe kick:D
View on SoundCloud
Bijen hebben geen handen joh!Cruelty wrote:Moet het weer bijdehandTakkU wrote: Dat mag niet? Wordt hij dan verbannen door Koning Hardstyle?Bij produceren is er geen 'mag niet'. Alleen 'werkt niet'/'klinkt niet'. Het pitchen van je punch klinkt over het algemeen niet lekker.. Net als bij ieder genre met een duidelijke kickdrum is het van belang dat je een goeie klap hebt, en wanneer je dit gedeelte mee gaat pitchen met de tail, ga je kracht verliezen. Het punt binnen de hedendaagse hardstyle, is dat de tail van de kick eigenlijk je basslijn is, wat in andere genres anders is..
Mijn punch pitcht áltijd mee, of althans. De tok die aan m'n gemaakte sample zit. Daar overheen layer ik een andere punch die dan die tok 'maskeert'. Zo krijg je een lekker klinkend geheel ipv 2 lossen stukkenTakkU wrote:Dat mag niet? Wordt hij dan verbannen door Koning Hardstyle?Cruelty wrote:De punch pitcht mee, dat mag niet. Verder nog veel EQ'en hij klinkt nog erg dun.Socializerz wrote:Me nieuwe kick:D
View on SoundCloudBij produceren is er geen 'mag niet'. Alleen 'werkt niet'/'klinkt niet'. Het pitchen van je punch klinkt over het algemeen niet lekker.. Net als bij ieder genre met een duidelijke kickdrum is het van belang dat je een goeie klap hebt, en wanneer je dit gedeelte mee gaat pitchen met de tail, ga je kracht verliezen. Het punt binnen de hedendaagse hardstyle, is dat de tail van de kick eigenlijk je basslijn is, wat in andere genres anders is..