Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13 ... 113  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 feb 2012 18:44 

Hardtraxxer

Weet iemand wat de basis is van de kick van Chris One - Psycho?

Welke plugin is het?
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 feb 2012 19:25 

Hardtraxxer

YWalen schreef:

Welke plugin is het?

Dat weet alleen de beste man zelf en misschien wat mensen bij TiLLT ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 feb 2012 21:37 

Hardtraxx Addict

YWalen schreef:

Welke plugin is het?

Sommige mensen willen nog wel eens antwoord geven op je vraag via twitter ofzo, dus je kan het proberen :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 feb 2012 00:04 

Hardtraxxer

Joeyvg schreef:
YWalen schreef:

Welke plugin is het?

Sommige mensen willen nog wel eens antwoord geven op je vraag via twitter ofzo, dus je kan het proberen :)

Zal ik maar is gaan doen!
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 feb 2012 00:40 

Hardtraxxer

Kan je doen, maar opzich maakt het helemaal niets uit vanuit welke plugin je vertrekt... als je weet hóe het moet, kan je uit eender welke plugin eenderwelke kick maken... :p De meeste pro's vertrekken vanuit een 909 bassdrum, maar dat is niet noodzakelijk voor een goede kick.

en hoé je een kick maakt kan je toch niet uitleggen: dat komt door uren, dagen, weken, maanden er op te werken en te experimenteren :p
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 feb 2012 15:21 

Hardtraxxer

Vraagje, ik heb nu meerdere malen een kick in elkaar gezet in een los project in CUBASE.
Nu wil ik die kick exporteren, dus ik neem het stuk waar de kick zit op en laat het opslaan als .wav
Nu zet ik deze in het project waar ik hem in wil gebruiken, maar klinkt hij of heel zacht, of heel anders.
Terwijl deze kick echt genoeg power heeft in een ander project.
Ik heb de kick de ruimte gegeven door alle andere sounds sowieso al het laag weg te halen en dergelijke.
Maar alsnog klinkt hij niet zo fijn en zuiver als daarvoor in het andere project.

Hij is gewoon opgenomen met 0DB dus geen clip + in het rood.
Wie kan mij helpen of tips geven hoe ik toch fatsoenlijk mijn kick kan exporteren en importeren in een nieuw project en toch de power / kwaliteit kan behouden!

Alvast bedankt
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 feb 2012 15:43 

Hardtraxxer

Jarno schreef:
[zippy]http://www33.zippyshare.com/v/48928806/file.html[/zippy]

Sorry man maar wat moet dit nou weer voorstellen?
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 feb 2012 16:44 

Hardtraxxer

momentum schreef:
Kan je doen, maar opzich maakt het helemaal niets uit vanuit welke plugin je vertrekt... als je weet hóe het moet, kan je uit eender welke plugin eenderwelke kick maken... :p De meeste pro's vertrekken vanuit een 909 bassdrum, maar dat is niet noodzakelijk voor een goede kick.

en hoé je een kick maakt kan je toch niet uitleggen: dat komt door uren, dagen, weken, maanden er op te werken en te experimenteren :p

Dat is ook waar ik mee bezig ben, gewoon alles proberen met wat ik heb. Maar als ik een plugin wil kopen is het wel handig te weten welke. En ik hou meer van raw en wil daarom die kant op kunnen met de software. En ik wil kijken of ik bepaald kicks dus na kan maken want dat vind ik zelf een goed manier om te leren. :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 feb 2012 17:48 

Hardtraxxer

YWalen schreef:
momentum schreef:

Dat is ook waar ik mee bezig ben, gewoon alles proberen met wat ik heb. Maar als ik een plugin wil kopen is het wel handig te weten welke. En ik hou meer van raw en wil daarom die kant op kunnen met de software. En ik wil kijken of ik bepaald kicks dus na kan maken want dat vind ik zelf een goed manier om te leren. :)

Als ik jou was zou ik niet te snel plugins gaan kopen, ik zou eerst maar eens zorgen dat je kwalitatief goede tracks produced, en zodra je er geld mee gaat verdienen je plugins etc kopen, anders is het echt weg gegooid geld, en er zijn geen standaard plugins voor "raw" 1 woord distortion ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 feb 2012 20:45 

Hardtraxx Veteran

Ik dacht laat ik me eens een keer aan een HC kick wagen, hier het resultaat :P

[zippy]http://www47.zippyshare.com/v/1714981/file.html[/zippy]
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 feb 2012 21:33 

Hardtraxxer

yri schreef:
YWalen schreef:
momentum schreef:

Als ik jou was zou ik niet te snel plugins gaan kopen, ik zou eerst maar eens zorgen dat je kwalitatief goede tracks produced, en zodra je er geld mee gaat verdienen je plugins etc kopen, anders is het echt weg gegooid geld, en er zijn geen standaard plugins voor "raw" 1 woord distortion ;)

k ben nog niet van plan ze te kopen, maar ik wil gewoon zoveel mogelijk informatie op doen over alles en nog wat.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 feb 2012 22:12 

Hardtraxxer

Citaat:

Citaat:

Citaat:
k ben nog niet van plan ze te kopen, maar ik wil gewoon zoveel mogelijk informatie op doen over alles en nog wat.

Gewoon aan de slag gaan met alle plugins die je langs ziet komen op het forum! Er is voor niks een beste plugin, zie welke het meest gebruikt worden en je komt er vanzelf achter na heel veel gepruts en knopjes gedraai welke jij fijn vind en welke sound jij er mee wilt maken!

kijk in de verschillende topics, en zie de plugins.. zoek ze op, zet ze in je DAW en proberen maar.
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 feb 2012 12:40 

Hardtraxxer

Nou met wat ik nu heb gaat het redelijk. Hier me eerste beetje geslaagde kick.
Het deuntje is van Tatanka - Eternal.

Graag feedback geven!

Edit: Ik hoor nu een foutje in t deuntje, maar t gaat toch om de kick :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 feb 2012 16:29 

Hardtraxxer

Kickje waar ik aan werk (melo = NC - Promises)

Ongelezen bericht Geplaatst op 23 feb 2012 19:30 

Hardtraxxer

@ Ywalen en ROD, leg de orginele track er eens naast, en luister wat je moet verbeteren..
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 feb 2012 19:47 

Hardtraxxer

Ik luister menig creatie hier en ben nu ook zelf al een tijdje bezig met wat dingen uitvogelen in FL. Heb met microtonic + camelphat/EQ/devastor deze kick weten te krijgen tot nu toe. Ik vind hem nog niet helemaal 'af', maar hij klinkt al wel lekker vol. Benieuwd wat jullie er van vinden!

Ongelezen bericht Geplaatst op 25 feb 2012 18:14 

Hardtraxx Addict

Ik ben al geruime tijd bezig met het maken van kicks en er begint al goed schot in te komen. Nu zit ik met een probleem: Hoe doen de "pro's" hun kicks zo "breed" laten klinken? Is dit puur mastering of gaan hier andere methodes aan te pas?
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 feb 2012 19:18 

Hardtraxxer

Koene schreef:
Ik luister menig creatie hier en ben nu ook zelf al een tijdje bezig met wat dingen uitvogelen in FL. Heb met microtonic + camelphat/EQ/devastor deze kick weten te krijgen tot nu toe. Ik vind hem nog niet helemaal 'af', maar hij klinkt al wel lekker vol. Benieuwd wat jullie er van vinden!

Ik vind hem al goed klinken :thumbup: .

Ik heb zelf ook het een en ander gemaakt. Ik vind hem alleen niet zo lekker linken met een lead. Wat vinden jullie? De tail valt weg als de lead erbij komt, weet iemand hoe je dat oplost, of is het juist beter?

Ongelezen bericht Geplaatst op 25 feb 2012 19:19 

Hardtraxxer

Squid schreef:
Ik ben al geruime tijd bezig met het maken van kicks en er begint al goed schot in te komen. Nu zit ik met een probleem: Hoe doen de "pro's" hun kicks zo "breed" laten klinken? Is dit puur mastering of gaan hier andere methodes aan te pas?

Ik denk dat je diep bedoelt, toch?

De kicks van de pro's hebben veel pieken rond de 80-250hz naast de 50hz, dat zorgt ervoor dat de kick warmer klinkt en er meer voelbare bass in zit. Daardoor lijkt het ook 'breder'.

Zoals hiervoor al gezegd is helpt reverb ook wel, dat komt omdat reverb meer bass kan toevoegen tussen de 50 en de 300hz, en de hoge tonen juist soepeler maakt (en ze dus gemiddeld lager in volume maakt). Ik raad je overigens niet aan om reverb te gebruiken op de bass. Maak die 'breedte' gewoon tijdens het distorten met een eq.
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 feb 2012 15:58 

Hardtraxxer

Ik ben me dus ook aan het verdiepen in cubase, vanmiddag 2 uurtjes aan dit kickje gewerkt:

Drumazon 909+ camelcrusher+ eq+ camel+ eq etcetcetc......

Het vervelende vind ik, dat je maar 8 inserts kan in cjoewbase, stel ik wil wat veranderen in de dist of eq in de eerste 2 effecten, moet ik dus in principe alles weer overnieuw doen. is dit mogelijk meer inserts op 1 kanaal?

Thanks

Greetz
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 feb 2012 16:01 

Hardtraxxer

MrBunni schreef:
Koene schreef:

Ik vind hem al goed klinken :thumbup: .

Ik heb zelf ook het een en ander gemaakt. Ik vind hem alleen niet zo lekker linken met een lead. Wat vinden jullie? De tail valt weg als de lead erbij komt, weet iemand hoe je dat oplost, of is het juist beter?

De kick klinkt niet verkeerd, wat ik wel weet is dat je de Kick verkeerd pitcht, als je hem goed pitcht kan ik het ook beter horen!
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 feb 2012 20:42 

Hardtraxxer

Dutchiedutch schreef:
Ik ben me dus ook aan het verdiepen in cubase, vanmiddag 2 uurtjes aan dit kickje gewerkt:

Drumazon 909+ camelcrusher+ eq+ camel+ eq etcetcetc......

Het vervelende vind ik, dat je maar 8 inserts kan in cjoewbase, stel ik wil wat veranderen in de dist of eq in de eerste 2 effecten, moet ik dus in principe alles weer overnieuw doen. is dit mogelijk meer inserts op 1 kanaal?

Thanks

Greetz

Je kan meerdere channels aan elkaar knopen dus dan kan je stapelen. Maak een FX channel en doe bovenaan het channel in de mixer klikken op Stereo Out en daar kan je een channel selecteren.
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 feb 2012 22:25 

Hardtraxx Elite

Cruelty schreef:
Socializerz schreef:
Me nieuwe kick:D

De punch pitcht mee, dat mag niet. Verder nog veel EQ'en hij klinkt nog erg dun.

Dat mag niet? Wordt hij dan verbannen door Koning Hardstyle? :P Bij produceren is er geen 'mag niet'. Alleen 'werkt niet'/'klinkt niet'. Het pitchen van je punch klinkt over het algemeen niet lekker.. Net als bij ieder genre met een duidelijke kickdrum is het van belang dat je een goeie klap hebt, en wanneer je dit gedeelte mee gaat pitchen met de tail, ga je kracht verliezen. Het punt binnen de hedendaagse hardstyle, is dat de tail van de kick eigenlijk je basslijn is, wat in andere genres anders is..
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 feb 2012 22:39 

Hardtraxxer

Cruelty schreef:
TakkU schreef:
Dat mag niet? Wordt hij dan verbannen door Koning Hardstyle? :P Bij produceren is er geen 'mag niet'. Alleen 'werkt niet'/'klinkt niet'. Het pitchen van je punch klinkt over het algemeen niet lekker.. Net als bij ieder genre met een duidelijke kickdrum is het van belang dat je een goeie klap hebt, en wanneer je dit gedeelte mee gaat pitchen met de tail, ga je kracht verliezen. Het punt binnen de hedendaagse hardstyle, is dat de tail van de kick eigenlijk je basslijn is, wat in andere genres anders is..

Moet het weer bijdehand :mad:

Bijen hebben geen handen joh!
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 feb 2012 16:39 

Hardtraxx Elite

TakkU schreef:
Cruelty schreef:
Socializerz schreef:
Me nieuwe kick:D

De punch pitcht mee, dat mag niet. Verder nog veel EQ'en hij klinkt nog erg dun.

Mijn punch pitcht áltijd mee, of althans. De tok die aan m'n gemaakte sample zit. Daar overheen layer ik een andere punch die dan die tok 'maskeert'. Zo krijg je een lekker klinkend geheel ipv 2 lossen stukken :P
Vorige  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13 ... 113  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Producer's Corner