Bandisto is Ge-wel-dig!Thund3R wrote:Aah! Nog iemand die Bandisto kent! Geweldige plugin is datGebruik hem al een tijdje!
Related topics
Active topics in Producer's Corner
Moderators
-
YHardtraxxer
- 235 posts member since 2009
- last seen Jan 2026
-
HHardtraxxer
- 108 posts member since 2011
- last seen Jan 2013
Iemand enig idee waarom de sound van mijn kick verandert als ik de volume in de mixer lager zet?
voorbeeld:
View on SoundCloud
hoe kan dit verhelpen??
voorbeeld:
View on SoundCloud
hoe kan dit verhelpen??
-
MHardtraxxer
- 214 posts member since 2011
- last seen Mar 2013
je geeft je antwoord al in je eigen vraag. 
-
DHardtraxxer
- 54 posts member since 2012
- last seen Sep 2012
Hierboven Gaat de goede kant op!
hier weer een probeerseltje van mijn kant, deze kick is bedoeld voor een harde intro met veel screech sounds en lekker te beuken.
View on SoundCloud
Btw, iemand idee hoe het komt dat het volume van de kick op het begin daalt en daarna op het juiste volume komt?
Feedback pleas!
Greetz
hier weer een probeerseltje van mijn kant, deze kick is bedoeld voor een harde intro met veel screech sounds en lekker te beuken.
View on SoundCloud
Btw, iemand idee hoe het komt dat het volume van de kick op het begin daalt en daarna op het juiste volume komt?
Feedback pleas!
Greetz
-
RHardtraxxer
- 314 posts member since 2012
- last seen Aug 2019
Je kick klinkt op lager volume normaal, op het hoge volume clipt ie. Dat is ook een vorm van distortionHSgino wrote:Iemand enig idee waarom de sound van mijn kick verandert als ik de volume in de mixer lager zet?
voorbeeld:
View on SoundCloud
hoe kan dit verhelpen??
Thnx voor de feedback over mijn kick. Ik heb nog geen monitoren dus goed afstellen gaat nog niet echt. Ook clipt de kick een beetje in dat stukje, + het feit dat de kick en lead maar uit 1 layer bestaan.
-
RHardtraxxer
- 62 posts member since 2010
- last seen Apr 2017
Veeeeel meer EQ'en... blijven EQ'en en distorten.. je mist power en een dikke punch!Dutchiedutch wrote:Hierboven Gaat de goede kant op!
View on SoundCloud
Feedback pleas!
Greetz
-
DHardtraxxer
- 405 posts member since 2011
- last seen Jun 2012
Raw Hardstyle Rdical Achtig klinkt wel lekker hoe heb je deze gemaakt welke programma?
Tnx! Hij was ook wel raw bedoeld jadylanhardstyle wrote:Raw Hardstyle Rdical Achtig klinkt wel lekker hoe heb je deze gemaakt welke programma?
Heb m in FL gemaakt met Hydra. En veel Ohmicide en EQ.
-
THardtraxxer
- 247 posts member since 2011
- last seen Aug 2016
tail moet veel langer en ik zou er een klein beetje reverb op gooiendylanhardstyle wrote:http://www64.zippyshare.com/v/9826946/file.html
3*Osc
Fruity Parametric EQ 2
Fruity Blood Overdrive
Fruity Soft Clipper
-
DHardtraxxer
- 405 posts member since 2011
- last seen Jun 2012
Okee thanks!TimoGhijsens wrote:tail moet veel langer en ik zou er een klein beetje reverb op gooiendylanhardstyle wrote:http://www64.zippyshare.com/v/9826946/file.html
3*Osc
Fruity Parametric EQ 2
Fruity Blood Overdrive
Fruity Soft Clipper
Heb me weer is gewaagd aan het maken van een kick. Graag Feedback
Note: Pas op met je boxen, ik krijg de kick nl niet zachter haha...
http://www7.zippyshare.com/v/58889644/file.html
Note: Pas op met je boxen, ik krijg de kick nl niet zachter haha...
http://www7.zippyshare.com/v/58889644/file.html
-
RHardtraxxer
- last seen Aug 2019
@W0ut3r, waar is je punch? 
Ja, ik krijg die niet goed naar voren, snap niet helemaal hoe dat werkt..ROD wrote:@W0ut3r, waar is je punch?
-
NHardtraxxer
- 342 posts member since 2011
- last seen Jul 2013
Je kijk heb je waarschijnlijk gesampled als 4 maten en weer geïmporteerd als 1 maat, dan gaat tie overlappen
-
NHardtraxxer
- last seen Jul 2013
Als je even het forum rondkijkt dan wordt er genoeg uitleg gegeven over de basics van bepaalde hardstyle elementen. Pitchen van kicks is zo'n ding en is al vaak genoeg uitgelegd.
-
SHardtraxxer
- 51 posts member since 2010
- last seen Oct 2017
Waarschijnlijk staat de 'Time' draaiknop bij de Time stretching ietsjes naar links, deze moet helemaal teruggedraaid zijn, dan kan je pitchen.
-
RHardtraxxer
- last seen Aug 2019
eq - distort - eq - distort - enzenzenz...
Door het distorten worden de puntjes die je met eq maakt wat afgevlakt, daardoor valt de ruis weg en behoud je, mits je het goed doet, je hoog.
Door het distorten worden de puntjes die je met eq maakt wat afgevlakt, daardoor valt de ruis weg en behoud je, mits je het goed doet, je hoog.
-
NHardtraxxer
- last seen Jul 2013
Meer van, EQ, distort, EQ EQ EQ EQ EQ EQ EQ, compress. Distort EQ EQ EQ EQ, athans das mijn manier
Distortion is overrated.
Distortion is overrated.
-
JHardtraxx Addict
- 1528 posts member since 2011
- last seen Mar 2020
nouja, in een van mijn laatste kicks (ik vind hem zelf wel goed klinkenNebuto wrote:Meer van, EQ, distort, EQ EQ EQ EQ EQ EQ EQ, compress. Distort EQ EQ EQ EQ, athans das mijn manier![]()
Distortion is overrated.
-
RHardtraxxer
- last seen Aug 2019
Achja iedereen zijn eigen manier, zo blijf er iig wat variatie bestaan
.
-
MHardtraxxer
- 137 posts member since 2011
- last seen Jul 2015
Idd, het enige wat ik kan aanraden is om toch niet te overdrijven met het aantal plugins, zo verlies je snel het overzicht, en weet je niet waar te beginnen zoeken als iets niet zo goed klinkt. probeer zoveel mogelijk uit 1 plugin te halen, en zet daarna pas een volgende, en zoek voor je zelf voor elke plugin een geldige rede om hem op dat moment te gebruiken.
Ik heb vroeger veel tijd verloren met gewoon random wat te proberen; ik dacht 'kick klinkt niet goed-> gooi er nog maar wat plugins bij, iedereen doet het zo'... Maar dat is niet waar, hou het zo simpel mogelijk en zorg dat je bij elke plugin die je toevoegt duidelijke vooruitgang hebt, anders gooi je hem er beter weer af.
Hoe meer plugins & hoe meer lagen, hoe minder controle je hebt. Dat is mijn mening iig :p
Ik heb vroeger veel tijd verloren met gewoon random wat te proberen; ik dacht 'kick klinkt niet goed-> gooi er nog maar wat plugins bij, iedereen doet het zo'... Maar dat is niet waar, hou het zo simpel mogelijk en zorg dat je bij elke plugin die je toevoegt duidelijke vooruitgang hebt, anders gooi je hem er beter weer af.
Hoe meer plugins & hoe meer lagen, hoe minder controle je hebt. Dat is mijn mening iig :p
-
MHardtraxxer
- 137 posts member since 2011
- last seen Jul 2015
jaa, maar 3 layers vind ik niet veel layers, ik doel eerder op mensen die een kick uit 10 layers maken.
Maar zelfs dan nog, als je de kick opdeelt in 3 delen kan je best vanuit zelfde kick beginnen, en ze opsplitsen in de mixer, dan 3 apart vsts.
Werkt voor mij het beste, dat is natuurlijk persoonlijk, in principe is er geen enkele regel om een goede kick te maken.
Maar zelfs dan nog, als je de kick opdeelt in 3 delen kan je best vanuit zelfde kick beginnen, en ze opsplitsen in de mixer, dan 3 apart vsts.
Werkt voor mij het beste, dat is natuurlijk persoonlijk, in principe is er geen enkele regel om een goede kick te maken.
-
JHardtraxxer
- 299 posts member since 2011
- last seen Apr 2016
http://www33.zippyshare.com/v/48928806/file.html
Hij klinkt netjes, maar hij klinkt een beetje dof. Waarschijnlijk ligt het aan zippyCruelty wrote:Hier mijn laatste en ook mijn beste kick tot nu toe, je moet even niet naar de screech en zo luisteren, gaat puur om de kick. Afmix is ook nog beroerd, op het einde kun je hem met fatsoenlijke punch horen
.
http://www12.zippyshare.com/v/55374238/file.html
En anders een beetje eq'en.
Bij deze ook meteen mijn nieuwe kick
View on SoundCloud