Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90 ... 113  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 okt 2014 16:58 

Hardtraxxer

Waarom maken heel veel mensen een sub bass met 3x osc en vervangen ze deze vervolgens met de bass freqs van hun kick? Is dit hetzelfde principe als gewoon een aparte bass layer maken die heel strak is en deze vervangen met de low end van je kick?
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 okt 2014 17:19 

Hardtraxx Elite

Berg schreef:
Waarom maken heel veel mensen een sub bass met 3x osc en vervangen ze deze vervolgens met de bass freqs van hun kick? Is dit hetzelfde principe als gewoon een aparte bass layer maken die heel strak is en deze vervangen met de low end van je kick?

Ja alleen het 2e werkt veel beter
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 okt 2014 17:26 

Hardtraxx Newbie

Gondrez schreef:
Antergy schreef:
@Gondrez: Er zit helemaal geen bass in of dat hoor ik verkeerd. Verder klinkt i soms wat vals gepitched? Heeft nog wat werk nodig, maar overal kan het wel wat worden.

ik heb nu de hoge pitches een beetje verlaagd, misschien klinkt het nu wat beter

Yoo man wat ik zelf altijd doe om kicks te pitchen is gewoon matchen met de bassline van je melodie. Je kick mag wel iets harder ook. Dus een beetje compressie erop.

Groetjes! :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 okt 2014 17:29 

Hardtraxx Newbie

Ik heb een vraagje. Ik ben nu al best wel vaak bezig met kicks. Ik heb alleen een probleem wanneer ik mijn kick korter probeer te maken met edison in FL studio 10 dan valt de kracht uit mijn kick weg. Begrijpt iemand wat ik bedoel?
Hoe maak ik deze kick korter en behoud ik net zoveel bass als dat hij nog lang is.
Dit is de kick die ik bedoel:

Groetjes!! :thumbsup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 okt 2014 17:38 

Hardtraxx Elite

Pleur hem in FL en knip er een stuk vanaf? Kan eigenlijk overal wel mee, audacity/cool edit pro/audition etc. Gewoon heel recht toe recht aan een stuk eraf knippen. Volgensmij heeft edison automatisch een functie aan dat hij als je knipt daarvoor ook direct een fade out plaatst. Misschien is dat wat je bedoelt. Ik weet zo niet meer hoe je dit uit kan zetten (gebruik al 1.5 jaar geen edision meer) maar als je hier even op zoekt zou dat ook een oplossing voor je probleem kunnen zijn en dan kun je wel gewoon met edison knippen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 okt 2014 18:21 

Hardtraxxer

Inderdaad gewoon af knippen tot een redelijke lengte (niet te kort!) en dan fade out met edison toepassen? Ik gebruik verder gewoon de fade out knoppen die je krijgt als je op de sample zelf drukt om hem nog wat te laten uitfaden als je verder bent in het dist. proces.
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 okt 2014 20:26 

Hardtraxxer

Berg schreef:

Tijdens het distorten eqen distorten. verneuk je gelijk je lower freqs mee. als je gaat kijken naar je wave form van je low freqs dan zie je dat die meestal alle kanten op vliegt. en dat hoor je ook terug als je er op let en tijdens pitchen word dat al helemaal een ramp.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 okt 2014 18:06 

Hardtraxxer

Denk dat ik nu een redelijke kick heb liggen die ik kan gaan gebruiken voor me eerste track :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 okt 2014 20:45 

Hardtraxxer

Berg schreef:
Denk dat ik nu een redelijke kick heb liggen die ik kan gaan gebruiken voor me eerste track :)

Uuuhm ben ik nou gek of is deze remake bijna identiek? Super vette kick!
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 okt 2014 22:26 

Hardtraxx Elite

Niet lullig bedoelt tegenover Berg maar dat valt opzich nog wel mee. Toch wel vet gedaan hoor!
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 okt 2014 14:12 

Hardtraxxer

Berg schreef:

Hij komt wel aardig in de buurt van origineel, maar niet identiek verder een lekkere kick!
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 okt 2014 22:46 

Hardtraxxer

@berg

klinkt heel goed, me koptelefoon trilt op me oren haha.
pitch ook goed.

hebben jullie tips voor mijn kick?

Ongelezen bericht Geplaatst op 09 okt 2014 17:13 

Hardtraxxer

Pantermaat schreef:
@berg

pitch ook goed.

Hij klinkt hol? Ik weet niet of dit komt door reverb of delay? Maar ik vind dat persoonlijk niet zo mooi klinken, krachtige punch vind ik, en misschien nog wat meer bass in je tail stoppen waardoor die een beetje krachtiger word, en ook voller.
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 okt 2014 19:51 

Hardtraxxer

Antergy schreef:
Pantermaat schreef:
@berg

pitch ook goed.

Hij klinkt hol? Ik weet niet of dit komt door reverb of delay? Maar ik vind dat persoonlijk niet zo mooi klinken, krachtige punch vind ik, en misschien nog wat meer bass in je tail stoppen waardoor die een beetje krachtiger word, en ook voller.

thanks voor je reactie :worship:
ik denk dat het door de reverb komt als jij dat zo zegt, ga er ff mee aan de slag en nogmaals bedankt voor de tip
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 okt 2014 20:05 

Hardtraxx Addict

Ik zou sws geen reverb op je kick doen, dat is nergens voor nodig en de galm gaat dan alleen maar in de
wegzitten. :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 okt 2014 21:13 

Hardtraxxer

toffee schreef:
Ik zou sws geen reverb op je kick doen, dat is nergens voor nodig en de galm gaat dan alleen maar in de
wegzitten. :)

ik zag dat audiofreq dat deed om zijn kick meer als 1 te laten klinken.
ik heb nub het e.e.a. ander aangepast. maar vind het nog steeds niet best. :cry:
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 okt 2014 09:47 

Hardtraxxer

@pantermaat
Lijkt haast wel of hij een stukje overlapt, of er een kleine echo in zit dat je hem terug hoort komen..
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 okt 2014 12:27 

Hardtraxxer

TBA-ID schreef:
@pantermaat
Lijkt haast wel of hij een stukje overlapt, of er een kleine echo in zit dat je hem terug hoort komen..

mmm dat komt denk ik omdat ik twee layers met low bass eronder heb en deze twee iets verschoven heb van elkaar. 1tje weghalen dus.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 okt 2014 13:36 

Hardtraxxer

Pantermaat schreef:
TBA-ID schreef:
@pantermaat

mmm dat komt denk ik omdat ik twee layers met low bass eronder heb en deze twee iets verschoven heb van elkaar. 1tje weghalen dus.

Lower freqs nooit layeren (iig niet onder de 100 hz +-
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 okt 2014 18:08 

Hardtraxx Elite

Pantermaat schreef:
TBA-ID schreef:
@pantermaat

Nooit doen in de laag! bij mid/hoge freq zeker een aanrader om je kick dikker te krijgen maar in het laag krijg je "phasing" problemen. Dit betekend dat de twee audio signalen elkaar gaan uitdoven en zo krijg je een erg onstabiele bass. Dit is ook waarom je in je mix de bass altijd mono wil hebben. Gewoon hele strakke bass kick maken en die leg je aan het eind van je kick over al je andere layers heen (zo doe ik het teminste)
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 okt 2014 16:17 

Hardtraxxer

Yo er is niks om feedback op te geven, dus ik post het maar gewoon. Het eerste beginseltje van een kick. Er moet nog veel aan gedaan worden maar zeg even wat er volgens jullie moet gebeuren.

Ongelezen bericht Geplaatst op 11 okt 2014 16:17 

Hardtraxx Veteran

Antergy schreef:
Yo er is niks om feedback op te geven

Er is genoeg om feedback op te geven -.-
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 okt 2014 16:46 

Hardtraxx Elite

Mitzinator schreef:
Antergy schreef:

Hij heeft al feedback gegeven op de laatst geplaatste kick.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 okt 2014 16:53 

Hardtraxx Veteran

DJ_Tim schreef:
Mitzinator schreef:
Antergy schreef:

Beetje raar om dat dan zo te zeggen ipv "Ik heb al feedback gegeven een paar posts geleden"

En nee, er staat al een nieuwe kick die je misschien over het hoofd ziet ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 okt 2014 17:23 

Hardtraxxer

DJ_Tim schreef:
Mitzinator schreef:
Antergy schreef:

Beetje raar om dat dan zo te zeggen ipv "Ik heb al feedback gegeven een paar posts geleden"

En nee, er staat al een nieuwe kick die je misschien over het hoofd ziet ;)

Ja waar al 4 reacties op zijn. Dan ga ik toch niet ook reageren met: Goed of Slecht. Aangezien mensen naar mijn mening alle bruikbare feedback daar al op hebben gegeven. Gewoon niet zo een punt van maken.
Vorige  1 ... 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90 ... 113  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Producer's Corner