Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88 ... 113  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 sep 2014 18:11 

Hardtraxxer

Rumpfy schreef:
@innovate,, supervet maar ik had hem zo graag omlaag horen gaan :$
synth in combo met de kick is superstoer!

keer raw kickje gemaakt (let niet op screeches)
[zippy]http://www12.zippyshare.com/v/341730/file.html[/zippy]

je eerste kick heeft een resonerende toon ron de 100 150 hz zou dat met eq proberen te verwijderen zit wel aardig wat drive in en je punch klinkt al wel degelijk maar de punch is niet echt in your face wat bij raw wel de bedoeling is, tail kan nog wel wat meer cruch in
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 sep 2014 18:20 

Hardtraxxer

DJ_Tim schreef:
@Rumfy

Klinkt goed! K heb dr eigenlijk niet echt wat op aan te merken, ga zo door!:)

Ik ben ook weer eens verder gegaan met mn kicks en ik vind dat deze al aardig gelukt is, iig veel beter dan mijn vorige. Iemand tips om hem nog beter te maken??

als ik jou was zou ik eerst je kick in mono zetten daarna extra crunch layertjes toevoegen en nog wat met je punch aan de slag gaan dan zal het meteen een stuk beter klinken:)
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 sep 2014 18:21 

Hardtraxxer

Hier een kick van mijn kant ik ben er wel redelijk tevreden mee tips zijn altijd welkom

Ongelezen bericht Geplaatst op 03 sep 2014 12:34 

Hardtraxx Newbie

Ik ben nieuw hier! Leuk en leerzaam forum.
Ik ben nog niet zo heel lang bezig met het producen van hardstyle.
Tenminste, vorig jaar een beginnetje gemaakt maar vanwege omstandigheden heb ik het helaas een jaar naast me neer moeten leggen.

Hieronder een demotrack van mij met twee kicks.
Iemand tips?
Over de laatste ben ik sowieso niet tevreden.

Ongelezen bericht Geplaatst op 03 sep 2014 14:02 

Hardtraxx Elite

Regel is: eerst feedback geven, daarna ontvangen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 sep 2014 14:04 

Hardtraxxer

DJ_Tim schreef:
Regel is: eerst feedback geven, daarna ontvangen.

dat dus :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 sep 2014 14:43 

Hardtraxxer

DistortedGuy schreef:
Ik ben nieuw hier! Leuk en leerzaam forum.
Ik ben nog niet zo heel lang bezig met het producen van hardstyle.
Tenminste, vorig jaar een beginnetje gemaakt maar vanwege omstandigheden heb ik het helaas een jaar naast me neer moeten leggen.

Hieronder een demotrack van mij met twee kicks.
Iemand tips?
Over de laatste ben ik sowieso niet tevreden.

Voor mijn idee kan de eerste kick wel wat meer laag in (misschien ook wel smaak) zoals je zelf al aangaf 2e kick is niet echt super. ik zou 1e kick wat verder uitwerken!
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 sep 2014 14:54 

Hardtraxxer

Wel handig is dat als iemand geen feedback geeft, hij ook geen feedback krijgt... Je haalt een beetje de effectiviteit van de regels weg zo...
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 sep 2014 15:47 

Hardtraxxer

Awethority schreef:
Wel handig is dat als iemand geen feedback geeft, hij ook geen feedback krijgt... Je haalt een beetje de effectiviteit van de regels weg zo...

helemaal mee eens op deze manier krijg ik nu geen feedback :(
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 sep 2014 16:45 

Hardtraxx Newbie

BMG schreef:
Hier een kick van mijn kant ik ben er wel redelijk tevreden mee tips zijn altijd welkom

Excusez-Moi

De basis is goed. Persoonlijk vind ik dat de tailpart iets crunchier had gemogen, voor mij zit ie nog wat op de achtergrond.
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 sep 2014 16:52 

Hardtraxx Elite

@BMG klink lekker hoor! Tail mag je nog wel een beetje layeren denk ik om hem nog dikker te maken maar je bent al een heel stuk opweg!
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 sep 2014 16:53 

Hardtraxxer

thx

@BMG

Er zit zeker wel potentie in maar misschien dat het aan de synth ligt want hij komt er nog niet lekker door,,
hij klinkt nog iets te wijd nu,
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 sep 2014 20:18 

Hardtraxxer

@DistortedGuy, vette screech. Als NC - E=NC2
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 sep 2014 13:22 

Hardtraxxer

Awethority schreef:

Sorry :D it will not hapen again! ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 sep 2014 19:38 

Hardtraxxer

@DistortedGuy Hele toffe screech, de 1e kick zou ik verder uitwerken voordat je met die tweede verder gaat. Ik mis een goede low end die past bij de character van je kick.
@BMG Ik vind persoonlijk ook dat ie nog wat meer 'crunch' nodig heeft.

Ik heb mijn kick verder uitgewerkt alleen zit nu met een probleempje...
Ik had een soort trillend geluid in mijn kick, deze heb ik weg gehaald door met een eq wat te boosten en te cutten.
Nu is het trillende geluid weg, althans als ik niks aan het volume wijzig. Maar dit is nou net het probleem..
De kick clipt nu en als ik het volume omlaag haal komt het trillende geluid langzaam terug. Hoe zorg ik ervoor dat dit niet gebeurd?

Voorbeeldje (de 1e is de goede maar clippende kick, de tweede is de foute maar niet clippende kick):

Ongelezen bericht Geplaatst op 07 sep 2014 12:57 

Hardtraxxer

Ik gok dat het trillende geluid weg word gedrukt omdat je clipt. Ik zou hiervoor gewoon een distortion of saturator gebruiken die je zachtjes laat clippen zodat je het geluid behoud en toch het volume zachter kunt zetten.
Edit: Nog eens beluisterd op een koptelefoon maar daar hoor ik geen verschil tussen de hardere en zachtere kick.

Vaak "strip" ik de kick als ik halverwege ben, zodat alle rommel eruit is. Ben net begonnen met een softe kick.
Punch e.d. zit er nog niet in maar zo klinkt het bij mij nadat ik de kick heb "gestript".

Alleen wil hij totaal niet lekker pitchen(Ableton, Kontakt, Audition). Heeft iemand een idee waardoor dit komt?
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 sep 2014 15:21 

Hardtraxxer

@Skatzow Super erg bedankt!! Het is nu zo goed als weg.

Hoewel ik niet zeker weet waar je voor wilt gaan bij een softe kick:
Bij jouw kick lijkt het net alsof je de bass frequenties mee hebt gedistort waardoor 'de smaak' van je distortion niet tot zijn recht komt doordat de bass frequenties deze onderdrukken. Probeer die crunch meer naar voren te halen om zo een character te creƫren.

Met het pitchen van een kick heb ik zelf ook nog wel eens problemen en probeer dat te voorkomen door een ripped kick te pakken en deze te analyseren, hier een screenshot van te maken en de frequenties (qua verhouding) ongeveer gelijk te maken met mijn eigen kick. Geen idee of dit echt werkt of dat het allemaal in me hoofd zit maar het geeft iig resultaat :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 sep 2014 18:06 

Hardtraxxer

Mooi dat het weg is! De sub bass is niet distorted maar inderdaad een andere sub layer. Had deze gepakt om wat op te vullen maar moet nog worden veranderd.
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 sep 2014 18:18 

Hardtraxx Elite

Weet niet of dit soort kicks zo geschikt zijn om te pichten. Dti klinkt een beetje als een audiofreq/TNT kick. Als je echt een pitch kick zoals NC wil heb je veel meer distortion en alles wat ervoor zorgt dat je een duidelijkere toon hebt (denk ik). Ik weet het niet zeker maar ik denk dat het gewoon aan het soort kick ligt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 sep 2014 18:39 

Hardtraxxer

Dat denk ik ook, vooral als ik het vergelijk met andere zelf gemaakte kicks of die van anderen.
Ik ga hem nog wel afmaken. komt misschien een andere keer van pas :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 sep 2014 12:39 

Hardtraxx Elite

BMG schreef:

Tail valt een beetje weg, mag nog wel wat dikker. Verder klinkt hij netjes en clean.
Lead ook vetjes ^^

Ik ben zelf bezig met een gated kick. Any feedback? :)

[zippy]http://www30.zippyshare.com/v/15745434/file.html[/zippy]
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 sep 2014 17:42 

Hardtraxxer

Je mist de punch en ik vind je tail niet zo lekker. Er zit een reverb op toch?
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 sep 2014 21:21 

Hardtraxx Addict

ramon038 schreef:
BMG schreef:

Tail valt een beetje weg, mag nog wel wat dikker. Verder klinkt hij netjes en clean.
Lead ook vetjes ^^

De punch lijkt inderdaad weg te vallen, het lijkt nu plof plof plof :P + haal de reveerb van je kick af :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 sep 2014 21:48 

Hardtraxx Veteran

ramon038 schreef:

Minder reverb, kanon van een Overdrive erop maar zorg niet dat je Distortion krijg in je tail (of in hoeverre ik het een tail mag noemen), wat leuks doen met je EQ zodat je laag er beter uit komt en je hoog ietsjes weg valt. Uiteraard wat spelen met compressie. en tot slot een punch layeren met wat hoog.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 sep 2014 20:27 

Hardtraxx Addict

ramon038 schreef:
BMG schreef:

Lead ook vetjes ^^

Nog veel werk aan de winkel.
Eerst maar eens zorgen dat je goeie punch heb. ( Desnoods speel je met wat kick samples en layer (Apart bewerken natuurlijk)deze zodat je een wat krachtigere punch krijg.)

Mijn nieuwe kick! Ben er nog niet zo heel tevreden mee. Hij pitched qua geluid niet zo mooi. Misschien dat ik deze helemaal niet meer laat pitchen. Laat maar weten wat men vind. Z'n Base note is F
Vorige  1 ... 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88 ... 113  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Producer's Corner